بازاریابی شبکه های اجتماعی امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهند ، باید کاملاً از جوانب کار با آنها و خطرات کار نکردن درست با آنها مطلع بود.

شبکه های اجتماعی فرصت بسیار مناسبی برای تجارت ها و کسب و کارهایی هستند که قصد دارند مشتریان، بازدید کنندگان و ترافیک وبسایت خود را افزایش دهند. اما زمانی که از شبکه های اجتماعی به درستی استفاده نشود می تواند باعث آسیب رسیدن و ایجاد خطرات برای وبسایت و برند شما شود.

 

۵ اشتباه رایج در بازاریابی شبکه های اجتماعی

بنابراین در ادامه مطلب به بررسی ۵ اشتباه بزرگ بازاریابی شبکه های اجتماعی که مرتکب آن می­‌شویم ، می‌­پردازیم.

شبکه های اجتماعی

۱-داشتن پروفایل های متعدد در شبکه‌های اجتماعی به طور همزمان

با توجه به تحقیقات اخیر صورت گرفته ، بیشتر شرکت‌ ها و کمپانی های بزرگ ، تنها بر روی داشتن تعداد اندکی پروفایل در شبکه های اجتماعی برای برندسازی خود تمرکز کرده‌اند:

  1. Facebook
  2. Twitter
  3. LinkedIn

اگر آمار بیشتری را بخواهیم بررسی کنیم ، امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال بر روی اینستاگرام و بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال بر روی پینترست هستند. برای سایت هایی که به عکس ها و تصاویر گرافیکی وابستگی بیشتری دارند ، تمرکز بر روی شبکه هایی مانند اینستاگرام ، فیسبوک و پینترست رایج تر است.

راه حل:

به جای آنکه چندین صفحه در شبکه اجتماعی مانند لینکدین ، فیسبوک ، توییتر ، گوگل پلاس ، پینترسنت ، اینستاگرام و … به صورت همزمان داشته باشید و بخواهید همزمان همه آنها را مدیریت کنید ، بر روی تعداد کمی از آنها فعالیت کنید (مثلاً بر روی یک یا دو صفحه) و وقت بیشتری برای آن بگذارید.

شبکه های اجتماعی

۲-جدی نگرفتن دیدگاه های منفی و انتقادات کاربران شبکه های اجتماعی

انتقادات و دیدگاه های منفی خیلی رایج هستند ، شما نباید هیچوقت آنها را نادیده بگیرید.

این یک موقعیت خاص است که شما بدانید مشتریان از شما چه می خواهند و کدام بخش از خدمات ارائه شده شما ، از نظرشان مطلوب نیست.

راه حل: 

به تمامی این دیدگاه های منفی دقت کنید. دیدگاه های مثبت ، حس خوب و انرژی بالایی به شما خواهند داد. اما این دیدگاه های منفی هستند که برندتان را شکل می دهند چرا که با مطالعه این انتقادات خواهید فهمید که مشتریان و بازار هدف شما از شما چه چیزی می خواهند.

شبکه های اجتماعی

۳-ارسال مطالب مشابه در شبکه های اجتماعی

ارسال مطالب مشابه به صورت مداوم برای بازدید کنندگان شما خسته کننده خواهد بود و آنها اینطور فکر می کنند که شما مطلب خاص برای ارائه به آنها ندارید و به همین دلیل به مرور از شما نا امید خواهند شد.

اگر شما روند ارسال مطالب مشابه را تکرار کنید، کاربران به زودی از شما و مطالبتان خسته خواهند شد و شما آنها را از دست خواهید داد.

راه حل :

به صورت مداوم مطالبی جدید، جذاب و خلاقانه در صفحات شبکه های اجتماعی خود ارسال کنید. این کار به شما کمک می کند که کاربران و بازدیدکنندگان از صفحات شما بیشتر با شما رابطه برقرار کنند و روند دنبال کردن مطالب پر از خلاقیت و جدید شما را ادامه دهند.

شبکه های اجتماعی

۴-ارسال مطالب بسیار زیاد در بازه زمانی کوتاه

آیا شما یکی از آن برندهایی هستید که در بازه ی زمانی کوتاه، تعداد بسیار زیادی مطلب در شبکه های اجتماعی ارسال می کید و سیلی از نارضایتی ها را برای مشتریان به وجود می آورد؟

در این صورت احتمال اینکه بازدید کنندگان به سادگی از روی مطالب شما رد بشوند و حتی به آنها توجهی نکنند، بسیار زیاد می شود. همچنین ممکن است حتی شما را از لیست کسانی که دنبال میکنند خارج کنند ( Unfollow ) و در آینده نیز با دیدن نام برند تان از شما فرار کنند.

راه حل :

یک تقویم ارسال مطلب برای خود درست کنید. برای خود برنامه ریزی کنید و در ساعات مشخصی این پست ها را ارسال کنید. برای مثال ۴ الی ۵ آپدیت در شبانه روز برای گوگل پلاس ، همین تعداد برای فیسبوک و یا ۱۰ تا ۱۲ آپدیت برای اینستاگرام.

شبکه های اجتماعی

۵-تحلیل نکردن آمار و نتایج شبکه های اجتماعی

برای اینکه بتوانید بازار خود را روز به روز بهتر کنید ، باید نتایج حاصله از هر بخش از تبلیغات خود را به طور کامل بررسی کنید.

مسئله مهمی که وجود دارد این است که شما این نتایج را به طور کامل بررسی کنید. اینکه هر صفحه در شبکه های اجتماعی بر اساس مقدار زمانی که برایش صرف شده است ، چه مقدار بازگشت هزینه برای شما داشته است و آیا در آینده باید همین روش را گسترش داد یا باید آن را تغییر داد ؟ بررسی این موارد بسیار مهم هستند.

راه حل :

هفته ای یکبار با تیم خود و همکارانتان نشستی داشته باشید و در رابطه با تحلیل بازار و میزان مشتریان خود از شبکه های اجتماعی تحلیل و بررسی انجام دهید. اگر آشنایی زیادی با تحلیل نتایج و نرخ تبدیل ( Conversion Rate ) ندارید می توانید با یک شرکت متخصص همکاری کنید تا آنها مدیریت صفحات ، تحلیل و بررسی آمار ورودی و نرخ تبدیل این شبکه های اجتماعی را برای شما به عهده بگیرند.

جمع بندی

با دوری کردن از این ۵ مورد ذکر شده و در پیش گرفتن روند صحیح ارسال مطالب و بروزرسانی شبکه های اجتماعی می توانید کسب و کار و تجارت خود را به نحو احسن به مخاطبان خود معرفی کنید و همچنین رشد روز افزون آن را تضمین ببخشید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *