لوگو یک شناخت تند ، الهام لحظه ای ، برپایی حس صداقت و اعتماد است و در عین حال می تواند برعکس همه این ها هم باشد . لوگو معرف شرکت و تجارت شما و یا خدمتی است که ارائه می دهید . معمولا لوگوها از مقاله ، فرم ، رنگ و حجم استقرار می شوند .
سادگی و سادگی
طراحی ساده لوگو باعث می شود سریع تر و بهتر از دیگر لوگوها بازشناخته شود . سادگی در طراحی به ماندگاری لوگو در ذهن کمک می کند . لوگو را بازپسین نگه می دارد و کمک می کند “مرور زمان” از کارایی گذاری آن نکاهد.
همچنین سادگی لوگو به ما کمک می کند لغایت بتوانیم از لوگو به صورت کل منظوره کاربرد کنیم . به این مفهوم که لوگو در کالاها نیازمدی ها همانند انواع چاپ و اشکال هندسی شکل یکتا خویش را حفظ می کند .
ماندگاری در ذهنها
پس از سادگی ، چیزی که به ذهن می رسد ماندگاری است . منظور از برپایی یک لوگو ، ماندگاری هویت مجموعه ما ، در ذهن مخاطبان قصد ماست . در صورتی که لوگو نتواند در ذهن مخاطبان بنشیند ، هیچ کمکی به ما در برپایی یک هویت کامیاب نخواهد کرد .
همه منظوره بودن لوگو ها
یک لوگو خوب باید بتواند در موارد کاربردی متنوع کاربرد شود . در گام پیش درآمد حتما باید یک لوگوی برداری باشد. طراحی برداری گونه ای از طراحی است که بر پایه بردارها و معادلات ریاضی شکل می گیرد . در این طراحی بر خلاف طراحی مبتنی بر نقطه ها ، ابعاد تصویر با کوچک و کبیر کردن تصویر دگرگون نخواهد شد. لوگو باید بتواند در تمامی سایز ها از بسیار کبیر تا سایز عادی کیفیت خویش را حفظ کند . همچنین لوگو در حالت های عمودی و ستانی باید کارآمد باشد .
مرتبط بودن لوگو
بهتر است در بعضی از موارد محدود لوگو با پیشه و جنبش شرکت همسو و ادامه باشد . به عنوان مثال اگر شما قرار است برای یک اسباب بازی فروشی لوگو طراحی کنید ، بهتر است از فونت و رنگ های کودکان بهره ببرید . مرتبط بودن لوگو با حرکتی که شما پیگیری می کنید ، به هویت دلخواه تر کمک زیاد زیادی می کند .
البته در مواردی لوگو نیازنیست که با حرفه و تحرک کمپانی شما ارتباط سر راست داشته باشد ، لوگوی یک کمپانی اتومبیل سازی لزوما نیازی نیست که یک ماشین باشد و یا یک شرکت کامپیوتری نیازی نیست در لوگوی خویش از کامپیوتر بهرهگیری کند.
اگر به لوگوی نوکیا نگاهی کنید ، اثری از موبایل نخواهید یافت . در این موارد لوگو تنها به وجه تمایز شرکت ها کمک می کند و معرف شغل کمپانی نیست . اگر به ۵۰ برند برتر عالم نگاهی داشته باشید در ۹۴ درصد آنها لوگو ، نشانگر شغل و جنبش کمپانی نیست .
کهنه نشدن به مرور زمان
یک لوگوی موثر نباید تاریخ مصرف داشته باشد . لوگو باید بتواند برای ده ها سال تازگی خود را حفظ بنماید . در صورتی که به تاریخچه طراحی لوگو مراجعه کنید، خواهید رویت که اجناس لوگوها در طی سالیان بارها تغییر کرده اند . اگر تحول ها در لوگو بنیادین باشد ، آن لوگو ، یک لوگوی ناکام است .
نمونه موفقی از این دست طراحی لوگو مربوط به کمپانی کوکاکولا است . چنانچه دیاگرام دگرگونی ها این لوگو را با کمپانی رقیبش پپسی سنجش نماییم ، بهتر به این مسئله پی می بریم .