تبلیغات آنلاین یکی از مؤثرترین تبلیغات برای گسترش انواع کسبوکارهای کوچک و بزرگ است. صاحبان مشاغل با تبلیغ میتوانند دامنهی فعالیتهای خود را گسترش دهند.
چگونه در تبلیغات آنلاین داشته باشم؟
مشتریان جدید پیدا کنند و به جریانهای درآمدی خود تنوع بدهند. اما چگونه در اینترنت تبلیغ کنیم و انواع شیوههای تبلیغ در اینترنت کدام است؟ کدام شیوه توانسته تأثیرگذاری خود در بازاریابی آنلاین را به اثبات برساند؟
برای تبلیغ در اینترنت راههای زیادی وجود دارد که از میان آنها میتوان به مواردی چون پرداخت به ازای کلیک یا PPC، تبلیغات نمایشی آنلاین یا تبلیغات دروننرمافزاری اشاره کرد. تبلیغات آنلاین ممکن است برای کسانی که به تازگی پا به عرصهی کسبوکار و بازاریابی گذاشتهاند، کمی ترسناک و سخت به نظر برسد در حالیکه چنین نیست. با فراگیری و رعایت اصول مرتبط با تبلیغ آنلاین و استفاده از ابزارهای کارآمد، میتوانید با تبلیغ آنلاین، نقش مؤثری در گسترش فعالیت تجاری خود داشته باشید.
پرداخت به ازای کلیک در تبلیغات آنلاین
یکی از اولین گزینههایی که برای تبلیغات آنلاین و تبلیغ در اینترنت باید در نظر داشته باشید، استفاده از شیوهی تبلیغاتی پرداخت به ازای کلیک (Pay-per-click) است که به اختصار PPC نامیده میشود. این روش یکی از مؤثرترین و رایجترین انواع تبلیغات آنلاین است.
این شیوه از تبلیغ برای شما این امکان را فراهم میکند که عبارات و کلمات مرتبط با کسبوکار خود را مشخص کنید تا هنگام جستوجوی آن کلمات در موتورهای جستوجوی گوگل و بینگ، تبلیغات متنی شما برای کاربران به نمایش دربیاید. این عبارات و کلمات با عنوان کلمات کلیدی یا کلیدواژه شناخته میشوند و پایه و اساس تبلیغات پرداخت به ازای کلیک را تشکیل میدهند. این کلمات بر اساس یک سیستم مزایده انتخاب میشوند. این شیوه باعث میشود که همهی تبلیغکنندگان، شانسی برابر برای به نمایش درآمدن تبلیغاتشان داشته باشند و لزوما کسانی که بیشتر هزینه میکنند، شانس بیشتری ندارند.
بلیط هواپیما
کلیدواژهها باید کاملا با موضوع کسبوکار شما مرتبط باشند، بر اساس گروههای تبلیغاتی (ad groups) منطقی، سازماندهی شده باشند، بر اساس انواع کمپینهای تبلیغاتی جداسازی شده باشند و با نوع کلمهی کلیدی صحیح، همراستا باشد تا در زمان درست و برای بازدیدکنندگان هدف به نمایش دربیاید.
تبلیغات آنلاین در گوگل از طریق سئو
این روش در حقیقت بالا آوردن سایت به صورت طبیعی در نتایج جستجوی گوگل می باشد و هزینه های تبلیغی آن به مراتب پایین تر نسبت به ادوردز می باشد. در این روش هزینه ای به گوگل پرداخت نمی گردد بلکه اصول و قواعد سئو رعایت می گردد تا سایت در موتور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر وب سایت بالا باشد. برای آنکه سایت در نتایج جستجو به صورت طبیعی بالا باشد می بایست در سایت اصول و قواعد سئو رعایت گردد و سایت به صورت منظم به روز رسانی گردد. همچنین برای وب سایت می بایست بک لینک سازی انجام گردد تا رنک وب سایت در موتور جستجوی گوگل بالا رود.
کارایی سئو
امروزه این روش یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینترنت می باشد و هزینه های مربوط به آن به مراتب پایین تر از سایر روش های تبلیغات اینترنتی می باشد.همچنین دائمی بودن از دیگر ویژگی های این روش می باشد و در صورتی که اصول و قواعد سئو به درستی رعایت گردد و بر روی وب سایت فعالیت مناسبی انجام شود وب سایت همیشه در موتور جستجو نمایش داده می شود.