موفقیت کسب و کار ها از طریق اینستاگرام

برای موفقیت در بازاریابی با اینستاگرام باید با راز های موفقیت در اینستاگرام آشنا باشید. هر چند این راز ها برای متخصصان باتجربه جزو کارهای روزمره شده اما شما ممکن است با اصول آن ها آشنا نباشید. اما جالب است بدانید که با آشنایی و عمل به این راز ها در مدیریت استراتژیک اینستاگرام کسب و کار خود به موفقیت های بزرگی دست خواهید یافت.

موفقیت کسب و کار ها از طریق اینستاگرام

 

افراد کم تجربه بازاریابی اینستاگرام را صرفا انتشار چند عکس تصور کنند اما اصولی فراتر برای استراتژی اینستاگرام نیاز است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام ، عملکرد تاثیرگذاری داشته و رابطه عمیقی با مخاطبان برقرار می کند. از سوی دیگر نیز معمولا کسب و کار ها با ارائه خدمات و محصولات مناسب ، کیفیت زندگی افراد را بهبود می بخشند. از این رو شبکه های اجتماعی نیز باید به سمت افزایش کیفیت زندگی مخاطبان پیش روند. در ادامه چند مورد مهم از راز شبکه های اجتماعی اینستاگرام را برایتان گردآوری کرده ایم. با عمل کردن به این رموز می توانید مزیت رقابتی منحصر به فردی در میان رقیب های خود کسب کنید.

۵ راز طلائی موفقیت کسب و کار ها از طریق اینستاگرام

شناخت کامل کسب و کار

بیشتر بازاریابان شبکه های اجتماعی یک اصل مهم را نادیده می گیرند.

این اصل مهم داشتن شناخت کامل از کسب و کار است. بازاریابان شبکه های اجتماعی باید نقاط ضعف و قوت و چشم انداز مطلوب کسب و کار مورد فعالیت خود را شناسایی کنند. داشتن شناخت کاملی از نقاط ضعف و قوت ، نه تنها در شبکه های اجتماعی ، بلکه همه جنبه های کسب و کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

برای موفق شدن در اینستاگرام باید نکات زیر را شناسایی و تحلیل کنید

۱ ـ هدف از عضویت در شبکه های اجتماعی

۲ ـ شناسایی مخاطبان هدف

۳ ـ شناسایی محتوای جالب و جذاب برای این مخاطبان

۴ ـ شناسایی زمینه هایی که در آن مهارت کافی دارید.

پس از ارزیابی این موارد امکان راه اندازی پیج اینستاگرام و برنامه ریزی برای تولید محتوا میسر می شود.

اگر نکات گفته شده بررسی نشوند ، شیوه های شما مشابه بسیاری از رقیبانتان خواهد بود که کورکورانه از الگوی شبکه اجتماعی سایر شرکت ها را پیروی می کنند. اما با شناخت درست از کسب و کار می توان اشتراکات زیادی بین نکات قوت شرکت و خواسته مشتریان ایجاد کرد.

برنامه ریزی برای تولید محتوا

تولید  محتوای شبکه های اجتماعی نیاز به دقت و تجربه دارد ، فعالیت های شبکه های اجتماعی باید مشابه و هم راستا با سایر جنبه های کسب و کار باشد. لازم به ذکر است که معمولا در قسمت های عملیاتی ، یک فرآیند مشخص برای ارائه محصول یا خدمات انجام می گیرد. در امور مالی نیز یک برنامه سالانه جامع تعریف می شود و بازرسی های روزانه و هفتگی برای صورت های مالی انجام می گیرد. در قسمت فروش نیز اهداف و برنامه های اجرایی به منظور رسیدن به موفقیت تعریف می شوند.

برای موفقیت در شبکه های مجازی ، باید برنامه ریزی و مقاصد معینی تعریف شود. اولین قدم قبل از شروع فعالیت در شبکه های مجازی ، تبیین برنامه سالانه و ساز و کاری برای تحلیل آمار شرکت می باشد. برای موفقیت استراتژی بازاریابی خود باید روند بازاریابی شبکه اجتماعی خود را تحلیل کنید. آمار های مختلف را با هم مقایسه کنید. بازخورد های مثبت را شناسایی کرده و کسب وکارتان را در این مسیر پیش ببرید. برای بدست آوردن آمار های دقیق از پیج اینستاگرام تان ، باید به اکانت تجاری تبدیل کنید.

این نکته مهم است که همه رسانه ها و شبکه های اجتماعی با هم برابر و یکسان ساخته نشده اند. شرایط  مختلف آنها باعث جذب مخاطبانی متفاوت است اگر قبلا در شبکه‌ای دیگر فعالیت داشتید باید بذانید تولید محتوا در اینستاگرام به چه صورتت است.

تعامل سازنده با کاربران

نظراتی را که مخاطبان زیر پست های کسب و کار شما قرار می دهند ، جدی بگیرید. این نکته ها را می توان یکی از راز های موفقت در اینستاگرام دانست زیرا راهی برای تعامل سازنده با مخاطبان می باشد. از سوی دیگر نیز سعی کنید به نظرات مخاطبان در شبکه های مجازی ، شخصا پاسخ دهید. هر چند این کار زمان و نیروی زیادی را به خود اختصاص می دهد ، ولی تاثیر خیلی زیادی در موفقیت کسب و کار دارد.

مسیریابی برای رسیدن به موفقیت

پست های منتشر شده در اینستاگرام خود را به صورت سالانه و ماهانه بررسی کنید و پست هایی که بیشترین بازخورد را داشته اند شناسایی کنید. دانستن اینکه چه محتوایی مناسب با کسب و کار شماست ، استراتژی رسانه های اجتماعی شما را تقویت می کند. شناسایی روش تولید محتوا و پست هایی که بیشترین استقبال را داشته اند را به شکل مداوم تکرار کنید. سعی کنید از انتشار محتوا و مطالبی که بازخورد مثبت زیادی نداشته اند نیز خودداری کنید. با انجام این کار ، عملکرد سالانه شما رفته رفته بهبود خواهد یافت.

جذب مجدد مخاطبان و افزایش فروش

پیشنهاد میکنم هر ماه به پایگاه داده مشتریان و فالوور هاتون سر بزنید. این کار یکی از بهترین تکنیک های بازاریابی هستش و باعث یادآوری مجدد محصولات و خدمات تون میشه.

موفقیت کسب و کار ها از طریق اینستاگرام

اما چطور ممکنه که بتونیم به فالوور هامون پیام شخصی بدیم

یک راه بسیار آسان و طلائی اینه که به افرادی که شما رو فالوو کردن ، برای پست آخرشون کامنت بنویسید و بگید که خیلی ممنونم که من رو دنبال میکنید و از آن ها بخواهید صفحه شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند. ویا میتونید بگید که محصول جدید منتشر شده.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *