وضعیت بازار کار و درآمد ادمینهای اینستاگرام چگونه است؟
اینستاگرام چند سالی است که به یکی از پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی جهان تبدیل شده است و همین امر باعث شده تا فرصتهای شغلی متعددی در این زمینه خلق شود. ادمین اینستاگرام، یکی از همین فرصتهای شغلی است که با رشد چشمگیر پیجهای کسب و کارهای مختلف، نیاز روزافزونی به آن احساس میشود.
از سوی دیگر، ادمینی یکی از مشاغل خانگی بسیار مناسب محسوب میشود. چرا که، ادمینها تنها به یک گوشی همراه هوشمند و یک کامپیوتر نیاز دارند و بسیاری از کارفرماها نیز محدودیت خاصی برای حضور در محیط کار، برای این دسته از شاغلین ایجاد نمیکنند.
در مورد درآمد ماهانه و حقوق دریافتی ادمینها باید گفت که هنوز میزان و مرجع معتبری برای این موضوع وجود ندارد و به همین دلیل، دریافتی ادمینها بسیار متفاوت است. هر چند تجربه، میزان مهارتها، تسلط بر اینستاگرام مارکتنیگ و تعداد فالوورهای پیج، از جمله فاکتورهای مؤثر بر درآمد ادمینها به شمار میآیند.
از سوی دیگر، میزان حقوق دریافتی یک ادمین اینستاگرام به نحوه کار او بستگی دارد. به عبارت دیگر، کار به صورت پاره وقت و یا تمام وقت، دستمزدهای متفاوتی را برای فرد دربر خواهد داشت. ادمینهایی که به صورت پاره وقت کارهای یک پیج را انجام میدهند، درآمدی بین ۵۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان دارند. ادمینهای تمام وقت نیز به طور میانگین بین ۲ میلیون تا بالای ۵ میلیون در ماه درآمد دارند. البته، این قاعدهای کلی نبوده و بر اساس معیارهای گفته شده، اعداد و ارقام متغیر میباشند.
اگر قصد دارید در این حوزه درآمد خوبی بدست بیاورید، باید توانایی مدیریت چند پیج را به طور همزمان داشته باشید. به طور کلی، هر چه زمان بیشتری برای این کار اختصاص دهید، درآمد بالاتری خواهید داشت. نا گفته نماند که ادمینی همزمان چند پیج با توجه به اموری مثل طراحی پست، تولید محتوا، آنالیز پیج و … کار چندان راحت و سادهای نیست.
یک روش دیگر برای کسب درآمد بیشتر در این زمینه، ارائه درخواست به پیجهایی است که فالوور واقعی زیادی دارند. پیجهای پربازدید، به دلیل تعداد بالای مخاطبان، زمان بیشتری هم از شما میگیرند و مدیریت آنها نیازمند برخورداری از مهارتهای متعدد و دقت بالا در کار میباشد.
جمع بندی
در این مقاله درباره اینکه ادمین اینستاگرام کیست، مهارت ها و وظایف این شخص صحبت کردیم. با توجه به استفاده روز افزون از اینستاگرام، بسیاری از کسب و کارها نیاز دارند برای رشد کردن و دیده شدن از افراد متخصص کمک بگیرند. فقط این گونه است که می توانند با مدیریت حرفه ای صفحات خود و انتشار مداوم محتوا در ذهن مخاطب حک شوند.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما برای مدیریت بهتر صفحات مجازی تان از چه روش هایی استفاده می کنید؟