کمپین های تبلیغاتی نقش بسیار ویژه ای در جلب نظر مخاطب برای استفاده از خدمات یا محصولات یک شرکت بازی می کنند. شما حتی اگر بهترین خدمات یا محصولات را هم داشته باشید، بدون داشتن یک کمپین تبلیغاتی قوی و با کیفیت نمی توانید مشتری زیادی را بدست آورید. پس نیاز است علاوه بر ارائه خدمات و محصولات کاربردی و با کیفیت، به دنبال طراحی یک کمپین تبلیغاتی کارآمد و قوی نیز باشید. برای این کار نیاز است یک سری اصول و سلسله مراتب را رعایت کنید تا بتوانید موفق باشید. اگر نمی دانید منظور از کمپین تبلیغاتی چیست، این جمله را با دقت بخوانید:

به برنامه ریزی هدفمند، اصولی و هماهنگ که یک سازمان برای انجام تبلیغات یک محصول انجام می دهد، کمپین تبلیغاتی می گویند.

اما روش نوشتن کمپین تبلیغاتی:

  • کمپین های تبلیغاتی موفق را مورد بررسی و مطالعه قرار دهید. با این کار شما می توانید متوجه شوید که چرا کمپین به موفقیت رسیده است تا بتوانید نقاط مثبت آن را در طراحی کمپین خود مورد استفاده قرار دهید. البته به این نکته توجه کنید که شما قرار نیست همان کاری را که کمپین بررسی شده انجام داده دوباره تکرار کنید. هدف از این کار درک آن است که چه الگوهایی موفق بوده اند و آیا نقاط مشترکی بین آنها وجود داشته است یا خیر.
  • مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و مورد مطالعه قرار دهید. شما باید مشخص کنید که خدمات و محصولات شما برای کدام دسته از افراد جامعه مفید است. همچنین باید خصوصیات رفتاری و علایق آنها را شناسایی کنید تا بتوانید در طراحی کمپین خود مورد استفاده قرار دهید. به عنوان مثال باید مشخص کنید که مخاطبان شما دوست دارند با زبان رسمی با او سخن بگویید و یا زبان غیر رسمی و خودمانی.
  • تیمی حرفه ای برای طراحی کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید. شما باید از تیمی حرفه ای و باتجربه استفاده کنید. مهمترین نکته ای که باید در انتخاب اعضای این تیم در نظر گرفته شود این است که اعضای آن باید مسئولیت دیگری نداشته باشند تا بتوانند به طور کامل روی بحث کمپین تبلیغاتی شرکت یا سازمان شما متمرکز شوند و فقط به مباحث آن بپردازند. این کاملا روشن است که اگر نفرات حاضر در تیم مسئولیت دیگری بر عهده داشته باشند، زمان کافی را نمی توانند برای طراحی کمپین شما صرف کنند.
  • روانشناسی رنگ ها را مطالعه کنید. حتما شما هم تا بحال شنیده اید که بعضی از رنگ ها اثری خاص بر مخاطب دارند. به عنوان مثال رنگ سبز سبب به وجود آمدن آرامش در مخاطب می شود. پس رنگ ها را دست کم نگیرید و در مورد آنها مطالعه کنید و از یک متخصص در مورد استفاده از رنگ ها در طراحی صفحه فرود درخواست کمک کنید.
  • بیشتر از تصاویر و ویدئو استفاده کنید تا متن. تصاویر و ویدئو راحت تر در ذهن و حافظه مخاطب باقی می مانند. برای همین هم بود که استیو جابز برای معرفی محصولات اپل همیشه از تصاویر و ویدئو بهره می برد و متن کمتر استفاده می کرد. بنابراین اگر می خواهید کمپین تبلیغاتی اینترنتی داشته باشید که مخاطبان به آن توجه کنند و مورد استقبال قرار گیرد، تصاویر و ویدئو را فراموش نکنید.

 

منبع

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

3 دیدگاه در چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق بسازیم؟!
  1. مفید بود ! با سپاس از سایت خوب تان !

  2. بسیارعالی ومفید خسته نباشید


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *