پس از بررسی پست های وبلاگ نوین و برخی از مطالب وبلاگ های ایرانی و خارجی، توانستیم فهرستی از چند نوع محتوایی که افزایش بازدید سایت را در پی دارند، به دست آوریم.

تنوع مطالب سبب می شود که دایره کلمات کلیدی وب سایت شما گسترش پیدا کند و در نتیجه، عملکرد وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بهبود یابد.

content site's visibility

در مقاله امروز قصد دارم چگونگی تولید این محتواها را برایتان توضیح دهم (البته باید به این نکته توجه کنید زمانی که از محتوا صحبت می کنم، منظورم دقیقاً همان محتوای وبلاگ است، نه صفحه محصولات سایت یا صفحه تماس با ما).

بنابراین اگر در زمینه بازاریابی محتوا یا استراتژی محتوا فعالیت دارید و می خواهید شاهد افزایش بازدید سایت تان باشید، پیشنهاد می کنم این مقاله را مطالعه کنید.

چه محتوایی باعث افزایش بازدید سایت خواهد شد

  • پست های وبلاگ و پست هایی که به طور منظم منتشر یا بروزرسانی می شوند. مانند مطلب افزایش بازدید سایت بدون لینک بیلدینگ که در وبلاگ نوین منتشر شذ.
  • مقالات کوتاه دائمی یا محتوای همیشه سبز (Evergreen)، مانند مطلب سئو تضمینی که هفته گذشته با شما عزیزان به اشتراک گذاشتم.
  • مقالات طولانی. برای نمونه پیشنهاد می کنم مطلب ۱۰ تکنیک روانشناسی برای فروش بیشتر را مطالعه کنید.
  • گالری های تصاویر و اینفوگرافیک. در طی تحقیقات متوجه شدیم، بسیاری از مقالاتی که مدل های مختلفی از یک مفهوم را معرفی می کنند از این روش برای تولید محتوای خود استفاده می کنند (مانند مطلب مقایسه سئو با تبلیغات در گوگل).
  • محتوایی که اطلاعات دقیق و پر جزئیات را در اختیار کاربران قرار می دهد. مطلب عوامل موثر برای رتبه بندی سایت در گوگل، نمونه خوبی برای این این نوع مقالات است.
  • محتوا و ابزارهای اینتراکتیو که خواننده را درگیر می کند. پیشنهاد می کنم برای درک بهتر این مورد، به وب سایت Post Click Marketing مراجعه کنید.
  • صفحات فرود با محتوای دسته بندی شده. این مورد به خودی خود، یک محتوا محسوب نمی شود. برای مثال ممکن است با جستجوی کلمه کلیدی“طراحی داخلی آشپزخانه” در گوگل، با صفحه فرودی روبرو شوید که در آن انواع مختلف طراحی آشپزخانه دسته بندی شده است یا شما را به این صفحه هدایت کند. برای نمونه صفحه فرود سایت HGTV را مشاهده کنید.
  • راهنمای چند فصلی، مانند راهنمای لینک بیلدینگ که در وبلاگ نوین منتشر کردیم.
  • تصویر سازی اطلاعات یا داده های مفهومی پیچیده، مانند این صفحه از سایت CNN که نتایج انتخابات آمریکا را به خوبی به تصویر کشیده است.
  • ویدئو. ویدئوهای وب سایت آپارات، یوتیوب یا هر ویدئوی قابل اشتراک گذاری در صفحۀ وب سایت

برای وب سایت خود باید از چه نوع محتوایی استفاده کنیم؟

content site's visibility

خب، در اینجا یک سوال اساسی به وجود می آید: شما باید از کدام نوع محتوا برای وب سایت خود استفاده کنید؟ این دقیقاً کاری است که ما در نوین انجام می دهیم. زمانی که می خواهیم درباره سئو، بازاریابی دیجیتال یا هر نوع محتوای مرتبط دیگری محتوا تولید کنیم، این سوال را از خودمان را می پرسیم.

باید به شما بگویم پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهید، باید بتوانید پاسخی برای سه سوال زیر پیدا کنید:

قصد جستجو کننده چیست؟ او در نتایج جستجو به دنبال چه چیزی است؟

به طور کلی باید گفت، اگر قصد کاربر پیدا کردن یک محل یا انجام یک تراکنش مالی است، هیچ کدام از ۱۰ نوع محتوای بالا نمی تواند به او کمک کند. اما اگر کاربر به دنبال اطلاعات است (که حجم عظیمی از جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو به همین دلیل انجام می شود) این شیوه از تولید محتوا دقیقاً برای او تعریف شده است.

تولید محتوای اصولی به کاربر کمک می کند تا او علاوه بر به دست آوردن اطلاعات دقیق، با برند شما نیز آشنا شود. در این مرحله است که محتوای شما باید یک جستجو کننده معمولی را به یک مخاطب دائمی تبدیل کند.

بیشتر افراد معمولاً به دلایل زیر در گوگل جستجو می کنند:

  • یافتن یک پاسخ کوتاه و سریع
  • مقایسه دقیق دو یا چند محصول/خدمات
  • نقد و بررسی دقیق یک محصول یا خدمات
  • برخی کاربران تنها از روی کنجکاوی جستجو می کنند.
  • علایق علمی و حرفه ای

content site's visibility

قصد دارید با تولید محتوا به یک برند مطرح تبدیل شوید؟

ما از برنامه ریزی و مدیریت کمپین بازاریابی محتوا تا تولید محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی همراه شما هستیم.

برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید.

مدیریت و تولید محتوا 

چه وب سایت هایی در نتایج جستجو ظاهر می شوند؟

  • آیا محتواهای موجود ساده هستند و تنها چند لینک و یک تبلیغ در متن پست موجود است؟
  • آیا در محتواهای موجود از تصایر گرافیکی، عکس و اینفوگرافیک استفاده شده است؟
  • آیا محتوای پیشنهادی گوگل، یک خبر است؟ در این شرایط شما نیاز دارید که یک مقاله کوتاه یا یک محتوای طولانی تولید کنید.
  • آیا گوگل در پاسخ به جستجو کننده، یک ویدئو پیشنهاد می دهد؟ در چنین شرایطی، بهتر است به ویدئو مارکتینگ فکر کنید.
  • آیا گوگل در پاسخ به جستجوی کاربر، پاسخ کوتاهی را در نتایج جستجو نشان می دهد؟ در این حالت، یک مقاله کوتاه یا یک محتوای همیشه سبز می تواند موثر باشد.
  • اگر محتوای موجود در صدر نتایج جستجو به صورت پیشنهادی (People Also Ask) است، احتمالاً شما در محتوای خود باید چند موضوع را تحت پوشش قرار دهید.
  • اگر محتوای نمایش داده شده در گوگل، کوئری جستجوی کاربر را به صورت دقیق بررسی کرده است، باید به فکر ایجاد یک راهنمای چند فصلی باشید.

آیا محتوای من نیاز مخاطب را برطرف می کند؟

content site's visibility

برای پیشرفت در کسب و کار خود از ایران تبلیغ کمک بخواهید

باید این سوال را درباره خود و مخاطبانتان بپرسید. این سوال به این معناست که:

  • نوع دستگاه و محلی که کاربر در آن قرار دارد، مهم هستند. بنابراین اگر کاربر بر روی تلفن همراه خود جستجو می کند (یا کلاً محتوایتان بیشتر در دستگاه های قابل حمل دیده می شود)، بهتر است سعی کنید محتوایی تولید کنید که اطلاعات را سریع به کاربر منتقل می کند.
  • همچنین، اگر امیدوارید که کاربر پس از خواندن محتوای شما، از طریق رایانه دسکتاپی دوباره به وب سایت تان مراجعه می کند، بهتر است محتوایی طولانی یا یک راهنمای چند فصلی برای مخاطبانتان تهیه کنید.

سعی کنید به شکلی تولید محتوا کنید که کاربران پس از مطالعه، بدانند باید با آن اطلاعات چه کار کنند. همچنین، باید بدانید که آیا مخاطبتان فردی است که:

  • به دنبال محتوا در قالبی جدید است و علاقه زیادی به مطالعۀ مطالب جدید دارد.
  • به دنبال محتوایی به شکل قدیمی است تا او را وادار به فکر کردن و گشت و گذار در وبسایت تان نکند. محتوایی که فقط و فقط نیازش را برطرف می کند و اطلاعات جدیدی به او نمی دهد.

پیشنهاد من به شما

برای افزایش بازدید سایت، من به شما پیشنهاد می کنم:

  • از فرمت های جدید تولید محتوا غافل نشوید. برای مثال اگر تا به حال محتوای ویدئویی یا اینفوگرافیک در وب سایت خود منتشر نکرده اید، بهتر است محتوای بعدی تان را به این شکل منتشر کنید.
  • تنها به خاطر اینکه یک نوع فرمت محتوای جدید در اینترنت فراگیر شده است، از آن استفاده نکنید.
  • به فرمتِ محتوایی که در صدر نتایج جستجو قرار دارد، توجه کنید.
  • از قالب محتوای وب سایت های رقیب کپی نکنید. فراموش نکنید که محتوای شما باید ظاهری آشنا و قابل اطمینان داشته باشد.
  • سعی کنید تا حد ممکن برای افزایش بازدید سایت خود از این ۱۰ نوع محتوا استفاده کنید. اگر رقبایتان پست های ساده در وبلاگشان منتشر می کنند، استفاده از یک گالری تصویر یا یک اینفوگرافیک می تواند به رتبه سایت تان در گوگل کمک کند.
  • همیشه برای پست وبلاگ خود چند کلمه کلیدی در نظر بگیرید. بهتر است در زمان نوشتن یک پست، تمام کلمات کلیدی و عباراتی که می خواهید برایشان رتبه داشته باشید را مد نظر قرار دهید.

 

منبع

درباره محمد نصرتی

1 پاسخ به چه محتوایی باعث افزایش بازدید سایت خواهد شد

[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *