طراحی یک لوگو موفق باید دارای خصوصیاتی باشد که به برخی از آن ها اشاره می شود:
اعتبار و سنخیت: یک طراحی لوگو موفق باید بتواند ارتباطی دو طرفه و صادقانه بین صاحب لوگو ( نام تجاری ) و تجارتی که لوگو به آن اشاره دارد، برقرار نماید.
مفهوم و معنی: طراحی مناسب و موفق باید بتواند به طرزی نا محسوس و زیرکانه و یا به طور مستقیم و دقیق مفهوم و معنای خود را انتقال دهد.
ماندگار و پایدار: طراحی لوگو باید بتواند در طول زمان همراه با کسب و کار شما تکامل پیدا کند و تحمل طرح ها و مدهای مختلف را داشته باشد.
انعطاف پذیر: یک طراحی موفق باید بتواند به دو صورت سیاه و سفید و تمام رنگی مورد استفاده قرار بگیرد.
یک لوگو خوب طراحی شده را باید بتوان بصورت آنلاین ( به منظور استفاده در وب سایت ها ) و هنگام کارهای چاپی بدون هیچ مشکلی استفاده نمود.
طراحی خوب باید به گونه ای باشد که امکان تغییر اندازه یا مقیاس لوگو بدون تغییر کیفیت باشد.
یک طراحی خوب و موفق باید قادر به احراز حقوق مالکیت خود از نظر قانونی باشد (یعنی به عنوان یک علامت تجاری از سوی طراحان حرفه ای طراحی شده و از لحاظ قانونی ثبت شده باشد)
با تشکر از مطلب مفیدتون