یکی از شرکت هایی که در حال تغیر روند خود می باشد، GV است که اخیرا با کمک شرکت گوگل ، برند خود را تغییر داده است. این شرکت برای شروع طراحی سریع سایت ، سرمایه بسیار قابل توجه ای را به این امر اختصاص داده است. زمانی که BRADEN KOWITZ اولین گروه طراحان را در سال ۲۰۱۰ راه اندازی نمود، شایعات بسیار زیادی همراه آن ها به وجود آمد. آن ها در این باره این چنین می گویند: “این تغییرات زمانی بود که روسا و مدیران شنیده بودند که طراحی بسیار اهمیت دارد، اما دقیقا معنی این امر را نمی دانستند و با معنای دقیقی طراحی سریع سایت و یا طراحی سایت بسیار غریبه بودند. هیچ کدام از آن ها حتی طراحی را برای راه اندازی وب سایت خود به کار نگرفته بودند”.
KOWITZ به عنوان یک طراح تجربه کاربری در شرکت گوگل کار می کند و او مواردی از قبیل GMAIL و GOOGLE APP را خلق نموده است، اما در ابتدای این مسیر، کار کردن با تجارت ها باعث گرفتار شدن ذهن و فکر او شد. او در این باره می گوید: “در این مرحله، طراحی می تواند تاثیر بسیار زیادی در چگونگی پیش رفتن پروسه کاری شرکت و اهداف شرکت داشته باشد”.
او توضیح می دهد که اگرچه طراحی سریع سایت در تکنولوژی توانسته است مانند گوگل و یا فیس بوک بسیار برجسته نمایان شود، اما این امر در طول سال های گذشته بسیار کند پیش رفته است. او در این باره این گونه اظهار می دارد: “من خیلی دوست دارم در شرکت هایی کار خود را شروع کنم که حداقل ۳ یا حتی ۱۰ نفر در شرکت حضور دارند. خوشبختانه این گونه شرکت ها به خوبی می توانند پیشرفت داشته باشند. ما شرکت های تکنولوژی یافته ای را می خواهیم خلق نماییم که طراحی و فرهنگ طراحی در گوشت و خون آن ها عجین شده باشد”.
توسعه و رشد عادت و اصول طراحی سریع سایت
در این روزها در شرکت GV، KOWITZ در نظر دارد تا در سانفرانسیسکو به گونه ای جدید کار خود را شروع نماید و می خواهد یک ماه و یا بیشتر را به این امر اختصاص دهد. به این ترتیب آن ها می توانند مشکلات خود را حل نمایند و بیشتر در زمینه طراحی به پیشرفت و خلاقیت دست یابند.
این موضوع به این ترتیب پیش می رود: روز دوشنبه درباره مشکلات موجود در طراحی سایت یا محصول صحبت کنید، در روز سه شنبه راه حل هایی را به میان بیاورید و درباره آن ها فکر کنید، در روز چهار شنبه موارد مورد علاقه خود را نیز بیان نمایید، در روز پنج شنبه طرح کلی از راه حل ها بر روی کاغذ بیاورید، در روز جمعه پیش طراحی را با کاربرانی تست و بررسی نمایید و و در در آخر هفته تفریح کنید و از کار دور باشید تا استراحت نمایید.
پروسه SPRINT یا پروسه سریع طراحی، یک راه حل کاربری در مسئولیت های هر روزه تیم طراحی وب سایت شرکت GV به شمار می رود. GV در کتاب خود دارای حدود ۳۲۰ شرکت می باشد، این در حالی است که در تیم خود از ۵ طراح استفاده نموده است، این امر نشان می دهد که داشتن تیم از ابتدای پروسه طراحی و مشاهده کردن نتایج ایجاد تغییرات در این روند باعث شده است تا چشمان خود را باز کرده و دید وسیع تری به این قضیه داشته باشند.
چگونه طراحی سریع سایت می تواند به مخاطبان کمک نماید
یک پروژه ای که از این روش بهره برده است، BLUE BOTTLE COFFEE می باشد، یک تجارتی که به نحو خاصی قهوه را به مشتریان خود ارائه می دهد که در سطح جهان خیلی رواج ندارد. زمانی که KOWITZ این شرکت را بازدید نموده بود به نظر می رسید که این تجارت قصد دارد تا قهوه را به صورت پستی و یا از طریق وب سایت به مردم تحویل دهد.
برای اینکه بر مشکلات در این زمینه چیره شوید و از اصول طراحی سایت و یا محصول سریع پیروی نمایید، GV هر کسی را از روسا و مدیران گرفته تا مجریان و مدیرعاملان در این پروسه به کار گرفته است. شاید این امر اغراق آمیز به نظر برسد، اما KOWITZ معتقد می باشد که وجود انواع طرز فکرها در طراحی سایت و یا محصول سریع می تواند ضرورتی برای حل مشکل در این زمینه باشد.
طراحی سریع سایت به عنوان تلاش گروهی
دانش طراحی نباید تنها به افکار و ایده های طراحان سایت یا محصول اختصاص یابد. باید به این موضوع نیز توجه داشت که گاهی برخی مردم هستند که می توانند با تمرکز روی موردی، بهترین ها را ارائه دهند. با اندکی وقت گذاشتن در این زمینه می توان به نتایج بسیار مثبتی دست یافت.
این روزها در اکثر شرکت ها دو گروه طراحی و برنامه نویسی وب سایت و یا محصول وجود دارد که با هماهنگی و همکاری هم کار می کنند و تنها روی سرعت تمرکز ندارند، آن ها بیشتر این هدف را در سر دارند تا طراحی را به وجود بیاورند که مشتریان و مخاطبان از آن لذت ببرند.
به طور خلاصه، KOWITZ پیشنهاد نمی کند که هر کسی باید در فتوشاپ و یا در زمینه خاصی مهارت داشته باشد. او به عنوان یک مثال برتر، روی تحقیق درباره مخاطب طراحی تاکید دارد. این موضوع برای افرادی که طراحی سایت و یا محصول فعالیت نمی کنند، خیلی مهم و ارزشمند است که پروسه تحقیق کردن را مشاهده کنند. اگر ما درک نمی کنیم که مشتریان وب سایت و یا محصول مان چه نیازهایی دارند و یا چه مواردی را می خواهند، شاید هر تصمیمی که در زمینه این گونه طراحی ها بگیریم، نادرست باشد. از این رو شناخت نیاز و خواسته های مشتریان و مخاطبین طراحی در وهله اول بسیار مهم است.
طراحی سایت
اظهار انتقادات به عنوان بخشی از طراحی سریع سایت در گوگل و یا محصول
از جایی که طراحی به عنوان یک عامل برجسته و مهم شناخته می شود، درخواست ها و انتظارات از طراحان بسیار زیاد می شود. KOWITZ در این باره نیز می گوید: یک طراحی در هسته و مرکز یک تجارت رسوخ می کند، از این رو ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا طراحی جلوه بسیار زیبا و عمیقی از تجارت به مخاطبان خود ارائه دهد.”
“ما نباید تنها مواردی را در طراحی خود قرار دهیم که دیگران از آن تعریف می کنند. ما بیشتر باید روی این موضوع تمرکز کنیم که آیا طراحی سایت و یا محصول ما واقعا کاربردی است؟ آیا وضعیت تجارت و یا شرکت را بهبود می بخشد؟ آیا تجربه کاربری بهتری را برای مشتریان به وجود می آورد؟ افراد بسیاری وجود دارند که با ایده های خود می توانند طراحی سایت و یا حتی یک محصول را بهتر سازند. به نظر من طراحی اصلی باید به این ترتیب باشد”.