۶ عنصر اساسی در سئو کپی رایتینگ شامل موارد زیر است که تمرین و تقویت در هر یک از آنها می تواند تاثیر بسزایی در بهبود رنک گوگل داشته باشد.

سئو کپی رایتینگ عبارت است از تولید محتوایی با ارزش و مفید که – با رعایت اصول – روی عبارت کلیدی خاصی متمرکز شده است.

محتوای ارزشمندی که مخاطبان آن را در شبکه های اجتماعی بازنشر می دهند و بدین ترتیب درجه اعتبار و ارتباط صفحات وب را افزایش داده و به بهبود و افزایش رنک گوگل کمک می کنند.

6 Essential Elements in Copywriting SEO

برای بهبود و افزایش رنک وبسایت در گوگل باید با اجزای الگوریتم رتبه بندی و رنکیگ گوگل آشنایی داشته باشیم.

نمودار دایره ای شکل ۲ این اجزا و اهمیت نسبی هر کدام را به خوبی نشان می دهد.

یک نکته را هیچ وقت فراموش نکنیم : محتوا می بایست پاسخگوی نیاز یا سوالی خاص باشد

ایران تبلیغ با کادری مجرب آماده مشاوره رایگان به شما عزیزان در زمینه براورد هزینه سئو ، تست سئو سایت ، بهینه سازی و سئو سایت و … میباشد

۶ عنصر اساسی در سئو کپی رایتینگ

۶ عنصر اساسی در سئو کپی رایتینگ شمال موارد زیر میباشد :

۱- سرعت سایت

یک محتوای ارزشمند برای جذب مخاطب می بایست علاوه بر آراستگی ظاهری ، به روز و به موقع ارائه شود.

سرعت دستیابی به این محتوای ارزشمند نیز از دیگر پارامترهای تاثیر گذار در رنکینگ صفحات وبسایت در گوگل است.

نتایج بررسی ها نشان می دهد که :

۱)  به طور کلی ۴۰ در صد مردم وبسایت هایی را که زمان بار گذاری آنها بیش از ۵ ثانیه طول می کشد برای همیشه رها می کنند.

۲) تقریبا ۵۰ مخاطبان و کاربران نهایی انتظار دارند که وبسایت مورد علاقه شان در کمتر از ۳ ثانیه کاملا بارگذاری شود.

سرعت بارگزاری وبسایت از سال ۲۰۱۰ به بعد ، به یکی از فاکتورهای مهم برای بهبود رنک گوگل تبدیل شده است.

خوانندگان از بین حداقل ۱۰ وبسایت که در نتایج جستجوی گوگل  نشان داده شده تصمیم به ورود به وبسایت شما می گیرند.

بنابراین طبیعی است که اگر زمان بارگذاری کامل وبسایت بیش ازحد به طول بیانجامد تصمیم به ترک وبسایت شما بگیرند یا در بهترین حالت پیش از خواندن مطالب شما پاسخ به سوالشان را در جای دیگری جستجو کنند.

در نتیجه با کاهش ترافیک و زمان سپری شده و … مواجه خواهیم شد.

افزایش سرعت وبسایت بیش از آنچیزی که در ابتدا به نظر می رسد ، امری معطوف به رضایت مشتری است.

۲- تیترها

یک محتوای ارزشمند با عنوانی ضعیف ” کلیک خور ” کمی خواهد داشت.

به عبارت دیگر عنوان محتوا باید توجه مخاطب را به خود جلب کند و آنقدر وسوسه انگیز باشد که کاربران را به کلیک کردن ترغیب کند تا جای ممکن ارزش اصلی تان را در عنوان انتخابی بگنجانید.

به عنوان یک قانون کلی پیش از نوشتن متن اصلی ، برای محتوا عنوان انتخاب کنید.

دقت کنیم که برای اینکه تیتر انتخابی در نتایج جستجو به طور کامل نشان داده شود تعداد کاراکترهای آن می بایست کمتر از ۷۲ تا باشد.

تیترهای شامل اعداد بهترین بازخورد و بیشترین را کلیک را می گیرند.

محبوبیت عناوینی که حالتی راهنما گونه دارند ( How To ها ) و با عبارتی مثل چگونه شروع می شوند تقریبا نصف تیترهای عددی است.

این نمودار نشان می دهد که تاجایی ممکن هنگام نوشتن عنوان از مخاطب سوال بپرسیم.

دقت کنید که How To ها جزء تیترهای سوالی محسوب نمی شوند.

6 Essential Elements in Copywriting SEO

۳- محتوا

گوگل و کاربرانی که مطلب موردنظرشان را در آن جستجو می کنند ، هردو بیش از هر چیز به کارآمدی محتوا دقت می کنند. برای نوشتن محتوا ، پیش از هرچیز باید تلاش کنیم مخاطبان خود را بشناسیم.

پس از آن می بایست روی مشکلی خاص – که کاربران راه حل آن را در اینترنت جستجو می کنند – تمرکز کنیم.

یک محتوای خوب به مقدمه ای خوب نیازمند است. سعی کنید عبارت کلیدی موردنظر را حداقل یکبار در مقدمه بگنجانید.

دقت کنیم که در بهینه یازی متن و ایجاد تراکم عبارات کلیدی نباید افراط کنیم چون اینکار خواندن متن و برقراری ارتباط با خواننده را دشوار خواهد کرد.

بعد از آپدیت پاندا ۴٫۱ ، الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شدند که نوشته های سطحی و کوتاه نتوانند رنک خوبی در نتایج جستجو به دست بیاورند.

حداقل تعداد کلمات به کار رفته در یک نوشته باید بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه باشد.

 

6 Essential Elements in Copywriting SEO

۴- توضیحات متا ( Meta Description )

Meta description یا توضیحات متا نوشته ای مختصر و مفید در قالب HTML است که توصیفی کوتاه از محتوای صفحات وبسایت برای موتورهای جستجو فراهم می آورد.

توضیحات متا همان نوشته ای است ( Snippet ) که زیر نتایج جستجو در گوگل، برای معرفی محتوای صفحات به کاربر نشان داده می شود.

اگر از CMS وردپرس برای وبلاگتان استفاده می کنید می توانید از پلاگین های All-In-One SEO Pack و Yoast Seo برای نوشتن توضیحات متا ، عنوان ، تایتل تگ ها ، بررسی میزان تراکم کلید واژه و به طور کلی سئو وبسایت ، استفاده کنید.

۵- تراکم و تناوب تکرار کلیدواژه ها

تراکم کلید واژه ( Density ) نسبت تعداد کلید واژه در متن به تعداد کل واژه های متن محتوا است و منظور از تناوب تعداد دفعاتی است که یک کلید واژه در طول متن دیده می شود.

هرچند افزایش میزان تراکم و تکرار عبارت کلیدی مانند گذشته در بهبود رنک گوگل اهمیت ندارد ، اما به هر حال یکی از ۲۰۰ فاکتور رنکینگ گوگل است که باید به آن توجه داشت.

دقت کنید که گوکل متون با تراکم بیش از ۵/۵ درصد را مظنون به تقلب تشخیص می دهد و حتی ممکن است برای صفحه مورد نظر نمره منفی لحاظ کند.

۶- لینک ها

” همیشه خارج از اینجا ، جایی هست که اطلاعات بیشتری در آن وجود دارد ” این یکی از ده باور گوگل است.

بر همین اساس لینک های ورودی به وبسایت ، لینک های خروجی از آن و لینک های داخلی ، می توانند امتیاز مثبت زیادی برای به دست آوردن رتبه بهتر در گوگل محسوب شوند. چرا که:

– این لینک ها نشان می دهد که شما با دیگران در ارتباط هستید و محتوای مفیدی در اختیار دیگران قرار داده اید که در سایر وبسایت ها نیز درباره آن نوشته شده و در دسترس کاربران قرار دارد.

– تبادل لینک به گوگل در فرایند سازماندهی کردن دانش و اطلاعات کمک می کند.

– لینک دادن به وبسایت های معتبر نشان می دهد که شما برای دیگران و محتوایی که تولید کرده اند ارزش قائلید.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *