توضیحات متا برای رتبه بندی موتورهای جستجو آنچنان اهمیتی ندارند ولی این توضیحات در کلیک کردن کاربر در صفحه نتایج موتورهای جستجو اهمیت ویژه ای دارد.

توضیحات متا چیست ؟

توضیحات متا ( Meta Description ) یکسری توضیحات بوده که به توصیف صفحه وب می پردازد. توضیحات متا اغلب برای موتورهای جستجو نوشته می شود که در هنگام ظاهر شدن صفحه مورد نظر در صفحه نتایج موتورهای جستجو توضیح مختصری را به بازدید کننده ارائه نماید.

 

۵ نکته برای سئو بهتر توضیحات متا

۱- یکتا بودن توضیحات

بهترین کار نوشتن توضیحات متا برای صفحه اصلی و صفحات داخلی بصورت مجزا و متفاوت از یکدیگر است. زمانیکه گوگل متوجه یکسان بودن این توضیحات در چند صفحه میشود آن را در گوگل وبمستر هایلایت میکند ، شما میتوانید این اطلاعات را در بخش زیر از گوگل وبمستر پیدا کنید :

Google Webmaster Tools > Optimization > HTML Improvements

متفاوت بودن توضیحات متا برای دو صفحه تجربه کاربری ( UX ) بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت شما بهمراه خواهد داشت ، با توجه به اینکه هر صفحه محتویات خاص خود را دارد یکسان بودن توضیحات  معنی منطقی نخواهد داشت. گاهی اوقات نوشتن این توضیحات برای هر صفحه بصورت جداگانه ممکن نیست ، بخصوص برای سایت‌هایی که بیش از ۱۰۰۰ صفحه دارند ، در این موارد توضیحات  را برای صفحه اول و صفحات اصلی سایت خود کامل کنید.

۲- تعداد کاراکتر

تعداد کاراکترها هیچ محدودیتی ندارد ولی از آنجایی که گوگل تنها ۱۵۰ تا ۱۷۰ کاراکتر را در صفحه نتایج خود از توضیحات شما قرار نشان میدهد ، با قراردادن کلمات کلیدی خود در ابتدای توضیحات متا آن را بهینه کنید. سعی کنید جملات خود را جذاب نوشته تا احتمال کلیک کاربران بر روی آن‌ها را افزایش دهید.

۳- کلمات کلیدی در توضیحات متا

برای استفاده از کلمات کلیدی محدودیتی وجود ندارد ولی توصیه میشود که بیش از یک یا دو کلمه کلیدی در آن استفاده نکنید. در صفحه نتایج گوگل کلمات کلیدی موجود در تگ توضیحات متا بصورت پررنگ تر نشان داده میشوند و این امر شما را در جذب بازدیدکنندگان بیشتر یاری میکند.

۴- از کاراکترهای ریاضی استفاده نکنید

موتورهای جستجو کاراکترهایی مانند + ، – و ” را بعنوان کد HTML میشناسد ، در صورت استفاده از این حروف ممکن است گوگل آن را بعنوان کد شناسایی کند و به کل نادیده بگیرد. برای بهینه کردن توضیحات متا باید از متون ساده استفاده کنید.

۵- بازتابی از تجارت شما

توضیحات باید به شکلی باشد که در میان رقبا بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما بکشد ، اطلاعاتی متفاوت و تخصصی مربوط به تجارت خود را در کنار کلمات کلیدی مربوط به آن در توضیحات متا قرار دهید تا محتوای متفاوتی را ارائه داده باشید. به مثال بلیط هواپیما برمیگردیم ، اگر تخفیف یا پیشنهاد ویژه‌ای دارید حتما آن را در ۱۶۰ کاراکتر اول قرار دهید.

 

 

 

منبع: ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *