اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:
- در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
- باعث ایجاد برند می شود.
- باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
- باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
- باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
- بهترین ابزار برای تبلیغات است.
هدف سئو کمک به وب سایتها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرسوجوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا میکند و موتور جستجو قابل اعتماد میشود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان میدهد.
بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبهبندی سایتها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیادهسازی روشهای خود شد. زمان، بزرگترین سرمایهگذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.
بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار میگیرند، سئو هفتهها یا ماهها طول میکشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینهسازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبهبندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایتها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که ۵۸٫۴ درصد کلیکها را شامل میشود، قرار گیرند.
سئو سایت مسئله ایست که این روزها به بزرگترین مسئله یک وبمستر و صاحب کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. سئو همان چیزی است که مشخص می کند شما کدام گزینه در نتایج جستجوهای موتورهای جستجو و به ویژه گوگل باشید. قطعا همه به دنبال دست یابی به رتبه اول گوگل هستند. برای رسیدن به این رتبه می بایست تلاش کرد و در این رقابت که روز به روز نیز سنگین تر می گردد، باید هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی نمایید. آموزش سئو که این روزها به لطف داغ شدن بازار کسب رتبه های بالا مدتیست در وب فارسی جان گرفته است به شما کمک می کند که خودتان بتوانید قسمت های عمده ای از مشکلات و مسائل مربوط به بهینه سازی سایت را برطرف نمایید که پیشنهاد ما این است که در این راه آموزش های وب سایت سئو به سبک ایرانی را هم از دست ندهید. ولی اگر در این حین نیاز به مشاوره و یا اجرای حرفه ای سئو توسط شخص دیگری را داشته باشید، مهمترین پیشنهاد ما به شما این است که حتما کار را به کاردان بسپارید.
امروزه یکی از مشکلات بزرگ که گریبان گیر سئو و همچنین وبمسترها شده است، وجود اطلاعات غیر تخصصی و گاها اشتباه در زمینه سئو در اینترنت می باشد که گاها متاسفانه وبمستران و سایت آن ها را به ورطه نابودی می کشاند.
این جای تعجب نیست که وب سایتها با محصولات و خدماتی که بفروش میرسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی “بیمه خودکار” ۱٫۵ میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص میدهد، این بدین معنی است که ۳ جایگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول ۳۶٫۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص میدهد. این مسئله برای خیلی از سایتها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه میشود.
یک مطالعه دیگر نشان میدهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص میکند ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک میکنند و تنها ۲۷٫۳ درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک میکنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکتها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.
منبع: ایران تبلیغ