صحبت درباره سئو داخلی یا همان بهینه سازی سایت، مشکلات و سختی های خودش را دارد. اینکه از کجا شروع کنیم و به کجا برسیم. در واقع این مساله ای است که نه تنها در سئوی داخلی On-page SEO بلکه برای سئو خارجی سایت یا Off-page SEO و در کل برای سئو صادق است.

مشکلات محتوای موجود درباره سئو داخلی سایت این است که:

قدیمی هستند؛ روش های قدیمی و بی تاثیر سئو را یاد می دهند که دیگر کاربردی ندارند.

بهینه سازی داخلی سایت

بهینه سازی داخلی سایت

 بهینه سازی آدرس صفحات و استفاده از آدرس های SEO-Friendly

طبق گفته ی گوگل ، ۳ تا ۵ کلمه اول در آدرس صفحه ، ارزش و اهمیت بیشتری از نظر سئو دارند. پس سعی کنید  آدرس صفحات خود را مختصر و مفید نگه دارید.

بحث دیگر در مورد بهینه سازی آدرس صفحه ، وجود کلمات کلیدی در آن است. یعنی فقط  کلمات کلیدی هدف در آن وجود داشته باشند. چرا که این مساله باعث کوتاه شدن آدرس و دادن سیگنال “مرتبط بودن” و کیفیت بالای محتوای صفحه به گوگل است.

بهینه سازی آدرس تگ عنوان یا Title برای سئوی سایت

مطلع باشید که تگ تایتل یا عنوان در سئو ، مهم ترین بخش سئوی داخلی سایت است.

در حالت کلی، هرچقدر یک کلمه کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد، ارزش بیشتری به آن داده می شود

البته همیشه لازم نیست که عنوان صفحه را با کلمه کلیدی شروع کنید. اما اگر کلمه ای وجود دارد که هدف اصلی سئو سایت شماست ، سعی کنید آن را در اوایل تایتل صفحه خود قرار دهید.

اضافه کردن کلماتی مانند “بهترین”، “۲۰۱۷”، راهنمای کامل”، نقد و بررسی” و موارد دیگری از این قبیل، می تواند ترافیک بالایی را وارد سایت شما کند.

عنوان پست ها و صفحات خود را در داخل تگ H1 قرار دهید

تگ H1 در واقع تیتر اصلی صفحه شماست.

گاهی وقت ها، قالب سایت اگر سئو نشده باشد و خصوصا اگر تگ ها در آن بهینه سازی نشده باشند، قالب تنها به بزرگ کردن سایز نوشته عنوان بسنده کرده و آن را داخل هیچ تگ هدر قرار نمی دهند.

حتما سری به کد صفحات سایت خود بزنید تا از این مساله اطمینان پیدا کنید.

سر تیتر های دیگر را در تگ H2 قرار دهید.

تگ H2 در واقع نشان دهنده زیر تیتر های عنوان صفحه شماست. همیشه سعی کنید در زیر هر تگ هدینگ اعم از H1, H2 و یا H3 لااقل یک نیم خط متن وجود داشته باشد. و تا حد ممکن آن متن با خود هدینگ مرتبط باشد.

بهینه سازی داخلی سایت

بهینه سازی داخلی سایت استفاده از کلمات کلیدی هدف در محتوا

کلمه کلیدی هدف خود را حداقل یک بار در ابتدای متن بیاورید

منظور از به کار بردن کلمه در ابتدا، استفاده از آن در حدود ۱۰۰ کلمه اول است.

این کاری است که معمولا انجام می شود. اما گاهی اتفاق می افتد که برای متنی، مقدمه ای طولانی می نویسیم.تا پیش از رسیدن به موضوع اصلی، ذهن مخاطب را آماده کنیم.

باید سعی کنیم تا مقدمه ای که می نویسیم، خیلی طولانی نباشد تا از به تعویق افتادن استفاده از کلمه کلیدی جلوگیری کنیم.

بهینه سازی داخلی سایت

 

ادامه مطلب را در مراحل بهینه سازی داخلی سایت برای موتورهای جستجوگر ( بخش دوم ) دنبال کنید.

 

 

منبع: ایران تبلیغ

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *