صحبت درباره سئو داخلی یا همان بهینه سازی سایت، مشکلات و سختی های خودش را دارد. اینکه از کجا شروع کنیم و به کجا برسیم. در واقع این مساله ای است که نه تنها در سئوی داخلی On-page SEO بلکه برای سئو خارجی سایت یا Off-page SEO و در کل برای سئو صادق است.
مشکلات محتوای موجود درباره سئو داخلی سایت این است که:
- قدیمی هستند؛ روش های قدیمی و بی تاثیر سئو را یاد می دهند که دیگر کاربردی ندارند.
تاثیر ریسپانسیو بودن صفحات در بهینه سازی سایت در گوگل
گوگل با قاطعیت اعلام کرده که سایت هایی که با سایز های مختلف صفحه نمایش مخصوصا موبایل سازگار نیستند را در نتایج به پایین می فرستد.
این اتفاق اولین بار در سال ۲۰۱۵ افتاد ولی در همان ابتدا نتیجه قاطعی نداشت و خیلی سایت ها که ریسپانسیو نبودند، از نظر سئو آسیبی ندیدند و رتبه های قبلیشان را حذف کردند.
من این را “فرصت دادن توسط گوگل به کاربران برای اصلاح ظاهر سایتشان” می دانم.
سایت هایی که ریسپانسیو نبودند به آرامی رتبه های خوب خود را از دست دادند.
اهمیت ریسپانسیو بودن در بهینه سازی سایت چیز کمی نیست و باید از همان ابتدای طراحی سایت یا انتخاب قالب سایت، مورد توجه باشد.
ارزش و اهمیت لینک در بهینه سازی سایت
اشتباه بزرگ بسیاری از همکاران سئو کار این است که نه تنها به این مورد توجه نمی کنند، بلکه آن را مضر می دانند. دلیل آن ها هم این است که “با این کار ما به سایت رقیب خود ارزش می دهیم.”.
بله این مساله درست است. سایتی که به آن لینک می شود مطمئنا از این اتفاق سود می برد. اما سود بیشتری به سایت شما می رسد و آن این است که:
- با لینک کردن خارجی به سایت دیگری که درباره موضوع شما صحبت می کند، به گوگل نشان می دهیدکه شما هم مطلب خوب و کاملی درباره آن موضوع نوشته اید و به عبارت دیگر، محتوای صفحه شما مرتبط و با کیفیت است.
- با این کار محبت خود را به سایتی که به آن لینک داده اید نشان می دهید و شاید آن ها هم به شما لینک بدهند
البته مورد دوم در ایران خیلی اتفاق نمی افتد.
تاثیر سرعت سایت در سئوی داخلی صفحه
سرعت باز شدن سایت و صفحات سایت، تاثیر مستقیم در رتبه بندی سایت در نتایج جستجو و بهبود سئو دارد. بهینه سازی سرعت سایت، شامل موارد فراوانی می شود
به صورت خیلی مختصر با کم کردن حجم تصاویر و کاهش حجم تصاویر به صورتی که هیچ افت کیفیت محسوسی نداشته باشند. استفاده از شبکه تحویل محتوا ( CDN ) ، استفاده از سرویس هاستینگ سریع و قدرتمند و بسیاری موارد دیگر، می توانید تغییر رتبه محسوسی در رتبه سایت خود ببینید.
این یکی از موارد بسیار مهم در سئو داخلی صفحات سایت است.
بهینه سازی تصاویر و عکس های سایت
در حالت کلی و به عنوان یه توصیه بسیار مهم و کاربردی، همیشه سعی کنید در داخل صفحه، یک یا دو تصویر و عکس مرتبط داشته باشید. این کار به دلایل نسبتا نا معلومی، توجه ربات های گوگل را به صفحه وب شما بیشتر جلب می کند.
طبق یک بررسی توسط سایت استوری، سایت هایی که در صفحات داخلی آن ها، از حداقل یک عکس استفاده کرده اند، قابلیت ورود به صفحه اول را دارند و سایت هایی که تصویری در داخل آن ها وجود ندارند، سخت تر به صفحه اول گوگل می رسند.
تولید و بهینه سازی محتوای مناسب برای بهینه سازی داخلی سایت
محتوای مناسب: نه طولانی، نه کوتاه، نه پر از کلمه کلیدی هدف، نه بدون آن ، تولید محتوای مناسب، مهم ترین و مهم ترین و مهم ترین بخش سئو داخلی صفحه است.
منبع: ایران تبلیغ