۱. در مطلب به دنبال سرنخ های بصری باشید :
زمانی که جواب سوال های چه کسی، چه چیزی، کی، کجا، چرا و چگونه مشخص هستند، تصویری از آنها بوجود آورید. گاهی اوقات این به معنی دقت کردن در مفهوم جملات و عباراتی است که برای توضیح دادن مطلب استفاده شده است . همچنین می توانید نقایص مطلب (از لحاظ شیوه بیان و انتقال آن به مخاطب) را بیابید و قسمت هایی که نیاز است چندین بار خوانده شود تا فهمیده شود و یا قسمت های طولانی و خسته کننده مطلب را با استفاده از تصویر سازی مناسب ، بهبود ببخشید و در تشریح آن کمک کنید .
۲. اطلاعات پیچیده را ساده کنید:
آیا توضیحات در داستان دچار مشکل شده و دنبال کردنشان سخت است؟ اگر این گونه است، آیا اطلاعات می توانند به نحو دیگری مرتب شوند؟ آیا مطلب را می توان در قالب تصویری قابل درکی ارائه کرد ؟ اعداد زیاد، توصیفات طولانی، اجسام و مکان های دور از ذهن همیشه نمی تواند برای مخاطبان جذاب باشد و مقصود خود را به خوبی بیان کنند . یک طراح ماهر معمولا روش های مناسب تصویرسازی را بررسی می کند؛ سپس با توجه به نوع اطلاعات ، تصویر سازی را آغاز می کند .
۳ . به دنبال مقایسه ها، تاریخ ها و یا اطلاعاتی باشید که قابلیت طبقه بندی شدن دارند:
بازیگران اصلی چه کسانی هستند ؟ تاریخ های اصلی کدام اند؟ ما چگونه به این جا رسیدیم؟ از این جا به کجا می رویم؟ مشکل چیست و این چه معنایی برای خواننده دارد؟ این گونه سوالات ما را برای پیدا کردن تصویرسازی مناسب مطلب ، هدایت می کنند . نتیجه این کار ، آسان تر شدن مطلب ، سهولت در مطالعه و دستیابی سریع به هدف مقاله یا مطلب ، می باشد
۴. اطلاعات خود را بیشتر کنید :
شما به عنوان یک طراح لازم است درباره موضوع آنچه که قرار است تصویرسازی کنید ، اطلاعات کافی داشته باشید بعد از خواندن مطلب ، با نویسنده ارتباط داشته باشید ، منابع متنی و تصویری خود را تکمیل کنید، سوالات خود را مطرح کنید و کمی بیشتر به عمق مطلب بروید. تصاویر همیشه لازم نیست مستقیما از خود مطلب بوجود بیایند. گاهی تصاویر و اطلاعاتی که پیرامون مطلب اصلی به نمایش در می آیند ، بر جذابیت و جامعیت مطلب می افزاید .
۵. تصویر مناسب قرار دهید:
گاهی اوقات گرافیست ها به دنبال قانع کردن دیگران هستند که تصویر مناسب برای مطلب وجود ندارد و به ناچار باید از این تصویر استفاده کرد. باید بدانید که ممکن است تصویری که شما نیاز دارید ، وجود نداشته باشد ولی این طراح است که وظیفه تصویرسازی و خلق آن را دارد . تصاویر بی ارتباط را حذف کنید چرا که تنها باعث پیچیده تر شدن مطلب و اشغال فضا می شوند.
۶. بیاموزید تا مفاهیم را به خوبی بیان کنید:
اگر شغل اصلی شما ساده سازی اطلاعات پیچیده است، شما باید قادر به بیان درست مفاهیم و موضوعات مطلب ، در بین عوام باشید. به عبارت بهتر بتوانید به ساده ترین شکل ممکن موضوع را تعریف کنید. تلاش کنید منظور خود را در پنج کلمه یا کم تر و بیشتر در قالب تصویر بیان کنید.
نکاتی که به تصویرسازی اطلاعات کمک می کند؟
آنچه که به شما در تصویرسازی اطلاعات کمک می کند .