همانطور در نوشته های پیش به آن اشاره کردیم آرم شکلی است تصویری که معرف مشخصات صاحب آن است و به نوعی یک هویت بصری تام در مورد او به شمار می رود و همانطور که باز اشاره شد این تصویر می تواند به صورت نوشتاری یا شکلی و یا تلفیقی از هردو باشد.
آرم های شکلی تصویر نشانه نامیده می شود و آرم های نوشتاری تایپوگرام یا مونوگرام (شامل ابتدا یا اختصار نام است) نامیده میشوند.
تایپوگرام ها شامل حروف و نوشتاری از عنوان صاحب سفارش دهنده آرم هستند . طراح آرم با نظر گرفتن شرایط کار و حرفه سفارش دهنده و آگاهی از انگیزه های دادن سفارش کار طراحی لوگو اسم یا همان تایپوگرام را آغاز می کند. در داخل کشور گاهی ممکن سفارش دهنده آرم خواهان طراحی لوگو اسم خود یا شرکتش با حروف لاتین باشد و گاهی ممکن است این تقاضا برای نوشتار با حروف فارسی صورت گیرد. بنابراین طراح لوگو اسم باید با تمامی جنبه های طراحی حروف لاتین و فارسی به خوبی آشنا باشد و آگاهی کافی از نحوه طراحی حروف را داشته باشد.
در این جا باید بدانید نوشته و خط برای بیان معانی ساخته می شوند و حروف باید جنبه کاربردی خود را در انتقال معانی به درستی بازی نمایند.
طراحی لوگو اسم به طور کلی یعنی کار با حروف تایپی و نوشته در یک کار گرافیکی.
هنر دیزاین با تایپ یک معنای کلی و همه جانبه در مورد طراحی لوگو اسم می باشد. در هنر طراحی لوگو اسم فکر یا پیام یا اطلاعاتی در غالب تصویر که خود از جنبه ای دیگر کار خواندن نام صاحب آن را بر عهده اش است به بیننده منتقل می شود. با دیدن یک لوگو اسم دو اشعه از آن ساطع شده و به سوی مخاطب روانه می شود. یکی خوانش نامی که نوشته شده و دیگری هنر دیزاینی که حاوی پیام و اطلاعاتی خاص می باشد. هنر طراحی لوگو اسم هنری به قاطع تخصصی و خطیر که شخص طراح ضمن آگاهی از جنبه های عناصر گرافیکی باید به کاربرد حروف و طراحی آن نیست تسلط داشته باشد.
عده ای بر این باورند که الویت در طراحی لوگو اسم انتقال پیام به مخاطب است ضمن حفظ زیبایی بصری لازم و عده ای معتقدند که الویت در زیبایی و انتقال پیام است و چنانچه خوانایی لازم شد می تواند فدای الویت زیبایی و پیام گردد. اما ما براین باوریم هدف و الویت کسب رضایت سفارش دهنده همراه با حفظ هر دو جنبه خوانایی و زیبایی است ضمن این که به درستی پیام خود را به مخاطب ارسال نماید.