نام تجاری که انتخاب میکنید، نماینده کسب و کار شما است. در واقع نام، تگ لاین، رنگ و سایر موارد بصری و مفهومی برند برای کسب و کار شما دارای اهمیت است. ایجاد یک نام تجاری دائمی و پر طرفدار، نیاز به سرمایهگذاری طولانی مدت دارد. بنابراین بهتر است از گامهای کوچکی که میتوانیم در راه بهبود نام تجاری و ارتباط موثر آن با مشتری برداریم، غافل نشویم. در ادامه شما را با ۵ راهی که از طریق آن میتوانید برندتان را بسازید و در کسب و کار خود موفق شوید، آشنا میکنیم.
هماهنگی عناصر بصری
عناصر بصری مورد استفاده، نقطه قوت برند شما است. مشتریها از این طریق، لوگوی شما را به رسمیت میشناسند و طرفداران شما، با رنگ نام تجاری مورد نظرتان آشنا میشوند. برای ماندگار کردن لوگوی خود، باید از آن در پروفایل شبکههای اجتماعی و امضای ایمیل خود هم استفاده کنید؛ همچنین رنگ پسزمینه حساب توییتر و فیسبوک شما هم، باید با رنگ برندتان هماهنگ باشد.
پاسخگویی به طرفداران و دوستان
اگر بخواهید برند شما مورد توجه و دسترس همه قرار بگیرد، باید وقتی را برای پاسخگویی به ایمیلها و سوالات مطرح شده در شبکههای اجتماعی بگذارید و نظرات مشتریان را در وبسایتهایی مانند گوگل و Yelp بررسی کنید. همچنین باید ارتباط خود را با یک مشتری خاص حفظ کنید و یک تصویر خوب از خود به عنوان یک صاحبکار با وجدان و پاسخگو به جا بگذارید.
ایجاد یک ابزار نظارت اجتماعی برای بررسی نظرات
یک ابزار اجتماعی برای بررسی گرایشها و تمایلات اجتماعی داشته باشید. ابزارهایی مثل Hootsuite و Tweetdeck به شما کمک میکند که هشتگها و منشنهای مربوط به برند خود را دنبال کنید. در نظر گرفتن میزان تمایل مردم به برند شما و بررسی مشکلات مطرح شده در رابطه به کسب و کارتان، میتواند شما را در این راه به موفقیت برساند.
استراتژی برندسازی
اگر شما مطالب و پستهای همکاران و دوستان خود را به اشتراک بگذارید، آنها هم در آینده این کار را برای شما انجام میدهند و هر بار که خوانندهای نکته مهم و قابل توجهی را درباره نام تجاری شما ببیند یا بشنود، به سرعت خود را به برند تجاری شما اضافه میکند. باید در ارسال این مطالب به درستی عمل کنیم تا از این طریق، اعمال نفوذ بیشتری داشته باشیم.
درباره Elevator pitch خود تمرین کنید
الویتور پیچ (Elevator Pitch) یکی از موارد مهم در پیشرفت کسب و کار شما است. از این طریق میتوانید بیوگرافی مفید و مختصری راجع به کسب و کار خود در اختیار دیگران بگذارید و با مشتریان آیندهنگر ارتباط برقرار کنید. همچنین از این روش میتوانید مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود جذب کنید. ساختار برند، یک جزو اساسی برای رونق کسب و کار شما است. برای برجسته شدن کسب و کار، باید پیامها و عناصر بصری نام تجاری خود را بهبود دهید و تعاملات خود را با مشتریان افزایش دهید و رضایت بازار را حفظ کنید و همیشه بدرخشید.