وارسی سریع

برای افرادی که به طور آنلاین خرید می‌کنند، هیچ چیز سخت‌تر از پر کردن فرم‌های طولانی نیست. در حالی که کوتاه کردن فهرست اطلاعات مهم است، باید توجه داشت که از همه چیز هم نمی‌توان گذشت. راه حل این مشکل آن است که تنها اطلاعاتی را از فرد بخواهید که حتماً آن را نیاز دارید و تعداد موارد فرم را تا جای ممکن کم کنید. به عنوان مثال برای اسم فرد لازم نیست دو جای خالی داشته باشید، که یکی برای نام و دیگری برای نام خانوادگی باشد. همچنین می‌توانید نام شهر یا استان را در فهرستهایی وارد کنید تا فرد با انتخاب آن به راحتی فهرست را پر کند. از آن‌جایی که فرد با ماوس کار نمی‌کند، در نظر داشته باشید که موارد لیست آنقدر به هم نزدیک نباشند که فرد هنگام کار با انگشتان خود به مشکل بر بخورد.

خوبی اپلیکیشن‌های موبایل این است که اطلاعات فرد در آن ذخیره می‌شود و لازم نیست هر بار اطلاعات را از اول وارد کرد. اپلیکیشن تجاری خود را طوری طراحی کنید که فرد توانایی ذخیره این اطلاعات را در آن داشته باشد. در این صورت کار کردن با اپلیکیشن تجاری وقت کمتری از کاربر می‌گیرد و ساده‌تر می‌شود.
Seamless که یک اپلیکیشن مخصوص سفارش آنلاین غذا است، نمونه بسیار مناسبی برای این مورد است. برای مشتری‌هایی که قبلاً از آن استفاده کرده‌اند، همه اطلاعات ضروری و لازم در اپلیکیشن ذخیره می‌شود و کاربران به سادگی و به سریع‌ترین راه، می‌توانند غذایی که می‌خواهند را سفارش دهند.اسپاتیفای

شخصی سازی

در سراسر جهان برندهای مختلف سعی می‌کنند تا با شخصی سازی، خود را به مشتری‌ها نزدیک کنند و مخاطبان بیشتری جذب کنند. جای تعجبی ندارد که بازار اپلیکیشن‌ها نیز همین رویه را پیش بگیرند. در بازار گرم اپلیکیشن‌های بی‌شماری که در دسترس کاربران قرار دارد، شخصی سازی به شما کمک می‌کند تا مشتری را به خود وابسته کنید و به کاربران بیشتری نفوذ کنید.

شخصی سازی در طراحی اپلیکیشن تجاری با ایجاد تنوع در موارد مختلف ایجاد می‌شود؛ چه در مسائل گرافیکی اپلیکیشن و چه سابقه مشتری یا موقعیت مکانی او. با گذر زمان، یک اپلیکیشن تجاری می‌تواند با شناخت از طریق پیشینه قبلی کاربر، محتوایی را که بیشتر مورد نظر اوست شناخته و مقابل او قرار دهد. اپلیکیشن جدید نیز از طریق شناسایی مکان فعلی فرد، می‌تواند مسائل مرتبط را فراهم کند. این‌ها مثال‌هایی از شخصی سازی اپلیکیشن‌های موبایل برای ارائه خدمات بهتر و مفیدتر کابران است. به این طریق می‌توانید تأثیر بهتر و عمیق‌تری روی کاربری که از اپلیکیشن شما استفاده می‌کند گذاشته و مشتری‌های خود را گسترش داده و آن‌ها را وفادار به خود نگاه دارید.

برای مثال اپلیکیشن Spotify به خوبی با استفاده از پیشینه قبلی که از علایق فرد در گذر زمان به دست می‌آورد، موزیک‌هایی مرتبط با ژانرهای مورد پسند فرد به او پیشنهاد می‌دهد. این اپلیکیشن نمونه مناسبی از شخصی سازی شدن اپلیکیشن تجاری با کاربر است.ساده سازی

ساده سازی

در طراحی اپلیکیشن تجاری خود می‌توانید کارایی‌های مفید بسیاری را همراه با اصل ماجرا بگنجانید؛ اما گاهی این آپشن‌ها، بیشتر مسئله‌ساز می‌شود تا این که به شما کمک کند. قرار دادن کارایی‌های زیاد روی اپلیکیشن موبایل که وجود آن‌ها الزامی نیست، استفاده از اپلیکیشن را برای کاربر سخت و دشوار می‌کند و به سرعت استفاده از آن را برای فرد خسته کننده می‌سازد. پس فراموش نکنید که پیش گرفتن روش ساده سازی در طراحی اپلیکیشن، به موفق بودن آن نزد کاربران کمک می‌کند.

وقتی حرف از ساده بودن به میان باشد اپلیکیشن Venmo نمونه کاملی است؛ کاربران به راحتی می‌توانند از طریق این اپلیکیشن، برای دیگران پول واریز کنند و قبض‌های خود را پرداخت کنند.

در نظر داشته باشید که مشتری‌هایتان به چه دلیلی از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند و هدف اصلی آن‌ها چیست. بعد از آن، همه حواس خود را برای برآورده کردن آن نیاز خاص بگذارید. اضافه کردن کارایی‌هایی که وجود آن‌ها الزامی نیست، کاربر را دستپاچه می‌کند و تجربه خوبی را از استفاده از اپلیکیشن شما در ذهن او به جا نمی‌گذارد.اپلیکیشن تجاری

راه‌اندازی کسب و کار در فضای موبایل

تنها کسی که می‌تواند در مورد الزام وجود اپلیکیشن تجاری برای کسب و کار شما تصمیم بگیرد، خود شما هستید. بسیاری از کسب و کارها از طریق وب‌سایت‌ها کار خود را انجام می‌دهند و به نتیجه مطلوب می‌رسند. ولی کسب و کارهایی که وجود اپلیکیشن، می‌تواند به پیشرفت آن‌ها بسیار کمک کند، باید به ۵ نکته گفته شده با دقت توجه کنند و با حساسیت بالایی کار طراحی اپلیکیشن تجاری را پیش ببرند. تنها در این صورت است که می‌توانند در این بازار شلوغ موفق شوند و میان هزاران رقیب، جای خود را باز کنند.

پیشنهاد داشتن یک تجربه جدید و متفاوت می‌تواند باعث شود تا کاربران اپلیکیشن تجاری شما را روی موبایل خود نصب کنند. اما این اصلاً پایان کار نیست. طراحی ساده، تسریع پروسه‌های دریافت اطلاعات و راحت بودن استفاده از اپلیکیشن تجاری برای کاربر، می‌تواند منجر به استفاده راحت و بدون مشکل برای او شود و در نهایت شخصی سازی کردن در برنامه سبب می‌شود تا فرد بیشتر به اپلیکیشن شما علاقه‌مند شده و هرچه بیشتر از آن استفاده کند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *