با توجه به آمار هایی که گفته شد ، شما هم با داشتن طراحی اپلیکیشن موبایل ، این امکان را به همه می دهید ، تا بتوانند شما را رسد کنند. همراه ایران تبلیغ باشید.
بارها شنیده اید که ما در عصر اطلاعات به سر می بریم.
این جمله گاه و بیگاه در رسانه ها و مطبوعات و یا مطالب علمی به گوش و نظر ما رسیده است.
متعاقبا سازمان های بسیاری برای اینکه بتوانند سهم خود را از این بازار ارزشمند پیدا کنند ، سرمایه های کلانی را صرف معرفی خود و محصولات خود ، در بسترهای اطلاعاتی می کنند.
یکی از زیر مجموعه های بازار اطلاعاتی ، موبایل اپلیکیشن ها یا به زبان ساده تر ، نرم افزار هایی است که بر روی موبایل ها اجرا می شوند.
با این حال در ذهن بسیاری از افراد هنوز قسمت های تاریکی در رابطه با ورود به این بازار و یا استفاده از این محصولات وجود دارد .
در این مقاله قصد داریم تا به صورت مختصر به موضوع طراحی اپلیکیشن های موبایل و فواید آن ، از دو دیدگاه کاربران ( استفاده کنندگان نهایی ) و توسعه دهندگان ( سازمان ها و شرکت های سازنده و یا سفارش دهنده ) بپردازیم.
تفاوت وب سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل
بطور کلی تفاوت این دو یک مفهوم شخصی و ذهنی است اما میتوان گفت که یک وب سایت با محتوا تعریف میشود در حالی که یک نرم افزار تحت وب ( طراحی اپلیکیشن موبایل ) با تعامل کاربر تعریف میشود.
به طور معمول ، یک وب سایت شامل مخزنی از محتوای ایستا است که با تمام بازدید کنندگان سر و کار دارد؛ اما یک نرم افزار تحت وب ، به تعامل ، ورودی برنامه ریزی شده کاربر و پردازش داده ها بستگی دارد.
برای مثال ، یک سایت خبری میتواند یک وب سایت باشد ، اما یک صفحه گسترده یا یک تقویم مشارکتی ، میتواند یک نرم افزار تحت وب ( Web Application ) باشد.
سایت خبری اطلاعات یکسانی را به تمام بازدیدکنندگان نمایش میدهد در حالیکه یک تقویم شخصی ، اطلاعات فردی پردازش شده را نشان میدهد.
درعمل ، بیشتر وب سایتها با تکیه بر سیستم مدیریت پیچیده و برنامهریزی شده خود ( یا پایگاه داده ) به سرعت در حال تغییر محتوا هستند؛
اما در اصل ، آنها فقط با خروجی اشان تعریف میشوند. از سوی دیگر ، نرم افزارهای تحت وب ، برنامه هایی هستند که از راه دور اجرا میشوند و اساساً به فرآیند پردازش و نگه داری دادههای پسین متکی هستند.
فواید و مزایای داشتن طراحی اپلیکیشن موبایل برای سازمان ها و مشاغل
بگذارید به یکسری آمار های جالب در این زمینه استناد کنیم. طبق آماری که سایت http://www.internetlivestats.com هر ساله اعلام می کند ، در سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۴۰ درصد افراد دنیا به اینترنت دست رسی دارند.
چیزی حدود ۳ میلیارد نفر که نکته مهم آن این است که این آمار در سال ۲۰۱۲ برابر دو میلیارد نفر بود.
یک رشد چشم گیر و یک بازار بسیار مهم. شما حتی به صورت زنده از این لینک می توانید رشد لحظه ای این افزایش کاربران را مشاهده نمایید .
اما طبق آماری که شرکت سایت emarket منشر کرده است ، بزرگسالان آمریکا به طور متوسط حدود ۳ ساعت و ۸ دقیقه صرف مشاهده ی برنامه های موبایلی خود می کنند.
البته اگر این مقدار را برای کشور ایران در ۲ ضرب کنیم ، چندان دور از ذهن نیست.
با استفاده از موبایل اپلیکیشن در هر لحظه توسط مشتریان خود دیده شوید:
با توجه به آمار هایی که گفته شد ، شما هم با داشتن طراحی اپلیکیشن موبایل ، این امکان را به همه می دهید ، تا بتوانند شما را رسد کنند.
نیازی نیست تا یک بازی سه بعدی بسازید. یک فروشگاه مجازی کوچک از کسب و کارتان کافی است تا این فرصت را برای خود بیافرینید.
اما بخاطر داشته باشید که خلاقیت و نو آوری دربسیاری از کار ها ، حداقل تا مدت ها شما را منحصر بفرد می کند و این در علم تجارت ، اصطلاحا مزیت رغابتی خوانده می شود.
تجربه نشان داده که یک ایده ی خوب ، مهمتر ازکیفیت خوب است. البته ممکن است که بعضی ها با این حرف مخالفت کنند.
البته حق دارند ، چرا که حداقل کیفیت برای هر محصولی ، لازمهی مقبولیت آن توسط کاربران آن است.
در حقیقت صحبت اصلی بر سر ساخت موبایل اپلیکیشن با کیفیت معمولی و دارای ایده ی خلاقانه است.
نکته بعدی و جالب توجه این است که شما می توانید با یک هزینه ی بسیار ناچیز و گذاشتن این اپلیکیشن در مارکت هایی همچون کافه بازار برای ایران و یا حتی playstore ، این امکان را برای تمام افراد دنیا فراهم آوررید ، تا بتوانند از ساخته های شما استفاده کنند.
ایجاد یک بازار هدایت شده با استفاده از طراحی اپلیکیشن موبایل :
در بستر وب ، شما معمولا با سرچ و جستجو می توانید انواع و اقسام اطلاعات ، راجع به هر موضوعی پیدا کنید.
یعنی معمولا آن چیزی که مدنظر کاربر است، نمایش داده می شود و شما در نمایش محتوی از اختیار نسبی کمی برخوردار هستید.
یکی از مزایای اصلی موبایل اپلیکیشن ها نسبت به رغیب اینترنتی خود همین موضوع است.
شما به صورت حساب شده و در بازه های زمانی مناسب می توانید کاربر را با استفاده از ارسال پیام به صفحه ی اصلی موبایل ها ، آنها را به موارد مورد نظر خود هدایت نمایید.
مواردی مانند معرفی یک محصول جدید، تخفیف ها، سر رسید ها و … و همه ی این موارد به راحتی با فشار یک دکمه ی کاربر، زیر انگشتان کاربران شما قرار می گیرد.
ایجاد وفا داری و حس تعلق در کاربران با استفاده از طراحی اپلیکیشن موبایل
در گذشته ی نه چندان دور ، کارت های امتیازی و بن های تخفیف ، و در مواردی پی گیری مشتریان پس از خرید محصول ، راه هایی بود که شرکت ها می توانستند حس وفاداری و تعلق خاطر را در مشتریان خود ایجاد کنند.
اما با توجه به روش های جدیدی که به لطف ارتباطات دیجیتال فراهم آمده، موبایل اپلیکیشن ها می توانند این مسئولیت را بر عهده بگیرند.
برای درک بهتر این موضوع، فرض کنید که این امکان برای شما وجود داشت که به ازای هر مشتری که از محصولات شما بازدید و یا خرید انجام می دهد ، بتوانید یک وسیله ی کوچک الکترونیکی به آنها بدهید ، و در ضمن این هم میسر بود که این افراد را موظف به نگه داشتن و همراه داشتن این وسیله در هر لحظه و هر مکانی کنید.
خوب این یک اتفاق خیلی خوبی است که شما بتوانید در هر لحظه این افراد و مشتریان خود را هدایت کنید.
آنها را چک کنید و هر از چند گاهی به آنها بگویید که ما چقدر خوبیم. خوب در واقع این وسیله ی الکترونیکی به رایگان تحت اختیار مشتریان شما قرار دارد و آن هم موبایل های آن هاست.
یک لحظه به این موضوع بیاندیشید که موبایل برای انسان های امروزی ، به هویت آنها تبدیل شده است. بدون موبایل ، اکثر ما ها انگار یک گمشده داریم.