نحوه استفاده گوگل از پلت فرم یوتیوب رد
اوایل این هفته، گزارشی منتشر شده بود مبنی بر اینکه شرکت گوگل احتمالا در سرویس ویژه یوتیوب رد تبلیغات ارائه دهد و به نمایش بگذارد. پلت فرم Youtube Red جزو سرویسهای ویژه گوگل محسوب میشود که به کاربران این سرویس خدمات بدون تبلیغات ارائه میدهد. گوگل دو سال پیش «یوتیوب رد» (YouTube Red) را معرفی کرد، سرویس ویدیو جدید که به ازای ۹٫۹۹ دلار در ماه ویدیوهای کاملا بدون تبلیغات ارائه میدهد.
پیش از انتشار خبر ارائه تبلیغات در سرویس یوتیوب رد، به کاربران این امکان را میدهد که ویدیوها و آهنگها را با دستگاههای موبایلشان ذخیره کنند تا بتوانند آنها را آفلاین ببینند. علاوه بر این، هنگام استفاده از دیگر برنامهها، ویدیو در پسزمینه پخش خواهد شد. هزینهی ۹٫۹۹ دلاری شامل استفادهی رایگان از سرویس موسیقی گوگل پلی هم میشود که یک امتیاز به شمار میرود زیرا سرویسهای موسیقی معمولا به تنهایی ۹٫۹۹ دلار در ماه هزینه دارند. همچنین کسانی که برای اشتراک سرویس موسیقی گوگل پلی ثبتنام میکنند، دیگر نیازی ندارند که برای استفاده از «یوتیوب رد» مبلغی بپردازند.
اثرات استفاده از یوتیوب رد بر گوگل
شرکت گوگل در تصمیم جدید خود میخواهد از طریق سرویس و پلت فرم یوتیوب رد که یک سرویس ویژه برای کاربران VIP محسوب میشود، اقدام به تبلیغات کند. این موضوع میتواند بعدها برای شرکت گوگل زیان آور باشد و به همین علت بسیاری از کاربران ویژه خود را از دست بدهد. شکایت اول درباره انتشار آگهی در سرویس یوتیوب رد از طرف گروه کوچکی به نام Peeved که از کاربران ویژه و VIP سرویس یوتیوب رد محسوب میشوند، صورت گرفت. این گروه در شبکه اجتماعی Reddit از تصمیم جدید گوگل ابراز نارضایتی کردند. در مقابل، یک نماینده از شرکت یوتیوب به تاپیک ایجاد شده توسط گروه Peeved در شبکه اجتماعی Reddit پاسخ داده و اعلام کرده است که آگهیهای مورد بحث در یک فرمت دیگری به عنوان تبلیغات چاپی به نمایش گذاشته شدهاند که این نوع از تبلیغات اجازه انتشار در این سرویس و پلت فرم را دارند.