کلمات کلیدی که در ادامۀ دامنه ظاهر می شوند
استفاده از این مورد مانند گذشته تاثیر زیادی ندارد اما داشتن کلمات کلیدی مناسب در دامنه هنوز هم به عنوان یک سیگنال مرتبط عمل می کند.
اگر توجه کرده باشید موتور های جستجو کلمات کلیدی در نام دامنه را پر رنگ تر نمایش می دهند.
کلمات کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه
دامنه هایی که با کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود آغاز می شوند نسبت به دامنه هایی که هیچ کلمه کلیدی در خود ندارند یا کلم ی کلیدی شان در آخر یا وسط دامنه است ، در کل یک سرو گردن بالا تر هستند.
مدت زمان ثبت دامنه
یکی از کارشناسان گوگل می گوید :
دامنهی با ارزش اغلب برای چند سال ثبت میشود ولی دامنهی کم ارزش به ندرت بیش از یکسال ثبت میشود.
بنابراین زمانی که قرار است در آینده منقضی شود این انقضا یک فاکتور در مشروعیت دامنه شناخته خواهد شد.
تاریخچه دامنه
گوگل سابقۀ تاریخی ( history ) سایت هایی که در طول دوره های مختلف دارای مالکین مختلفی می باشند را دوباره تنظیم می کند.
این کار باعث می شود لینک هایی که به دامنه ارجاع داده می شود خنثی گردد.
EMD یا دامنه ی دقیقاً همتا
این واژه مخفف ( Exact Match Domain ) دامنه دقیقا همتا است.
به این معنی که دامنه ی یک سایت دقیقاً همان کلمۀ کلیدی مورد هدف باشد.
مثلاً Seo.com عملکرد این طور سایت ها قدری متفاوت است.
اگر سایت با کیفیت باشد این گزینه می تواند مفید باشد.
اما اگر در سایت های کم کیفیت رخ دهد می تواند نسبت به به روزرسانی EMD آسیب پذیر باشد.
مت کاتز در سال ۲۰۱۲ در این باره گفت :
تغییرات جزئی تدارک دیده شده در الگوریتم گوگل از میزان نمایش دامنه های دقیقاً همتای بی کیفیت در نتایج جستجوی گوگل خواهد کاست.
اطلاعات WhoIs خصوصی در مقابل عمومی
همان طور که می دانید WhoIs سایتی است که از طریق آن می توانید صاحب یک دامنه را شناسایی کنید.
اطلاعات WhoIs های پرایوت ممکن است نشانگر این موضوع باشد که صاحبشان چیزی برای مخفی کردن دارند.
مت کاتز در این باره می گوید :
زمانی که اطلاعات WhoIs آنها را بررسی کردم ، همه آنها دارای سرویس محافظت خصوصی بودند.
این پرایوت کردن اکانت WhoIs به خودی خود چیز بدی نیست.
اما زمانی که فاکتورهای متعددی را کنار یکدیگر قرار دادید ، ممکن است کمی غیر عادی به نظر برسد.
جریمه شدن مالک دامنه
اگربه هر دلیلی گوگل ، شخص خاصی را به عنوان اسپمر شناسایی کند سایر سایت هایی که متعلق به این شخص است را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار خواهد داد و این امر می تواند در رتبه بندی سایت در گوگل موثر باشد.
دامنه سطح بالای کد کشوری
داشتن دامنه ی سطح بالای کشوری همچون ir. ( ثبت دامنه در nic.ir ) رتبه سایت برای آن کشور خاص را بهبود می بخشد.
اما توانایی وب سایت برای رتبه بندی جهانی را محدود می سازد.
فاکتورهای مرتبط با صفحه
کلمه کلیدی در تگ عنوان
تگ عنوان دومین بخش مهم محتوای سایت است. ( در کنار محتوای صفحه )
بنابراین استفاده مناسب از آن می تواند یک سیگنال قوی سئوی On – Page برای گوگل ارسال کند.
بر اساس داده های حاصل از وب سایت MOZ ، تگ عنوانی که با کلمات کلیدی آغاز می شود بهتر از تگ عنوان هایی است که کلمات کلیدی را در انتهای خود قرار داده اند عمل خواهد کرد.
کلمه کلیدی که در تگ H1 ظاهر می شود
تگ H1 دومین تگ عنوانیست که نشانههای مرتبط بودن موضوع سایت را برای گوگل ارسال میکنند.
این نتایج بر اساس مطالعات انجام شده زیر به دست آمده است :
( کلمه کلیدی عبارتی است که به طور مکرر در داخل متن استفاده شده است. استفاده از یک کلمه کلیدی به طور مکرر در داخل متن یک پُست می تواند به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن عمل کند و موضوع فعالیت یک وب سایت را به گوگل بفهماند. البته باید توجه داشت که میزان تکرار نباید از یک حدی بیشتر شود. )
طول محتوا
محتوایی که کلمات بیشتری دارد بالطبع ، طیف وسیع تری از یک موضوع را پوشش می دهد و به احتمال زیاد نسبت به مقالات کوتاه و سطحی ارجحیت دارد.
SERPIQ دریافته است که طول محتوا با موقعیت سایت در نتایج جستجوی گوگل مرتبط است :
چگالی کلمات کلیدی
چگالی کلمات کلیدی یک صفحه ، درصد کلمات کلیدی نسبت به باقی کلمات در یک صفحه وب اطلاق می شود.
این مورد امروزه نسبت به گذشته اهمیت چندانی ندارد ، اما گوگل هنوز هم در برخی از مواقع از چگالی کلمات کلیدی برای تعیین موضوع سایت استفاده می کند.
باید این موضوع را نیز بدانید که استفاده بیش از حد از آن می تواند به سایت شما آسیب بزند.
مفهوم نهفته در کلمات کلیدی موجود در محتوا LSI
LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing به معنی فهرست بندی معنایی نهفته کلمات و به معنی درست آن ، تشخیص درست کلمات و موضوع یک صفحه است.
این گزینه به موتورها کمک میکند معنی واقعی کلماتی که بیش از چند معنی دارند را به دست آورند.
به عنوان مثال کلمۀ ” شیر ” که هم نام یک حیوان است وهم نام یک محصول لبنی.
حضور / عدم حضور LSI به احتمال زیاد به عنوان نشانه کیفی محتوا عمل می کند.
لینک از رقبا
لینک هایی که از سایت هایی با رتبه بندی یکسان به دست میآیند ممکن است ارزش بیشتری برای رتبۀ یک صفحه در کلمه کلیدی خاص داشته باشند.
مسیر URL
صفحه ای که به صفحه اصلی وب سایت نزدیک است ممکن است اعتبار بیشتری را داشته باشد.
لینک از همسایگی بد
لینک هایی که از همسایگی بد بدست می آیند ممکن است به سایت شما آسیب بزنند.
منظور سایتهایی هستند که برای لینک سازی ساخته شده اند و محتوایی ندارند.
لینک های شکسته
لینک های شکسته می تواند نشان دهنده یک سایت رها شده باشد.
گوگل از لینک های شکسته برای ارزیابی کیفیت صفحه اصلی استفاده میکنند.
لینک های وابسته
لینک های وابسته به تنهایی آسیبی به رتبه بندی سایت شما وارد نمیکنند.
اما اگر تعداد این لینک ها زیاد باشد ، الگوریتم گوگل توجه دقیق تری به سایر سیگنال های کیفیت می کند تا مطمئن شود شما یک وب سایت وابسته نیستید.
خطاهای HTML و اعتبار W3C
تعداد زیاد خطاهای HTML یا برنامه نویسی نامرتب ممکن است نشان دهنده یک محتوای ضعیف باشد.
موضوع بحث برانگیز این است که بیشتر سئوکاران معتقدند اعتبار W3C یک سیگنال کیفیت ضعیف است.
اعتبار دامنه ی صفحه میزبان
اگر همه موارد یکسان باشد ، صفحه ای که بر روی یک دامنه معتبر قرار گرفته است رتبه بالاتری نسبت به صفحاتی که در دامنه های کم اعتبار قرار گرفته اند خواهد داشت.
پیج رنک صفحات وب سایت
کاملا مرتبط نیست اما به طور کلی پیج رنک بالای صفحات به رتبه بندی بهتری منجر میشود.
طول URL
مجله موتورهای جستو جو بیان می کند که طولانی بودن بیش از حد URL ممکن است به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.
به اشتراک گذاشتن صفحات ارجاعی در شبکه های اجتماعی
تعداد اشتراک های یک صفحه در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک ممکن است بر ارزش لینک ها تاثیر بگذارد.
ویراستاران انسانی
اگرچه این گزینه هرگز تایید نشده است اما گوگل حق انحصاری یک پتنت را دارد که به ویراستاران انسانی اجازه می دهد بر روی SERP تاثیر داشته باشند.
دسته بندی صفحات وب سایت
طبقه ای که صفحه سایت در آن ظاهر می شود یک سیگنال مرتبط است.
صفحه ای که بخشی از یک طبقه بندی مرتبط است نسبت به صفحاتی که در طبقه بندی غیر مرتبط قرار گرفته است ، امتیاز مرتبط بودن بیشتری کسب خواهدکرد.
منابع و مراجع
استناد به منابع همانطور که در مقالات علمی و آموزشی انجام داده میشود ممکن است نشانه کیفیت بالای سایت باشد.
راهنمای کیفیت گوگل می گوید که بازدیدکنندگان باید بر روی منابع موجود در یک صفحه خاص دقت بیشتری داشته باشند.
موضوع باید تخصصی و نیز معتبر باشد. ولی گوگل استفاده کردن از لینک های خارجی به عنوان یک فاکتور را رد میکند.
وجود کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات
همانند محتوای صفحه ، کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا تگ توضیحات می تواند به گوگل کمک کند تفاوت بین کلمات مترادف را تشخیص دهد.
استفاده از CDN و سایر موارد غیر مرتبط با HTML می تواند سیگنال های ارتباطی را افزایش دهد.
کلمه کلیدی در تگ توضیحات description
این هم یک نشانه ی دیگر برای نشان دادن مرتبط بودن وب سایت با فعالیت مورد نظر است.
در حال حاضر این نکته اهمیت چندانی ندارد ، اما در هر صورت باعث ایجاد تفاوت میشود.
اولویت صفحه در نقشه وب سایت
اولویتی که به یک صفحه از طریق فایل نقشه سایت Sitemap.xml داده می شود ممکن است بر رتبه بندی تاثیر بگذارد.
طول عمر دامنه
مت کاتز درباره ی طول عمر دامنه می گوید :
تفاوت دامنه ای که شش ماه از زمان ثبت آن میگذرد با دامنه ای که یکساله است چندان زیاد نیست.
در واقع می توان گفت گوگل به سن دامنه اهمیت بسیار ناچیزی قائل است.
منظور از این کلمات ، لغت های هم معنی و مترادف با کلمات کلیدی صفحه ی مورد نظر میباشد.
سرعت بارگذاری صفحات از طریق HTML
هر دو موتور جستجوی گوگل و بینگ از سرعت بارگذاری صفحات سایت به عنوان عامل مهمی در رتبه بندی استفاده میکنند.
عنکبوت های موتور جستجو می توانند با دقت زیادی سرعت بارگذاری صفحات سایت شما را بر اساس کدهای موجود در آن و حجم فایلها تخمین بزنند.
محتوای تکراری
محتوای یکسان در یک سایت می تواند تاثیر منفی بر روی نمایش محتوا در موتورهای جستجوگر داشته باشد.
داشتن یک مقاله غنی ، تازه و کوتاه بهتر از داشتن یک مقاله کپی از سایتی دیگر میباشد.
Rel = Canonical یعنی نامتعارف بودن
استفاده ی درست از این تگ باعث جلوگیری از دیده شدن محتوای تکراری سایت توسط موتورهای جستجو خواهد شد.
در واقع اگر این گزینه به درستی به کار رود ، اجازه نمی دهد که گوگل صفحات سایت شما را به عنوان محتوای تکراری در نظر بگیرد.
سرعت بارگذاری صفحات سایت در گوگل کروم
گوگل ممکن است از داده های کاربری کروم برای مدیریت بهتر مدت زمان بارگذاری سایت استفاده کند.
به اشتراک گذاری در فیس بوک
به اشتراک گذاری در فیس بوک ممکن است تاثیر قوی تر نسبت به لایک های فیس بوک داشته باشد.
سیگنال های اجتماعی در سطح وب سایت
سیگنال های اجتماعی وب سایت های ویژه ممکن است اتوریتی کلی سایت را افزایش دهد و همین امر موجب دیده شدن کل وب سایت در جستجو میشود.
فهرست های شماره دار و نشان دار شده
این لیست ها کمک می کند محتوای سایت برای مطالعه خوانندگان شکسته شود.
این گزینه به کاربر پسند بودن محتوا کمک می کند.
گوگل نیز محتوایی با شماره ها و نشانه ها را ترجیح می دهد.
لینک های خروجی بیش از حد
این گزینه قبلا ذکر شده است. برخی از صفحات به لینک های بسیاری راه دارند و همین امر موجب مبهم شدن و پرت شدن حواس از محتوای اصلی شود.
تعداد کلمات کلیدی فرعی برای رتبه بندی وب سایت
اگر سایت دارای رتبه بندی های دیگری برای کلمات مختلف باشد ، ممکن است نشان دهنده کیفیت محتوا باشد.
عمر صفحه
اگرچه گوگل محتوای تازه را ترجیح می دهد ، یک صفحه قدیمی که به طور منظم به روز رسانی می شود ممکن است کارایی بهتری نسبت به یک صفحۀ جدید داشته باشد.
صفحه بندی کاربرپسند
در دستورالعمل کیفیت گوگل آمده است که :
صفحه بندی صفحات با کیفیت بالا باعث می شود محتوای اصلی بلافاصله قابل رویت باشد.
دامنه های پارک شده یا Parked Domains
به روزرسانی گوگل در دسامبر سال ۲۰۱۱ نشان می دهد که دیده شدن دامنه های پارک شده در موتورهای جستجو کاهش یافته است.
محتوای مفید
گوگل می تواند بین محتوای با کیفیت و مفید تمایز قائل شود.
فاکتورهای مرتبط با وب سایت
محتوایی که ارزش و بینش منحصر به فردی ارائه می کند.
گوگل بیان کرده که سایتهایی را که محتوای با ارزش ارائه نمیکنند را از لیستش حذف می کند.
خصوصاً سایت هایی که وابسته هستند.
صفحه ارتباط با ما
اسناد کیفیت گوگل بیان می کند که آنها سایت هایی را ترجیح می دهند که از روش های مختلفی برای برقراری تماس با مشتریان استفاده می کنند.
اگر اطلاعات تماس با اطلاعات موجود در WhoIs منطبق باشد ، پاداشی برایتان در نظر می گیرد.
اعتماد دامنه یا رتبه اعتماد دامنه
اعتماد دامنه یا اعتبار یک سایت ( که بر اساس تعداد لینک های داده شده از سایت های معتبر اندازه گیری می شود ) یک فاکتور مهم در رتبه بندی گوگل است.
معماری وب سایت
معماری خوب در یک سایت به گوگل کمک می کند محتوای شما را به خوبی سازمان دهی کند.
به روزرسانی های وب سایت
اینکه سایت شما هر چند وقت یکبار به روزرسانی می شود ( به خصوص زمانی که محتوای جدید به سایت افزوده می شود ) یک فاکتور مهم در رتبه بندی سایت است.
تعداد صفحات
تعداد صفحاتی که سایت دارد نشانه ای ضعیف از Authority ( اعتبار ) است. حداقل این موضوع به موتورهای جستجو کمک می کند سایت های بزرگ را از سایت های وابسته شناسایی کنند.
حضور نقشه سایت
نقشه سایت به موتورهای جستجوگر کمک می کند سایت و صفحات شما را راحت تر ایندکس کنند و همین امر دیده شدن سایت در موتورهای جستجوگر را بهبود می بخشد.
آپتایم بودن سایت
زمان خرابی بسیار ( downtime ) به خاطر نگهداری یا مشکلات سرور می تواند بر روی رتبه بندی سایت شما تاثیر منفی داشته باشد.
موقعیت سرور
موقعیت سرور ممکن است بر روی رتبه بندی سایت شما در مناطق جغرافیایی مختلف تاثیر بگذارد.
این گزینه برای جستجوهای مرتبط با موقعیت جغرافیایی بسیار مهم است.
گواهی SSL
گوگل تایید کرده است که آنها گواهینامه SSL را ایندکس می کنند و از HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می نمایند.
شرایط استفاده از خدمات و صفحات حریم خصوصی
این دو صفحه به گوگل می گوید که سایت شما یک عضو قابل اعتماد در اینترنت است.
ناوبری بردکرامب
این یک شیوه معماری کاربرپسند است که به کاربران و موتورهای جستجو کمک می کند تا بدانند در کجای سایت قرار گرفته اند :
هر دو سایت SearchEngineJournal.com و Ethical SEO Consulting ادعا می کنند که این گزینه جزو فاکتورهای رتبه بندی است.
بهینه سازی وب سایت برای موبایل
گروه رسمی گوگل پیشنهاد می کند که سایت های واکنش گرا برای موبایل ایجاد شود.
سایت های واکنش گرا به احتمال زیاد رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو خواهند داشت.
در واقع آنها تگ Mobile Friendly بودن را به سایت هایی که به درستی در دستگاه های موبایلی نمایش داده می شود اضافه می کنند.
همچنین گوگل سایت هایی که در جستجوی موبایل ، سازگار نیستند را جریمه می کند.
یوتیوب
بدون شک ویدئوهای یوتیوب در SERP ارجح تر خواهد بود ( این موضوع به احتمال زیاد به خاطر مالکیت گوگل بر یوتیوب است. )
در حقیقت سایت Search Engine Land نشان داده است که ترافیک یوتیوب بعد از به روزرسانی پاندای گوگل افزایش یافته است.
قابلیت استفاده از وب سایت
سایتی که استفاده و ناوبری آن دشوار باشد ، می تواند با کاهش زمان سپری شده در سایت ، صفحات بازدید شده و بانس ریت تاثیر منفی بر روی رتبه بندی داشته باشد.
این الگوریتم مستقل برای حجم وسیعی از داده های کاربریست.
عمر دامنه لینک دهنده
بک لینک هایی که از دامنه های قدیمی داده می شوند ممکن است از دامنه های جدید ، قدرتمند تر باشند.
تعداد دامنه های لینک شده
همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید ، تعداد دامنه های ارجاع دهنده یکی از فاکتور های مهم در رتبه بندی وب سایت است.
لینک های حاصل از آی پی آدرس های کلاس C جداگانه
لینک های به دست آمده از آی پی آدرس های مختلف نشان دهنده تعداد زیاد سایت های لینک دهنده به شماست.
تعداد مشترکین RSS
از آنجایی که گوگل صاحب یک سرویس RSS محبوب است ، از اطلاعات RSS مشترکین به عنوان سیگنال برند محبوبیت استفاده می کند.
موقعیت کسب وکار ها با لیست محلی گوگل پلاس
گوگل از اطلاعات موقعیتی برای تعیین بزرگ بودن یا نبودن برند استفاده می کند.
وب سایت جزو کسب وکارهای پرداخت کننده مالیات است
وب سایت MOZ گزارش می کند که گوگل ممکن است به این گزینه نیز توجه کند.
فاکتورهای On-Site WebSpam
لینک به همسایگی بد
لینک دادن به همسایگی بد (bad neighborhoods) ممکن است به دیده شدن سایت در موتور های جستجو لطمه بزند.
تغییر مسیرها
تغییر مسیرهای نادرست نباید اتفاق بیفتد.
این گزینه نه تنها موجب جریمه شدن سایت می شود بلکه سایت را از حالت ایندکس خارج می کند.
پاپ آپ یا تبلیغات مزاحم
اسناد رتبه بندی گوگل می گوید که پاپآپها و تبلیغات مزاحم نشان دهده یک سایت با کیفیت پایین است.
بهینه سازی بیش از حد وب سایت
شامل فاکتورهای On-page مثل انباشتن کلمات کلیدی و تگ عنوان، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی است.
بهینه سازی بیش از حد صفحه
بیشتر افراد معتقدند که بر خلاف پاندا ، پنگوئن صفحات را به صورت تنها هدف قرار می دهد.
تبلیغات بالای خط تا یا همان Fold
الگوریتم صفحه بندی صفحه ، سایت هایی که تبلیغات بسیار زیادی در بالای خط تا دارند را جریمه می کند.
پنهان کردن لینک های وابسته
تلاش های زیاد برای پنهان کردن لینک های وابسته می تواند جریمه گوگل را به همراه داشته باشد.
وب سایت های وابسته
همانطور که می دانید گوگل طرفدار وب سایت های وابسته نیست.
بیشتر افراد فکر می کنند که این وب سایت ها بیشتر تحت نظر هستند.
تولید محتوای خودکار
گوگل طرفدار این گونه محتواها نیست. اگر آنها شک کنند که محتوای وب سایت شما توسط رایانه تولید شده است ممکن است به سراغ جریمه کردن و در آوردن وب سایت شما از حالت ایندکس بروند.
توجه بیش از حد به پیج رنک
توجه بیش از حد به پیج رنک با nofollow کردن تمامی لینک های خروجی یا بیشتر لینک های داخلی، ممکن است نشان دهنده بازی کردن با سیستم باشد.
اسپم شدن آی پی ادرس
اگر آی پی آدرس سرور شما به عنوان اسپم در نظر گرفته شود ممکن است تمامی وب سایت های موجود بر روی آن سرور را تحت تاثیر قرار دهد.
اسپم شدن تگ متا ها
انباشتن کلمات کلیدی در این تگ نیز اتفاق می افتد.
اگر گوگل فکر کند که کلمات کلیدی زیادی را به متا تگ خود افزودهاید ممکن است سایت را جریمه کند.
فاکتور های Off Page Web spam
نفوذ غیر طبیعی لینک ها
نفوذ ناگهانی و غیر طبیعی لینک ها نشان دهنده لینک های ساختگی است.
جریمه پنگوئن
سایت هایی که تحت تاثیر جریمه پنگوئن قرار گرفته اند کمتر در نتایج موتورهای جستجو دیده خواهند شد.
پروفایل لینک ها با درصد بالایی از لینک های کم کیفیت
لینکهایی که توسط سئوی کلاه سیاه مورد استفاده قرار میگیرد ممکن است نشان دهنده بازی با سیستم باشد.
ارتباط دامنه لینک کننده
تجزیه وتحلیل انجام شده توسط سایت MicroSiteMasters.com نشان می دهد که سایت هایی با تعداد بالای لینک های غیر طبیعی از سایت های غیر مرتبط ، برای پنگوئن حساسیت برانگیز هستند.
هشدار لینک های غیر طبیعی
گوگل هزاران پیام در رابطه با کشف لینکهای غیرطبیعی در ابزار وبمستر برای صاحب سایت ها ارسال میکند.
این موضوع باعث کاهش رتبه سایت می شود.
لینک هایی از آی پی آدرس کلاس C یکسان
به دست آوردن تعداد زیادی لینک غیر طبیعی در IP آدرس یکسان ممکن است نشانهای از لینک بیلدینگ شبکه ای باشد.
انکر تکست سَمی
داشتن انکر تکست سمی که به سایت شما اشاره دارد ممکن است نشانهی اسپم یا هک شدن وب سایت باشد.
در هر دو این مورد ، امکان آسیب به رتبه سایت وجود دارد.
جریمه دستی
گوگل راهنمای جریمه دستی خود را منتشر کرده است.
فروش لینک
فروش لینک نیز میتواند روی پیج رنک نوار ابزار تاثیر بگذارد و به دیده شدن شما در موتورهای جستجو آسیب بزند.
google Sandboxg یا گوگل سند باکس
سایتهای جدید که ناگهانی در معرض لینک های بسیار قرار می گیرند معمولا توسط گوگل به Sandbox منتقل می شوند.
در این شرایط دیده شدن سایت در موتورهای جستجو به طور موقتی محدود می شود.
رقص گوگل Google Dance
این گزینه نیز به طور موقت باعث تغییر در رتبه بندی وب سایت ها می شود.
بر اساس گوگل پتنت این روش برای تعیین سایت هایی که قصد بازی با الگوریتم ها را دارند مفید است.
ابزار رد Disavow Tool
استفاده از این ابزار ممکن است جریمه الگوریتمی یا دستی برای سایت های قربانی سئوی منفی را از بین ببرد.
درخواست تجدید نظر
درخواست تجدید نظر موفق می تواند جریمه را از بین ببرد.
کلمه کلیدی در URL ها
یک سیگنال مهم در رتبه بندی سایت ها است.
رشته URL
طبقه بندی در رشته های URL توسط گوگل خوانده می شود و می تواند در درک بهتر گوگل از موضوع محتوای سایت کمک کند :
کلممه های کلیدی در نام زیر دامنه
طبق تحقیقات توسط وب سایت MOZ در سال ۲۰۱۱ نشان داده است کلمات کلید ی موجود در نام ساب دامین می تواند رتبه بندی سایت ها را افزایش دهد.