بهینه سازی تصاویر
تصاویری که بر روی صفحات سایت قرار می گیرد از طریق نام فایل ، متن Alt ، عنوان ، توضیحات و سایر موارد , سیگنال های مرتبط مهمی را به موتورهای جستجو ارسال می کنند.
در ضمن بهتر است سایز و حجم تصویر مورد استفاده در وب سایت خود را تا حد ممکن پایین بیارید.
تاخیر در به روزرسانی محتوای وب سایت
گوگل کافئین از محتواهایی که اخیرا به روز رسانی شده اند حمایت می کند. ( تاخیر در به روز رسانی محتوا به گوگل کافئین معروف است )
به خصوص محتواهایی که در جستجوها به زمان حساس هستند. ( محتوایی که در یک برهه زمانی خاص بیشتر مورد جستجو قرار می گیرند. این نوع محتواها باید به روزرسانی سریعی داشته باشند. )
گوگل اهمیت زیادی برای این عامل قائل است و تاریخ آخرین به روزرسانی را برای برخی صفحات نشان می دهد :
مقدار به روزرسانی محتوا
اهمیت ویرایش ها و تغییرات نیز به عنوان فاکتور جدید بودن مطلب شناسایی می شوند.
افزودن یا حذف کامل بخشی از محتوا ، نسبت به تغییر یک یا چند کلمه به روزرسانی چشمگیرتری محسوب می شود.
سابقۀ به روزرسانی صفحات
صفحات سایت هر چند وقت یکبار به روزرسانی شده است ؟
روزانه ، هفتگی یا هر ۵ سال یک بار ؟
به روزرسانی مکرر صفحات سایت نیز نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت دارد.
برجستگی کلمات کلیدی
به کار بردن کلمات کلیدی مرتبط در ۱۰۰ کلمه اول موجود در صفحه می تواند نشانه مرتبط بودن سایت یا کلمه کلیدی انتخابی باشد.
برجستگی کلمه کلیدی در واقع به قرارگیری کلمه کلید درون تگ عنوان ، تگ H1 ، H2 و متا دسکریپشن بستگی دارد.
کلمات کلیدی در تگ های H2 و H3
به کار بردن کلمات کلیدی در این تگ ها می تواند نشانه کوچک و ضعیفی از مرتبط بودن وب سایت با کلمه کلیدی انتخابی باشد باشد.
ترتیب قرار گیری کلمات کلیدی
ترتیب قرار گیری کلمات کلیدی در محتوای یک صفحه می تواند بر روی رتبه بندی بهتر وب سایت تاثیر بگذارد.
به عنوان مثال جستجویی با عنوان خرید اپل ایدی را در نظر بگیرید.
صفحاتی که با عبارت خرید اپل ایدی بهینه سازی شده اند رنک بهتری نسبت به سایت هایی خواهند داشت که با عبارت کلیدی چگونه اپل ایدی را تهیه کنیم بهینه سازی شده اند.
به همین خاطر نیز ( Keyword Research ) تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مهم است.
کیفیت لینک های خروجی
بیشتر سئوکاران فکر می کنند که لینک کردن به سایت هایی با اتوریتی بالا به ارسال سیگنال های اعتماد به گوگل کمک میکند.
موضوع لینک های خروجی
موتورهای جستجوگر از محتوای سایتی که شما به آن لینک داده اید استفاده می کنند موضوع سایت شما را برساس ان ردیابی میکنند.
به عنوان مثال ؛ اگر صفحه ای دارید که در مورد فروش اپل ایدی است ، لینک دادن به صفحات مرتبط با سینما مفید نخواهد بود.
دستور زبان و املا
گرامر و املای کلمات مورد استفاده در صفحه ی سایت باید به درستی انتخاب شده باشد.
هرچند که مت کاتز در سال ۲۰۱۱ این موضوع را به طور کامل تایید نکرده است.
محتوای غیر کپی
استفاده از مطالب سایت هایی که در موتورهای جستجو ایندکس شده اند ، نمی تواند همچون محتوای اصلی که در سایت دیگری قرار دارد ، رتبه ای برای شما به همراه داشته باشد.
محتوای تکمیلی مفید
بر اساس راهنمای رتبه بندی گوگل ، محتوای تکمیلی مفید یکی از مواردی است که کیفیت سایت و صفحات آن را به خوبی نشان میدهد.
استفاده از مبدل های ارز ، ماشین حساب بهره وام و دستورالعمل های تعاملی نمونه هایی از محتوای تکمیلی مفید محسوب میشوند.
تعداد لینک های خروجی
از مواردی که باید در نظر گرفته شود تعداد بک لینک هایی است که به صورت Do follow هستند.
اگر تعداد این نوع لینک ها زیاد باشد می تواند تاثیر منفی در سایت شما داشته باشد.
عناصر چند رسانه ای
در صورت استفاده از تصاویر یا ویدئو در سایت خود کیفیت وب سایت خود را ارتقا داده اید.
این یکی دیگر از فاکتور هایی است که گوگل به آن اهمیت میدهد.
تعداد لینک های داخلی یک صفحه
وجود لینک های داخلی در یک صفحه می تواند بیانگر ارتباط صفحه کنونی با دیگر صفحات موجود در وب سایت باشد.
کیفیت لینک های داخلی یک صفحه
در صورتی که یکی از صفحات سایت شما بازدید کنند گان زیادی دارد و رنک بالایی را برای سایت شما به ارمغان اورده است ، لینک دادن از این صفحات به صفحات دیگر سایت ، می تواند ارزش بیشتری نسبت به لینک هایی که از صفحاتی با رنک پایین تر به یک صفحه داده شده است را داشته باشد.
سطح خواندن
هیچ شکی در این نیست که گوگل سطح خواندن صفحات یک سایت را تخمین میزند.
گوگل معمولا وضعیت سطح خواندن را برای سایت ها ارائه میدهد :
اما کاری که گوگل با این اطلاعات انجام می دهد واضح و روشن نمیباشد.
برخی از افراد معتقدند که سطح خواندن مبتدی به رتبه بندی بهتر وب سایت کمک می کند زیرا همه ی مردم می توانند آن را مطالعه کنند.
اما برخی دیگر این تئوری ها را رد میکنند.
اعتبار حساب های کاربران در +Google
مواردی که از حساب معتبر گوگل پلاس به دست میآید نسبت به سایر اکانتها با ارزشتر است.
نویسندگان شناخته شده
در فوریه سال ۲۰۱۳ مدیر عامل گوگل بیان کرد :
در میان نتایج جستجو ، اطلاعاتی که از پروفایل های آنلاین معتبر و تایید شده به دست می ایند بالاتر از سایر موارد قرار خواهند گرفت.
در این شرایط طبیعیست که افراد روی لینک های بالاتر کلیک کنند.
اگرچه گوگل پلاس برنامه نویسندگی خود را متوقف کرده اما به احتمال زیاد از این گزینه برای تعیین موثر بودن محتوای تولید شده استفاده میکند.
تعداد +Google
هرچند مت کاتز معتقد است تعداد +Google تاثیر مستقیم بر روی رتبه بندی ندارد اما باور اینکه گوگل رسانه اجتماعی خود را نادیده میگیرد بسیار دشوار است.
نرخ کلیک طبیعی برای یک کلمه کلیدی خاص
صفحاتی که کلیک بیشتری در CTR ( نرخ کلیک ) می گیرند ، برای کلمه کلیدی خاص رتبه بالاتری در موتورهای جستجو خواهند داشت.
نرخ کلیک طبیعی برای تمامی کلمات کلیدی
نرخ کلیک طبیعی یک صفحه برای تمامی کلیدواژه ها به خاطر کاربر محور بودن و تعامل با کاربر ، رتبه بهتری دریافت می کند.
بانس ریت یا نرخ پرش کاربر
همه افرادی که در بخش سئو کار می کنند در مورد بانس ریت با هم توافق ندارند اما این گزینه ممکن است توسط گوگل برای تست کیفیت صفحه مورد استفاده قرار گیرد.
صفحاتی که به سرعت توسط کاربران رها می شوند خوب نیستند.
ترافیک مستقیم
این موضوع تایید شده است که گوگل از داده های کاربری کروم برای تعیین اینکه آیا افراد از سایت بازدید کرده اند ، استفاده می کند.
سایت هایی با ترافیک مستقیم زیاد ، به احتمال زیاد کیفیت بالاتری خواهند داشت.
ترافیک بازگشتی یا تکراری
گوگل بررسی می کند آیا بازدید کنندگان به سایت بازگشته اند یا خیر.
سایت هایی که بازدید کنندگان بازگشتی داشته باشند به احتمال زیاد رتبه بندی بهتری در نتایج موتورهای جستجو خواهند داشت.
تعداد لینک های خروجی بر روی یک صفحه
پیج رنک محدود است.
لینک بر روی صفحه ای که هزاران لینک خروجی دارد معمولا نسبت به سایر صفحات رتبه کمتری خواهد داشت.
پست مهمان
هرچند پست مهمان می تواند بخش مهمی از کمپین سئوی کلاه سفید باشد اما لینک های به دست آمده از پست های مهمان ( به خصوص لینک هایی که در بخش بیوگرافی نویسنده قرار می گیرد ) ممکن است به اندازه لینک های متنی با ارزش نباشد.
لینک به دامنه صفحه اصلی که صفحات وب سایت در آن قرار دارد
دادن لینک به صفحهاصلی وب سایت ارجاع شده میتواند نقش مهمی در ارزیابی سایت داشته باشد.
لینک های Nofollow
یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در سئو لینک هایی است که به صورت Nofollow می باشند.
گوگل در این باره می گوید :
به طور کلی ، ما این لینک ها را دنبال نمی کنیم.
که همین جمله نشان می دهد ، در برخی موارد این لینک ها دنبال می شوند.
داشتن تعداد خاصی از لینک های Nofollow می تواند نشان دهنده لینک های طبیعی و غیر طبیعی سایت باشد.
تنوع در نوع لینک ها
داشتن درصد بالایی از لینک های غیر طبیعی به دست آمده از منبع یکسان (پروفایل انجمن ، دیدگاه ارسالی در وبلاگ ) ممکن است نشان دهنده اسپم باشد.
به عبارت دیگر ، لینک هایی که از منابع متنوع به دست می آیند نشانه لینک های طبیعی یک وب سایت است.
لینک های حمایت شده یا سایر کلمات اطراف آن
کلماتی همچون Sponsored Links، Sponsers و Link Partners ممکن است ارزش یک لینک را کاهش دهد.
لینک های داخل متن محتوا
لینک هایی که در داخل محتوای وب سایت قرار می گیرند بسیار قدرتمندتر از لینک هایی هستند که در صفحات خالی یا جای دیگر بر روی صفحه یافت می شوند.
یک مثال خوب از لینک های متنی ، بک لینک هایی است که از گستوگرافیک ها ( پست مهمان ) به دست می آیند.
تعداد بیش از حد ریدایرکت ۳۰۱ یا تغییر مسیر به صفحه
لینک هایی که از ریدایرکت ۳۰۱ به دست می آیند ، باعث ضعیف شدن برخی یا تمام پیج رنک خواهند شد.
استفاده از گوگل آنالیتیکس و ابزار گوگل وبمستر
برخی از افراد فکر می کنند که نصب این دو ابزار بر روی سایت می تواند ایندکس صفحات را بهبود ببخشد.
این دو گزینه می تواند با دادن اطلاعات مورد نیاز به گوگل ، تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی داشته باشد.
اطلاعات تکراری متا در وب سایت
این اطلاعات تکراری در سرتاسر سایت شما ممکن است بر روی دیده شدن تمامی صفحات تاثیر منفی داشته باشد.
نظر کاربران و شهرت و اعتبار وب سایت
دیدگاه ها و نظر کاربران تاثیر بسیار مهمی در الگوریتم های مرتبط با موتورهای جستجو دارد.
تگ ALT برای لینک های تصویری
همانطور که می دانید متن ALT نسخه تصویری ، متنِ یک لینک است.
لینک های حاصل از دامنه های آموزشی مانند edu. و gov.
مت کاتز اشاره می کند که دامنه های سطح بالا عامل مهمی در رتبه بندی سایت نیستند.
با اینحال ، این مورد مانع از این نمی شود که سئوکاران اهمیتی به دامنه های سطح بالا ندهند.
اعتبار دامنه لینک شده
اعتبار دامنه ارجاع شده نیز نقش مهمی در اهمیت لینک ها بازی می کند.
به عنوان مثال یک لینک با پیج رنک۲ از سایتی با پیج رنک۳ صفحه ی اصلی ممکن است ارزش کمتری نسبت به پیج رنک صفحه ۲ و پیج رنک۸ از سایت آموزشی داشته باشد.
متن Anchor Text بک لینک ها
همانطور که در الگوریتم اصلی گوگل نیز توضیح داده شده است :
متون لینک ها اغلب توضیح دقیقی از صفحات سایت نسبت به خود صفحات ارائه می دهند.
این گزینه نسبت به قبل ، از اهمیت کمتری برخوردار است.
اما هنوز هم می تواند در موارد بسیار اندک باعث ارسال سیگنال های مرتبط بودن شود.
متن لینک های داخلی
انکر تکست لینک های داخلی نیز نشان دهنده مرتبط بودن است.
هرچند این گزینه به طور متفاوت ارزیابی می شود.
اختصاص دادن عنوان لینک
عنوان لینک ( متنی که به هنگام نگه داشتن موس بر روی لینک ظاهر می شود ) نیز به عنوان یک سیگنال مرتبط بودن ضعیف به کار می رود.
TLD کشوری که دامنه به آن ارجاع شده است
دریافت لینک از دامنه های سطح بالای یک کشور مانند ir. ممکن است به رتبه بندی بهتر سایت در آن کشور کمک کند.
محل لینک در محتوا
لینک های موجود در ابتدای صفحه نسبت به لینک هایی که در آخر صفحه قرار می گیرند ارزش بیشتری دارد.
موقعیت لینک در صفحه
جایی که لینک در صفحه ظاهر می شود نیز بسیار مهم است.
به طور کلی ، لینک هایی که در محتوای صفحه قرار می گیرد قدرتمندتر از لینک هایی است که در فوتر یا سایدبار واقع شده است.
مرتبط بودن دامنه لینک شده
لینک هایی که از وب سایت هایی در حوزه تخصصی مشابه به دست می آیند معمولا قدرت بیشتری نسبت به سایر سایت ها خواهد داشت.
به همین خاطر نیز استراتژی سئوی موثر بر روی به دست آوردن لینک های مرتبط تمرکز دارد.
میزان مرتبط بودن صفحه
الگوریتم Hilltop بیان می کند که لینک های حاصل از صفحاتی که به محتوای صفحه شما نزدیک تر است قدرت و توانایی بیشتری نسبت به لینک های به دست آمده از صفحات غیر مرتبط دارد.
متن اطراف لینک
گوگل میتواند تشخیص دهد که لینک داده شده به سایت شما یک پیشنهاد است یا بخشی از دیدگاه منفی.
لینک هایی که در اطرافشان دیدگاه مثبت وجود دارد ارزش بیشتری خواهند داشت.
کلمات کلیدی در عنوان
گوگل لینک هایی که حاوی کلمات کلیدی صفحه شما در عنوان هستند را بیشتر دوست دارد.
لینک از یک سایت حرفه ای به یک سایت حرفه ای دیگر.
سرعت لینک مثبت
سایتی که سرعت دریافت لینک مثبت دارد معمولا نتایج بهتری در موتورهای جستجو دریافت میکند.
سرعت لینک منفی
سرعت دریافت لینک منفی می تواند به شدت رتبه بندی را کاهش دهد زیرا نشان دهنده کاهش محبوبیت است.
لینک از صفحات HUB
گرفتن لینک از صفحاتی که به عنوان منابع دسته اول ( HUB ) شناخته می شوند می تواند تاثیر خاصی بر روی رتبه بندی داشته باشد.
لینک های به دست آمده از وب سایت های معتبر
گرفتن لینک از سایت هایی که به عنوان سایت های معتبر شناخته شده اند می تواند تاثیر خوبی نسبت به سایت های کوچک و ناشناخته بر روی ترافیک سایت داشته باشد.
لینک کردن به عنوان منبع ویکی پدیا
اگرچه این نوع لینک ها nofollow هستند اما بیشتر افراد معتقدند به دست آوردن لینک از ویکی پدیا می تواند به اعتماد سایت در موتورهای جستجوگر بیفزاید .
کلمات همراه
کلماتی که در اطراف بک لینک های شما ظاهر می شوند به گوگل کمک میکنند موضوع صفحه و محتوای سایت را به خوبی تشخیص دهد.
جستجوهای محلی
گوگل معمولا جستجوهای محلی پلاس را در بالای جستجوهای طبیعی قرار میدهد.
سن بک لینک
بر اساس حق انحصاری ثبت اختراع گوگل ، لینک های قدیمی تر قدرت رتبه بندی بیشتری نسبت به بک لینک های جدید دارند.
لینک ها از سایت های واقعی در مقابل وب سایت های ساختگی
به خاطر وجود شبکه های وبلاگ نویسی متعدد ، گوگل ارزش بیشتری برای لینک هایی قائل است که از سایت های واقعی به دست می آیند.
موتورهای جستجو معمولا از سیگنال های نام تجاری و تعامل کاربران برای تشخیص این دو مورد استفاده میکنند.
پروفایل و مشخصات لینک های طبیعی
سایتی که لینک های طبیعی دارد رتبه بندی بالاتری خواهد داشت و به روزرسانی ها گوگل مشکلی برای رتبه آن ایجاد نخواهند کرد.
لینک های متقابل
گوگل لینک های تقابلی را به هیچ وجه نمی پسندد و همیشه توصیه کرده که وب سایت ها از ساخت آن ها پرهیز کنند.
لینک های موجود در محتوای تولید شده توسط کاربران
گوگل می تواند این لینک ها را نسبت به لینک های واقعی صاحب سایت تشخیص دهد.
مطمئناً گوگل ارزش بیشتری برای لینک هایی که در WordPress.org ایجاد شده اند ، قائل است تا لینک هایی که بر روی bestvideosever.wrodpress.org ایجاد میشوند.
لینک از ۳۰۱
لینک هایی که از تغییر مسیر ۳۰۱ به دست می آیند ، ممکن است نسبت به لینک های مستقیم ارزش کمتری داشته باشد.
با اینحال مت کاتز می گوید ارزش لینک های ۳۰۱ شبیه به لینک های مستقیم است.
میکروفرمت Schema.org
صفحاتی که از میکروفرمت ها پشتیبانی میکنند ( سیستم امتیاز دهی ) ممکن است رتبه بهتری داشته باشند.
این امر منجر به افزایش مستقیم یا رتبه بالاتر در موتورهای جستجو میشود.
وب سایت های لیست شده در DMOZ
بیشتر افراد معتقدند که گوگل به سایت های لیست شده در DMOZ اعتبار بیشتری میدهد.
رتبه اعتماد وب سایت لینک دهنده
اعتماد سایتی که به شما لینک میدهد معمولا نشان میدهد که رتبه اعتماد چقدر به سایت شما منتقل شده است.
تعداد کلمات محتوای لینک دهنده
لینک گرفته شده از یک پُست با ۱۰۰۰ کلمه بسیار با ارزش تر از لینکی است که از یک پُست ۲۵ کلمه ای گرفته شده است.
کیفیت محتوای لینک دهنده
لینک های حاصل از محتوای ضعیف ارزش زیادی نخواهد داشت.
لینک های حاصل از محتوای حاوی عناصر چند رسانه ای با متن بهبود یافته تاثیر بهتر و بیشتری بر روی رتبه بندی سایت دارد.
لینک های صفحات ویژه یا Sitewide
مت کاتز تایید کرده است که لینک های حاصل از صفحات ویژه فشرده شده هستند و یک لینک محسوب می شوند.
فاکتورهای تعامل با کاربر
وب سایت های مسدود شده
گوگل استفاده از این ویژگی را در کروم متوقف کرده است.
با اینحال پاندا از این ویژگی به عنوان سیگنال کیفیت استفاده کرده است.
بوک مارک های کروم
همه ما به خوبی می دانیم که گوگل داده های کاربری مرورگر کروم را جمع آوری می کند.
صفحاتی که در کروم بوک مارک شده اند ممکن است رتبه بهتری دریافت نمایند.
اطلاعات نوار ابزار
گوگل از اطلاعات نوار ابزارش به عنوان عامل رتبه بندی استفاده می کند.
با اینحال ، علاوه بر سرعت بارگذاری صفحه و نرم افزارهای مخرب ؛ مشخص نیست که چه اطلاعاتی را از این نوار ابزار جمع آوری می کند.
تعداد دیدگاه ها
صفحاتی که دیدگاه های زیادی دارند ممکن است برای گوگل به عنوان یک سایت تعاملی در نظر گرفته شود.
زمان توقف یا Dwell time
گوگل توجه ویژه ای به زمان توقف دارد.
مدت زمانی که کاربر بعد از جستجو و ورود به سایت شما سپری میکند را زمان توقف مینامند.
این گزینه در برخی از موارد با عنوان کلیک طولانی در برابر کلیک کوتاه شناخته می شود.
اگر افراد زمان زیادی را در سایت سپری کنند ، نشانه کیفیت بالای سایت است.
قوانین الگوریتمی خاص
تازگی پرس وجو یا کوئری
گوگل برای جستجوهای خاص ، به صفحات جدید رتبه بهتری می بخشد.
تنوع Query
گوگل ممکن است برای کلمات کلیدی مبهم همچون Ted ، WWF یا Ruby تنوعی را به SERP بیفزاید.
تاریخچه جستجوی افراد
زمانی که در حساب کاربری خود وارد شده اید ، سایت هایی که به طور مکرر بازدید می کنید ؛ برای جستجوهای شما رتبه بالاتری خواهند داشت.
تاریخچه جستجوی کاربران
زنجیره جستجو ، نتایج حاصل از جستجو را برای جستجوهای بعدی تحت تاثیر قرار می دهد.
به عنوان مثال اگر به دنبال “ بررسی” باشید و سپس برای “ تُستِر ” جستجو کنید ، در جستجوهای بعدی نظرات مرتبط با تستر ها در رتبه بالاتری قرار خواهد داشت.
هدف قرار دادن جغرافیای خاص
گوگل به سایتی که آی پی سرور منطقهای و نام دامنه خاص یک کشور را دارد ارزش بیشتری می دهد.
جستجوی امن
نتایج جستجو با کلمات دشنام یا محتوای بزرگسالان برای کسی که جستجوی امن را فعال کرده نشان داده نمیشود.
حلقه های Google+ Circles
گوگل برای نویسندگان و وب سایت هایی که شما به Google+ Circles اضافه کرده اید ، رتبه بالاتری را اختصاص می دهد.
شکایات DMCA
وب سایت هایی که دارای شکایت DMCA هستند با کاهش رتبه مواجه خواهند شد.
تنوع دامنه
به روزرسانی Bigfoot دامنه های بیشتری را به هر کدام از صفحات SRRP افزوده است.
جستجوهای معامله ای
در برخی از موارد ، گوگل نتایج متفاوتی را برای کلمات کلیدی مرتبط با خرید نشان می دهد.
باکس اخبار
برخی از کلمات کلیدی خاص ، باعث ایجاد یک باکس خبر جدید در گوگل می شود :
ارجحیت برندهای بزرگ
بعد از به روزرسانی Vince ، گوگل برای برندهای بزرگ در مورد جستجوهای مشخص و کوتاه اهمیت می دهد.
نتایج خرید
در برخی از موارد گوگل نتایج خرید را در نتایج طبیعی قرار می دهد :
نتایج تصویر
گوگل بیشتر از نتایجی استفاده میکند که ما معمولا از آن برای جستجوی تصاویر استفاده میکنیم.
نتایج تخم مرغ عید
تنوع نتایج جستجو بسیار زیاد است.
به عنوان مثال اگر در Google Images عبارت Atari Breakout را جستجو کنید.
نتایج جستحو تبدیل به یک بازی می شود.
نتایج وب سایت واحد برای برندها
کلمات کلیدی برند محور یا بر اساس دامنه برند ، نتایج متعددی از یک وب سایت را به ارمغان میآورد.
شبکه های اجتماعی
تعداد توییت ها
همانند لینک ها ، تعداد توییت های یک صفحه نیز ممکن است بر روی رتبه آن در نتایج گوگل تاثیر بگذارد.
اعتبار حساب کاربران توییتر
توییت هایی که از پروفایل توییتر افراد قابل اعتماد و با سابقه به دست میآید ( که فالوئرهای زیادی نیز دارند ) ممکن است تاثیر بهتر و بیشتری نسبت به سایر توییتها داشته باشد.
تعداد لایک های فیس بوک
هرچند گوگل نمیتواند بسیاری از اکانت های فیس بوک را مشاهده کند اما تعداد لایک های یک صفحه به عنوان یک سیگنال ضعیف رتبه بندی در نظر گرفته میشود.
اعتبار حساب کاربران فیس بوک
همانند توییتر ، اعتبار حساب کاربران و لایک ها و اشتراک هایی که از آنها حاصل میشود تاثیر خوبی بر روی رتبه بندی سایت دارد.
پین های وب سایت Pinterest
همانطور که میدانید پینترست یک رسانه اجتماعی محبوب با داده های عمومی بسیار است.
به همین خاطر گوگل نیز اهمیت زیادی به پین های وب سایت پینترست میدهد.
رای حاصل از وب سایت های اجتماعی
به احتمال زیاد گوگل از به اشتراک گذاری ها در وب سایت هایی همچون Reddit ، Stumbleupon و Digg به عنوان سیگنال اجتماعی استفاده میکند.