چند وقتی میشه که دیگه از آپدیت های پیج رنک گوگل خبری نیست. آپدیت هایی که تعدادش اوایل تا ۸ بار در سال هم میرسید و الان که دیگه یک دفعه اعلام میشه که دیگه عددی بین ۰ تا ۱۰ برای سایت شما از طرف گوگل اعلام نخواهد شد!
بسیاری از دوستان و سئو کاران هم در این مورد نظراتی دادند و دلایلی آورده اند که بر این مبنا دیگه پیج رنک گوگل عمرش به پایان رسیده و به نوعی پیج رنک مرده است!
دلایل هم دلایل خوبی به نظر می رسند و این نظریه از کنار هم قرار دادن روند تغییرات در زمینه پیج رنک در سال های گذشته بوجود اومدن. دلایلی که میشه مثالی از اونها زد:
۱. صحبت های مت کاتس درباره متوقف شدن به روز رسانی پیج رنک گوگل در سال ۲۰۱۳
۲. صفر شدن ناگهانی پیج رنک همه سایت ها در سال ۲۰۱۶
۳. کاهش تعداد دفعات به روز رسانی رنک گوگل از سال ۲۰۰۶
۴. حذف اطلاعات مربوط به پیج رنک از قسمت گوگل وبمستر در سال ۲۰۰۹
و …
ولی حالا ما میخوایم نظر شما را به یک مسئله مهم و جالب جلب کنیم. شما بعنوان مدیر یک مجموعه، اگر بخواهید کارکنان و زیر مجموعه های خودتون ذو تشویق کنید و به نوعی بهترین ها را انتخاب کنید یکسری متغیر را تعریف میکنید و بر اون اساس به کارمندانتون امتیاز میدید. حالا از اون متغیرها آیا تمامشون را به همه اعلام میکنید؟ قطعا اگر مدیر خبره ای باشید به هیچ وجه چنین کاری انجام نمیدید و حداقل چند مورد را برای خودتون به صورت مخفی نگه میدارید. گوگل هم چند ساله که این ترفند رو برای خودش انتخاب کرده. از همون ابتدا همگی ما میدونستیم که گوگل بجز پیج رنک، متغیرهای دیگری رو هم برای رتبه بندی و امتیاز دهی به سایت ها در جستجو قرار داده ولی هیچ وقت اونها رو به نمایش نمیگذاره! حتی همون موقع در مورد پیج رنک هم هیچکس هیچ اطلاعات درستی نداشت. همین الان پس از گذشت این همه سال ما نمیدونیم که همین رنک گوگل دقیقا چطور محاسبه میشه!
در کل نظر ما اینکه درسته که دیگه پیج رنک گوگل نمایش داده نخواهد شد ولی پیج رنک گوگل نمرده و هنوز برای خود گوگل یک معیار مهم هست ولی برای اینکه از مواردی مثل فروش بک لینک، فروش دامنه های رنکدار، افزایش پیج رنک گوگل و کارهایی از این نوع جلوگیری بشه، خودش رو راحت کرده و متغیری را که تمام وب مسترها ملاک قرار میدادن را هم مخفی کرده.