اهمیت انواع لینک دهی از دید موتورهای جستجو ، لینک دهی حالات متنوعی دارد و هر کدام از آن ها دارای ارزش خاصی از دید موتورهای جستجو می باشد.

 

اهمیت انواع لینک دهی از دید موتورهای جستجو

 

برای بهینه سازی یک وب سایت نکات زیادی را باید در نظر گرفت. از این رو بعضی موارد ازسوی مدیران سایت ها با کم توجهی مواجه می شوند.گاهی مدیران سایت ها آنقدر مشغول لینک سازی به سایت های خارجی و پیدا کردن سایت هایی که از نظر موضوعی با آنها مطابقت دارند هستند که به ایجاد یک ساختار لینکی خوب داخل سایت توجه نمی کنند. لینک دهی داخلی به آن دسته از لینک هایی گفته می شود که مدیران سایت ها به صفحات دیگری از سایت خودشان بدهند. ربات های جستجو گر گوگل از صفحه ای به صفحه دیگر می روند یعنی در واقع با خواندن یک صفحه و مراجعه به لینک های آن صفحات جدید را ایندکس می کنند.

اهمیت انواع لینک دهی از دید موتورهای جستجو

لینک دهی خارجی از دید موتورهای جسجتو بیانگر این موضوع است که سایت دیگری به سایت شما رأی مثبتی داده و آن را تایید کرده است. این موضوع در مقابل لینک دهی داخلی موضوعی است که از نظر موتورهای جستجو دارای ارزش و اعتبار بالاتری می باشد.

اعتبار سایت لینک دهنده (Authority)

لینک دهی از سایت های مهم و دارای اعتبار برای موتورهای جستجو و رنک دهی آن ها ارزش و اعتبار بسیار بالاتری دارد. به عبارت دیگر موتورهای جستجو به تعداد لینک ها اهمیت زیادی نمی دهند و به ارزش سایتی که از آن لینک گرفته اید توجه بیشتری دارند.

لینک دهی از منابع متنوع

به بیان ساده باید گفت که لینک دهی تکراری و دائمی از یک سایت در مقابل لینک دهی از یک سایت جدید برای موتورهای جستجو دارای ارزش کمتری می باشد.

تنوع در انواع لینک دهی

در صورتیکه چندین وبلاگ یا سایت با موضوع مشابه داشته باشید و از همه ی آنها به همدیگر لینک دهید ، در واقع از نظر موتورهای جستجو لینک شما اعتباری ندارد.

مرتبط بودن عنوان لینک (Anchor Text)

لینک هایی که Anchor Text آنها کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه می باشد در بهینه سازی سایت و بهبود رنک آن مفیدتر خواهد بود. از قرار دادن Anchor Text غیرمرتبط و کلی برای لینک ها خودداری کنید.

قرار دادن لینک در فوترها و سایدبارها

لینک دهی در میان محتوا و بدنه اصلی صفحه و محتوای موجود در تگ Body نسبت به لینک های قرارگرفته شده در فوتر و سایدبار سایت سبب بهبود مناسب تر رنک سایت خواهد شد. به بیان دیگر لینک های موجود در محتوای اصلی هر صفحه دارای اعتبار بالاتری هستند. لینک های موجود در فوتر و سایدبار از نظر ربات های موتورهای جستجو بیشتر به لینک های تبلیغاتی شبیه هستند که اعتبار مناسبی نیز ندارند.

لینک دهی از سایت های هرز و Spam

مراقب لینک دهی از سایت هایی که در دیتابیس موتورهای جستجو به عنوان هرزنامه شناخته شده اند و همچنین قراردادن لینک در صفحاتی که لینک های مختلف و با موضوعات غیرمرتبط را شامل می شوند باشید. بروزرسانی الگوریتم های گوگل و هوشمندی بالای آنها سبب شده است که هیچ توجهی به لینک های موجود در این صفحات نداشته باشند و همچنین این نوع لینک ها در صورت تکرار دائم آن سبب نزول اعتبار و جایگاه سایت شما خواهد شد.

لینک دهی در صفحات با ارزش

قبل از قراردادن لینک خود در هر صفحه به ساختار و تعداد لیتک های موجود در آن توجه کنید. لینک دهی را در صفحاتی انجام دهید که از نظر لینک داخلی و خارجی در شرایط مناسبی قرار داشته باشند.

قرار دادن لینک در صفحات مملو از لینک

حتمأ با سایتهایی که در زمینه خرید بک لینک فعالیت دارند برخورد داشته اید. این سایت ها صفحاتی را شامل می شوند که مملو از لینک خارجی می باشد و هر لینک مربوط به یک سایت مجزا در یک حوزه کاری خاص می باشد. در صورتیکه این سایت ها به عنوان اسپم شناخته نشده باشند (که احتمال آن کم است) قرار دادن لینک در این صفحات با توجه به وجود تعداد لینک های بالا هیچ سودی بری شما نخواهد داشت زیرا در این حالت ارزش آن سایت به تعداد لینک های موجود در آن تقسیم شده و بنابراین اعتبار زیادی به سایت شما متتقل نخواهد شد و در بلند مدت نیز بر رویسئوی سایت شما تأثیرات نامناسبی خواهد گذاشت.

لینک های تازه در مقابل لینک های قدیمی

لینک ها با توجه به مدت زمانی که از ایجاد آنها می گذرد اعتبار کمتر یا بیشتری را منتقل می کنند. لینک های تازه و جدید دارای اعتبار بالاتر و لینک های قدیمی تر اعتبار کمتری از دید موتورهای جستجو دارند.

 اهمیت لینک های دوطرفه در انواع لینک دهی

با توجه به آنچه در لینکهای ورودی و در لینکهای خروجی شرح داده شد شاید بگویید لینک دو طرفه همان لینکهای ورودی و خروجی بین دو سایت است. اگرچه این تعبیر درست است اما به نظر می رسد که لینکهای دوطرفه معنای ویژه ای برای برخی موتورهای جستجو بخصوص گوگل دارند. به نظر می رسد از دید گوگل وقتی دو سایت با هم لینک دوطرفه دارند به نوعی با هم به اصطلاح Affiliateهستند و ارتباط دارند و بالا بودن رتبه یکی باعث بالا رفتن رتبه دیگری می شود. نگارنده خود بین دو سایت یکی با رتبه بالا و دیگری رتبه پایین لینک دوطرفه ایجاد نمود و مشاهده کرد که رتبه پایین تر به سرعت به رتبه سایت بالاتر نزدیک شد.

لینک‌های داخلی یک سایت مهمترین نکته در انواع لینک دهی

اهمیت انواع لینک دهی از دید موتورهای جستجو

تقریبا همه مطالبی که در مورد لینکهای ورودی و خروجی سایتها مطرح شد، در مورد لینکهای داخلی یک سایت هم کاربرد دارند. لینکهای داخلی به برخی صفحات یک وب سایت باعث افزایش رتبه آن صفحه نسبت به سایر صفحات می شود. ساختار صحیح یک وب سایت به گونه ای باید باشد که همه صفحات از طریق لینک به صفحه اصلی متصل شوند.

اگر صفحات سایت را به ترتیب اهمیت به درجه ۱، ۲ و ۳ تقسیم کنیم، صفحه اصلی سایت که همان درجه ۱ است به صفحات درجه ۲ لینک دائمی دارد و صفحات درجه ۲ هم به صفحات مرتبط به آنها که درجه ۳ حساب می شوند لینک دائمی دارد. در داخل صفحات یک وب سایت باید بیشترین لینک ها به صفحه اصلی باشد و در صورت وجود چندین صفحه اصلی می توان به آنها از تمام صفحات لینک داد. برای تأکید بیشتر به برخی از صفحات می توان بیشتر از یک لینک برای آن در صفحه در نظر گرفت. به طور کلی یک وب سایت اصولی با رسم نمودار درختی صفحات آن طراحی می شود.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *