هدف از طراحی فروشگاه اینترنتی فروش محصولات و کالاها در محیط اینترنت است که در اصل ، فروشگاه اینترنتی خوانده می شود. همراه ایران تبلیغ باشید.
برای فروش بهتر محولات در یک سایت فروشگاهی باید در موقع طراحی فروشگاه اینترنتی به برخی از جنبه های آن توجه کنیم.
هدف اصلی از طراحی فروشگاه اینترنتی عرضه و فروش اینترنتی ( آنلاین ) محصولات و کالا ها و همچنین خدمات می باشد ، که در اصل فروشگاه اینترنتی خوانده می شود.
اما برای ایجاد فروشگاه اینترنتی پر رونق باید در زمان طراحی فروشگاه اینترنتی به برخی از موارد اهمیت زیادی بدهیم.
داشتن یک برنامه طراحی و چشم قدم اول در طراحی سایت فروشگاهی میباشد
بسیاری از افراد تصور میکنند که طراحی چند صفحه ساده ، بدون هیچگونه تکنیکی ، باعث باعث بالا آمدن سایت آنها میشود اما در واقع این طور نیست.
وجود تعداد بالای فروشگاه های آنلاین در اینترنت این امر را مستلزم میکند که شما می بایست نکته هایی را در سایت خود رعایت نمایید.
نکات کلیدی طراحی فروشگاه اینترنتی
۱٫ توضیحات کامل بنویسید
همیشه سعی نمایید توضیحات محصولات در سایت شما کافی باشد و تمام ویژگی های محصول را در بخش توضیحات آورده باشید.
در صورتی که محصول منبع خاصی دارد می تواند منبع را نیز ذکر نمایید.
با درج توضیحات علاوه بر آنکه به پرسش های کاربران خود پاسخ می دهید باعث افزایش رنک صفحه وب سایت خود می شوید.
در حقیقت درج اطلاعات کامل محصول تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت شما داشته و باعث می شود محصول در موتورهای جستجو بهتر جستجو شود.
۲٫ باکس جستجو را در دید کاربر قرار دهید
باکس جستجو را در مکانی قرار دهید تا همیشه در دسترس کاربر باشد تا در صورتی که نیاز به جستجو در سایت بود کاربر بتواند به راحتی در سایت جستجو نماید.
سایت های فروشگاهی معمولا یک باکس جستجو کلی دارد که در بالای صفحه قرار می گیرد و ممکن است قابلیت جستجو در دسته بندی خاصی نیز در آن تعبیه شده باشد و همچنین باکس جستجوی پیشرفته که معمولا در اطراف لیست محصولات کار می شود.
جستجوی پیشرفته معمولا به صورت فیلتر کار می شود تا زمانی که کاربر با عنوان مثال قصد داشت محصولات با خصوصیات و قیمت خاصی را رویت نماید از فیلتر مورد نظر خصوصیات مورد نظر خود را انتخاب نماید.
۳٫ آدرس صفحات را ذکر نماید
همیشه در صفحه داخلی آدرس صفحه را ذکر نمایید تا کاربر بداند در کدام بخش از سایت قرار دارد.
انجام این مورد نه تنها از سر در گمی کاربر می کاهد بلکه باعث تاثیر مثبت بر روی سئو سایت خواهد بود و موتورهای جستجو دسته بندی اطلاعاتی سایت را بهتر تشخصی می دهند.
۴٫ نمایش تصاویر مختلف از یک محصول
سعی نمایید چندین تصویر از محصول مورد نظر خود در سایت قرار دهید و در تصاویر جنبه های مختلف محصول را نمایش دهید. به عنوان مثال تصویر محصول از زاویه های مختلف و همچنین رنگ بندی های مختلف محصول.
با انجام این کار در حقیقت معرفی بهتری از محصول خود خواهد داشت و کاربر با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام می دهد.
۵٫ نمایش محصولات مرتبط
همیشه سعی نمایید محصولات مرتبط را در صفحه محصولات مرتبط به کاربر نمایش دهید. انجام این کار باعث حس بهتری در کاربر می گردد. البته دفت نمایید محصولاتی که به کاربر نمایش می دهید مرتبط به محصول مورد نظر باشد.
به عنوان مثال در صورتی که کاربر قصد خرید تی شرت را داشته باشد بهتر است سایر تی شرت ها با رنگ ها و طرح های مختلف نمایش داده شود. معمولا محصولات مرتبط بر اساس دسته بندی یا تگ معین می گردند.
۶٫ عملیات خرید را تا حد ممکن آسان طراحی نمایید
عملیات خرید می بایست بسیار ساده و کاربر پسند طراحی گردد و مراحل خرید می بایست به کاربر ارائه گردد و اینکه در کدام مرحله در انجام خرید قرار دارد.
انجام این کار اطمینان بیشتری به کاربر می دهد و باعث می شود کاربر در مراحل خرید خود سر در گم نباشد. در حقیقتا پس از انتخاب محصول می بایست فرم عضویت و یا ورود به سایت به کاربر نمایش داده شود و پس از آن کاربر به درگاه پرداخت هدایت گردد.
۷٫ نگهداری سبد خرید
طراحی سایت فروشگاهی را به گونه ای انجام دهید تا کاربر بتواند محصولات مختلفی را در سایت انتخاب نماید. معمولا در طراحی سایت فروشگاهی بخشی به عنوان سبد خرید در نظر گرفته می شود و زمانی که کاربر محصول خاصی را برای خرید انتخاب می نماید آیتم مورد نظر به سبد خرید اضافه می گردد.
در انتهای کار کاربر می تواند سبد خرید خود را رویت نموده و در صورت نیاز ویرایش نماید و در صورت تایید می تواند سبد خرید موجو را پرداخت نماید.