برای طراحی سایت تجاری ابتدا باید ویژگی های سایت تجاری را بدانید و سپس به طراحی و یا سفارش آن اقدام نمایید تا چیزی از قلم نیفتد و سایت شما کامل باشد.

چه مواردی جز ویژگی های طراحی سایت تجاری موفق محسوب می شوند

امروزه داشتن وب سایت برای شرکت ها امری ضروری می باشد و در صورتی که شرکت ها بخواهند سهمی از بازار اینترنت داشته باشند و از طریق اینترنت بازاریابی خود را گسترش دهند باید به طراحی سایت تجاری خود بپردازند. در ادامه به ویژگی های یک طراحی سایت تجاری موفق مو پردازیم تا کسانی که تمایل به طراحی سایت تجاری برای خود دارند با آن ها آشنا شوند :

ویژگی های طراحی سایت تجاری ( قسمت اول )

ویژگی های طراحی سایت تجاری موفق : یک نقشه راه منطقی

طراحی وب سایت از نظر مخاطب باید به طرز زیبایی راضی کننده باشد ، اما مهم تر این است که مفید و قابل استفاده باشد. قبل از اینکه شما سرور خود را انتخاب کنید و یا حتی یک تگ HTML را تایپ کنید ، باید مشخص کنید که وب سایت شما قرار است چگونه کار کند. این مسئله هم برای کاربر و هم برای SEO ، بسیار مهم است. موتور جستجویی مثل گوگل ، هم محتوا و هم ساختار را هنگام امتیازدهی به یک سایت در نظر می گیرد.

پس نقشه سایت و طرح اولیه آن را مشخص کنید ( چیزی که طراحان به آن wireframing ) می گویند و آن را با دوستان و همکارانتان در میان بگذارید تا مطمئن شوید دیگران نیز با منطق و طراحی آن ارتباط برقرار می کنند. مطمئنا اگر دوستان و همکارانتان با آن ارتباط برقرار کرده و منطق آن را متوجه شوند ، بازدیدکنندگان و روبات های گوگل هم آن را خواهند فهمید.

ویژگی های طراحی سایت تجاری موفق : اطلاعات کلیدی کسب و کار

بزرگ‌ترین اشتباه مردم در طراحی سایت این است که آن‌ها تلاش می‌کنند تا سایتی را بسازند که می‌خواهند نه سایتی که لازم دارند ( نقل‌قول از جوش فرانکل ( Josh Frankel ) . برای مثال در طراحی سایتی برای یک رستوران بیش‌تر مردم می‌خواهند در طراحی سایت موسیقی وجود داشته باشد و اصلاً توجهی ندارند که موسیقی موجب افزایش حجم صفحه و پایین آمدن سرعت سایت می‌شود. این درحالی است که گاهآ هیچ توجهی به ارائه اطلاعات ضروری مانند منو و اطلاعات مشتریان و یا مسیرهای منتهی به رستوران نمی‌شود.

توجه داشته باشید که در طراحی سایت از متن‌های کوتاه استفاده کنید به‌طوری‌که پیام برند شما را برساند و مردم با یک نگاه ساده قادر به دریافت پیام موردنظر شما باشند  – همگی ما حوزه توجه اندکی داریم .

کوتاه نویسی را دست‌کم نگیرید یک یا دو جمله می‌تواند واقعاً تاثیرگذارتر باشد ( نقل‌قول از فرانکل Frankel )

هم‌چنین باید اطلاعات مخصوص تجارتتان را در قسمتی از طراحی سایت تجاری خود داشته باشید. برای مثال اگر صاحب رستوران هستید باید آدرس مکان و مسیرهای منتهی به رستوران را به همراه نقشه در وب‌سایت قرار دهید و مانند این هر تجارتی اطلاعات مخصوص به خودش را دارد. اگر شما یک‌خرده فروش هستید باید عکس لوازم خودتان را قرار دهید و یا اگر تجارت شما بستگی زیادی به نظرات و رضایت مشتریانتان دارد قسمتی را به گواهی از مشتریانتان و رضایت آن‌ها اختصاص دهید. برای مثال اگر یک طراح وب‌سایت هستید لینکی از کار اخیرتان را قرار دهید یا اگر یک سالن زیبایی دارید قسمتی را به مشتریان و کارمندانتان و تشویقات آنها اختصاص دهید. توجه داشته باشید تا همواره در سایت اطلاعات مناسبی که مشتریانتان به دنبال آن هستند قرار دهید.

ویژگی های طراحی سایت تجاری موفق : چند زبانه بودن

ما در دنیایی زندگی می کنیم که اقلا شش زبان در دنیا ، زبان های زنده و متداول است. زمانی ، زبان چینی را اصلا مردم نمی شناختند و علاقه ای هم به شناخت آن نداشتند. اما وقتی کسب و کار چینی و Made in China دنیا رو به فزونی گذاشت، دنیا به این نتیجه رسید که برای ارتباط با یک و نیم میلیارد نفر ، بد نیست که زبان چینی که کاربرد فزاینده ای در صنعت و کسب و کار دارد ، یادبگیرد.

اکنون ، پرتال های معروف و مشهور و پر مخاطب خبری و خدماتی و غیر خدماتی وب ، نسخه ای به زبان چینی نیز در اختیار دارند. چین واقعیتی است در دنیای سنتی و حتی در دنیای دیجیتال. اگر کسب و کاری دارید که مخاطبانش ، بدون مرز هستند و هر نقطه ای از جهان ، می تواند مخاطب شما باشد ( مانند سایت های خبری ، اطلاع رسانی ، معرفی محصول و امثالهم ) ، نسخه چینی برای پرتال شما می تواند نقش برگ برنده را ایفا کند. پرتالی که فقط به زبان فارسی یا فقط به زبان انگلیسی باشد ، پرتالی خواهد بود که میلیون ها بیننده وب را از دست خواهد داد.

از دست دادن میلیون ها بیننده ، یعنی از دست دادن میلیون ها کلیک و شانس کم درآمد زایی. امروزه چند زبانه بودن یک پرتال ، از معمولی ترین انتظارهایی است که مخاطبان یک سایت ، از آن دارند و این ، یک انتظار به جا می باشد. هر پرتالی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا اسپانیولی یا حتی چینی راه اندازی شود ، شانس مشاهده آسان آن توسط درصد قابل ملاحظه ای از جمعیت کره زمین وجود خواهد داشت.

حداقل دو زبان برای موفقیت در طراحی سایت تجاری خود در نظر بگیرید

پس از طراحی سایت تجاری ، استفاده از حداقل دو زبان ، موضوعی است که باید در دستور کار وب مستر پرتال های امروزی قرار بگیرد. نیاز نیست کل سایت و صدها صفحه به زبان دوم ترجمه شود. گاهی اوقات ، چند صفحه به زبان های اصلی ، می تواند فرصتی برای تعامل بهینه با مخاطبان مختلف باشد و آن ها را برای ارتباط و تعامل دو سویه با سایت ترغیب و تشویق کند. این قضیه برای سایت های خدماتی و ارائه دهنده اطلاعات صنعتی و تجاری و آموزشی ، بسیار مهم است. به طور مثال این سایت را ببنید خدمات پس از فروش ال جی را خوب نشان می دهد. ساده.

زبان دوم ، فرصت سازی دوم است که توسط آن ، مخاطبان بیش تر ، تبلیغات بیش تر و تولید محتوای بیش تر برای کسب و کار پرتال فراهم می شود. فرصت آفرینی ایجاد شده توسط زبان های مختلف در یک سایت اینترنتی ، پتانسیل بالقوه ای است که می تواند ضریب مخاطب پذیری پرتال را افزایش داده و بازارهای مختلفی را به سمت و سوی کسب و کار پایگاه رهنمون کند.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *