انتخاب کلمه کلیدی گام اول در استراتژی سئو است. درباره کلمه کلیدی که میخواهید برای آن رتبهبندی شوید با دقت فکر کنید، این مهمترین و اولین گامی است که باید طی کنید. شاید انتخاب کلمه کلیدی کمی دلهرهآور به نظر برسد. چه اشتباهاتی ممکن است در انتخاب کلمه کلیدی رخ دهد؟ در این مقاله و پست آینده برخی از اشتباهاتی که در زمان انتخاب کلمه کلیدی باید از آن دوری کنید را بیان میکنیم. اجتناب از این اشتباهات به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی انتخاب کلمات کلیدی را با موفقیت پشت سر بگذارید.
اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی
۱- انتخاب کلمه کلیدی نادرست
تحقیق کلیدی مناسب میتواند یک کار سخت باشد. شاید شما فکر میکنید که لازم نیست که این کار را بسیار گسترده انجام دهید. شما فقط میدانید که مخاطبینتان چه چیزی را جستجو میکنند، درست است؟ اشتباه نکنید کمی وقت بگذارید تا به زبان جستجوی مخاطبین خود آشنا شوید. کدام کلمات را استفاده میکنند؟ چه واژگانی را جستجو میکنند؟
نتیجه تحقیق کلمات کلیدی شما باید یک لیست گسترده از کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد. اطمینان حاصل کنید که به طور مرتب تحقیقات کلمه کلیدی خود را به روز کنید؛ مخاطبان شما ممکن است تغییر کند، همانطور که تمرکز کسب و کار و تجارت شما نیز تغییر میکند. این امر میتواند پیامدهایی برای استراتژی کلمه کلیدی شما داشته باشد.
۲- هدفمند کردن کلمات کلیدی غیر واقعی
مطمئن شوید که کلمات کلیدی واقعی را هدف قرار دهید. برخی از کلمات کلیدی بسیار رقابتی هستند. اگر به تازگی کار و تجارت خود را شروع کرده اید، کسب رتبه برای کلمات کلیدی رقابتی بسیار دشوار خواهد بود. پس بهتر است برای شروع روی کلمات کلیدی رقابتی هدف گذاری نکنید. در نتیجه روی کلمات کلیدی طولانی (که رتبه بندی در آنها آسانتر است و شانس تبدیل بالایی دارند) تمرکز کنید.
به عنوان مثال، اگر شما یک وبلاگ راجع به تناسب اندام را شروع کردهاید، شروع به رتبه بندی برای اصطلاح “تناسب اندام” خیلی سخت خواهد بود. جنبههای منحصر به فرد وبلاگ خود را بشناسید و سعی کنید برای آن رتبه بندی کنید. اگر درباره تمرینات بدنسازی برای بازنشستگان بنویسید. هدف گذاری برای رتبه بندی روی “بدنسازی برای افراد بازنشسته” میتواند یک استراتژی مناسب انتخاب کلمه کلیدی باشد. در این مورد خاص میتوانید روی عبارات “آمادگی جسمانی برای سالمندان” و “تمرینات بدنسازی برای افراد مسن” نیز هدف گذاری کنید.
اگر بعد از گذشت مدت زمانی روی رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی موفق شدید، میتوانید به عنوان قدم بعدی روی کلمات کلیدی اساسی نیز هدف گذاری کنید. رتبه بندی برای کلمات کلیدی رقابتی بخشی از استراتژی موفقیت آمیز تحقیق کلمات کلیدی در دراز مدت است.
۳- استفاده از کلمات کلیدی نامربوط
کلماتی که به عنوان کلمات کلیدی هدف استفاده میکنید باید مشابه کلماتی باشند که مشتریان شما استفاده میکنند. بنابراین همیشه باید از زبان جستجوی مخاطبین خود استفاده کنید. تصور کنید که شما لباس مخصوص مراسم و مجالس را میفروشید. در بازاریابی، به این لباس به عنوان “لباس مراسم” اشاره میکنید. در حالی که مخاطبین اغلب از کلمات کلیدی “لباس شب”، “لباس مجلسی” استفاده میکنند. در نتیجه شما ترافیک کمی برای کلمه کلیدی هدف “لباس مراسم” نسبت به “لباس مجلسی” و “لباس شب” دریافت خواهید کرد.