درباره بیزینس پروفایل اینستاگرام چقدر میدانید؟ داشتن پروفایل بیزینسی در اینستاگرام برای افرادی کاربرد دارد که قصد انجام کارهای تجاری را دارند و می خواهند برند کسب و کار خود را در دنیای مجازی به مخاطبین معرفی کنند تا بتوانند درآمد بیشتری کسب کنند.
تبدیل اکانت عادی اینستاگرام به اکانت تجاری امکانات جالبی را برای مدیریت کسب درآمد اینترنتی فراهم کرده است.
قدم اول برای راه اندازی بیزینس پروفایل
برای داشتن یک صفحه تجاری در اینستاگرام در قدم اول بعد از ساخت یک اکانت معمولی در اینستاگرام باید صفحه ای در فیسبوک داشته باشید که آن را به صفحه اینستاگرام تان متصل کرده باشید.
قدم دوم تبدیل اکانت معمولی به اکانت تجاری
در بخش تنظیمات گزینه “Switch to Business Profile” را انتخاب نمایید وارد گام بعدی یعنی همگام سازی پیچ فیسبوک با اینستاگرام می شوید و اطلاعات شغلی خودتان را مثل تلفن، آدرس و …پر می کنید خب تبریک میگم اکانت شما به بیزینس پروفایل اینستاگرام تبدیل شد.
توجه: امکان تغییر اکانت اینستاگرام از وضعیت بیزینس پروفایل (Business Profile) به اکانت معمولی هم وجود دارد.
مزیت های بیزینس پروفایل اینستاگرام
دکمه contact و دسترسی به اطلاعات اصلی پروفایل
برای دسترسی مستقیم کاربران به شماره تماس، ایمیل و یا آدرس شرکت در کنار دکمه Edit Profile طراحی شده است
دکمه Insights و دسترسی به آمار دقیق پست ها
در واقع یک آمارگیرست که به شما در تصمیم گیری های آینده شرکت و پروفایلتان کمک می کند، با کمک این ابزار عملکرد می توانید آمار دقیقی در رابطه با وضعیت پست های منتشر شده خود دست پیدا کنید.
آمار فالوورایتان را از طریق بخش followers در insights مانند جنسیت، محل زندگی و سایر موارد مشابه را می توانید بررسی کنید تا برای تبلیغات آینده تان مفید واقع شود.
موقعیت این دکمه در بخش سمت راست و بالای صفحه به شکل یک نمودار دیده می شود.
قابلیت پروموشن یا پروموت
این قابلیت برای صاحبان مشاغلی که یک وب سایت دارند و در کنار سایت شان یک صفحه اینستاگرام هم دارند مناسب می باشد حتی شما برای هر سرویس دیگری مثل فروشگاه، سرویس تلفنی، آنلاین و غیره هم میتوانید یک پروموشن بسازید.
پروموشن یک پست تبلیغاتی است که در فضای اینستاگرام ارسال می شود با پروموت یک تبلیغ اینستاگرامی داشته باشید.
انجام پروموت در اینستاگرام
۱- ابتدا بصورت معمولی یک پست را منتشر کنید، گزینه Promote زیر پست را انتخاب کنید.
۲- هدف خود را از انتشار پست با دو گزینه Visit your website و Call or visit your business مشخص کنید که مخاطب از این طریق به سایت هدایت شود یا به برقراری تماس با شما برای ثبت سفارش بپردازد.
۳- در مرحله بعدی با انتخاب Select Button text ، یک دکمه با عناوین مختلفی که پیش رو دارید مثل Learn More یا اطلاعات بیشتر و ۵ تا عنوان دیگر را می توانید انتخاب کنید.
۴- برای اینکه کاربر بعد از کلیک روی دکمه به کجا هدایت شود را لینک صفحه را قرار دهید.
۵- نوع مخاطبین را در مرحله بعدی مشخص کنید گزینه Automatic اینستاگرام با استفاده از الگوریتم های خاصی مخاطبینی که فکر میکند پروموشن شما برایشان جالب است را شناسایی خواهد کرد، در گزینه Customize your own می توانید مخاطبین خاص خودتان را با ۴گزینه از تنظیماتی که برای شما قرار داده اند با دقت مشخص کنید، نام سرویس، نام مناطقی که پست قابل نمایش باشد، Interest کلماتی که نزدیک به سرویس شما و علایق کاربران باشد و گزینه آخر جنسیت و سن افراد
۶- به صفحه اصلی پروموشن برگردید در پایین صفحه باید مشخص کنید که چند نفر پروموت شما را ببینند، مدت زمان نمایش پروموت را مشخص کنید به انتخاب گزینه Next در بالای صفحه یک پیش نمایش از پروموت شما دیده می شود و تمام.
نکته: اینستاگرام چیزی در حدود ۱ ساعت زمان می برد تا محتوای پروموشن شما را بررسی کند و قوانین خاصی برای انتشار پروموت یا پروموشن دارد به محض تایید شاهد انتشار آن خواهید بود.
در دنیای امروزی روز به روز به کاربران گوشی های هوشمند اضافه می شود، افراد ترجیح می دهند هر چیزی را همیشه همراه خود داشته باشند پس فرصت مناسبی برای معرفی کسب و کارتان می باشد.