آموزش سئو از مواردی است که در زمینه های مختلف سئو سایت به آن پرداخته می شود. در این مقاله هدف ارائه نکاتی در زمینه انتشار مقالات سئو شده می باشد.
آموزش سئو
آموزش سئو به مجموعه آموزش هایی گفته می شود که به چندین منظور می انجامد :
- برای کسانی که تازه پا به عرصه سئو نهاده اند و می خواهند به یک سئوکار حرفه ای تبدیل شوند
- برای کسانی که به تازگی به طراحی سایت پرداخته اند و می خواهند در صفحه اول گوگل جای بگیرند
- و آخرین دسته سئوکاران حرفه ای
دو دسته ی اول که دلیلشان واضح و تکلیفشان مشخص است ولی دسته ی سوم ! به نظر شما چرا یک سئوکار حرفه ای باید مقالات آموزش سئو را مطالعه کند ؟ پاسخ این سوال دقیقا در خود آن نهفته است زیرا یک سئوکار حرفه ای یعنی شخصی که با به روزرسانی ها و آموزش های جدید سئو سایت آشنا باشد و وقتی به او حرفه ای گفته می شود که هر روزه آموزش های سئو را دنبال کند.
آموزش سئو با انتشار مقالات سئو شده
امروزه انتشار محتوا نقش بسیار زیادی برای سئو سایت ها ایفا می کنند. البته برخی از سایت ها محتوایی ندارند و حتی سایت های یک صفحه ای هم می توانند سئو را انجام دهند ولی بسیاری دیگر که پیش از این به انتشار محتوا نمی پرداختند با دیدن تاثیر شگرف محتوا به سمت آن روی آورده اند و این یعنی یک انقلاب بزرگ در سئو سایت !
مقالات سئو شده باید چه ویژگی هایی داشته باشند
مقالات شما باید از لحاظ ادای مطلب اصلی مفید واقع شود ولی در اینجا منظور ما مقالاتی است که برای موتورهای جستجوی گوگل نوشته شده باشد. در این مقالات شما باید موارد زیر را رعایت کنید :
- استفاده درست از تگ ها
- پررنگ کردن کلمات کلیدی
- انتخاب کلمات کلیدی درست و پرسرچ
- لینک دهی داخلی درست
- لینک های خارجی درست
- خوانایی مطلب
- تعداد کلمات
- بهینه بودن تصاویر
- نام و متن جایگزین درست
- انتخاب درست نام ، پیوند یکتا و توضیحات متا
البته باید توجه داشته باشید که موتور جستجوی گوگل علاوه بر این ها موارد دیگری را هم در لیست خود قرار می دهد و به رابطه ی معنایی بین کلمات نوشته شده هم توجه می کند و شما نیم توانید با نوشتن یک متن بی معنی و پر از کلمات کلیدی گوگل را به اشتباه بیندازید.
آموزش سئو با تشریح خصوصیات مقالات سئو شده
گام اول را درست بردارید
اولین قسمت از آموزش سئو برای شروع درست برداشتن گام اول شماست. از طرفی باید بدانید موتور جستجوی گوگل به واکنش بازدیدکنندگان نیز اهمیت می دهد و اگر متن شما بی کیفیت و بدون هدف باشد و بازدید کننده سریع از سایت شما خارج شود این مسئله یک امتیاز منفی برای شما محسوب می شود.
سعی کنید مقالاتی که منتشر می کنید با توجه به نیاز کاربران باشد و تمام سوالات و یا حداکثر آن ها را پاسخ دهد.
مشخص کردن ساختار مقالات سئو شده
به ترتیبی که در کودکی انشا می نوشتید مقالات خود را پیش ببرید. این ساختار همیشه موثر است. با یک مقدمه شروع کنید و متن اصلی را بنویسید و در پایان از یک نتیجه گیری استفاده کنید.
تعیین کلمات کلیدی
کلمات کلیدی متناسب با کار و فعالیت شما می باشد. البته این طور نیست که این کلمه ها را خودتان انتخاب کنید. روش های متعدد زیادی برای پیدا کردن کلمات کلیدی وجود دارد. سایت های آنلاین زیادی وجود دارد که می تواند به شما در این کار کمک کند. البته گاهی اوقات نیز می توانید از دوستان و آشنایان خود نیز بپرسید که اگر بخواهند فعالیت شما را جستجو کنند از چه کلمه ای استفاده می کنند.
رعایت حداقل ها و حداکثرها
عنوان ، توضیحات متا و کلمات تشکیل دهنده متن باید دارای طول مشخصی باشد و از یک حداقل و حداکثر خارج نشوند. به عنان مثال مقاله شما بهتر است بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه باشد. برچسب ها و کلمات کلیدی که در متن خود استفاده می کنید نیز باید به تعداد مشخص تکرار شوند و استفاده ی کم یا بیش از حد از آن ها می تواند برای مطلب شما مضر باشد.
لینک دهی ها را فراموش نکنید
لینک های داخلی یا خارجی را در متن های خود استفاده کنید. لینک های داخلی سبب راهنمایی بهتر خوانندگان به قسمت های مختلف سایت شما می شوند و رضایت آن ها را به همراه می آورند و علاوه بر آن باعث می شوند که کاربر مدت زمان بیشتری در سایت شما باقی بماند که این یکی از فاکتورهایی است که گوگل مورد بررسی قرار می دهد.
لینک های خارجی نیز می تواند برای شما و سایت مقصد امتیاز آور باشد و در رتبه سایت شما موثر واقع شود. سعی کنید لینک های خارجی با کیفیتی ایجاد کنید.
از یک برنامه زمانی استفاده کنید
این مسئله هم از نظر مخاطبین و هم از نظر موتور جستجوی گوگل می تواند مهم طلقی شود. از لحاظ بازدید کننده به این دلیل که او هر روز در زمان مشخصی برای خواندن مطالب تازه منتشر شده به سایت شما سر می زند و از طرف موتور جستجو به این دلیل که با انتشار مطالب در ساعات مشخص موتور جستجو بار دیگر برای ایندکس مطالب در همان ساعت وارد سایت شما می