همانطور که در مقاله قبل نیز گفته شد ، علاوه بر خرید و فروش در اپلیکیشن اینستاگرام ، رقابت شدیدی برای افزایش دنبال کننده های صفحات و تعداد لایک ها و فروش آن ها در گرفته است.
در ابتدا خرید و فروش صفحات اینستاگرامی به صورت شخصی بود و برخی افراد ، صفحات خود که دنبال کنندگان زیادی جذب کرده بود را با قیمت توافقی به فروش می رسانند.
ماجرا اما کم کم حرفه ای تر شد و پای شرکت های مختلفی برای خرید و فروش صفحات اینستاگرامی و همچنین افزایش لایک ها باز شد.
در این جا این سوال به وجود می آید ، افراد و شرکت های مختلفی که تعداد دنبال کنندگان یک صفحه و یا لایک خورهای آن را بالا می برند ، چگونه این کار را انجام می دهند؟
این کار از دو روش صورت می گیرد. راه اول آن است که شرکت های مختلف ، یک پنل اینستالی نصب می کنند که در واقع نوعی رباط رایانه ای محسوب شده و به صورت خودکار تعداد دنبال کنندگان و لایک های یک صفحه را بالا می برد.
روشی که برخی هنرمندان داخلی هم از آن استفاده می کنند و البته شرکت اینستاگرام در صورت آگاهی از چنین موضوعی ، آن صفحات را حذف می کند.
روش دوم افزایش دنبال کنندگان و لایک های صفحات با استفاده از مضامین و تصاویر جذاب برای صفحات مانند داستان ، عکس های خاص و… است.
با این روش ، تعداد دنبال کنندگان یک صفحه بالا می رود و سپس صاحبان آن صفحه ، این پیج ها را به فروش می رسانند.
چرا کسب و کار در اپلیکیشن اینستاگرام رونق گرفت؟
کدام صفحات طرفداران بیشتری دارد؟
ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که چه صفحاتی دارای بیشترین مخاطب هستند؟
مدیرسایت « اینستا سل » در پاسخ به این سوال می گوید:
« به طور کلی هر صفحه ای که در حوزه خانم ها فعالیت کند با تعداد دنبال کنندگان بیشتری رو به رو خواهد شد.
در مجموع خانم ها بیشتر از آقایان از اینستاگرام استفاده می کنند و در نتیجه مشتری های خانم بیشتری در اپلیکیشن اینستاگرام وجود دارند.
از صفحات مخصوص لباس و مزون بگیرید تا زیورآلات و جواهر. جالب است بدانید در بسیاری از مواقع حتی مشتری های صفحات لباس های مردانه نیز خانم ها هستند.
در مجموع خانم ها سلیقه آقایان در خرید لباس را قبول ندارند و اگر به بوتیک های مردانه شهر هم بروید تعداد خریداران خانم آن ها بیشتر است!
این ماجرا دقیقا در مورد اینستاگرام هم صدق می کند و خانم هیچ اعتمادی به سلیقه آقایان ندارند و ترجیح می دهند خودشان برای آن ها از صفحات اینستاگرامی خرید کنند! »
از اینستاگرام به مغازه
در اینستاگرام برخی فروشندگان هم هستند که با سودهای مناسب فروش محصولاتشان توانسته اند یک مغازه برای خودشان دست و پا کنند.
در واقع اینستاگرام برای این افراد به سکوی برای پرش تبدیل شده است.
درآمدهای نجومی برای نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ ساله!
شاید باورش برای ما سخت باشد که در حال حاضر نوجوانان خوش فکر و با حوصله ۱۳ تا ۱۹ ساله از راه اپلیکیشن اینستاگرام ، درآمدهای باورنکردنی کسب می کنند که در برخی مواقع از حقوق های کارمندان و مهندسان نیز بیشتر است.
یکی از این افراد « سپهر تاج بخش » نام دارد که متولد سال ۱۳۷۸ است و به گفته خودش حدود ۷ میلیون تومان در ماه از اینستاگرام درآمد دارد!
رازهای موفقیت در اپلیکیشن اینستاگرام
تا به حال چندین بار در مورد درآمدهایی که در اینستاگرام کسب میشود صبحت شده است ، ولی اینبار بحث ما در مورد تبلیغات به شکل شات در اینستاگرام و همین طور انواع تبلیغات رایج و بدون تعهدی که در صفحات پربازدید ایرانی اتفاق نمیافتد ، نیست.
مسلماً شما نیز پیرو پیشنهاد بسیاری از آشنایان خود در مورد تبلیغات در صفحات اینستاگرام ایرانی اقدام به تماس و همکاری با اینگونه صفحات کردهاید و یا حداقل شاهد تبلیغات کسبوکارهای کوچک و بزرگ در صفحات مختلف بودهاید.
تبلیغاتی که در اکثر مواقع تاثیر زیادی نداشته و اعضای آن صفحات از مخاطبین هدف شما نبودهاند.
اینستاگرام پلتفرمی است که درصد قابل توجه مخاطبین آنرا نوجوانان و جوانان زیر ۲۵ سال تشکیل میدهند یعنی سنی که برای مشورت کردن به توصیه هم سنوسالها و دوستان خود بیش از هر تبلیغ و مقاله یا چیز دیگری توجه میکنند.
دلایلی که شما در اپلیکیشن اینستاگرام به موفقیت دست پیدا می کنید:
کاربران بیشتر به شبکههای اجتماعی سر میزنند تا وبسایت شما
یک کانال ارتباطی و بدون واسطه برای مخاطبان
می توانید از خودتان دفاع کنید
می توانید محتوا تولید کنید