در سال های اخیر و گذشته ای نه چندان دور، بن های تخفیف و کارت های امتیازی ، و در مواردی پی گیری مشتریان بعد از خرید محصول، راه ها وبستر هایی بود که سازمان ها و شرکت ها می توانستند و قادر بودند حس وفاداری و تعلق خاطر را در مشتریان خود ایجاد کنند. اما با توجه و استناد به روش ها و متد های نو و جدیدی که به مرحمت و لطف ارتباطات دیجیتال فراهم آمده است، اپلیکیشن موبایل ها می توانند این مسئولیت خطیر و مهم را بر عهده بگیرند.
برای درک و فهم بهتر این موضوع، تصور کنید که این امکان برای شما وجود داشت که در برابر هر مشتری که از محصولات شما دیدن می کنند و یا خرید انجام می دهد، توانایی این را داشته باشید یک ابزار و وسیله ی کوچک الکترونیکی به آنها بدهید، و به علاوه این هم میسر بود که این اشخاص و افراد را موظف به همراه داشتن و نگه داشتن این ابزار و وسیله در هر زمان و هر مکانی کنید. خوب این یک رویداد و اتفاق بسیار خوبی است که شما قادر باشید در هر لحظه ومکان این افراد و مشتریان خود را هدایت کنید.آنها را کنترل و چک کنید و گاه و بی گاه به آنها بگویید که ما چقدر خوبیم.
خوب در واقع این ابزار وسیله ی الکترونیکی به رایگان مجانی تحت کنترل و اختیار مشتریان شما قرار داده شده است و آن هم گوشی های موبایل آن هاست. یک لحظه به این مساله و موضوع فکر کنید که گوشی های موبایل برای انسان های جهان امروز، به هویت آنها مبدل شده است. بدون گوشی موبایل، جمعیت کثیری ازما انگار یک گمشده داریم.
چگونه با موبایل برند سازی کنیم
یک موبایل اپلیکیشن، این توانایی را دارد که خصوصیات و ویژگی های ویژه و خاصی را برای شما آماده و مهیا سازد تا قادر باشید و بتوانید مارک و برند تجاری خود را تقویت کنید. شما یک بولتن در اختیار دارید که قادر هستید با هر ظاهری و رنگی آن را بیاراید و زینت دهید و با هر لحن و ادبیاتی که درنظرتان است، خود را به مخاطبان و کاربران معرفی وشناسایی نمایید. البته برند سازی منحصرا و تنها به این موارد محدود نمی شود، ولی موبایل اپلیکیشن ها می توانند وقادر هستند در غریب به اتفاق موارد در این تلاش وکوشش، شما را همراهی و یاری نمایند.
ایجاد ارزش برای کاربران موبایل
تا به حال به این مساله و موضوع توجه کرده اید که از نظر و دیدگاه مخاطبان و کاربران، شما در گوشی موبایل شان حاضر هستید، و با آماده سازی ها وتمهیداتی که شما ایجاد وخلق کرده اید، کار را برای آنها ساده تر و آسان تر کرده اید. در نظر داشته باشید که در گذشته ای نه چندان دور برای اینکه بر روی یک میز از یک رستوران دلخواه بنشینند، شخصا و حضورا داخل رستوران می شدید. با توجه به جا و زمانی که تشریف می بردید، در صورتی که شانس داشتید قادر بودید یک میز دلخواه در آن رستوران و یا کافی شاپ پیدا کنید. به مرور زمان مشکلات و مسائل مقداری اینترنتی تر شد و شما در محل کار و منزلتان ، مکان دلخواه و مورد نظر خود را رزرو می کردید. ولی گوشی های موبایل به علت اینکه همیشه ودائما همراه استفاده کنندگان و کاربران آنها هستند،
محدودیت احتیاج و نیاز به کامپیوتر های جا گیر و موقعیت و جایگاه خوب و مناسبی برای برقراری ارتباط با اینترنت را از بین بردند. ۵ کلیک آسان وساده در راه ومسیر مترو و کار تمام می شود. به خاطر داشته باشیم که مخاطبان و کاربران همه روزه و به صورت متوالی توقع بیشتری دارند و راحتی ها وآسایش بیشتری را می طلبند.بیاید این نکته را بپذیریم که در جامعه ای زندگی میکنیم که برد باری و شککیبایی را مثل گذشته وسابق قبول ندارند. این همان چیزی است که موتور فناوری و نوآوری و بهبود در دنیا و در طول زمان و تاریخ را به حرکت در آورده است.
حذف فاصله، مشتری بیشتر، هزینه ی کمتر با موبایل اپلیکیشن
در بهترین شکل ممکن، تصور و فرض کنید که یک بوتیک لباس فروشی در مرکز شهر دارید. از دیدگاه شما آیا برای همه این امکان وجود دارد که از فروشگاه شما دیدن کنند؟ قطعا کسانی هستند که در اطراف وحاشیه ی شهر حضور دارند و برای آنها این امکان وجود ندارد که هر ازچند گاهی به نقطه ی مورد نظر و دل خواه شما بیایند. پس در نتیجه به شکل محلی خرید های خود را انجام می دهند. با یک برنامه و اپلیکیشن ساده قادر خواهید بود این فاصله را از بین ببرید و محصولات خود را به هر نقطه ی جغرافیایی به عرضه و فروش برسانید.
این موارد خلاصه و چکیده ای از فواید و مزایای داشتن برنامه ها و اپلیکشن های گوشی های موبایل است. اما ورود به این بازار فقط با دانستن وآگاهی به این نکات میسر نمی شود. مشکلات و مسائل کاربردی و فنی و ریسک ها و خطر هایی در این مسیر وجود دارد که خیلی بهتر است پیش از ورود به این بازار از آن ها نیز مطلع وآگاه باشید.