از آنجایی که گوشی های موبایل در همه جا یافت می شود و در دست همه دیده می شود حس کنجکاوی بچه ها را برمی انگیزد که این دستگاه چه قابلیت های دارد که اکثرا در دستان پدر و مادر و اطرافیانش دیده می شود.
کودکان هم نیز دوست دارند عین بزرگترها با گوشی ها کار بکنند تماس بگیرند پیام ارسال کنند و تجربه از گوشی ها هوشمند پیدا کنند.
با تولید بازی های کودکانه موبایلی روی پلتفرم های اندروید و آیفون بزرگسالان گوشی های خود را برای سرگرم شدن کودکان در اختیار آنها می گذارند.
طبق آمارهای گزارش شده میلیون ها کودک سرگرم بازی با گوشی های هوشمند هستند در این میان طراحان اپلیکیشن به فکر ساخت اپلیکیشن های کودکان افتادند.
فاکتورهای ساخت اپلیکیشن
مشخص کردن محدوده سنی
یکی از دشوارترین موارد در ساخت اپلیکیشن کودکان انتخاب مخاطب است و اینکه هدف از طراحی اپلیکیشن چه چیزی برای مخاظب می باشد.
موضوع اپلیکیشن برای کودکان متنوع است، اپلیکیشن می تواند محتوای سرگرمی یا آموزشی داشته باشند و یا حتی باعث رشد فکری و خلاقیت کودک شوند. پس محدوده سنی قبل از ساخت و شروع طراحی اپلیکیشن باید مشخص شود الگوی فکری کودکان را برای ساخت اپلیکیشن در نظر بگیرید.
طراحی رنگارنگ محیط اپلیکیشن
از آنجایی که مخاطبان اپلیکیشن را کودکان تشکیل می دهند پس صفحه اصلی را از رنگ های شاد و روشن درست کنید بچه ها بیشتر طرفدار رنگ های اصلی قرمز، آبی، زرد، سبز، صورتی و نارنجی نسبت به مابقی رنگ ها آن هم از نوع روشن رنگ ها هستند.
طراحی دکمه های قابل کلیک برنامه را با افکت دادن و انیمیشن سازی جذاب تر کنید دکمه ها را بزرگ انتخاب کنید از تصاویر بیشتر از متن در برنامه استفاده کنید.
با شروع برنامه پخش صدا در محیط اصلی و یا در دریافت پیام ها را فراموش نکنید.
دادن جایزه را بعد از پایان هر چالش در برنامه قرار دهید کودکان عاشق توجه هستند با قراردادن یک انیمیشن لبخند و آپشن های دیگر بسته به سلیقه می توانید کودک را مجذوب اپلیکیشن کنید.
تست اپلیکیشن در بین ساخت
توسعه دهندگان اپلیکیشن بعد از ساخت هر بخشی وظیفه دارند با یک کودکی که اپلیکیشن مناسب سن او باشد آزمایش کند و یا از کارشناسان کودکان در طراحی رابط کاربری برنامه می توانند کمک بگیرند و همچنین با تست متوجه می شوند که با توجه به بازتاب رفتار بچه چه مواردی قابل درک است.
تبلیغات درون برنامه ای در اپلیکیشن
ساخت اپلیکیشن ها جدایی از اینکه محتواهای خوبی در اختیار مخاطب می گذرد می تواند منبعی برای کسب درآمد سازنده گان اپلیکیشن باشد. در واقع ساخت اپلیکیشن اگر سودی به سازنده نرساند بی فایده محسوب می شود.
استفاده از تبلیغات بنری شاید در داخل اپلیکیشن ها برای بزرگسالان روش خوبی نباشد چون با دیدن این تبلیغات کلافه می شوند و منجر به حذف اپلیکیشن می شوند پس تبلیغات درون برنامه ای برای کسب درآمد نداشته باشید و از روش های دیگر مانند گذاشتن مراحل جدید در ادامه بازی و یا موارد آموزشی جدید در داخل اپلیکیشن کاربران را ترغیب به خرید کنید.
یا اینکه اپلیکیشن را بصورت یک بار پرداخت برای نصب اولیه پولی به مخاطب عرضه کنید.