هدف نهایی مدیران کسب و کار های آنلاین و کسانی که در بازار اینترنت فعالیت می کنند، افزایش در رتبه های برتر گوگل و در آخر دستیابی به رنک گوگل است. اما شاید سوال شما این باشد که چگونه میتوان به رتبه های برتر در گوگل دست پیدا کرد؟ در این مقاله قصد داریم چند نکته کلیدی برای بهبود وضعیت سایت در گوگل را برای شما بیان کنیم.

در درجه اول باید بدانیم سایت مناسب و استاندارد از نظر گوگل چیست؟

یک سایت مناسب سایتی است که در ان موارد زیر رعایت شده باشد:

  • معماری و طراحی قالب مناسبی داشته باشد
  • ساختار مناسبی از نظر لینکهای داخلی بین صفحات شما ایجاد کند
  • اطلاعات داخل سایت به راحتی توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو قابل ایندکس شدن باشد
  • از تکنیکهایی مثل تگ گذاری و نوار راهبردی استفاده کند
  • آدرس دهی صفحات مناسبی داشته باشد
  • سرعت لود شدن صفحات آن سریع انجام شود
  • مشکلات امنیتی نداشته باشد
  • گرافیک مناسب و بسیار سبکی داشته باشد و حجم صفحات آن به خاطر قالب سایت زیاد نباشد.
  • به گونه ای طراحی شده باشد که گوگل به راحتی بتواند صفحات و مطالب آن را پیدا کرده و ایندکس کند.
  • بهتر است برای طراحی سایت خود از فرد یا شرکتی خبره در این زمینه استفاده کنید که آشنایی کامل با اصول سئو و بهینه سازی سایت داشته باشد. زیرا طراحی سایت یک بخش اساسی و بسیار مهم جهت قرار گرفتن در رتبه برتر گوگل است.

سئو

چگونه کلمه کلیدی انتخاب کنید؟

کلمه کلیدی یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده درموفقیت سایت شما است. در مورد انتخاب کلمات کلیدی موارد بسیار زیادی مورد بحث و بررسی باید قرار گیرد که به چند نکته از انها در زیر اشاره می کنیم:

  • کلمه ای را به عنوان کلمه ی کلیدی انتخاب کنید که بهترین توضیح را در رابطه با خدمات سایت شما می دهد.
  • کلماتی که جستجوی بیشتری دارند اما در ان رقیب کمتری دارید یا رقبای شما در ان ضعیف ترند مناسب ترند.
  • کلمات کلیدی مناسب خود را با ابزارهای مثل rank tracker دنبال کنید و وضعیت خود و رقبایتان را همواره تحلیل کنید.
  • از عبارات و کلمات هم معنی با کلمه ی مورد نظرخود بهره بگیرید.
  • از سیستم های جستجو و امارگیری مناسب برای بررسی کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید.
  • از تکرار بی مورد کلمه کلیدی مورد نظر در بخش های بی ربط برای بالا بردن چگالی کلمه بپرهیزید, این یکی از موارد سئو سیاه و اسپم شناخته شده است.

پس از انتخاب کلمه کلیدی مناسب نوبت به تولید محتوای مفید میرسد.

محتوای مفید و مناسب چیست؟

برای تولید محتوای مناسب در درجه اول باید از صحت مطالب خود مطمئن باشید. سپس مطلبی را ایجاد کنید که هدف مخاطب شماست. باید دقت کنید که از کپی کردن مطالب از سایت های دیگر جدا پرهیز کنید و محتوای سایت خود را خودتان تولید و ویرایش کنید.

مخاطبین مورد نظر شما چه کسانی هستند؟

شما باید بدانید محصول و خدماتی که ارائه می دهید چیست، پس از اگاهی کامل از هدف مورد نظر خود می توانید در مورد مخاطبان هدفی که دارید به اطلاعات مناسبی دست یابید؛ مثلا چه کسی از محصول شما استفاده می کند؟ خدمات شما کدام گروه سنی را تحت پوشش قرار می دهد؟ و … حال می توانید با توجه به نیاز مخاطب محتوای مناسب را ایجاد کنید. در حقیقت داشتن اطلاعات کامل در مورد کلماتی که مخاطبین شما جستجو می کنند بسیار اهمیت دارد و تاثیر بسیار زیادی در مراحل بعدی کار خواهد داشت.

محتوایی که در سایت خود تولید می کنید باید بر اساس کلمات کلیدی که مشتریان شما جستجو می کنند برنامه ریزی شده و ایجاد شود.

چرا باید رقبای خود را بشناسید؟

پس از ایجاد محتوای مناسب باید بدانید علاوه برشما چه کسانی در حوضه تخصصی شما فعالیت دارند و فعالیت انها چگونه است. از این طریق می توانید به اطلاعات زیادی از قبیل نیاز مشتری , ترجیح انها در استفاده از خدمات دست بیابید.شما باید با نو آوری و ارتقا سطح کیفیت خود و مهم تر از آن با برآوردن نیازهای مشتریان انها را برای استفاده از خدمات خود ترقیب کنید.

رتبه بندی گوگل

با الگوریتم های در حال تغییر چه کار کنیم؟

اطلاعات خود را به روز کنید. و مطابق تغییرات روزانه سایت خود را بهینه سازی کنید. گوگل معمولا الگوریتم های خود را تکمیل می کند به طوری که الگوریتم جدید تا جای ممکن با قبلی مغایرت نداشته باشد و در راستای ان فعالیت کند. بنا براین بسیار مهم است در جریان کوچک ترین تغییرات قرار بگیرید. برای بهبود دانش خود در این زمینه می توانید به مقاله هایی که در سایت ایران تبلیغ در زمینه آموزش سئو برای شما آماده شده است مراجعه نمایید و یا از متخصصین و مشاور سئو ما کمک بگیرید.

اهمیت سئو خارجی در چیست؟

سایت شما تنها در صورتی ارزشمند است که بازدید کننده داشته باشد , برای بالا بردن بازدید سایت باید در خارج از سایت نیز فعالیت هایی داشته باشید؛ به طور مثال فعالیت در شبکه های اجتماعی, فعالیت در سایت های مختلف در زمره سئو خارجی قرار می گیرد. زمانی می توانید در رتبه برتر گوگل جایی داشته باشید که موتورهای جستجو مطالب شما را مفید و مناسب بشناسند و این امر در صورتی انجام می پذیرد که مطالب شما به طور مناسب منتشر شود و بازدیدکننده زیادی داشته باشد.

سایت شما به صفحه اول گوگل دست یافت, ایا کار شما به پایان رسیده است؟

اکنون که شما به رتبه برتر گوگل دست یافتید باید بیش از پیش روزانه به تغییرات وضعیت رقبای خود توجه کنید چرا که انها نیز در صدد دستیابی به رتبه بهتر هستند. پس هرگز از حرکت نایستید همانطور که دنیای اطراف شما پیوسته در تکاپو است. سئو سایت نیز یک کار دراز مدت و مداوم است، همانطور که الگوریتم های گوگل و سایت های رقبای شما در حال تغییر هستند، سایت شما نیز باید تغییر کند بروز رسانی شود و به طور بهبود بخشیده شود.

 

درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *