کلمات کلیدی بلند برای کشاندن کاربران به یک سایت با اهداف خاص و از پیش تعیین شده می باشد. جزئیات بیشتری را برای سئو سایت در این زمینه تشریح می کنیم.

کلمات کلیدی بلند و نقش آن در سئو سایت

Long Tail در زبان انگلیسی به معنای دم دراز است و کلمات کلیدی بلند که آن ها را Long Tail Keywords می نامند همانطور که گفته شده برای اهداف از پیش تعیین شده کاربرد دارد و معمولا طول آن ها بیش از ۴ کلمه است و اگر کلمه کلیدی موردنظر شما جز این دسته از کلمات باشند رقابت کمتری برای رسیدن به صدر در جستجوی موتور های جستجو و بهینه سازی وب سایت شما برای آن کلمه کلیدی وجود دارد ولی پیش از برنامه ریزی و مشخص کردن هدفتان برای سئو سایت این کلمات باید برخی نکات را رعایت کنید.

استفاده از کلمه کلیدی بلند در سئو سایت

 

برای سئو سایت بهتر کلمات مناسب انتخاب کنید

کلمات کلیدی بلندی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید ولی باید از میان کلمات کلیدی با هوشمندی انتخاب کنید. کلمات کلیدی را بر حسب علایق خود انتخاب نکنید. در این مورد نیز بهتر است مانند انتخاب کلمات کلیدی دیگر از سایت هایی که در این مورد وجود دارد یا از همان پیشنهادهای گوگل استفاده کنید.

استفاده ی بیشتر برای سئو سایت بهتر

کلمات کلیدی هم باید برای بهینه سازی وب سایت مانند کلمات کلیدی دیگر در هدرها ، عنوان و متن به مقدار لازم وجود داشته باشد و بر این اساس پیش نروید که چون این کلمات کلیدی کم استفاده می شود شما هم می توانید از آن ها کمتر استفاده کنید.

سئو سایت و بازدید بیشتر با کلمات کم سرچ تر

شاید باورتان نشود ولی انتخاب کلمات کلیدی پرسرچ این مزیت را دارد که شما هزینه و زمان کمتری خرج می کنید ولی نتیجه ی بهتری می گیرید. شما باید برای کلمات کلیدی کوتاه و پرسرچ زمان و هزینه ی زیادی خرج کنید و شاید زحمات شما نتیجه ای هم در پی نداشته باشد ولی انتخاب کلمات کلیدی بلند هم راحت تر به صفحات اول گوگل رانده می شوید و هم بازدید بیشتری میگیرید و هزینه ی کمتری برای سئو سایت آن ها پرداخت می کنید.

هدف گذاری در سئو سایت با درخشیدن در میان رقبای کمتر

برای مثال برای شما یک فروشنده گوشی موبایل برند سامسونگ در تبریز هستید. به جستجوی کلمه کلیدی ” قیمت گوشی سامسونگ ” بپردازید و  تعداد نتایج را مشاهده کنید. شما باید برای پیدا کردن جایگاهی در صفحه ی اول با ۲۱۵۰۰۰۰ نتایج این جستجو رقابت کنید ولی حال عبارت دیگری مانند قیمت گوشی سامسونگ در تبریز به ۱۴۰۰۰۰۰ می رسد یعنی شانس شما افزایش می یابد.

البته شاید شما باز هم بگویید این عدد بازهم بزرگ است ولی خب باید توجه کنید که همین مقدار هم شانس شما را برای سرمایه گذاری بر روی سئو وب سایت شما افزایش داده ، هم با توجه به منطقه مکانی شما برای شما مفید است  و هم احتمال دارد سایت های بزرگی که در زمینه فروش گوشی فعالیت دارند در نتایج صفحه ی ابتدایی وجود نداشته باشند. این خبر خوبی برای شماست که در آن بالا بالاها سیر کنید.

 شخصی سازی در سئو سایت کلمات کلیدی بلند

امروزه موتور جستجوی گوگل بسیاری از موارد مانند زمان ، مکان ، زمان ماندن کاربران در سایت ، ارتباط سایت در شبکه های اجتماعی و … را بررسی می کند و هر کاربر که به جستجو می پردازد این متغیرها را برای وی تحت تاثیر و بررسی قرار می دهد. با این اوصاف برای این نتایج شخصی شده و قرار گرفتن در بالای سایت های ارائه شده توسط موتور جستجو ما می توانیم از کلمات کلیدی بلند و استفاده از آن ها در محتواهای سئو شده و منظم استفاده کنیم.

نرخ تبدیل در سئو سایت کلمات کلیدی بلند

بین فروشنده ها و بازاریاب ها ، باور درستی رایج است و آن این که هر مشتری بالقوه ای که اطلاعات بیشتری در اختیار داشته باشد ، به خرید نزدیک تر است.

این اصل کلی در فضای وب نیز صادق است.

یک بررسی دیگر در زمینه ارزش و اهمیت استفاده از کلمات کلیدی بلند حاکی از آن است که به کار گیری کلیدواژه های بلند ، دو و نیم برابر بیش از کلیدواژه های پوچ ، نرخ تبدیل ( conversion rate = افزایش فروش ) به همراه دارد.

جمع بندی مقایسه کلمات کلیدی معمول و کلمات کلیدی بلند

معیار کلمات کلیدی معمول کلمات کلیدی طولانی
تعریف عبارات کلی و متشکل از ۱ تا حداکثر ۳ کلمه که زمینه گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. عبارات خاص و متشکل از ۴ کلمه یا بیشتر که به مفاهیمی خاص و دقیق اشاره می‌کنند.
رقابت‌پذیری سخت – در هر کسب و کار تنها تعداد کمی از کلمات کلیدی اصلی وجود دارند. آسان – در هر کسب و کار کلمات کلیدی طولانی فراوانی وجود دارد که کمپانی‌های بزرگ به آنها نمی‌پردازد.
حجم ترافیک زیاد – هر یک از کلمات کلیدی کوتاه می‌توانند هر ماه بیش از ۱۰۰۰ بازدیدکننده را به یک وب سایت هدایت کنند. کم – کلمات کلیدی طولانی معمولاً از ترافیک کمتری برخوردارند. به طور کلی شما باید تعداد زیادی از این کلمات را استفاده کنید تا ترافیک قابل‌توجهی را جذب نمایید.
نرخ تبدیل کم – کلمات کلیدی کوتاه معمولاً به دلیل مفاهیم کلی ترافیک بی‌ارتباط زیادی به وب‌سایت تزریق می‌کنند. زیاد – به علت پرداختن به موضوعات تخصصی ، کلمات‌کلیدی طولانی از قابلیت بیشتری در تبدیل بازدیدکننده به مشتری برخوردارند.

 

درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *