مقدمه درباره سئو ویدئو

سئو ویدئو را جدی بگیرید

استفاده از ویدیوها در محتوای وب ، وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی قطعا آنها را جالب تر می کند و حتی باعث می شوند بیشتر قابل اشتراک گذاری شوند ، اما آیا آنها واقعا روی سئو فارسی شما تاثیر می گذارند ؟ در یک جمله : کاملا و سئو قوی میشود.

سطح تاثیر فیلم ها بر سئو فارسی شما بستگی به این دارد که بر روی چه کسی می خواهید تاثیر بگذارید ، چه مطالعاتی به عنوان معیار تصمیم گیری انجام داده اید و این کار چه زمانی انجام خواهد شد.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط Hubspot در سال ۲۰۱۶ ، ۴۵ درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی ، حداقل یک ساعت در هفته از وقت خود را صرف تماشای محتوای ویدئویی در فیس بوک و یوتیوب که (دارای سئو قوی هستند) می کنند. Snapchat از فیس بوک در این قلمرو پیشی می گیرد و کاربران در حال مشاهده حدود ۱۰ میلیارد ویدیو در روز هستند. تماشاگران فقط محدود به ویدئو نیستند و برخی زمان خود را به خواندن متن ها و دیدن عکس ها اختصاص می دهند. اما اغلب آنها زمان بیشتری را صرف دریافت و تماشای پیام های ویدئویی می کنند.

معرفی تکنیک های سئو ویدئو و تاثیر آن در سال ۲۰۱۸

ویدئو مارکتینگ و سئو سایت همین حالا و در ابتدای سال ۲۰۱۸ نیز بسیار محبوب و پررقابت شده است. از فعالیت در شبکه های اجتماعی گرفته تا سایت های ارایه دهنده ویدئوهای آموزشی ، همگی ویدئو را ابزاری کارآمد برای انتقال پیام خود به مخاطبین میدانند. در این میان مفهومی با عنوان سئو ویدئو و سئو سایت نیز بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه است.

افزایش سرعت اینترنت و البته کاهش قیمت آن در سالهای اخیر موجب شده تا محتوای ویدئویی شانس بیشتری برای دیده شدن داشته باشد. تحقیقات نشان میدهد که تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۸۰ درصد از محتوای ارایه شده در اینترنت به صورت ویدئو خواهد بود.

همچنین بررسی های آماری و نظرسنجی های اینترنتی نیز نشان میدهد که ۴۳ درصد کاربران دسترسی به یک محتوای ویدئویی را به مطالعه یک مقاله یا دانلود کتاب الکترونیکی ترجیح می دهند.

تا همینجا احتمالا قانع شده اید که توجه به ویدئو میتواند تاثیر مهمی بر موفقیت شما در سال ۲۰۱۸ در زمینه بازاریابی محتوا و سئو داشته باشد. در این بخش تلاش میکنیم تکنیک های سئو ویدئو را به شما معرفی کنیم.

محل بارگذاری  و تاثیر آن بر سئو ویدئو

اولین نکته ای که در ارایه محتوای ویدئویی باید به آن توجه کنیم فضای بارگذاری و انتشار آن است. در حال حاضر یوتیوب را میتوان دومین موتور جستجوی دنیا بعد از گوگل دانست و در ایران آپارات دومین سایت پربازدید بعد از گوگل است.

این دو ابزار به شما کمک میکنند تا هزینه های مربوط به بارگذاری و انتشار محتوای ویدیویی خود را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و البته شانس کسب جایگاه در نتایج گوگل را به شدت افزایش دهید.

در حال حاضر در ۵۵ درصد نتایج جستجو حداقل یک ویدئو از طرف گوگل به کاربر پیشنهاد میشود که البته بیشتر آنها از سایت هایی مانند آپارات و یوتیوب هستند. به عبارت دیگر ویدئوهایی که در آپارت و یوتیوب هستند شانس بیشتری برای کسب جایگاه در نتایج گوگل داشته اند . میتوان گفت تولید و انتشار ویدئو یکی از تکنیک هایی حیاتی برای سئو ۲۰۱۸ است.

با توجه به محدودیت دسترسی کاربران به یوتیوب در ایران ، امکانات و تکنیک های سئو قالب وردپرس در آن را بررسی نمیکنیم و از این ابزار عبور میکنیم.

تکینک های سئو ویدئو در آپارات

ساخت کانال در آپارات به شما اجازه میدهد علاوه بر سایت خودتان فضایی برای ارایه محتوا و البته دیده شدن داشته باشید. معمولا ویدئویی که در آپارات قرار میدهید در مقایسه با زمانیکه خودتان مستقیما در سایت آن را بارگذاری و معرفی کنید ، جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب میکند. علاوه براین، زمانیکه کاربران مستقیما در آپارات جستجو میکنند و یا در بخش ویدئوهای مشابه شما شانس دیده شدن خواهید داشت.

برای کسب جایگاه بهتر و افزایش سئو عکس، بازدید ویدئو و عکس خود در آپارات نکات زیر را رعایت کنید.

  1. ترجیحا یک کانال رسمی در آپارات ایجاد کرده و کلیه اطلاعات مهم شامل آدرس سایت را در آن درج کنید.
  2. ویدئوهای خود را در دسته بندی های مشخص و تفکیک شده بارگذاری کنید. هر دسته بندی یک صفحه جدید برای شما در سایت آپارات ایجاد میکند. که به شما فرصت میدهد عبارت دیگری را نیز هدف گذاری کنید.
  3. براساس محتوای ویدئو و نیاز مخاطبین آنها را برچسب گذاری کنید. برچسب گذاری مهمترین فاکتور آپارات برای نمایش ویدئوهای مشابه است. این کار شانس شما را برای دیده شدن افزایش میدهد. همچنین برچسب گذاری لینک سازی داخلی ویدیوی شما را بهبود میبخشد.

سئو ویدئو سایت

سئو ویدئو را جدی بگیرید

بهینه سازی ویدئو سایت و سئو عکس به ما کمک میکند تا فیلم و عکس مورد نظرمان را در صفحات اول گوگل یوتیوب و آپارات قرار بگیرند , در حال حاضر ما نمی توانیم بدون تماشای ویدئویی اینترنت را مرور کنیم و همه ما در جیب های ما تلفن های همراه داریم که توانایی فیلم برداری با کیفیت بالا را در هر جای دنیا دارند.

سئو و بهینه سازی ویدئو سایت شما برای نشان دادن و رتبه بندی در صفحات نتایج موتور جستجو برای جستجو کلمات کلیدی مرتبط است مانند سئو عالی. استراتژی های بهینه سازی ویدئو سایت زیادی وجود دارد تا ویدیوهای شما شانس بیشتری برای رتبه بندی داشته باشند.
یوتیوب محبوب ترین شبکه اشتراک گذاری در سطح جهانی برای اشتراک ویدئو استفاده می شود ههمچنین سه تا چهار میلیارد جستجو از یوتیوب در هر ماه وجود دارد.

رتبه بندی ویدئوی شما در جستجوی جهانی بسیار برای وب سایت شما مفید است همپنین نحوه تمرکز ویدیویی و رتبه بندی آن برای درخواستهای مرتبط با ویدئو ارتباط داردکه باعث می شد سئو عالی شود .

درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *