اینستاگرام یک شبکه مملو از عکس است در همین عکاسان حرفه ای در اینستاگرام می توانند تصاویری خلاقانه و متفاوت خلق کنند می توانند به راحتی فالوور بگیرند و موفق شوند. اما چه عکس هایی با چه ویژگی هایی اقبال بیشتری در این شبکه پر تصویر و پر رقابت دارند؟ با فراگیری این سه ترفند شما می توانید عکس هایی هنری به سبک طبیعت بی جان برای انتشار در صفحه اینستاگرام خود آماده کنید.
عمق نمایی برای عکاسان حرفه ای در اینستاگرام (پرسپکتیو)
یکی از تکنیک های متداول و محبوب در انتشار عکس جذاب استفاده از سه نوع ژرف نمایی (Perspective) می باشد که شامل عمق نمایی و زاویه دهی ۴۵ درجه،حلت خنثی یا ( (Neutral و حالت نوع پرنده (Bird’s eye) می باشد که به این نوع ژرف نمایی ،کاملا مسطح نیز (Flat lay) نیز اطلاق می شود.
البته هیچ کدام از این حالت های سه گانه بر دیگری مزیت ویژه تری ندارند اما هر سه حالت باید برای عکاسی طبیعت ویژه به سبک بی جان وجود داشته باشد.
مهارت طراحی صحنه خارج از فریم
یکی از اشتباهات رایج عکاسان حرفه ای در اینستاگرام هنگامی است که در عکس گرفتن به شیوه طبیعت بی جان تنظیم صحنه با حالت ژرفای مسطح را درون فریم یا کادر چهارچوب تصویر پر از اشیا بی جان می کنند. اما اینسکیپ بیان می کند،صفحه آرایی بیرون از فریم (Overfill the Frame) احساسی به ناظر منتقل می کند که انگار به تماشای یک قسمت کوچک از تصویری بسیار بزرگ و بسیار دیدنی نشسته است.
مهارت خطوط راست در مقابل منحنی های s شکل :
مهارت بعدی برای افرادی است که علاقه خاصی به عکاسی حرفه ای در اینستاگرام با گوشی هوشمند دارند.
مغز انسان قابلیت تجسم و ادراک علم هندسه را دارد به گونه ای که خطوط صاف و لبه های سخت و احساس که می خواهید به مخاطب منتقل کنید را می توان به منحنی s شکل یا سایر حالت ها تجسم کرد و عکس برداری نمود. بنابراین به این فکر کنید که با ارائه تصاویر خود می خواهید کدام قشر را نسبت به تصاویر خود سرگرم کنید. این موضوع در بازاریابی اینترنتی خیلی کاربردی است و بدین ترتیب می توانید از این ترفند استفاده کرده و در جهت بهره مندی از آن حرکت کنید
به هر حال تکنیک های زیادی در تصویر برداری وجود دارد که عکاسان حرفه ای در اینستاگرام می بایست برای موفقیت بیشتر روی آن کار کنید اما این سه ترفند از جمله تکنیک هایی است که کمتر کسی به آن توجه دارد اما در عین حال در موفقیت تصاویر بسیار نقش دارند.
۱) افرادی که به نظر شما جالب هستند را دنبال کنید
هر کاربری را که به صورت اتفاقی می بینید، دنبال نکنید. متناسب با زمینه کاری خودتان با افراد آشنا شوید. ایجاد ارتباط شخصی(خصوصی) بهترین راه برای پیدا کردن افرادی با نگرش مشابه است و این کار باعث می شود در زمینه کاری خودتان انگیزه بیشتری بگیرید.
۲) در مکالمه ها نقش داشته باشید
اگر افراد زیر عکس های شما کامنت گذاشتند، از آنها تشکر کنید. در مکالمه هایی که برای شما جالب هستند، مشارکت کنید. روی عکس هایی که برای شما جذاب، دارای ایده و شگفت انگیز هستند، لایک و کامنت بگذارید.
۳) به صورت منظم پست بگذارید
اگر تمام عکس هایتان را به صورت یکجا پست کنید (در اینستاگرام منتشر کنید)، این کار باعث پر شدن فید (feed) دنبال کننده های شما می شود. از دید یک دنبال کننده، این کار کمی آزاردهنده است. عکاسان حرفه ای در اینستاگرام با این هدف که روزی حداقل یک عکس پست کنند، انگیزه می دهند. اما وقت هایی که تعداد زیادی عکس برای پست کردن داشته باشیم، بین آنها وقفه ایجاد می کنیم و یکی یکی آنها را پست می کنم (با فاصله زمانی چند ساعته).
۴) از هشتگ ها استفاده کنید
تا جایی که بخواهید می توانید از هشتگ استفاده کنید. عکاسان حرفه ای در اینستاگرام این بهترین کار برای اضافه کردن موارد مربوط به هم است. هشتگ هایی که محبوب تر هستند بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند، اما عکس های زیادی به این هشتگ ها پست می شود و همین امر باعث می شود که عکس های شما خیلی سریع به پایین صفحه فرستاده شوند. سعی کنید از گلچینی از موضوعات و هشتگ های محبوب استفاده کنید (هشتگ لنزک در اینستاگرام lenzak#).
۵) از هشتگ های دیگران الهام بگیرید
حواستان به دیگر عکاس هایی که شبیه عکس های شما پست می کنند، باشد. از آنها برای استفاده از هشتگ های جدید الهام بگیرید. بعضی از این هشتگ ها سرراست هستند (مثل #عکاسی یا #منظره) درحالیکه بعضی دیگر مهیج تر و خلاقانه ترهستند- مثل mustseeiran# یا honar_pics# و…
یک چشمتان همواره به مسابقات و صفحه هایی که کار دیگر عکاسان را به نمایش می گذارند، باشد. این صفحات معمولا یک هشتگ اختصاصی دارند و با اضافه کردن آن به عکستان، این شانس را پیدا می کنید که توسط آن ها بازنشر شده و در نتیجه عده زیادی با کار های شما آشنا شوند (مثلا هشتگ صفحه pasandha@ که هست pasandha# یا صفحه aksiine@ با هشتگ aksiine#).
۶) به عکس هایتان، مکان (location) اضافه کنید
اگر از جاهای معروف و شناخته شده عکاسی کردید، موقع پست کردن عکس هایتان از قابلیت “Add Location” اینستاگرام استفاده کنید.