مرور و خواندن یک بار اصطلاحات در سئو (SEO) به شما کمک بزرگی در آموزش سئو خواهد کرد، اصطلاحاتی که در این فصل توسط میزفا گفته شده در تمام فصلهای بعدی آموزش سئو استفاده میشه و داشتن دید کلی به شما کمک بزرگی میکنه ادامه دادن بهتر دوره سئو در سایت میزفا. بعضی از اصطلاحات به دلیل گستردگی آنها به شکل خلاصه وار توضیح داده میشود و در جلسات آینده به شکل مفصل درباره آنها بحث خواهد شد.
در ادامه لطفا اصطلاحات و لغت نامه SEO را به دقت مطالعه کرده و یادداشت کنید. (پیشنهاد میشود این صفحه را Bookmark کنید).
سرفصلهای پست [مخفی کردن]
- ۱ SEO – بهینه سازی سایت
- ۲ سئو داخلی (on page seo) چیست
- ۳ سئو خارجی (off page seo) چیست
- ۴ Search Engine Marketing – SEM چیست
- ۵ Social Media Optimization – SMO چیست
- ۶ Social Media Marketing – SMM چیست
- ۷ Human Experience Optimization – HEO چیست
- ۸ Pay per Click – PPC چیست
- ۹ Keyword کلمات کلیدی چیست
- ۱۰ Query کوئری چیست
- ۱۱ Keyword Research تحقیق کلمه کلیدی
- ۱۲ Long tail Keywords کلمات کلیدی طولانی
- ۱۳ Backlink بک لینک چیست
- ۱۴ لینک داخلی یا Internal Links چیست
- ۱۵ لینک خارجی Outbound Links چیست
- ۱۶ Out Bound Link – OBL چیست
- ۱۷ لینک سازی Link Building چیست
- ۱۸ User Interface – UI چیست
- ۱۹ User Experience – UX چیست
- ۲۰ فرق UI و UX چیست
- ۲۱ طراحی واکنشگرا یا Responsive web design چیست
- ۲۲ Domain دامنه چیست
- ۲۳ Reffering Domain چیست
- ۲۴ CDN – سیستم توزیع محتوا چیست
- ۲۵ انکر تکست Anchor Text چیست
- ۲۶ متاتگ Meta Tag چیست
- ۲۷ تگهای عنوان Heading Tag چیست
- ۲۸ Alt tags
- ۲۹ AllTheWeb
- ۳۰ Redirect چیست
- ۳۱ Algorithm چیست
- ۳۲ Agent Name چیست
- ۳۳ AJAX چیست
- ۳۴ بازاریابی محتوا Content Marketing چیست
- ۳۵ SERP چیست
- ۳۶ structured data چیست
- ۳۷ Rich Answers چیست
- ۳۸ rich snippets چیست
- ۳۹ URL چیست
- ۴۰ LSI چیست
- ۴۱ Accelerated Mobile Pages چیست
- ۴۲ conversion rate چیست
- ۴۳ Bounce rate چیست
- ۴۴ spam چیست
- ۴۵ فایل Robots.txt چیست
SEO – بهینه سازی سایت
SEO اولین اصطلاحتی که باید در سئو بدانیم. SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است هر چند ما در مقاله SEO یعنی چه به شکل بسیار جامع درباره SEO پرداختیم ولی به شکل خلاصه بگویم که با این تکنیک شما میتوانید رتبه سایت خودتان را در گوگل بهبود دهید.
به عنوان مثال وقتی کسی سرچ میکند “خرید گوشی” چی کاری انجام دهیم تا سایت شما در گوگل رتبه خوبی داشته باشد؟ یا هر کلمه ای که مربوط به کسب و کار شما هست و جستجو میشود را چطور با جستجوی آن کلمه در گوگل سایت شما در نتایج اولیه نمایش داده شود؟ جواب در SEO هست و SEO که به فارسی سئو میگویند میتواند چنین کاری را انجام دهد.
نکته: سئو به دو دسته کلی (On-Page و Off-Page) تقسیم بندی میشود که در ادامه به آن اشاره شده است.
سئو داخلی (on page seo) چیست
سئو داخلی یا بهینه سازی درون صفحه به کنترل مستقیم کدها و یا محتویات وب سایت شما اعم از متن، تصویر، پیوند و هر اطلاعات دیگری که در وب سایت خود بارگذاری میکنید گفته میشود. بهینه سازی درون صفحه پایه تمام تلاشهای بهینه سازی است، زیرا بر روی مواردی از قبیل عنوان مناسب برای صفحه، تگ ها و متاتگ ها، کلمات کلیدی، توضیحات مناسب برای وب سایت و در کل محتوای که برای موتورهای جستجو حائز اهمیت هستند کار می کند، که تمامی آنها در نتایج جستجو تأثیرگذار خواهند بود. بنابراین خیلی مهم است که روش بهینه سازی درون صفحه (سئو داخلی) به درستی قبل از روش بهینه سازی بیرون صفحه (سئو خارجی) انجام شود. با خواندن این مقاله حتما نکات جالب و مفیدی را درباره سئو داخلی فرا خواهید گرفت
سئو خارجی (off page seo) چیست
بر خلاف روش بهینه سازی درون صفحه (سئو داخلی) که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام میشد، روش بهینه سازی بیرون صفحه یا سئو خارجی شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می شود و می تواند در به دست آوردن رتبه بالای وب سایت شما کمک نماید. بهینه سازی بیرون صفحه در درجه اول در به دست آوردن پیوند دهندگان یا لینک دهندگان (پیوند هایی که از وب سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره می کنند ) در واقع بر روی مواردی از قبیل شبکه های اجتماعی، ایجاد پیوندها یا لینک بیلدینگ، ویدئو، ساخت وبلاگ و غیره متمرکز می شود و سپس با استفاده از روش هایی که در خارج از وب سایت انجام می شود به بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو میپردازد.
Search Engine Marketing – SEM چیست
به معنای بازاریابی با موتورهای جستجو است، SEM مفهوم گستری نسبت به SEO (سئو) دارد و درواقع SEO زیرمجموعه SEM میشود، SEM تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجو گفته میشود، هدف نهایی افزایش فروش است، جنبههای تبلیغات در SEM بسیار فراتر است و جز شاخههای مهم این پروسه میشود. SEO به قسمتهایی گفته میشود که به شکل طبیعی بالا اومدن و زمان زیادی طول کشیده و البته هزینه کمتری نیز دارد ولی SEM به شکل موقت به نتیجه دلخواه با هزینه بالا میرسیم، مانند تبلیغات در گوگل.
اگر شما با SEM سایت خود را بالا بیاورید ولی SEO خوبی نداشته باشید بازدید کنندههای خوبی هم نخواهید داشت، پس اول SEO و سپس SEM بپردازید.
Social Media Optimization – SMO چیست
بهینه سازی سایت به واسطه رسانهها و شبکه های اجتماعی همانند فیسبوک و غیره. بهینه سازی شبکه های اجتماعی شبیه بهینه سازی موتورهای جستجو است که هدفش افزایش ترافیک و آگاهی در مورد یک سایت مشخص است و به طور عام بهینه سازی شبکه های اجتماعی یعنی بهینه سازی یک سایت و محتوای آن در حیطه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی.
Social Media Marketing – SMM چیست
بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی برای سایت.
Human Experience Optimization – HEO چیست
به معنی بهینه سازی رابط کاربری و ظاهر طراحی سایت برای کاربر. HEO (هِـ اُ) بیشتر در زمینه طراحی وب به کار برده میشود و SEO (سئو) روی محتوا و ارتباط بین آنها بیشتر تمرکز دارد ولی به شکل کلی میتوان گفت HEO زیر مجموعه SEO است.
Pay per Click – PPC چیست
PPC مخفف عبارت pay per click به معنی پرداخت در ازای کلیک است و جز بازاریابی اینترنتی است.در یک طرف این نوع تبلیغات، یک تبلیغ دهنده داریم که محیطی را فراهم میکند تا تبلیغ کننده محصول خودش را در آن محیط به نمایش عموم مردم قرار دهد. در تبلیغات PPC هربار که روی یکی از تبلیغات تبلیغ کننده کلیک میشود، او مبلغی را پرداخت میکند.این نوع تبلیغات جز SEM است و اساسا PPC یک روش خرید بازدید کننده برای سایت شما است، بدون اینکه آن بازدیدها را به صورت طبیعی به دست بیاورید. تبلیغات در موتور جستجو یکی از رایجترین تبلیغات PPC است و شرکتهای بزرگی مانند گوگل (google adwords) و مایکروسافت از این نوع تبلیغ مشتری میپذیرند.
Keyword کلمات کلیدی چیست
کلمات کلیدی یکی از مهم ترین قسمتها در سئو است، که در فصلهای اینده به شکل کامل به آنها میپردازیم، به شکل خلاصه keywords ها عباراتی کوتاه و بزرگی هستند که کاربران برای رسیدن به هدفشان و رفع نیازهای خود در موتورهای جستجو به سرچ میکنند و ما از بین این عبارتها مناسبترینها را انتخاب میکنیم. مناسب ترین ها میشود کلمه کلیدی یا کلمات کلیدی سایت ما.
Query کوئری چیست
کلمه کلیدی (keyword) با کوئری (Query) فرق دارد. هر آنکه که کاربران در گوگل و یا در موتورهای جستجو سرچ میکنند را کوئری میگویند و هر کوئری مناسب کسب و کار ما نیست و ما از بین کوئریهای مختلف یکی را انتخاب میکنیم و انتخاب ما میشود کلمه کلیدی.
و یا از بین کوئری هایی که داریم یک کلمه کلیدی مناسب برای سایت خود میسازیم.
Keyword Research تحقیق کلمه کلیدی
روند کار بالا که از بین کوئریها کلمات کلیدی مناسب انتخاب میکنیم را میتوان تحقیق درباره کلمه کلیدی دانست. هر چند تحقیق درباره یک کلمه کلیدی بسیار گسترده است و بعدا درباره آن صحبت خواهیم کرد.
Long tail Keywords کلمات کلیدی طولانی
به کلمات کلیدی طولانی نیز Long tail keywords میگویند. درضمن طولانی بودن کلمات کلیدی را جدی بگیرید. حال این چه معنی میدهد بعدا در میزفا خواهیم گفت.
Backlink بک لینک چیست
به لینک سایت به سایت دیگر گویند و یکی از موارد تعیینکننده میزان بهینه سازی موتور جستجو میباشد، بک لینک ها را با عبارت های مختلفی همانند پیوندها، لینکها، دوستان، و غیره در سایت ها و وبلاگ ها میخوانند.
لینک داخلی یا Internal Links چیست
به لینک های داخل سایت به که صفحات دیگر سایت داده میشود را لینک داخلی گویند، مقاله ۱۰ ترفند لینک سازی داخلی را حتما مطالعه نمایید.
لینک خارجی Outbound Links چیست
لینک هایی که اشاره به دامنه ای خارجی دارند از یک وب به وب دیگر لینک میشود.
Out Bound Link – OBL چیست
به تعداد لینک های خارجی در یک صفحه از سایت به صفحات دیگر سایت ها را گویند. لینک های داخلی در OBL حساب نمیشود و صرفا لینک های خروجی به دامنه دیگر محاسبه میشود.
لینک سازی Link Building چیست
به فرایند ایجاد لینک در سایتهای دیگر به شکل طبیعی یا دستی زیر گویند و جز بهینه سازی خارجی (Off Page SEO) میباشد.
User Interface – UI چیست
بخش دیدنی یک سایت یا نرم افزار است قسمتی که کاربر با آن سروکار دارد معنی این کلمه به فارسی به رابط کاربری بیشتر معروف است ولی به کلمات میانای کاربر و میانجی کاربر هم ترجمه شده است.
User Experience – UX چیست
رفتار، واکنشها و احساساتی که کاربر در هنگام استفاده از ابزار یا نرم افزار است را گویند تجربه کاربری، این موضوع بسیار اهمیت دارد که کاربر در هنگام گشت و گذار در وب سایت شما چه حسی دارد و آیا به راحت میتواند نیاز خود را برطرف کند؟ در UX طراحان به راحت سازی و ایجاد رضایت کاربر در هنگام استفاده از نرم افزار یا گشت و گذار در سایت شما میپردازند.
ما در مقاله تجربه کاربری به شکل بسیار جامع و کاملی درباره اینکه چه چیزی هست صحبت کردیم و تعارف مختلفی را درج کردیم. حتما مطالعه کنید و اگر علاقه به آموزش دارید دسته آموزش تجربه کاربری هم میتواند برای شما مفید باشد.
فرق UI و UX چیست
UI و UX تفاوت بسیاری با هم دارند UX بسیار گستردهتر از UI است در UI صرفا به ظاهر آن سایت یا نرم افزار توجه ویژهای میشود ولی در UX که اهمیت بسیار بالایی دارد به نحوه واکنشهای کاربر در هنگام استفاده از آن سایت یا نرم افزار پرداخت میشود که مثلا آیا مراحل محصول خریداری شده برای کاربر راحت بود یا خیر؟ آیا محصول سریع به دست کاربر ارسال شد یا خیر؟ و …
طراحی واکنشگرا یا Responsive web design چیست
اصول RWD گفته میشود به نمایش مطلوب به صفحه در طیف وسیعی از دستگاهها اعم از تلفنها ، تبلتها و نمایشگرهای رومیزی (پی سی، لپ تاپ و …) نیز گفته میشود. زمانی که طراحی یک سایتی بر اساس اصول RWD باشد همانند آبی است که در هر ظرفی آن را بریزیم با توجه به قالب آن ظرف تغییر میکند، حال وب سایت با اصول طراحی واکنشگرا وقتی همراه باشد در صفحه نمایشهای مختلف برای بهتر نمایش دادن اطلاعات موجود در سایت واکنش نشان میدهد. و المانهای وب سایت تغییر میکند.
Domain دامنه چیست
هر آدرسی از سایت یک دامنه دارد به عنوان مثال شما در حال حاضر در میزفا هستید و دامنه سایت میزفا mizfa.com هست که در بالای مرورگر خود میتوانید مشاهده کنید. ۹۹ درصد دامنهها خریدنی هستند و صاحب یک دامنه میتواند فرد و یا شرکت باشد.
البته توجه داشته باشید که منظور از خرید دامنه، اجازه دامنه هست و شما نمیتوانید یک دامنه را برای همیشه بخرید، هر چند میتوانید برای همیشه اجازه کنید و تا زمانی که اجازه کرده باشید دامنه برای شما خواهد بود.
Reffering Domain چیست
به لینکی گویند که وب سایت A وب سایت B داده باشد و کاربر بتواند از سایت A به B برود. به ازای هر لینکی که از یک دامنه به وب سایتی به اختصار یک Ref Domain گویند.
CDN – سیستم توزیع محتوا چیست
مخفف Content Delivery Network است، یک شبکه توزیع محتوا است که در مکانهای مختلف سرور دارد و سایت شما را در سرورهای خود نگه داری میکند و اگر کاربر از امریکا قصد داشته باشد وارد سایت شما شود سرور نزدیک امریکا در CDN فعال میشود و اگر کاربر در هند بخواهد به سایت شما وارد شود سرور نزدیک به هند در CDN فعال میشود.
توضیحات بیشتر درباره اینکه CDN چیست و چه کاربردی دارد را در مقاله لینک شده مطالعه کنید.
انکر تکست Anchor Text چیست
انکر تکست که با عنوان های متن لینک، لیبل لینک یا عنوان لینک هم شناخته میشود، کلمات یا کاراکترهایی موجود در یک لینک هستند که کاربران سایت میتوانند آن را مشاهده و بر رویش کلیک کنند. مثلا کلمه طراحی لوگو در اینجا یک انکر تکست است.
متاتگ Meta Tag چیست
تگ هایی هستند که باعث میشود موتورهای جستجو شناخت بهتری از سایت و صفحات شما داشته باشند،متاتگها انواع مختلف دارند و در صفحات سایت قرار میگیرند و همچنین توسط کاربر قابل مشاهده نیستند. البته این تگ ها فقط خاصیت سئو ندارند و کاربردهای گوناگونی نیز دارند.
تگهای عنوان Heading Tag چیست
تگ های h1 تا h6 بر اساس درجه اهمیت در شش سایز (h1 , h2 , h3 , h4 , h5 , h6) استفاده میشوند و درجه اهمیت از h1 به h6 کاهش مییابد یعنی تگ h6 دارای بیشترین اهمیت و تگ h6 دارای کم اهمیت از دید موتورهای جست و جو است. برای اطلاع بیشتر از این تگ ها به لینک روبهرو مراجعه کنید (تگ های هدینگ)
یک توضیف در قالب متنی است که یک عکس را توضیح میدهد. موتورهای جستجو با خواندن این تگ متوجه میشوند که عکس درباره چه موضوعی است و اگر زمانی به دلایلی عکسها در سایت لود نشود این متن نمایان میشود و میتواند به کاربر بگوید که عکس درباره چه چیزی بوده است.
AllTheWeb
یک موتور جستجو است که توسط شرکت یاهو خریداری گردیده و زمانی که وارد این صفحه میشود به صفحه سرچ یاهو ریدایرکت میشود.
Redirect چیست
ریدایرکت (Redirect) به معنای راهنمایی بازدیدکننده یا موتور جستجو از یک آدرسی به یک آدرس جدید است درواقع از مکانی به مکان دیگر انتقال انجام میشود. به عبارت دیگر هر زمان کاربری یا رباتها به آدرسی وارد شوند که ما نمیخواهیم، آن کاربری یا رباتها را به آدرس جدید منتقل میکنیم. عمل ریدایرکت در بین مدیران سایتها و مهندسین سئو مرسوم است.
Algorithm چیست
Algorithm یا به فارسی الگوریتم به مجموعهای از قوانین برنامه نویسی که دارای هدفی مشخص هستند گفته میشود. مثلا الگوریتم ها در موتورهای جستجو فرمان میدهند که چگونه صفحههای سایتها را آنالیز نمایند و آنان را به کاربران نمایش دهند. به عنوان مثال گوگل از الگوریتم های مختلفی مانند: پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و … جهت رتبه بندی سایت ها در صفحه نتایج جستجوی خود (SERP) استفاده میکند.
Agent Name چیست
Agent Name نام crawler و یا spider است که به دنبال صفحات اینترنت است. Spider یا crawler یک ربات هوشمند است که از جانب موتور جستجو برای خریدن در سایتها در راستای اهداف خود بکار میروند. البته رباتها صرفا برای اهداف مفید طراح نمیشوند.
AJAX چیست
AJAX مخفف عبارت Asynchronous JavaScript And XML است، AJAX این امکان را برای شما فراهم میکند تا نرم افزارها و سایتهای تحت وب کاربرپسندتری (User Experience) را طراحی نمایید ، در واقع با استفاده از تکنولوژی AJAX به جاوا اسکریپتها این امکان داده میشود که اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت و ارسال نمایند بدون آنکه صفحه دوباره بارگذاری (Reload) شود.
بازاریابی محتوا Content Marketing چیست
به فرایند بازاریابی از طریق محتوا گفته میشود. به مجموعه نکاتی که از طریق محتوا صورت میپذیرد تا بتوان رضایت خاطر بازدیدکننده و مشتری شد. بازاریابی محتوا جزئی از بازاریابی درونگرا میباشد.
SERP چیست
کلمه SERP مخفف عبارت Search Engine Results Page میباشد،همانطور که از نامش پیداست نتایج جستجوی یک کلمه خاص در رابطه با سایتها را شامل میشود. مقالههای مربوط به SERP چیست را میتوانید در لنیک اشاره شده مطالعه بفرمایید.
structured data چیست
Structured data به اطلاعاتی میگویند که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک میکند تا دید بهتری نسبت محتوای یک صفحه از سایت داشته باشند، مقالهای جامع درباره Structured data نوشته شد است. استراکچرد دیتا دارای چهار استاندارد میباشد که با آن اطلاعات موجود در صفحات یک سایت را برای موتور جستجو بهینه سازی میکنند.
- RDFa
- Microformats
- Microdata
- JSON-LD
Rich Answers چیست
Rich Answers یا به فارسی پاسخ غنی (پاسخهای غنی) نیز گفته میشود. rich answers از اطلاعات درج شده به شکل استراکچرد دیتا استفاده میکند و آنها را در SERP نیز به کاربران نشان میدهد. مقالهای جامع درباره Rich Answers نوشته شده است حتما بخوانید.
rich snippets چیست
یک نوع Rich Answers است که خود انواع بسیاری دارد نمونههای معروف rich snippets پستهای ستارهدار در نتایج گوگل است ولی برای درک بهتر این موضوع بهتر است مقاله جامع rich snippets چیست را بخوانید تا با نحوه ستاره دار کردن پست ها و همچنین انواع آن و پیاده سازی rich snippets ها در سایت آشنا شوید.
URL چیست
URL مخفف uniform resource locator است که آدرس یک صفحه اینترنتی را تشکیل می دهد. url همان کاراکترهایی است که در قسمت بالای address bar مرورگر خود مشاهده میکنید. به url اصولا آدرس، لینک هم گفته میشود و در وردپرس نیز نامک صدا زده میشود. یک url از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است که در عکس مربوطه مشاهده میکنید. (مقاله مفید url فارسی یا url انگلیسی را بخوانید)
LSI چیست
LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing به معنی فهرست بندی معنایی نهفته کلمات و معنی آن به فارسی روان میشود: تشخیص درست کلمات و معنایی آنها با موضوع یک صفحه از سایت.
مثلا، وقتی عبارت سئو جستجو می شود، با استفاده از سیستم LSI تشخیص داده میشود، که سئو با عبارت بهینه سازی یکی است. در حالی که ، این دو عبارت ذکر شده،در ظاهر هیچ شباهت و کلمه مشترکی ندارند.
Accelerated Mobile Pages چیست
AMP چیست، یک فریمورک که مخفف عبارت Accelerated Mobile Pages است. با توجه به استفاده روز افزون استفاده از موبایل، سال ۲۰۱۶ گوگل فریمورکی را در جهت افزایش سرعت سریع لود صفحات در موبایل معرفی کرد. AMP یک فریم ورک متن باز است که موجب بهینه سازی کدهای HTML میشود. کدهای AMP سرعت لود بسیار بالایی دارند و باعث بارگذاری سریع صفحات وب میشوند و خواندن صفحات وب را برای کاربران تسهیل میبخشند. در مقاله پروژه AMP نحوه فعال سازی و تاثیر آن در سرعت سایت و همچنین سئو را به شکل کامل تشریح کردهایم.
conversion rate چیست
conversion rate یا نرخ تبدیل کاربر به مشتری . همانطور که از نامش پیداست، درصد بازدیدکننده به مشتری است. یعنی پاسخ به این که از تعداد بازدیدکنندگان سایت شما چند نفر مشتری میشوند؟
برخی از فاکتورهای نرخ کاربر به مشتری در یک سایت
- موضوع سایت و موارد کلی
- مبالغی که مشتریان در سایت پرداخت می کنند
- معتبر، مشهور یا قدیمی بودن سایت
- ظاهر وب سایت
- راحتی کار با وب سایت
- نوع کالا یا خدمات سایت
- نزدیک بودن محل فیزیکی کاربر با محل فیزیکی شما
- جایگاه رتبه شما در موتورهای جستجو
- تبلیغات در سایت های دیگر
- و دهها مورد دیگر
Bounce rate چیست
Bounce rate یا به فارسی نرخ پرش (بانس ریت) به تعداد خروج کاربران بدون بررسی صفحات دیگر یک سایت را Bounce گویند و به درصد این مقدار Bounce rate نیز میگویند. البته این تعریف دقیق بانس ریت نیست و پیشنهاد میشود حتما مقاله بانس ریت چیست را با دقت بخوانید.
spam چیست
اسپم یا spam به روشهای غیرمعمولی که با هدف دور زدن موتورهای جستجو برای کسب رتبه بالا انجام میشود را گویند، مانند کپی کردن مطالب، استفاده از کلمات کلیدی به شکل انبوه، ایجاد لینک در سایتهای بیاعتبار، رار دادن کامنت بیمفهوم با هدف ایجاد لینک
کسانی که این روشهای اسپم یا روشهای سئو سیاه را انجام میدهند را اسپمر یا spammer گویند.
فایل Robots.txt چیست
فایل robots.txt یک فایل متنی است که بهوسیله آن خطمشی برای ربات موتورهای جستجو تعیین میکنیم که چه آدرسهایی را خزش و ایندکس کنند و چه آدرسهایی را خزش و ایندکس نکنند. اگر قصد دارید درباره فایل robots.txt به شکل جامع و کامل بدانید، اینکه این فایل دقیقاً چیست و چه کارایی دارد حتما مقاله فایل robots.txt چیست را بخوانید. در این مقاله نکاتی را یاد خواهید گرفت که در کمتر سایتی مشابه آن آموزش داده باشد.
[gap]
در ادامه مقالات سئو را از دست ندید.