ترافیک سایت و علت اهمیت
ترافیک سایت و معرفی روش هایی برای افزایش رنکینگ و سئوی سایت شاید یکی از مهمترین دغدغه های برند ها باشد. ورودی ترافیک در طراحی سایت اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند بر بخش های مختلفی در سایت از جمله رنکینگ سایت در گوگل و الکسا و سئو سایت تأثیر گذار باشد و همچنین هر میزان ترافیک سایت شما بالاتر باشد در واقع بازدید کنندگان بیشتری نیز به سایت شما مراجعه کرده و هدف هر شخص و سازمانی نیز از طراحی سایت جذب کاربران بیشتر می باشد.
افزایش رنکینگ و جذب کاربر
حال اینکه این جذب کاربر برای اطلاع رسانی باشد و یا اینکه برای اقدام به عملی خاصی در سایت. اما اصلی ترین و مهم ترین ورودی ترافیک برای طراحی وب سایت شما قطعاً موتور جستجوی گوگل می باشد. اما برای مدیران سایت اهمیت زیادی دارد که بدانند گوگل مهم ترین ورودی ترافیک سایت است و نه تنها ورودی.
ترافیک سایت و وبلاگ نویسی
حقیقت این است که اگر بخواهید به قصد کسب بک لینک رایگان اقدام به وبلاگ نویسی به صورت مهمان کنید این روش دیگر چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد و جوابگو نیز نخواهد بود. اما وبلاگ نویسی تنها به خاطر کسب بک لینک نیست و شما می توانید برای کسب ترافیک نیز از آن بهره ببرید و هر از چند گاهی پُست هایی را در وبلاگ های معتبر انتشار دهید و خصوصاً اگر در رشته خاصی یا در مورد موضوع مهمی اطلاعات مفیدی دارید از طریق پُست گذاستن در وبلاگ ها آن را به اشتراک بگذارید که این روش باعث می شود که به یک فرد محبوب برای دنبال کردن توسط افراد زیادی بدل شوید و به تبع آن سایت شما نیز از این ترافیک قابل توجه سود ببرد.
تعامل با وبلاگ نویس ها و فعالین شبکه های اجتماعی
قبل از طراحی سایت ، روش دیگری که می تواند به کسب ترافیک سایت شما را افزایش دهید، تعامل مثبت و همکاری با سایر بلاگر ها و به اصطلاع فعالان فضای مجازی می باشد. یکی از کارهای مهم درطراحی سایت این است که رقبا و رفقای خود را شناسایی کنید و با بررسی کردن دریابید که در حوزه فعالیت شما چه افراد و سایت های دیگری در حال فعالیت هستند و با سایت هایی که قدرتمند بوده و محتوای با کیفیتی ارائه می دهند ارتباط برقرار کرده و در تعامل باشید. تعامل با سایر طراحی سایت ها مشابه نیز کار دشواری نیست و می توانید از طریق دنبال کردن آنها در شبکه های اجتماعی و ثبت نظرات و پسندیدن و به اصطلاح لایک کردن آنها با آنها ارتباط برقرار کنید.
استفاده از موتور جستجو در دیجیتال مارکتینگ
زمانی که از موتورهای جستجو صحبت می کنیم به صورت ناخودآگاه گوگل را تصور می کنیم و در مرحله بعد موتور جستجویی نظیر یاهو و … و این نیز بی دلیل نیست و به خاطر اهمیت و برتری مطلق گوگل در بین موتور های جستجو می باشد. اما مواردی که در دیجیتال مارکتینگ و استفاده از موتور جستجو باید در نظر بگیرید را می تواند در دو بخش مورد بررسی و تحلیل قرار داد. یکی موارد سئوی سایت بهینه سازی برای گوگل و دیگری استفاده کردن از تبلیغات کلیکی آن هم در راستای سئوی سایت می باشد. به بهینه سازی سایت اصطلاحاً SEO و به تبلیغات کلیکی نیز SEM گفته می شود. برای سئوی سایت مشکلاتی وجود دارد از جمله اینکه این کار هم زمان بر است و هم هزینه بر ولی باید برای برنامه های بلند مدت خود حتماً به آن توجه کنید.
توسعه توانایی های خود با تکنولوژی
دنیای بازاریابی دیجیتال روز به روز در حال تغییر است. آن ها برای وفق دادن خود با این تغییرات باید با تکنولوژی روز همراه شوند و طبیعتاً عدم توجه به تکنولوژی آنها را از قافله عقب خواهد راند. اما این تکنولوژی با چندین ابزار می تواند به بازاریابی شما کمک کند که از جمله آنها می توان به: ابزارهایی که به صورت رایگان در اختیار شما قرار دارد مانند Hootsuite، Twitter Analytics، Canva، گوگل آنالیتیک و موارد بسیار دیگر اشاره کرد. مورد بعدی نیز پلت فرم ها می باشد که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که با ایمیل و ابزارهای تخصصی رسانه های اجتماعی مقایسه مناسبی را در بازاریابی خود انجام دهید. به عنوان نمونه و از پلت فرم های دیجیتال مارکتینگ می توان به ترادیتا اشاره کرد که شامل برنامه ریزی و مدیریت هزینه های مربوط به مارکتینگ، جریان کار، مدیریت همکاری و مدیریت سرمایه مارکتینگ است. از پلت فرم های ایمیلی نیز Mailchimp و Aweber شهرت بیشتری دارد.