تبلیغات در اینستاگرام واقعی و پر بازده
الف) تبلیغ از طریق بنر آماده به صورت تصویر و ویدیو
در این نوع تبلیغ فردی که قصد تبلیغ پیج خود را دارد ابتدا بنری تبلیغی از پیج خود و کاری که انجام می دهد را آماده می کند؛ البته این می تواند به شکل تصویر یا ویدیوی کوتاهی باشد که در آن محصول و نمونه کار نمایش داده می شود و پس از آماده شدن این بنر توسط صاحب پیج برای مدت زمان مشخصی که می تواند برای هر پیج متفاوت باشد به نمایش در می آید.
برای بهینه سازی تصاویری که در بنر تبلیغات خود استفاده می کنید از رنگ هایی که جذاب و متناسب باشند استفاده کنید؛ همچنین از قانون یک سوم عکاسی که قانون بسیار مهمی است در بنر خود استفاده کنید. قانون یک سوم در عکاسی می گوید صفحه را از هر طرف طول و عرض به سه قسمت مساوی تقسیم بندی کنید و سوژه مهم خود را که می خواهید بیشترین توجه را از مخاطب بگیرد در نقاط تلاقی این خطوط بگذارید.
ب) تبلیغ توسط اینفلوئنسر
گاهی وقت ها خود افرادی که صاحب پیج هستند در یک عکس یا ویدیو محصولی را تبلیغ می کنند و این ویدیو را در پیج شان قرار می دهند و بابت آن هزینه ای دریافت می کنند این مورد هم یکی از انواع تبلیغ است که در پیج های اینستاگرامی اتفاق می افتد. مثل سلبریتی هایی که لوازم آرایشی تبلیغ می کنند یا افرادی که پیج آشپزی دارند و ست های آشپزخانه مثل ست چاقو، قابلمه و …را تبلیغ می کنند از این موارد هستند.
ج) تبلیغ با تعداد بازدید انجام شده توسط کاربران
در برخی پیج ها تبلیغات با تعداد بازدیدی که انجام شده است محاسبه می شود؛ به طور مثال به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید از یک بنر تبلیغاتی مبلغ مشخصی به صاحب پیج پرداخته می شود.
قوانین پیج های مختلف برای انجام تبلیغ
ممکن است تبلیغ مورد نظر شما در تمام پیج ها انجام نشود و وقتی که آن را به پیجی پیشنهاد می دهید رد شود؛ علت این موارد قوانین نانوشته ای است که هر پیج برای خودش وضع می کند. به عنوان مثال برخی پیج ها داروهای لاغری، کانال های شرط بندی و..را تبلیغ نمی کنند. برخی از این قوانین به باید ها و نبایدهای الگوریتم های اینستاگرام برمی گردد و برخی هم تنها برای صاحبان پیج ها اهمیت دارد.
تبلیغات چگونه باعث بالاتر رفتن فروش شما می شود؟
شما وقتی محصول خودتان را در یک پیج اینستاگرامی تبلیغ می کنید از اعتبار اینستاگرام میزبان نیز استفاده می کنید و بسیاری از فالوور های آن پیج به اعتبار آن صفحه شما را فالوو می کنند و یا از محصولات شما تهیه می کنند؛ پس بهترین پیج ها از لحاظ تعداد فالوور و نوع محتوا برای تبلیغ انتخاب کنید.
همچنین وقتی که پیجی را برای تبلیغ انتخاب می کنید برای اینکه بیشترین بازده را داشته باشد مقایسه ای میان مخاطبان پیج خودتان و پیج هدف انجام دهید؛ در صورتی که مخاطب هدف هر دو پیج یکی باشد یعنی افرادی از پیج ها بازدید می کنند هر دو از یک رده سنی، تحصیلی باشند و سلایق شان مشابه هم باشد قطعا میزان بازده تبلیغ شما بالاتر خواهد بود و شما از این طریق می توانید فالوور های زیادی را بگیرید.
کمپین های اینستاگرامی
روش کار با کمپین های اینستاگرامی به این شکل است که سلبریتی یا اینفلوئنسر مورد نظر بنر تبلیغاتی شما و افراد دیگری را به صورت همزمان در پیج خودش استوری یا پست می کند و از فالوور هایش می خواهد که پیج ها را دنبال کنند و سپس از بین افرادی که در این کمپین شرکت می کنند برای افرادی به قید قرعه جوایزی اهدا می شود که افراد به شرکت در کمپین و دنبال کردن پیج های معرفی شده تشویق شوند.
شما در صورتی که تمایل به شرکت در این نوع کمپین ها را دارید این پیج ها را پیدا کنید و تبلیغات خود را به شکل کمپین در این پیج ها به انجام دهید.
چگونه بنر تبلیغاتی بسازم؟
بنر تبلیغ شما هم می تواند ویدیو باشد و هم تصویر که هر دو حالت قابل قبول است. توصیه می شود روی کاور بسیار کار کنید و سعی کنید با کار روی کاور با کپشن مناسب و تصاویر فوق العاده افراد را به دنبال کردن پیج تان مجاب کنید.