وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟
در ادامه مقاله،وظایف و حوزه فعالیت ادمین را با هم بررسی می کنیم. وظایف مورد نیاز این شخص، بستگی به شیوه کار صفحه اینستاگرامی و هدفش دارد. اما به طور کلی ادمین ها به دو دسته تقسیم می شوند.
کسانی که فقط، مسئولیت اداره کردن یک پیج را بر عهده دارند و در مقابل افرادی که علاوه بر مدیریت پیج باید به تولید محتوا نیز بپردازند.
موارد زیر بخشی از وظایف ادمین هستند که می توانند با توجه به تقاضا یا شرایط کارفرما یا صاحب پیج، کم یا زیاد شوند:
- آپلود و انتشار محتوا شامل عکس یا ویدیو (IGTV) در قالب پست و استوری به صورت منظم
- نوشتن کپشن یا متن متناسب با محتوای آپلود شده
- هشتگ گذاری مناسب
- دسته بندی استوری ها و ذخیره آن ها در قسمت Highlight در صورت نیاز
- دسته بندی پست ها و ذخیره آن ها در قسمت Guide در صورت لزوم
- پاسخ گویی به کامنت ها و واکنش های کاربران به استوری ها
- پاسخ گویی به دایرکت هایی که از طرف فالوورها یا حتی افرادی که پیج را فالو ندارند ارسال شده
- گرفتن سفارش
- مدیریت ارتباط با مشتری ناراضی
- مدیریت کامنت های نامناسب و به دور از ادب
- برنامه ریزی برای افزایش فالوور، افزایش بازدید، افزایش لایک
- حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن
- تغییرات دوره ای در تصویر پروفایل و متن بایو اینستاگرام
- افزایش نرخ تعامل پیج (Engagement Rate)
- آشنایی با روش های مختلف بازاریابی، تبلیغات و راه اندازی کمپین های اینستاگرام مارکتینگ
- تشخیص زمان مناسب برای قرار دادن پست ها
همان طور که متوجه شدید یک ادمین، وظایف مهمی را بر عهده دارد. چرا که در دنیای امروز، دیجیتال مارکتینگ نقشی اساسی در بهبود بسیاری از کسب وکارها ایفا میکند. به همین دلیل مهم است که مدیریت پیج به صورت اصولی و حرفه ای و با رعایت الگوریتم های اینستاگرام انجام شود.
مسیر یادگیری و اشتغال در حرفه ادمین اینستاگرام
خوشبختانه ادمینی اینستاگرام از آن دسته مشاغلی است که نیاز به مدرک دانشگاهی خاصی ندارد و شما با هر مدرک تحصیلی میتوانید در این حرفه مشغول به کار شوید. البته، باید بدانید که مسیر اشتغال و کسب درآمد در این حرفه، از یادگیری و آموزش اصول اینستاگرام مارکتینگ میگذرد.
به عبارت دیگر، باید پیش از شروع به این کار، ابتدا اصول اولیه کار با پلتفرم اینستاگرام را بیاموزید. هرچند آشنایی با تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ نیز برای موفقیت در این شغل ضروری است. در هر صورت، توصیه ما در رشدانا این است که نکات اولیه همچون موارد زیر را یا به صورت خودآموز و یا ضمن شرکت در دورههای معتبر ادمینی ایسنتاگرام، بیاموزید:
- آشنایی با قوانین، الگوریتمها و بخشهای مختلف اینستاگرام
- روشهای تولید محتوا در اینستاگرام و آشنایی با انواع فرمتهای محتوا
- تکنیکهای جذب و تعامل با کاربران
- آشنایی با فنون طراحی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی
- کپی رایتینگ و تبلیغ نویسی حرفهای
- کار با ابزارهای طراحی گرافیک همچون فتوشاپ
- شناخت ابزارهای آنالیز شبکه های اجتماعی
درحالیکه هر کسی میتواند از طریق این شبکه اجتماعی درآمد کسب کند و این یک راهکار ساده و سریع برای درآمدزایی محسوب میشود؛ بسیاری از ادمینها به دلیل نداشتن دانش کافی باعث ورود آسیبهای بسیار زیادی به پیجهای پرطرفدار شدهاند. از این رو، اگر قصدتان برای ورود به این حرفه جدی است از همین لحظه برای یادگیری تکنیکهای اینستاگرام مارکتینگ، برنامه ریزی کنید.
همانطور که اشاره کردیم دو راه برای آموزش و شروع به کار در این زمینه وجود دارد. راه اول استفاده از مقالات، ویدئوها و منابع رایگان موجود در گوگل و راه دوم، شرکت در دورههای آموزشی اینستاگرام میباشد.