تبلیغات و مکان در بازاریابی دیجیتال

( تبلیغات و مکان در بازاریابی دیجیتال ) جهت درک اهمیت مکان، در نظر بگیرید کدام یک از نشان های تجاری در بازارهای نوشیدنی های غیر الکلی موفق‌تر هستند؟ پاسخ کوکاکولا است و نه پپسی، این نوشیدنی در هر زمان و هر مکان که مشتریان به آن نیاز دارند در دسترس است. توزیع مناسب و دقیق به این کالا تمایزی خاص بخشیده است. این منطق همچنین در فضای بازار الکترونیکی نیز رواج دارد. Esther Duson می‌گوید:
“می‌توانید دستگاه های کوکاکولا را در محل‌هایی که مورد توجه افراد است قرار دهید در اینترنت دکمه‌های Amazon را در اماکنی قرار دهید که افراد تمایل به خرید کتاب دارند.”
مکان و تبلیغات (زمانی که سازمان ها حضور آنلاین خود را با لینک هایی از سایر سایت ها یا با سایت های میکرو در مکان های مرتبط توسعه می‌دهند) مکمل هم هستند. همچنین با تبلیغات بیشتر یک نشان تجاری و افزایش هم‌زمان توزیع آن، دسترس پذیری آنلاین آن نشان تجاری نیز بیشتر خواهد شد. مکان به معنای محل خرید، توزیع و در برخی موارد مصرف است و بعضی از محصولات از سه جنبه مکان به صورت آنلاین بهره می‌برند، مانند محصولات با قابلیت دیجیتالی شدن نظیر نرم افزارها، رسانه ها و سرگرمی‌ها. البته این بهره گیری تنها برای خدمات و محصولات با قابلیت دیجیتالی شدن نیست، بلکه تمامی محصولات و خدمات می‌توانند با در نظر گرفتن نمایش آنلاین مکان خرید و توزیع خود را در دنیای آنلاین توسعه دهند. حتی کالاهای فاسدشدنی چون غذا و گل نیز، به صورت آنلاین فروخته می‌شود. زیرا مشتریان طالب راحتی بیشتر و هزینه کمتر سفارش دهی آنلاین بوده و غالبا از شرکای تحویل دهنده کالا برای تحویل سفارش آنلاین استفاده می کنند.

Berryman و همکاران وی در سال ۱۹۹۸، به اهمیت مکان در تبادلات تجارت الکترونیکی، زمانی که سه مکان متفاوت را برای خریدهای آنلاین شناسایی کردند، اشاره داشته‌اند.
(الف) زمانی که بسیاری از شرکت‌ها در مورد عرضه کالاهای خود به صورت آنلاین می‌اندیشند، تنها به فروش مستقیم از طریق وب سایت خود فکر می‌کنند. (ب) هر چند جایگزین‌های دیگر برای فروش محصولات از یک بازار بی طرف استفاده می‌کنند؟ (ج) مانند سایتEC21  و همچنین از طریق فروش مستقیم به مشتری. نمونه‌ای از این مورد مناقصه بنگاه به بنگاهی است که در GlaxoSmithKling توصیف شد که در آن تأمین کننده برای طرح پیشنهاد خود به سایت مشتری مراجعه می‌کند. شرکت‌ها باید راه های جایگزینی را در ارائه آنلاین محصولات خود در نظر بگیرند.

مدل های جدید توزیع

در ظرف پنج سال اخیر رشد سریعی از ایده های اساسی جدید در دنیای آنلاین توزیع به وجود آمده‌اند که در این‌جا به برخی از آن‌ها اشاره شده است:

* عدم واسطه گری: این ایده بیانگر حذف واسطه ها و تعامل مستقیم با مشتریان به جای تعامل از طریق عامل ها، توزیع کنندگان و عمده فروشان است. توجه داشته باشید که این امر می‌تواند سبب ایجاد تضاد کانال شود، زیرا واسطه احساس فشار می‌کند. به عنوان مثال، Hewlett Packard تجهیزات زیادی به بیمارستان‌ها می‌فروشد. اما زمانی که بیمارستان‌ها مستقیما به سایت HP مراجعه می‌کنند تا اولا اطلاعات لازم را کسب کرده و ثانیا سفارش های خود را تنظیم کنند. سوال مهمی برای آن‌ها مطرح می‌شود و آن این است که آیا باید به این نمایندگان کمیسیون فروش پرداخت کرد؟
* واسطه گری مجدد: این ایده پیدایش انواع جدید واسطه ها است که همانند Bizrate دلال‌هایی هستند که به آشنا کردن خریداران با فروشندگان می‌پردازند.
* واسطه گری اطلاعات: مفهومی مرتبط که در آن واسطه ها به حفظ داده ها و اطلاعات جهت انتفاع مشتریان با تأمین کنندگان می‌پردازند.
* الحاق کانال: این مسئله زمانی رخ می‌دهد که کانال های توزیع آغاز به عرضه معاملاتی مشابه به مشتریان نهایی می‌کنند.
* خدمات همتا به همتا: خدمات مبادله موسیقی نظیر Napster و Guntella رویکردی کاملا جدید را در توزیع موسیقی می‌گشایند که در آن تأمین کننده و واسطه به طور کامل حذف شده و در نتیجه این امر تهدیدها و فرصت‌هایی را برای صنعت موسیقی نشان می‌دهد.
* وابستگی: برنامه های وابسته می‌توانند مشتریان را به فروشنده تبدیل کنند. بسیاری به فروشندگان به عنوان بخشی از توزیع نگاه می‌کنند ولی افرادی به آن به عنوان بخشی از آمیخته ارتباطات می‌نگرند. Amazon ، ۴۰۰٫۰۰۰ شریک وابسته به خود را به عنوان یک دارایی بزرگ نگاه می‌کند که بخشی از مزیت رقابتی متمایز آن‌ها را نشان می‌دهد.

آخرین شیوه توسعه توزیع یا کانال های تبلیغاتی یک سازمان، ایجاد ابزارچه و در دسترس قرار دادن آن برای سایر سازمان هاست تا ابزارچه را برای افزودن ارزش به مشتریان در سایت خود قرار دهند. Google Gadgets ابزارچه‌های فراوانی را از گفته‌های انیشتین گرفته تا تقویم و تغییر عکس ارائه می‌دهد. YouTube یک ابزارچه کلاسیک است که سایر وب سایت ها را مجاز (تشویق کرده) ساخته تا محتوای YouTube را به وب سایت سایر سازمان ها پیوند دهند. به این رویکرد گاهی تجزیه گفته می‌شود زیرا مشخص می‌کند که چگونه محتوایی روی سایت به واحدهای بنیادین کوچک‌تر نظیر خصوصیات، ارسال وبلاگ یا نظرات که بعدها می‌توان آن‌ها را از طریق وب و به وسیله لینک ها به سایر سایت ها منتشر کرد، تقسیم‌بندی شده است. ابزارچه‌ها جنبه دیگری از تجزیه هستند که در آن می‌توان داده ها را میان ابزارچه و سرور که در آن میزبانی می‌شود، مبادله کرد. توزیع محتوا از یک سایت به سایت های دیگر را به خوانندگانی که از طریق RSS Feeds دست‌یابی دارند، نمونه‌ای دیگر از تجزیه است.
توزیع مناسب به درک عمیقی از زمان و مکان تقاضای مشتریان به خدمات و محصولات و همچنین به مهارت‌های مشارکت (هر چه قدر هم که توزیع منبع بیرونی داشته باشد و خواه برای انبارداری، تدارکات یا حمل و نقل و تکمیل سفارش باشد) نیاز دارد.
توزیع یا مکان برای موفقیت هر مؤسسه تجاری حیاتی است. فرض کنید سازمان شما دارای خدمات یا کالای مناسب است که برای آنلاین یا آفلاین بودن آن اصول مشابهی به کار برده می‌شود، عرضه خود را افزایش و گسترش داده و در دسترس مشتریان هدف خود قرار دهید. امروزه بازاریاب ها نیاز به تفکر در مورد کانال های چندگانه برای توزیع دارند تا تضمین کنند خدمات و محصولات خود را به راحتی و در صورت امکان، برای بسیاری از مشتریان ایده آل در دسترس قرار می‌دهند. با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت نوکارتو می‌توانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
تبلیغات

اینترنت تمامی ده ابزار ارتباطی آنلاین را توسعه داده و یکپارچه می‌سازد. این قسمت به طور خلاصه به بیان فرصت‌ها و چالش‌های روابط آنلاین می‌پردازد. ابتدا ما گستره ابزارهای تبلیغاتی آنلاین را که در دسترس هستند، در نظر خواهیم گرفت. سپس دستورالعمل‌هایی را برای بهترین بهره برداری از این ابزارها، ارائه خواهیم داد.
ابزارهای ارتباطات آنلاین

اهمیت تبلیغات آنلاین رو به رشد بوده و سهمی روز افزون از اقدامات و بودجه های بازاریاب ها را به دست آورده است، خواه یک پیام متنی که سریعا رفتاری را تغییر می‌دهد، واژه‌هایی که جستجوهای بیشتری را جذب می‌کند با آگهی های بنرهای متنی که نگرش ها را تغییر می‌دهند یا بازاریابی شفاهی که افراد را وادار می‌کنند تا در مورد یک نشان تجاری گفت‌وگو کنند. کانال های آنلاین می‌توانند کارهایی را انجام دهند که ارتباطات آفلاین از انجام آن عاجزند. به عنوان مثال، بعضی از وب سایت ها می‌توانند سبب رشد تجارب از یک نشان تجاری شده، با نشان تجاری ارتباط برقرار کرده یا تجربه‌ای جدید از آن خلق کنند که برای کاربران آنلاین کاملا جدید باشد. به عنوان مثال، نوشیدنی غیر الکلى Tango به خاطر رویکرد طنز و غیر مؤدبانه و بی‌ادبی آن شهرت دارد. Tango گستاخی خود را تنها از طریق اینترنت و به وسیله بازی نشان می‌دهد.
می‌توان از آمیخته تبلیغاتی کامل یا آمیخته ارتباطات ده ابزار ارتباطی (تبلیغات، فروش، ارتقای فروش، روابط عمومی، حمایت (مالی)، ارسال ایمیل مستقیم، نمایشگاه‌ها، کالاسازی، بسته‌بندی و تبلیغات دهان به دهان) در تبلیغات دنیای آنلاین یا آفلاین استفاده کرد. می‌توان این ابزارها را به صورت آنلاین و در شیوه‌هایی جدید و پویا توسعه داد. به معادل‌های آنلاین این ابزارها بیندیشید. هر چند می‌توان به وب سایت ها به عنوان ابزار ارتباطی جداگانه نگاه کرد، اما آن‌ها از بهترین ابزار یکپارچه ساز در میان سایر ابزارهای ارتباطی محسوب می‌شوند.
اجرای آنلاین ابزارهای گوناگون ارتباطی

۱- آگهی بازرگانی، نمایش آگهی های بازرگانی تعاملی، جستجوی آگهی های بازرگانی پرداخت به ازای هر کلیک

۲- فروش، کارمندان فروش مجازی، چت و بازار های وابسته

۳- ارتقای فروش، انگیزه ها، پاداش، الگوهای پایبندی آنلاین

۴- روابط عمومی، سرمقالات آنلاین، مجلات الکترونیکی، خبرنامه، شبکه های اجتماعی، لینک ها و بازاریابی شفاهی

۵- حمایت مالی، حمایت مالی از یک رویداد آنلاین، سایت یا سرویس

۶- ایمیل مستقیم، انتخاب ایمیل با استفاده از خبرنامه های الکترونیکی و ایمیل انبوه به همراه پاسخ وب

۷- نمایشگاه‌ها، نمایشگاه‌های مجازی و انتشار گزارش‌های دقیق و جامع

۸- کالاسازی، آگهی های تبلیغاتی سایت های خرده‌فروشی، پیشنهادهای شخصی شده و هشدارهای الکترونیکی

۹- بسته بندی، بسته های تور مجازی، نمایش بسته های حقیقی به صورت آنلاین

۱۰ – تبلیغات دهان به دهان، شفاهی، بازاریابی وابسته، ارسال ایمیل به یک دوست، لینک ها
بینش بازاریابی الکترونیکی

تبلیغات اتومبیل تاهوئه شرکت شورولت برای رهایی از رویه کنترل ها و نظارت‌های سفت و سخت و محدودیت‌های شدید آگهی بازرگانی تلویزیونی ۳۰ ثانیه‌ای، به تبلیغات در دنیای آنلاین رو آورد. اما امروزه همه شرکت‌ها دست به چنین کاری می‌زنند. به همین دلیل، بازاریاب های شورولت به این فکر افتادند که میان خود و سایرین فاصله ایجاد کرده و با گذاشتن یک مسابقه آنلاین به دنبال افرادی گشتند که بهترین آگهی بازرگانی تلویزیونی را به مدت سی ثانیه برای تاهوئه بسازند. این مسابقه چهار هفته به طول انجامید و ۳۰٫۰۰۰ پیشنهاد به دست آورد که بیشتر آن‌ها صادقانه به بسیاری از نقاط فروش از جمله صندلی‌های جمع‌شدنی، درهای بالارونده قوی و مقرون به صرفه بودن سوخت آن اشاره داشته‌اند. اما در میان این نظرات، دسته‌ای از آن‌ها فریب‌آمیز نیز بوده که پیام تاهوئه را تخریب کرده و پیام هایی با مضامین گرم شدن زمین، بی‌کفایتی‌های اجتماعی، جنگ در عراق و مضامین روانی – جنسی را به اتومبیل‌های بسیار بزرگ نسبت داده‌اند. اکنون تاهوئه در وب سایت خود با هرگونه موفقیت به جز در زمینه مورد نظر خود روبه رو است.
Ed Dilworth، مدیر ارشد Ad Agency می‌گوید: “هم اکنون مصرف کنندگان با شکل‌های جدید رسانه در ارتباط هستند که پیش از این نبوده و ممکن است هیچ‌وقت نباشند، این یک فرصت است”.
تبلیغات تاهوئه باید به عنوان یک پروژه تبلیغاتی موفق شناخته شود. این سایت کوچک ۶۲۹٫۰۰۰ بازدید کننده را در زمانی که مسابقه برگزار شد و برندگان خود را اعلام کرد، به خود جلب کرد و به طور میانگین، این بازدیدکنندگان مدت زمانی بیش از نه دقیقه را در سایت این شرکت صرف کرده و تقریبا دو سوم آن‌ها به بازدید از سایت Chevy ادامه داده‌اند. پس از سه هفته اجرای مسابقه، Chevyapprentice  افراد بیشتری را نسبت به Google یا Yahoo به سایت Chevy جلب کردند. بسیاری از بازدیدکنندگانی که به این سایت مراجعه کرده‌اند خواستار کسب اطلاعات بوده یا ردیابی از کوکی خود بر سایت های دلال‌ها به جای گذاشته‌اند. فروش نیز بالا رفته بود، ۲۵% سهم بازار از نزدیک‌ترین رقبا من جمله نمایشگاه Ford به نسبت ۲ به ۱ پیشی گرفته بود. در ماه مارس (ماهی که این تبلیغات آغاز شده بود) سهم بازار این شرکت به حدود ۳۰ درصد رسید. در ماه آوریل، بنا به گزارش سرویس اطلاعات اتومبیل Edmonds، میانگین فروش به دست آمده تاهوئه تنها در مدت ۴۶ روز بوده است (در مقابل ۴ ماه).
Dilworth می‌گوید: “زمانی که به تبلیغات تولید شده توسط مصرف کننده می‌پردازید، ممکن است با بازتابی منفی روبه رو شوید. اما انتخاب دیگر کدام است، این که همچنان نزدیک مشتری باقی بمانید؟ این موضوع مسئله آینده نیست. علاوه بر این، آیا فکر می‌کنید مصرف کنندگان بیشتر در مورد تاهوئه صحبت نمی‌کرده‌اند؟” البته که صحبت می‌کرده‌اند. تفاوت این‌جاست که در دوره YouTube ظاهر گول زننده کنترل دیگر دوامی ندارد. البته مصرف کنندگان این کارها را شخصا انجام می‌دهند. YouTube مملو از آگهی های تبلیغاتی ناخواسته Chevy است که خیلی پیچیده‌تر از آن دسته تبلیغاتی است که تبلیغات TahoApprentice تولید کرده است.
تبلیغات تولید شده توسط مصرف کننده به رفتارهای آشفته جدی منجر شده است. نشان های تجاری که زمانی با ما سخن می‌گفتند اکنون از ما آن‌چه را که می‌خواهیم بگوییم، جویا می‌شوند. محتوای تولیدات دیگر هویت ما را تعریف نمی‌کند، بلکه آن‌ها از ما در تعریف هویت‌شان کمک می‌طلبند. شما می‌توانید با استفاده از پکیج جامع بازاریابی و تبلیغات تخصصی اینستاگرام باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.

دستورالعمل‌هایی برای تبلیغات مؤثر

بازاریاب های تبلیغات آنلاین باید شش مسئله کلیدی آمیخته، یکپارچگی، خلاقیت، تعامل، جهانی سازی و منبع یابی را مدنظر قرار دهند.
۱- آمیخته

بازاریاب های اینترنتی باید آمیخته های تبلیغاتی را با هم ادغام کنند. این امر شامل تصمیم‌گیری در مورد آمیخته های مطلوب برای ابزارهای تبلیغاتی متفاوت آنلاین است. ببینید آیا از گستره کامل ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنید یا این‌که از کارآمدترین تکنیک ها در مورد هزینه برای جلب مشتریان هدف خود کمک می‌گیرید.
Tango Online

“زیرکی، تعاملی، جالب و درهم برهم” این‌ها توصیفاتی هستند که در مورد سایت tango.tv که مجددا توسط Grand Union بازسازی شده، بیان می‌شود. هدف از توسعه این سایت در مرکز قرار دادن آن در فعالیت‌های بازاریابی Tango است. پیش‌تر این سایت به ارسال محتوا از جمله بازی‌های ویروسی و آگهی های بازرگانی تلویزیونی و به جمع‌آوری داده های مشتریان می‌پرداخت.
هدف

Tango به پخش آگهی های نامناسب تلویزیونی شهرت دارد. این شرکت خواهان استفاده از وب سایت جهت ایجاد تعامل و مشارکت بر حول همین محور و آگاهی از نشان های تجاری بادوام در میان مخاطبین هدف خود که بیشتر دختران و پسران جوان هستند، می‌باشد.
استراتژی

Grand Union سه مرکز تبلیغاتی عمده برای Tango ایجاد کرد تا کودکان را به مشارکت آنلاین تشویق کند. از جمله این تبلیغات بازیی تحت عنوان “The Shocking Adventures of Nylon Neddie” بود که بر محور شخصیتی می‌گردد که به وسیله الکتریسیته ساکن توسط سائیدن پارچه های نایلونی به وجود می‌آید. این امر تعامل را به تبلیغات تلویزیونی اضافه می‌کند، زیرا آن‌ها با هر سطح بازی متناظر هستند، Tango همچنین از سایت خود برای توسعه دسترسی تبلیغات نمایش خیابانی “The Big Drench” استفاده کرد این تبلیغات در سراسر شهرهای بریتانیا پخش شد و دارای بازی‌های گوناگونی از جمله “Drench Roulette” بود که در آن بازیکنان مجبور هستند تا در زیر پایه‌های سیب شکل با ارتفاع ۳۰ فوتی که با آب پر شده بود قرار گیرند. بازی آنلاین “Soak-em-up” به نوجوانانی که قادر به شرکت در مسابقه نبودند، امکان شرکت به صورت آنلاین و برنده شدن را می‌داد.
نتایج

Tango می‌گوید سرمایه‌گذاری در سایت به رشد ۵/۱۵ درصد نشان تجاری برحسب حجم (لیتر) و ۱۷ درصد بر حسب مقدار سال گذشته کمک کرده است. این مسئله به افزایش فروش مرتبط شده و رشد ۷/۵ میلیون پوندی را نشان می‌دهد. بررسی‌ها نشان داده‌اند که این سایت با استراتژی و مخاطبین Tango کاملا همخوانی داشته و تحت تأثیر یکپارچگی وب سایت در تبلیغات به عنوان یک مجموعه قرار گرفته‌است.

۲- یکپارچه سازی

ارتباطات آنلاین و آفلاین باید یکپارچه باشند. تمامی ارتباطات باید از تعیین موقعیت کلی و تأمین ارزش آنلاین که استراتژی ارزش آنلاین که استراتژی بازاریابی اینترنتی را تعریف می‌کند پشتیبانی کنند. بنابراین به یک پیام ثابت و پایگاه داده یکپارچه نیاز است که اسامی مشتریان را شناسایی کرده و به خاطر بسپارد و به علاوه، به دستگاهی دیگر (مانند تلویزیون، تلفن، PC یا دستگاه‌های دستی) نیازی نداشته باشد.
البته لازم به ذکر است که ایجاد یکپارچه سازی آنلاین امری کاملا دشوار است. یکپارچه سازی آنلاین و آفلاین به مهارت‌های مدیریتی بیشتری نیاز دارد.  خدمات تخصصی اینستاگرام اعتبار و تداوم کسب و کارتان را تضمین می‌کند.
ده قانون طلایی IMC

۱- برای IMC (ارتباطات بازاریابی یکپارچه) از طریق تضمین این امر که مدیران شما از مزایای آن برای سازمان مطلع هستند، پشتیبانی مدیریتی به دست آورید.

۲- با قرار دادن IMC در دستور کار جلسات متفاوت، در سطوح گوناگون یکپارچه سازی را ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توان یکپارچه سازی عرضی میان مدیران با عملکردهای گوناگون نظیر تولید و توزیع ایجاد کرد و اطمینان حاصل نمود که روابط عمومی، تبلیغات و فروش به یکپارچه سازی و اقدامات آن‌ها می‌پردازد.

۳- از استانداردهای بصری مشترک برای لوگوها، فونت نوشتار و رنگ‌ها استفاده کنید.

۴- بر یک استراتژی بازاریابی روشن تمرکز داشته باشید. اهداف ارتباطی شفافی داشته باشید. تعیین موقعیت روشنی داشته باشید. ارزش های اصلی را در تمامی ارتباطات خود بگنجانید.

۵- با بودجه صفر آغاز کنید – یک برنامه جدید ارتباطی با مشخص ساختن منابع مورد نیاز و اولویت‌بندی فعالیت‌های ارتباطی ایجاد کنید.

۶- همیشه ابتدا به مشتری بیندیشید. مراحل قبل، حین یا پس از هر خرید را شناسایی کرده و یک توالی برای فعالیت‌های ارتباطی ایجاد کنید که به مشتریان در هر مرحله کمک کند.

۷- به ایجاد روابط و ارزش های نشان تجاری بپردازید. تمامی ارتباطات باید به سمت تقویت روابط مشتری باشد. بپرسید چگونه هر ابزار ارتباطی می‌تواند به شما امکان ارتباط با مشتری را بدهد. حفظ و نگه داشتن مشتری به اندازه جلب آن حائز اهمیت است.

۸- سیستم اطلاعات بازاریابی مناسبی ایجاد کنید که نیاز افراد به اطلاعات در زمان مشخص را تعریف کند. IMC اطلاعات حیاتی را تعریف و جمع‌آوری کرده و به اشتراک می‌گذارد.

۹- کارها و تصاویر گرافیکی و سایر رسانه ها را به اشتراک بگذارید. در نظر بگیرید چگونه می‌توان از ظاهر تبلیغات در سراسر ایمیل های تبلیغاتی، انتشار تازه‌ها و وب سایت استفاده کرد.

۱۰ – همیشه برای تغییر تمامی این موارد آمادگی داشته باشید. به طور مستمر در جستجوی بهترین آمیخته ارتباطی باشید.

۳- خلاقیت

امروزه، یک بازاریاب می‌تواند از فرصت‌های خلاق و جدید موجود در اینترنت استفاده کند. تنها محدودیت موجود در این زمینه، تصور و تخیل شماست. به پشتیبانی از یک تجربه مجازی بیندیشید:
ارسال ایمیل های انتخابی که مشتریان را به خود جذب کرده تا به انتخاب بپردازند.
ایجاد یک نمایشگاه مجازی با نهایت کوشش و تلاش
حرکت به سوی غوطه‌وری مجازی
البته خلاقیت باید با استراتژی کلی ارتباطات هم‌خوانی داشته باشد. تأثیر ارتباطات در قالبی جدید از قدرت بیشتری برخوردار است.
۴ – تعامل

لایه بیرونی خلاقیت تعامل است. این لایه بر تجربه افزوده و تأثیر ارتباطات را عمیق‌تر می‌سازد (همچنین می‌تواند داده های مشتری را جمع‌آوری کند). این همان جایی است که فرصت آنلاین ایجاد هیجان می‌کند.
۵- جهانی‌سازی

در این مرحله، پیچیدگی‌های مخاطب جهانی اضافه می‌شود. وب سایت ها دریچه‌ای از جهان را به روی شما می‌گشایند. زمانی که مخاطبین جهانی به سایت شما مراجعه می‌کنند ممکن است آن‌چه را که مشاهده می‌کنند، دوست نداشته باشند. قسمت برتری بازاریابی اینترنتی جهت یافتن نمونه‌هایی از شیوه‌های فرهنگی و تجاری را ببینید که باید برای بازار ژاپن در نظر گرفته شود. همچنین برای یافتن سال‌هایی از اسامی نشان تجاری بومی شده که فروش را در بازار های بین‌المللی محدود کرده است.
تطبیق ارائه برای بازار ژاپن

در زیر به مواردی اشاره شده است که طبق نظر Priceline  و  Clifford باید برای ایجاد فرهنگی جدید در نظر بگیرد:

۱- طراحی وب سایت – خواندن ژاپنی‌ها از راست به چپ است.

۲- حاشیه‌های سود – ژاپنی‌ها با جدیت به مذاکره می‌پردازند. آن‌ها این کار را از طریق تحقیقات انجام می‌دهند، Priceline قادر نخواهد بود حاشیه سود خوبی در این بازار حاصل کند.

۳- هیچ‌گونه سیاست لغوی وجود ندارد – به قراردادها در ژاپن به عنوان یک توافق نهایی نگریسته نمی‌شود، به طور سنتی، اگر هر یک از طرفین ابراز پشیمانی کرد، جایی برای مذاکرات مجدد وجود دارد.

۴- پذیرفتن یک ساعته و رد کردن پیشنهادها – ژاپنی‌ها علاقه‌ای به تصمیم‌گیری سریع ندارند.

۵- به دنبال چانه زنی – چانه‌زنی و دنبال کردن قیمت مسئله‌ای نیست که در مورد آن صحبت کرد. سخن گفتن در مورد چانه‌زنی امری قدیمی است.

۶- خدمات مشتری – گاهی بهتر است برای اطمینان بیشتر از این که دوستان یا همکاران ژاپنی و شما مطالب شما را درک کرده‌اند، آن‌ها را به صورت کتبی ارائه دهید. این امر برای تداوم یک رابطه خوب حائز اهمیت است.

۷- دادن هدایا – عدد چهار عدد نامبارک و شومی است، هیچ‌گاه چهار تا از یک چیز را به آن‌ها ندهید و مثلا تعداد و شاخه‌های گل زوج در یک دسته گل را به آن‌ها هدیه نکنید.

۶ – منبع یابی

فرصت‌های ارتباطات آنلاین تقریبا نامحدود است. هرچند لازم به ذکر است که منابع برای طراحی و ابقای یک محتوا، تعاملات و پایگاه‌های داده محدود هستند. علاوه بر این، منابع باید جواب‌گوی درخواست‌های مشتری خواه آنلاین یا آفلاین باشد. حتی تضمین استفاده پایدار از نشان تجاری به زمان، انرژی و پول نیاز دارد.
سرانجام این‌که به خاطر داشته باشید اگر یک آمیخته اشتباه باشد، مانند یک کالای هدف ضعیف، تمامی ارتباطات بیهوده تلف خواهندشد.
تمامی ده ابزار ارتباطی آنلاین را باید از لحاظ چگونگی توسعه و غنی کردن آنلاین مورد بررسی قرار داد. چالش‌های ارتباطی آنلاین عبارتنداز: آمیخته، یکپارچه سازی، خلاقیت، جهانی‌سازی و منبع یابی، از خصوصیات یک رسانه جدید از طریق تبلیغات که پویا بوده، دقیقا مورد هدف قرار گرفته، بسیار مرتبط بوده و به استمرار رابطه مبتنی بر مجوز و اعتماد مشتری کمک می‌کند، استفاده کنید. از چک لیست ارائه شده برای ارزیابی میزان یکپارچه سازی ارتباطات خود استفاده کنید.

۱- آیا مدیریت ارشد از ارتباطات بازاریابی یکپارچه و اهمیت نشان تجاری حمایت می‌کند؟

۲- آیا شما با قرار دادن IMC و نشان تجاری در دستور کار جلسات گوناگون خود، سطوح متفاوت سازمانی را یکپارچه می‌کنید. همچنین آیا به یکپارچه سازی عرضی میان مدیران در عملکردهای متفاوت نظیر توزیع و تولید، استادان وب، گروه فروش و غیره می‌پردازید؟

۳- آیا از راهبردهای طراحی یا کتابچه نشان تجاری که استانداردهای بصری مشترک را برای لوگوها، رنگ‌ها و ظاهر نوشته‌ها حفظ می‌کند، برخوردار هستید؟

۴- آیا دارای یک استراتژی روشن ارتباطات بازاریابی به همراه ارزش های نشان تجاری به دقت تعریف شده، تعیین موقعیت نشان تجاری و شخصیت نشان تجاری هستید که به تمامی ارتباطات اصلی مرتبط است؟

۵- آیا شما با بودجه صفر آغاز کرده و آن‌چه را که در واقع نیاز دارید، تعریف کرده‌اید، آیا با مشخص کردن منابع مورد نیاز، برنامه جدید ارتباطات را ایجاد و فعالیت‌های ارتباطی را اولویت‌بندی کرده‌اید؟

۶- آیا ابتدا به مشتریان خود می‌اندیشید و یک استراتژی ارتباطی (یک توالی ارتباطات) برای مشتریان بخش‌های متفاوت شناسایی می‌کنید که در مراحل گوناگون چرخه حیات مشتری قرار دارند؟

۷- آیا برای تمامی ارتباطات خود، رابطه و ارزش نشان تجاری ایجاد می‌کنید؟ آیا از خود می‌پرسید “این امر چگونه می‌تواند به مشتری کمک کند؟ آیا این امر سبب تقویت نشان تجاری من می‌شود؟”

۸- آیا از یک سیستم اطلاعات بازاریابی مناسب برخوردار هستید که ابتدا مشخص کند افراد چه هنگام و به چه اطلاعاتی نیاز دارند و ثانیا تعریف کند کدام ابزار ارتباطی بهتر از سایرین کار می‌کند؟

۹- آیا همیشه در نظر می‌گیرید چگونه می‌توان تبلیغات و ایده های ترافیک ساز را با سایر تکنیک ها و ابزارها به صورت یکپارچه درآورد؟ آیا به اشتراک کارها و تصاویر گرافیکی در سراسر آمیخته ارتباطی به صورت آنلاین یا آفلاین می‌پردازید؟

۱۰- آیا برای ارتقای دائمی از طریق نظارت دقیق عوامل کارگر و بهینه سازی بهترین ابزارهای ارتباطی آماده هستید؟

 

منبع: نوکارتو

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *