انتظارات و انگیزه های مشتریان

با مطالعه این بخش خواهید توانست علت آنلاین شدن مشتریان را شرح دهید. ما سعی خواهیم کرد به درون ذهن مشتریان آنلاین رفته و دریابیم انگیزه آن‌ها برای آنلاین شدن چیست. سرانجام نحوه استفاده از این اطلاعات، حفظ آن‌ها و داشتن مشتریان آنلاین بیشتر را ارائه خواهیم داد.
درک انگیزه های خریداران، داشتن حق انتخاب یا لوکس بودن کالا نیست بلکه برای ادامه حیات، کاملا ضروری است. اگر ندانید مشتریان چه می‌خواهند، چطور می‌توانید آن‌ها را راضی نگه دارید؟ اگر نتوانید آن‌ها را راضی نگه دارید، چطور می‌توانید آن‌ها را حفظ و حتی در وهله اول جذب کنید؟ بدون شناخت عمیق از مشتریان خود، فقط تیری در تاریکی رها می‌کنید و امیدوار هستید که بهترین نتیجه عایدتان شود، نه آن که به اداره کسب و کار بپردازید.
پس باید علت آنلاین شدن مشتریان را بدانیم. انگیزه های آن‌ها چیست؟ آیا نیازهای آن‌ها برآورده می‌شود؟
چرا مشتریان آنلاین می‌شوند؟

پرداختن به امور اجتماعی، مطلع بودن از خبرها، انجام خرید جستجو، استفاده از سرگرمی و موارد آموزشی از دلایل متداول آنلاین شدن افراد است، بنابراین پرداختن به امور اجتماعی از طریق ایمیل، تالارهای گفت‌وگو، وبلاگ ها و سایت های شبکه اجتماعی کاربرد مشکلی در بازارهای  B2Cبه شمار می‌آیند. همه روزه میلیاردها ایمیل و پیامک (متنی) رد و بدل می‌شود. قدرت تمایلات قوی برای شرکت در فعالیت‌های اجتماعی را نمی‌توان کم اهمیت جلوه داد به طوری که یکی از نیازهای اصلی تعریف شده مازلو به شمار می‌آید. دومین فعالیت عمده عبارت است از: کسب اطلاعات لازم درباره محصولات، حذف نظر از آن که به صورت آنلاین خریداری شود یا آفلاین، به طوری که باید فرآیند را خرید با آمیزه‌ای از روش‌ها یعنی جستجوی آنلاین و خرید آفلاین تسهیل کنیم. در پکیج جامع دیجیتال مارکتینگ تخصصی نوکارتو می‌توانید پیرامون موضوع بازاریابی تبلیغات اینترنتی، اطلاعات جامعی را به‌دست بیاورید.
کاربران اینترنت، فعال هستند نه غیر فعال. آن‌ها از قدرت و عشق خود برای کار با اینترنت استفاده می‌کنند. خرید مقایسه‌ای، آن‌ها را تحت کنترل در می‌آورد. خریداران توانمند آنلاین، نسبت به گذشته، در زمینه به اشتراک گذاری اطلاعات با دیگران و سایت های مقایسه‌ای با ربات های خرید از دانش بیشتری برخوردارند. تا چه اندازه در مورد سایت های مقایسه‌ای برای محصولات و خدمات خود آگاهی دارید؟ در جستجوی آن‌ها باشید و دائما آن‌ها را کنترل کنید.
جالب توجه است که تمامی مشتریان آنلاین از خرید واقعی و معمول تنفر دارند. آن‌ها فقط دوست دارند خریدهای خوبی انجام داده و مورد کنترل قرار گیرند (۲۰۰۱ ,Windham). ممکن است بر اهمیت همگرایی خرید آنلاین افزوده شود چرا که مشتریانی که از نظر زمانی در مضیقه هستند درمی‌یابند صرفه‌جویی در زمان در خرید آنلاین نهفته است. صرفه‌جویی در زمان می‌تواند به طور همزمان چندین نیاز را برطرف سازد، به طوری که می‌توان از زمان صرفه‌جویی شده برای انجام مجموعه‌ای از نیازها که به آن‌ها پرداخته نشده است. استفاده کرد.
البته بسیاری از محصولات در حجم‌های زیاد نمی‌توانند به صورت آنلاین به فروش برسند چرا که محصولات مربوطه از “آزمون خرید الکترونیکی” de Kare – Silver عبور نمی‌کنند. این آزمون احتمال انجام خریدهای خرده فروشی آنلاین را ارزیابی می‌کند. اما انجام خرید با آمیزه‌ای از روش‌ها (یعنی مرور آنلاین) نشان می‌دهد حضور مؤثر در اینترنت برای انجام فعالیت‌های چند کاناله کسب و کار ضروری است، این اطلاعات حاکی از آن است که برخی از محصولات همچون بلیت، کتاب و اقلام الکترونیکی از نرخ تبدیل بسیار بالاتری نسبت به سایر جستجوها در میان خریداران برخوردار بودند. اگرچه نقش اینترنت هنوز هم با اهمیت است اما نقش آن در مورد آن دسته از افراد که به صورت آنلاین مرور می‌کنند و از طریق خرید ترکیبی، به صورت آنلاین خرید می‌کنند، رو به کاهش است.
این روش ساده است به این ترتیب که اگر مشتریان نتوانند اطلاعات مورد نظر خود را در مورد پیشنهاد محصولات و خدمات شما پیدا کنند، شما حتی در “مجموعه مورد نظر” برندهایی قرار نمی‌گیرید که توسط مشتریان بالقوه در حال بررسی است.
سومین فعالیت محبوب و آنلاین، سرگرمی است. سرگرمی افراد بزرگ‌سال شامل بازی‌های، موسیقی و مشاهده آخرین اخبار در مورد برند دلخواه، تیم های ورزشی یا افراد مشهور است.
جای شگفتی نیست که سایت های دلخواه، فعالیت‌های کلیدی مشارکت در موضوعات اجتماعی، اطلاعات محصولات، خرید و سرگرمی از طریق ایمیل و گفت‌وگو (چت)، موتور های جستجو و راهنمای محصولات، خرید، اجتماع و بازی‌ها را در اختیار قرار می‌دهند.
در مورد بازار B2B مطالعات گمانه زنی بین‌المللی (DTI 2003) حاکی از آن است که محرک‌های اصلی برای پذیرش تجارت الکترونیکی عبارتنداز: مقرون به صرفه بودن و فروش و راه یابی به بازار جهانی، بازارهای الکترونیکی B2B، عامل مقرون به صرفه بودن از طریق منبع یابی جهانی، حراج‌ها و برگزاری مناقصات و همچنین کاهش تعداد تأمین کنندگان، کاهش موجودی‌ها دست‌یابی به طیف گسترده‌تر / عمیق‌تر محصولات و خدمات حاصل می‌کنند. در کسب و کارهای آگاهانه نیز از اینترنت برای نزدیک‌تر شدن به مشتریان، ارائه خدمات بهتر به آن‌ها، ساخت برند و جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌شود. برخی از شرکت‌های آگاه دریافتند که چطور یک بازاریابی خوب بر ارزش برند می‌افزاید و بسیاری از مدیران مالی هم بر اهمیت موضوع برند پی برده‌اند، چرا که IAS 38 (استاندارد حسابداری بین‌المللی)، شرکت‌ها را به ارزش دادن به دارایی‌های ملموس خود همچون برندهای موجود در ترازنامه‌ها ملزم می‌دارد (IFR 2005). این امر سازمان های  B2Bرا تشویق می‌کند تا از طریق وب سایت، نسبت به افزودن ارزش به برند خود اقدام کنند. آن‌ها با این اقدام، نه تنها میزان رضایت مشتریان را افزایش داده و دارایی‌های برند را تقویت می‌کنند بلکه سرمایه گذاری بازار را نیز قوت می‌بخشند.
پشتیبانی از رفتار رضایت‌بخش

هنگامی که خدمات آنلاین را ایجاد می‌کنیم، اغلب، طراحی هایمان را طبق تجربیات مشتریان و بر اساس مدل های منطقی رفتاری کاربران آنلاین بنا می‌کنیم. اما بررسی‌های انجام شده همچون مطالعات Penn یادآور آن است که در واقع مصرف کنندگان از معقولات به دور هستند، آن‌ها در جایی رفتار رضایت‌بخش از خود نشان می‌دهند و اغلب بر طبق میل و هوس و اطلاعات ناقص عمل می‌کنند، بنابراین باید در طراحی های آنلاین و فرآیند طراحی خود به این موارد دقت کنیم. تعدادی از کاربران فقط بر طبق میل و هوس عمل می‌کنند، بنابراین، انجام این کار آسان است.Ultralase  در صفحه اصلی خود دارای فرم ثبت نام است که این فرم در عمق این سایت پنهان نشده است. به طور مشابه Lovefilm از آزمون چند متغیره برای برجسته نشان دادن پیام “نسخه آزمایشی” نسبت به دکمه منطقی‌تر “Learn More” که ممکن است شک برانگیز باشد، استفاده کرده است.
مشتریان آنلاین – انسان های نامعقول؟

هنوز هم چندان مشتریان معقولی نیستیم. مطابق با گفته Oscar Wilde “انسان، حیوان معقولی است البته تا زمانی که از او خواسته شود در چارچوب دستورات منطقی عمل کند”. بنابراین هنوز هم مشتریان غیرمنطقی و نامعقول زیاد هستند. (۲۰۰۵) Penn اظهار می‌دارد که اگر عقل و منطقی که سینه به سینه منتقل شده است آن باشد که مشتریان، انتخابات معقولی انجام می‌دهند و علاوه بر آن می‌توانند این انتخاب‌ها را توضیح دهند، آن وقت است که دانش انسان، عکس این قضیه را عنوان می‌کند. در این منظر دوم، فرآیندهای ناخودآگاه در تصمیم‌گیری شناختی و معقول وساطت کرده و به انتخابی سوق پیدا می‌کند که تنها (در بهترین شرایط) نیمی از آن توسط درون گرایی درک می‌شود. به عبارت دیگر همواره نمی‌توان با اطمینان کامل گفت که چرا انتخاب خاصی انجام می‌دهیم، گاهی اوقات فقط به این خاطر “کاری را انجام می‌دهیم” که همیشه آن را انجام می‌دهیم.
پاسخ‌دهی به انگیزه های مشتریان

پس از دانستن علت آنلاین شدن افراد می‌توان از فرمول‌های بازاریابی بسیار ساده زیر استفاده کرد:

۱- دریابید که چرا افراد اقدام به خرید می‌کنند و علایق و انتظارات آن‌ها چیست. سپس…

۲- دلایل، علایق و انتظارات را در ارتباطات خود منعکس کنید. به این ترتیب به جای آن چیزهایی که شما می‌خواهید، آن چیزهایی که مشتریان می‌خواهند در اختیارشان قرار می‌دهید.

البته باید بتوانید مزایایی را که وعده داده‌اید در اختیارشان قرار دهید. در غیر این صورت فروش های تکراری از بین می‌روند، شایعه‌های منفی به وجود می‌آیند و فعالیت‌های آنلاین سبب از بین رفتن برند مورد نظر خواهد شد. آن‌چه قادر به انجام آن نیستید، قول ندهید. مشتریان آنلاین موجود را می‌توان قبل از آن که تحت تأثیر دیگر پیشنهادهای رقابتی و آنلاین قرار گیرند، تشویق به آنلاین شدن کرد. به خاطر داشته باشید که درست در همین لحفله، فردی در جای دیگر در حال بررسی بازار شما بوده و بازار شما را هدف قرار می‌دهد.
با پیشنهاد انتخاب کانال و ارائه چیزی که مشتریان نمی‌توانند در جای دیگر به دست بیاورند و پیشنهاد ارزش آنلاین (OVP) در مشتریان ایجاد انگیزه کنید، از عوامل انگیزشی دیگر همچون جنبه اجتماعی نیز می‌توان استفاده کرد، در مورد کاربران خانگی و گاهی اوقات کاربران تجاری نیز برقراری امکان گفت‌وگو با شرکت‌کنندگان چه شناخته شده چه شناخته نشده، دور و نزدیک، ابزار اجتماعی مهمی به شمار می‌آید. همچنین تبلیغات مفید عضو به عضو در میان مشتریان موجود، به اعضا کمک می‌کند تا در امر ارائه اطلاعات مفید در مورد ارائه های جالب به دیگران کمک کنند. تبلیغات دهان به دهان و مراجعه به افراد، ابزارهای قدرتمندی به حساب می‌آیند. به خاطر داشته باشید، اطمینان دهی مجدد، عامل حیاتی به شمار می‌آید، چرا که دغدغه عمده افراد حفظ امنیت است. شما می‌توانید با استفاده از پکیج جامع بازاریابی و تبلیغات تخصصی اینستاگرام باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.

پیشنهاد می‌کنیم ۶C مربوط به ایجاد انگیزه در مشتریان را که به تعریف OVP کمک می‌کند، مورد توجه قرار دهید:

۱- محتوا – می‌دانیم که محتوای مرتبط هنوز هم مهم‌ترین عامل به شمار می‌آید. محتوای آنلاین باید فراهم کننده آن چیزی باشد که از کانال های دیگر پشتیبانی کند. این موضوع اغلب به معنای در اختیار قرار دادن اطلاعات مفصل‌تر و عمیق‌تر برای پشتیبانی از فرآیند خرید یا استفاده از محصول است. به همان اندازه که محتوای متنی برای تجارت الکترونیکی B2B بسیار با اهمیت است، محتوای تعاملی نیز برای سایت های مصرف کنندگان و برندهای خاص اهمیت زیادی دارد. محتوا، اطلاعات درستی را در اختیار قرار می‌دهد که برای بخش مربوطه و با استفاده از رسانه صحیح و به منظور دست‌یابی به موضوعی مرتبط، شخصی سازی می‌شود.

۲- سفارشی سازی – شخصی سازی انبوه محتوا، محتوای شخصی سازی شده‌ای را ارائه می‌دهد که به صورت صفحات سفارشی وب سایت یا هشدارهای ایمیل به نمایش در می‌آیند. نام معمول این عملیات، شخصی سازی یا سفارشی سازی محتوا مطابق با افراد یا گروه‌هاست. برای نمونه های عالی در این مورد به سایت Siebel مراجعه کنید

۳- انجمن – امروزه انجمن ها با عنوان “شبکه های اجتماعی” شناخته می‌شوند. کانال های آنلاین مثل اینترنت، تحت عنوان رسانه “چند – به – چند” در نظر گرفته می‌شوند. به این معنا که مخاطبین شما می‌توانند در (تهیه) محتوای مربوطه مشارکت داشته باشند. برای خرده فروشی مصرف کننده، بازدید از سایت هایی همچون Epinions  برای اطلاع از تصورات مشتریان از برندها حائز اهمیت است. به طور مشابه در بازارهای تجاری، تعدادی از انجمن های تخصصی راه اندازی شده‌اند. به عنوان مثال مشاوران الکترونیکیe – consultancy  دارای انجمن هایی هستند که در آن‌ها در ارتباط با تأمین خدمات کسب و کار الکترونیکی، مباحثات و تبادل نظرهایی صورت می‌پذیرد.

۴- راحتی – راحتی به سهولت در یافتن، انتخاب، خرید و در بعضی موارد استفاده از محصولات در دسک‌تاپ خود در هر زمان مربوط می‌شود، در اختیار بودن کلاسیک ۷/۲۴ خدمات.

۵- انتخاب – وب، انتخاب گسترده‌تری برای یافتن محصولات و تأمین کنندگان نسبت به رسانه های سنتی در اختیار قرار می‌دهد. موفقیت واسطه های آنلاین همچون Screentrade , Kelkoo شاهدی است از این موضوع.

۶- کاهش قیمت – اینترنت به صورت گسترده به عنوان مکانی نسبتا مقرون به صرفه برای خرید در نظر گرفته می‌شود. Vauxhall در انگلیس با ارائه (VIP) Vauxhall Internet Price، به عبارت دیگر ارائه قیمت هایی پایین‌تر از طریق توزیع مبتنی بر فروشنده (معامله کننده) نقش کلیدی در این تصور ایفا می‌کند. به طور مشابه، مؤلفه کلیدی easyJet OVP زمانی که شروع به کار کرد، بلیت‌های تکی بودند که ۲۵۰ بوند ارزان‌تر از رزروهای تلفنی بودند. این اختلاف ساده در مبلغ به همراه تغییر محدود در رفتار مورد نیاز از رزرو تلفنی به رزرو آنلاین، عاملی کلیدی در کانال ارائه بلیت OnlineetasyJet بود که به طور موثری جایگزین دیگر روش‌های رزرو گردید.
انتظارات

با مطالعه این بخش نحوه مدیریت انتظارات مشتریان را خواهید آموخت. در این بخش به موضوع انتظارات مشتریان در زمان بازدید از یک وب سایت و نحوه برآورده ساختن انتظارات آن‌ها پرداخته خواهد شد.
انتظارات مربوط به زمان آنلاین کدام هستند؟

مشتریان آنلاین، انتظاراتی دارند. آن‌ها استانداردهای بالاتر از حیث ارائه خدمات، راحتی، سرعت در تحویل دهی، قیمت های رقابتی و انتخاب را انتظار دارند. آن‌ها همچنین می‌خواهند، تحت کنترل، محفوظ و ایمن باشند، مشکل مربوط به انتظارات مطرح شده آن است که اولا آن‌ها شکننده هستند، ثانیا در صورت عدم پاسخ به آن‌ها، ممکن است برند از بین برود.
مشتریان آنلاین، خدمات سریع و تحویل دهی فوری را انتظار دارند. اینترنت و هر چیزی که به آن ارتباط دارد، مسئله سرعت را مطرح می‌کنند. اگر در کسب و کار آنلاین، تحویل دهی سریع وجود نداشته باشد، مشتریان آنلاین دل‌سرد، آزرده خاطر و عصبانی می‌شوند. حتی اگر زمان تحویل دهی درست مثل زمان تحویل دهی فروشگاه‌های خرده فروشی باشد، نیز باز اغلب مشتریان آنلاین انتظار بیشتری دارند (انتظاراتی همچون تخفیف در قیمت، حق انتخاب بیشتر و مواردی از این دست). این مشکلی است که به انتظارات مطرح شده باز می‌گردد.
حال، انتظارات مشتری را در نظر بگیرید که به صورت آنلاین، اقدام به خرید کتاب می‌کند. دو مورد به حداقل رساندن زمان مورد نیاز و تحویل دهی آن‌چه تعهد شده است در صدر انتظارات مشتریان آنلاین قرار دارد اما نیازمندی‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد .
مشتریان آنلاین انتظار دارند کارها پیش برود که این انتظار معقول است. هم چنین آن‌ها انتظار دارند چیزی را که می‌خواهند به راحتی پیدا کنند و چیزی را که به راحتی می‌خواهند، خریداری کنند. اینترنت، باتلاقی است برای نابودی انتظارات مطرح شده و حتی انتظارات عادی.
همان‌طور که در مقدمه نیز عنوان شد، متأسفانه انتظارات زیادی در مورد ارائه سرویس دهی در سطح عالی مطرح است. بخش خدمات مشتریان، حیاتی است. بنابراین مهم‌ترین توقع مشتریان، خدمات رسانی به آن‌هاست. پس باید با جدیت در این زمینه کار شود تا قبل از خرید، در جریان خرید و بعد از فرآیند خرید و کلا در طول تعاملات میان شرکت و مشتری این امر محقق شود.

انتظارات ما به واسطه تجربیات فعلی و تجربیات گذشته‌مان شکل می‌گیرند، بنابراین زمانی که به صورت آنلاین خرید می‌کنیم، توقع داریم یا در واقع می‌خواهیم با چیزی برتر از خرید سنتی روبه رو شویم نیازمندی های زیادی وجود دارند که عبارتنداز:

۱- با جستجو یا مرور به راحتی بتوان به مورد جستجو دست یافت.

۲- کار با سایت مورد نظر آسان باشد و صفحات به سرعت و بدون هیچ اشکالی باز شوند.

۳- قیمت، مشخصات محصول و در اختیار بودن اطلاعات در سایت، رقابتی و صحیح باشند در عامل خدمات عالی و قیمت های مناسب، مشتریان را وفادار نگه خواهند داشت.

۴- مشخصه تاریخ، زمان و تحویل دهی امکان‌پذیر باشد.

۵- پس از سفارش دادن از طریق ایمیل، اطلاع رسانی شود و سپس کالا ارسال گردد.

۶- اطلاعات شخصی به صورت شخصی و محرمانه نگه داشته شود و امنیت به خطر نیفتد.

۷- سفارش های دارای ارزش زیاد، مورد تأیید قرار گیرند.

۸- تحویل دهی سروقت انجام پذیرد.

۹- رویه‌ای صریح در مورد عودت یا جایگزینی کالای درخواستی وجود داشته باشد.

پاسخ‌دهی سریع آنلاین یا آفلاین به سؤالات مشتریان در زمانی که انتظارات فوق برآورده نمی‌شوند،. صورت پذیرد. این بدان معناست که امکان رهگیری از طریق بانک‌های اطلاعاتی وجود داشته باشد. فرد پاسخ‌گو باید از وضعیت سفارش آگاه بوده و بتواند مشکلات را برطرف کند. با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت نوکارتو می‌توانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
مدیریت انتظارات مشتریان

انتظارات مشتریان را می‌توان مدیریت کرد، آن‌ها را پاسخ داد و از آن حد هم فراتر رفت. نحوه انجام این کار چگونه است؟ در این‌جا سه مرحله وجود دارد:

۱- درک انتظارات: مدیریت انتظارات مشتریان دائم با درک این انتظارات آغاز می‌شود. برای کمک می‌توان از تحقیقات به عمل آمده از مشتریان و محک‌زنی سایت استفاده کرد. برای ایجاد فاصله میان انتظار و تحویل کالا، از چارچوب‌های استاندارد استفاده کنید و در مورد رفع بدترین نواقص، آن‌ها را اولویت‌بندی کنید. شناسایی انتظارات مشتریان در استفاده از خدمات سایت خود، مواردی را در نظر داشته باشید.

۲- تعدیل تعهدات در ارائه خدمات: با وارد شدن به توافق نامه‌های رسمی یا غیر رسمی می‌توان انتظارات را به بهترین شکل مدیریت کرد. این کار با خدمات مورد انتظار مشتریان از طریق تضامین یا تعهدات ارائه خدمات به مشتریان امکان‌پذیر است. بهتر است سطح تعهدات را پایین‌تر قرار داد تا بالاتر. برای مثال یک خرده فروش کتاب که کتاب‌ها را ظرف مدت دو روز به مشتری تحویل می‌دهد اگر تعهد تحویل دهی کتاب را سه روز تعیین کند بهتر می‌تواند وفاداری مشتریان را به سوی خود جلب نماید تا خرده فروشی که مدت زمان تحویل دهی کتاب را یک روز تعیین کرده اما دو روزه کتاب را تحویل دهد.

۳- انجام تعهدات در ارائه خدمات: تعهدات را باید از طریق خدمات موجود در سایت، با پشتیبانی کارکنان و اجرای تعهدات به شکل فیزیکی به انجام رساند در غیر این صورت اعتبار آنلاین از بین می‌رود و ممکن است مشتری از مراجعه بعدی خودداری کند. تکنیک های مفصل در مورد انجام تعهدات در ارائه خدمات در زیر تحت عنوان “تضامین و تعهدات مربوط به ارائه خدمات” ارائه می‌شوند.
تضامین و تعهدات مربوط به ارائه خدمات

موارد زیر را می‌توان در جنبه‌های مختلف به کار برد:

* اطلاعات (شامل مشخصات محصول، قیمت، در دسترس بودن و زمان‌های تحویل) همگی باید دقیق باشند. خرده فروشی که اشتباها قیمت تلویزیون را در یک حراجی، ۲٫۹۹ پوند عنوان کرده است مشتریان خود را از دست خواهد داد چرا که نمی‌تواند سفارش های مشتریان برای خرید تلویزیون را بپذیرد.
* پاسخ‌دهی به ایمیل ها: چقدر طول می‌کشد تا شرکت به درخواست‌های مختلف پاسخ دهد؟
* تضامین امنیتی: اگر امنیت به خطر بیفتد، چه اتفاقی روی می‌دهد؟
* تضامین تحویل دهی: اگر تحویل کالا با تأخیر مواجه شود چه اتفاقی می‌افتد؟
* تضامین عودت: اگر محصول مناسب نباشد، چه اتفاقی می‌افتد؟
* تعهدات مربوط به قیمت: اگر بهترین قیمت را پیشنهاد می‌دهید، باید پشتوانه داشته باشید و این پیشنهاد قیمت نباید یک تعهد توخالی باشد. اگر شرکت از روش خرده فروشی الکترونیکی تهاجمی استفاده کند باید مقایسه مکرر با قیمت های پیشنهادی رقبا و تعدیل زمان واقعی به منظور مطابقت با بهینه سازی آن‌ها را انجام دهد. این روش در اینترنت به علت شفافیت قیمت دهی و در اختیار بودن اطلاعات از طریق سایت های مقایسه خرید همچون Kelkoo اهمیت دارد. با استفاده روزافزون مشتریان از این تسهیلات، تعیین قیمت، مهم و ضروری است.

همچنین تعهدات مربوط به ارائه خدمات را می‌توان در توافق‌نامه سطح خدمات (SLA) رسمیت بخشید. اگر خدمات میزبانی وب از شرکت تأمین کننده خدمات اینترنتی خریداری شود، هر مورد مربوط به عدم انجام تعهدات و اقدامات بعدی، باید آشکارا در توافق‌نامه سطح خدمات قید شده‌باشد. خدمات تخصصی اینستاگرام اعتبار و تداوم کسب و کارتان را تضمین می‌کند.

 

منبع: نوگارتو

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *