کیوسک های تعاملی و دستگاه های بی سیم

اگر چه بسیاری افراد تلفن همراه را به عنوان وسیله دسترسی به اینترنت مورد تمسخر قرار می‌دهند، فناوری تلفن همراه نیامده است که برود؛ مردم‌پسند است و هنوز هم با سرعتی زیاد در حال تکامل یافتن است، داریم کم‌کم از اعتیاد، جنون و ناامیدی “اینترنت سیار”، تجارت سیار و مصیبت بار اولیه فراتر می‌رویم.
با نفوذی که در حال حاضر بیش از ۸۰% است در بسیاری از کشورهای غربی و استفاده بیش از دو میلیارد برآورد شده از تلفن همراه در سراسر جهان، بازاریاب ها دیگر نمی‌توانند از این ابزار جدید به طور بالقوه قدرتمند چشم‌پوشی کنند با پایان یافتن این بخش این فناوری های در حال توسعه را درک کرده و خواهید دانست که بازاریاب ها چگونه می‌توانند آن‌ها را به شیوه‌های مختلفی به کار گیرند.
اول بگذارید روشن کنیم چه چیزی چیست. در ابتدا (دهه ۱۹۸۰) تلفن های همراه آنالوگ بزرگ، گران و حجیم بودند (نسل اول تلفن های سیار) سپس نسل دوم از راه رسید (موبایل های دیجیتال کوچک‌تر). این‌ها تقریبا به طور تصادفی پدیده جدیدی به نام پیام رسانی متنی یا SMS (سرویس پیام کوتاه) را به وجود آوردند سپس نوبت بهGPRS ، l-mode، WAP و EDGE رسید که همگی سرعت بال

اتر و تعامل بیشتری را ارائه می‌دهند و سرانجام نسل سوم یا ۳G به بازار آمد موبایل هایی که در آن از سیستم بی سیم استانداردی به نام UMTS استفاده می‌شود.
لپ تاپ هایی را که به اینترنت وصل می‌شدند، می‌توان به عنوان اولین دستگاه های بسیار قلمداد کرد و هم اکنون نیز خدمات بی سیم ۳G برای کارکنان از راه دور در دسترس هستند ( کیوسک ). در حال حاضر تلفن های هوشمند در بازار پیدا می‌شوند (تراشه‌هایی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد به عنوان یک کامپیوتر شخصی کوچک و نیز به عنوان یک تلفن عمل کنند) احتمالا یکی از این‌ها را دارید گوشی‌ها هم اکنون مشخصاتی دارند که با آن‌ها در کامپیوترهای شخصی خود آشنا هستیم. مشخصاتی از قبیل دفترچه های آدرس، یادداشت‌های روزانه و ویژگی‌های سرگرم کننده‌ای مانند پخش MP3 و ضبط تصویر، دانلود زنده پست‌های الکترونیکی در دستگاه های Blackberry جهان کسب و کار را غافل‌گیر کرده است فناوری بلوتوث را نیز (که به دستگاه ها اجازه می‌دهد تا بدون سیم با هم ارتباط برقرار کنند البته به محض این‌که داخل محدوده مناسب یکدیگر واقع شوند) به معادله بیفزایید و دستگاه تعاملی بسیار قدرتمندی خواهید داشت که به نوعی به مراتب فراتر از یک تلفن ساده است. شاید این امر، به محض آن‌که دستگاهی تک منظوره باستانی تلقی شود، پایان اصطلاح “تلفن” را نوید دهد بعضی از بازاریاب ها هم اکنون Blue Jacking را مد نظر قرار می‌دهند که ارسال پیام از یک تلفن همراه (با فرستنده‌ای دیگر) به تلفن همراه دیگری را از طریق فناوری بلوتوث شامل می‌شود که در محدوده نزدیک قرار گرفته باشد.

این امر چنین پتانسیل‌هایی دارد: (۱) ارتباط ویروسی (۲) فعالیت‌های اجتماعی (قرار ملاقات با رویدادهای ورزشی) (۳) خدمات مکان محور (کالا برگ‌های الکترونیکی در زمانی که از کنار فروشگاهی رد می‌شوید).
چه از طریق WAP یا l-mode، چه شکل دیگری از تلفن، کاربران هم اکنون می‌توانند در سایت های ساخته شده به منظورهای خاص گشت و گذار یا جستجو کنند و فواید پنج S ناشی از وب سایت ها ( کیوسک ) را گسترش دهند، هر چند که صفحه نمایش کوچک‌تر و گرافیک ضعیف‌تر آن را محدود کرده باشد.
هم اکنون در حال حرکت به سوی بازاریابی مکان محور هستیم که مشتریان در آن پیام هایی را مربوط به موقعیت جغرافیایی خود در موبایل‌هایشان دریافت می‌کنند (چه از کنار فروشگاهی بگذرند چه وارد فرودگاهی شوند)، پورتال های صوتی را اضافه کنید، ماجرا جالب‌تر هم می‌شود. پورتال های صوتی فناوری تشخیص گفتار را برای جستجو و یافتن اطلاعات از وب به کار می‌گیرند و سپس (قسمت جالب قضیه) از طریق تلفن تان آن را به شما می‌گویند دیگر به دایال آپ شدن، دانلود کردن و ماوس‌های مسخره نیازی نیست، کل کاری که انجام می‌دهید این است که شماره‌ای رایگان را می‌گیرید و سوال خود را می‌پرسید رویکردی مرتبط هم وجود دارد به نام پورتال های سیستم های پیام رسانی یکپارچه که در قالب سازمان دهنده‌ای برای متن، دورنگار، پست الکترونیکی و پیام رسانی ( کیوسک ) تلفنی عمل می‌کند. در پکیج جامع دیجیتال مارکتینگ تخصصی نوکارتو می‌توانید پیرامون موضوع بازاریابی تبلیغات اینترنتی، اطلاعات جامعی را به‌دست بیاورید.
پیام رسانی متنی یا ‌SMS

در ضمن، پیام رسانی متنی، این همراه خوب قدیمی را فراموش نکنید. همان‌طور که در بینش بازاریابی الکترونیکی، “پیام رسانی متنی چقدر اهمیت دارد؟” نشان داده شده است، پیام رسانی متنی مقوله بسیار مهمی است. برای بازاریاب های خلافی که به حق انتخاب و قوانین حفظ حریم خصوصی احترام می‌گذارند، SMS به عنوان بهترین راه برای نزدیک‌تر شدن به مشتریان به اثبات رسیده است. بخصوص آنانی که در بازار جوانانی کار می‌کنند که دست‌یابی به آن‌ها از طریق سایر رسانه‌ها دشوار است. در این‌جا به برخی از کاربردهای بازاریابی که هم اکنون بازاریاب ها به کار می‌برند اشاره می‌کنیم:

۱- متن و برنده شدن

۲- رأی دهی و مشارکت در تلویزیون

۳- آزمون‌ها

۴- بازی‌ها

۵- محتوای موبایل ها (تصاویر، آهنگ‌های زنگ، ویدئو)

۶- نرم افزارها (برای مثال موجودی B2B و ردیابی سفارش)

۷- CRM (برای مثال اگر بانک‌تان به شما بگوید نزدیک است که کسر موجودی پیدا کنید یا تصور کنید اگر الکس فرگوسن پس از این‌که منچستریونایتد جامی را ببرد با شما تماس گرفته و از طریق پیام ضبط شده‌ای بگوید “دوستت دارم رفیق”. می‌تواند مفید واقع شود)

۸- تلفن گویای IVR (پاسخ صوتی تعاملی شما را به بخش ( کیوسک ) مورد نظر متصل کرده یا می‌تواند به خدمات نرخ جایزه‌ها در پاسخ به تبلیغات تلویزیونی هدایت‌تان کند)

۹- پیام رسانی چندرسانه‌ای (فرا پیام هنوز با همه تلفن ها کاملا سازگار نشده است)

۱۰- پاسخ مستقیم به تبلیغات (که در آن تلفن همراه برای ارسال متنی کدی کوتاه به منظور دریافت مطالب، پیام ها و کوپن‌ها به کار گرفته می‌شود)

۱۱- بارکد (می‌تواند به تلفن همراه ارسال شده و سپس در فروشگاه برای بازپرداخت از طریق سیستم EPOS استاندارد استفاده شود)

۱۲- خدمات مکان محور (LBS به خریداران اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل پیشنهادهای فروشگاه های مجاور را دریافت کنند) ۱۳- پورتال WAP (نسخه موبایلی یک وب سایت)

۱۴- پورتال Java (مطالب در راستای تنظیمات شما دانلود می‌شوند)

۱۵- جستجوی موبایلی (برای مثال جستجوی موبایلی Google)

۱۶- موسیقی موبایلی (امروزه گوشی‌ها برای پخش و نگهداری موسیقی طراحی می‌شوند)

۱۷- پادکست کردن (فرستادن اینترنتی برنامه ای رادیویی به یک گوشی با توانایی پخش MP3 )

۱۸- وبلاگ نویسی و خوراک‌های RSS (شما را در مورد آخرین اخبار مورد علاقه خود از وب سایت ها و وبلاگ ها با ارسال مستقیم به تلفن همراه‌تان به روز نگه می‌دارد)

۱۹- Moblogging (وبلاگ نویسی از طریق گوشی شما)

۲۰- بلوتوث / مادون قرمز
پیام رسانی متنی چقدر اهمیت دارد؟

بر اساس ارقام داده شده از سوی انجمن داده های موبایل (MDA)، پیام رسانی‌های متنی انگلستان در کل سد ۴ میلیارد را برای اولین بار در دسامبر ۲۰۰۶ شکست. سر جمع قابل توجه ۴۳میلیاردی دسامبر، رقم گلی ۲۰۰۶ را به ۸/۴۱ میلیارد رساند و در نتیجه از پیش‌بینی ۴۰ میلیاردی MDA نیز فراتر رفت و میانگین روزانه برای یک سال را به ۱۱۴ میلیون رساند.
متون نفر به نفر ارسال شده بین کاربران شبکه GSM بریتانیا در طول آخرین ماه این سال رشد ۳۰ درصدی را در دسامبر ۲۰۰۵ از رقم ۱/۳ میلیارد نشان می‌دهد و بیانگر به طور متوسط ۱۳۸ میلیون پیام در روز است در روز کریسمس این رقم به ۲۰۵ میلیون متن، به طور متوسط ۸ میلیون در هر ساعت افزایش یافت ( کیوسک )، با رقمی حتی بالاتر برای روز سال نو ۲۰۰۷ و رسیدن به رکورد ۲۱۴ میلیون یعنی بالاترین سرجمع روزانه‌ای که تاکنون MDA ثبت کرده است.

زمانی که این رقم با تنها ۴۲ میلیون پیام فرستاده شده در روز در ۵ سال قبل در طول دسامبر سال ۲۰۰۱ مقایسه شود، به خوبی فعال می‌گردد که مردم تا چه اندازه در استقبال از فناوری پیام رسانی متنی پیشرفت کرده‌اند، فناوری ای که از دل شوقی مردم پسندانه ظهور کرد و به یک ابزار ارتباطی اساسی و فراگیر به تمام گروه‌های سنی تبدیل شد.

WI-FI دسترسی به اینترنت بی سیم را گسترش می‌دهد

Wi-fi مخففی است که اغلب برای توصیف یک شبکه ناحیه محلی بی سیم پر سرعت به کار می‌رود Wi-fi را می‌توان در یک دفتر یا محیط خانگی به کار بست تا نیاز به کابل کشی را از بین برد و انعطاف‌پذیری به وجود آورد. در حال حاضر Access Point های Wi-fi در فرودگاه‌های بزرگ و کافی نت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ما این مطلب را به عنوان مرجع ذکر می‌کنیم، وگرنه کاربرد مستقیم قابل توجهی ( کیوسک ) در بازاریابی ندارد، ولی دسترسی بی سیم به اینترنت را افزایش می‌دهد. به Wi-fi می‌توان از طریق لپ تاپ‌های مجهز و تلفن های موبایل نیز دسترسی پیدا کرد. خدمات تخصصی اینستاگرام اعتبار و تداوم کسب و کارتان را تضمین می‌کند.

مزایای فناوری های سیار

موبایل ها علاوه بر این‌که کانال جدیدی برای بازار هستند، مزایای بسیار دیگری به بازاریاب ها عرضه می‌دارند در فنلاند، مشتریان گل و CD می‌خرند در مزایده‌ها پیشنهاد می‌دهند ( کیوسک )، از ماشین‌های فروش کوکاکولا می‌خرند و هزینه شستشوی خودروی خود را همه با تلفن همراه‌شان می‌پردازند این شیوه می‌تواند ابزار پشتیبانی از مشتری مفیدی باشد، خواه رزرو بلیت هواپیما باشد. خواه چک کردن موجودی حساب بانکی یا انتقال پول برای مثال، در انگلستان مشتریان از طریق موبایل می‌توانند صندلی‌های هواپیمایی را که می‌خواهند، ببینند و انتخاب کنند۔
نیروهای فروش و سایر کارکنان می‌توانند موبایل های خود را برای بررسی پیشینه مشتری دریافت بهنگام رسانی درباره سفارش‌ها و تحویل‌ها و همچنین پژوهش بازخورد به کار گیرند و در عین حال مهندسان می‌توانند به قرار ملاقات‌ها، دستورالعمل‌ها و ابزارهای تشخیصی دسترسی داشته باشند خطوط هوایی Airlines Go از MADS یا پیام رسانی متنی برای هدایت ترافیک به محل خود استفاده می‌کنند بسیاری از خطوط هوایی از طریق تلفن همراه به مسافران اجازه ورود می‌دهند رویکردهای بسیار خلاقانه‌ای برای بازاریابی موبایلی وجود دارد (آموزش با پیام های متنی هم اکنون از طریق تلفن همراه در دسترس است و حتی خدمات ملی اهدای خون با به کارگیری یک رقابت موبایلی یکپارچه اهدای خون را افزایش داده است)، موبایل های یک بار مصرف را هم به معادله اضافه کنید، آن وقت انواع ایده های جلب به فکر بازاریاب ها می‌رسد!
خودتان می‌توانید ببینید که تلفن های همراه چگونه می‌توانند بازاریاب ها را برای بهره بردن از هر ۵ مزیت “s” کمک کنند. سؤال کلیدی برای پرسیدن این است که “تلفن های همراه چگونه می‌توانند به مشتریان (یا توزیع کنندگان یا تأمین کنندگان یا کارکنان) من کمک کنند؟”
I-mode تقاضای بی سیم موفقیت آمیزی را پدید می‌آورد

I-mode فناوری موبایلی است که در آینده آن را خواهیم دید اگرچه I-mode فناوری اختصاصی NTT Docomo است، اما تقاضایی موفق را توسعه داده است. در ژاپن، ۴۲ میلیون نفر از زمان معرفی I-mode به بازار در فوریه ۱۹۹۹ به عضویت آن در آمده‌اند به تازگی، بیش از سه میلیون نفر در جاهای دیگر پس از راه اندازی آن در آلمان، هلند، فرانسه و اسپانیا عضو شده‌اند و در سال ۲۰۰۵ پذیرش آن در انگلستان آغاز شد پذیرش آن تا به این تاریخ به دلیل عدم وجود گوشی و رقابت از سوی پورتال های محلی موبایلی مانند Vodafone Live محدود شده بود! I-mode دسترسی به سرگرمی‌هایی از این قبیل را نیز ارائه می‌دهد: محتوای پولی، بازی و دوست‌یابی، خدمات تبادلی مانند ایمیل، حساب‌های Citibank, Amazon پایگاه داده مانند اطلاعات سفر و اطلاعاتی مانند اخبار CNN و نقشه‌های محلی. با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت نوکارتو می‌توانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
۸۵٫۰۰۰ وب سایت I-mode وجود دارد: منفعت کلیدی I-mode این است که تأمین کنندگان محتوا، وب سایت های I-mode را با استفاده از I-HTML که زیر مجموعه‌ای از HTML است ایجاد می‌کنند. با این کار تبدیل هر وب سایت موجود نوشته شده‌ای به فرمت HTML به محتوای I-mode نسبتا آسان شده است I-mode از برنامه های مبتنی بر Flash و Java و بازی‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.
معایب فناوری های سیار

چندین عیب یا مائع مهم وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر داشت از جمله صفحه نمایش‌های کوچک که برای محتوا محدودیت به وجود می‌آورند تعداد محدود وب سایت ها محتوای محدود ( کیوسک ) ضعف طراحی سایت ها، پوشش دهی ضعیفی که باعث اختلال در خرید می‌شود و پیام های متنی ناخواسته یا SPAM، بازاریابی مکان محور نیز برخی از مردم را نگران کرده است چرا که احساس می‌کنند تمام کارهای آن‌ها زیر نظر است. هر کسی که فیلم Minority Report با بازی تام کروز را دیده باشد که چه طور در یک مرکز خرید آگهی‌های شخصی سازی شده وی را دنبال می‌کنند، منظور ما را درک می‌کند هزینه استفاده دوباره به فرمتی دیگر نیز وجود دارد. وب سایت های سنتی را باید پایین آورد و دوباره جهت‌دهی کرد.

تلفن های هوشمند و فناوری بلوتوث، پیام رسانی متنی، بازاریابی مکان محور، پورتال های صوتی و تلفن های مرورگر تا همین چند سال پیش وجود نداشتند این‌ها امروزه می‌توانند به بازار کمک کنند تا به هر ۵S دست پیدا کند، ولی با احتیاط معمول، یعنی هرزنامه نمی‌فرستند تلفن ها سریع‌تر، کوچک‌تر و برای استفاده آسان‌تر شده و سرانجام به دستگاه های چند منظوره یکپارچه‌ای در ابزار کار دم دستی اکثر بازاریاب ها و زندگی عده بسیار زیادی از مشتریان تبدیل خواهند شد.
کیوسک های سلف سرویس تعاملی

کیوسک های سلف سرویس تعاملی به هر شکل و اندازه‌ای وجود دارند از آن‌جایی که جمع و جور و قدرتمند هستند، تقریبا می‌توان آن‌ها را در هر جایی که صدای پای مشتریان در حال عبور شنیده می‌شود، قرار داد. این امر نه تنها آن‌ها را برای فروش و بازاریابی، بلکه برای اهداف اطلاع رسانی عمومی و ارتباطات شرکت‌ها هم ایده ئال می‌سازد. اگرچه اغلب به کیوسک های سلف سرویس معروف هستند، کادر فروش می‌تواند آن‌ها را به منظور نمایش دادن در دخل فروشگاه به کار گیرد. با پایان این بخش مزایا و معایب کیوسک ها و این‌که چگونه می‌توانند بازاریاب ها را کمک کنند، خواهید دانستہ
مزایا

حالا بازاریاب ها چگونه می‌توانند از کیوسک های تعاملی استفاده کنند؟ بیایید با فهمیدن این نکته که کیوسک ها چگونه به بازاریاب ها کمک می‌کنند تا از فواید ۵S لذت ببرند. به بررسی مزایای آن‌ها بپردازیم، از یاد نبرید که کیوسک ها می‌توانند برنامه های مفید و هوشمندی داشته باشند که سرانجام با مشتریان وارد صحبت شوند و چه بسا یک روز همان‌طور که مشتریان کیوسکی با نشان تجاری خاصی را می‌نگرند با لذت زیادی به آن‌ها نگاه شود. درست همان‌طور که بسیاری از مشتریان به یک دستگاه خودپرداز ATM اغلب با احساس آرامش زیادی نگاه می‌کنند.
فروش (Sell)

کیوسک ها (از قبیل ماشین‌های فروش، ATMها و سایر دستگاه ها) می‌توانند توزیع را گسترش و سرانجام هم فروش محصولات و هم ارائه خدمات را افزایش دهند کیوسک ها می‌توانند دست‌یایی به مشتریان رهگذر را گسترش دهند از کیوسک های موسیقی (که Dهای متناسب ایجاد می‌کنند) گرفته تا کیوسک های داخل فروشگاهی (که طیف موجودی کالا را گسترده می‌کنند) و مینی کیوسک های ایستگاه اتوبوسی (که بلیت تئاتر می‌فروشند) و مایکرو کیوسک ها یا صفحه‌های لمسی متصل به ماشین‌های فروش (که بازارهای مجازی ایجاد می‌کنند)، کیوسک ها این‌جا و آن‌جا حضور دارند! در واقع می‌توانند هر جایی باشند نکته کلیدی این است که به محل قرار دادن کیوسک ها فکر کنیم فرصت‌ها کجا هستند؟ بازار هدف شما کجا گرد هم می‌آید؟ چه زمانی از همه بیشتر محتمل است که خرید کنند؟ کی مایل به دریافت اطلاعات بیشتر هستند؟
خدمت (Serve)

یک کیوسک تعاملی با امکانات کامل چند رسانه ای می‌تواند هر کاری را انجام دهد که یک وب سایت می‌تواند، فقط بهتر و سریع‌تر، گویی که رسانه در آن واحد دانلود شده است کیوسک ها می‌توانند اطلاعات، ایده ها و پیشنهادها، امکانات پست الکترونیکی و تسهیلات سفارشی را فراهم کنند در فرودگاه‌ها از طریق چاپ کارت‌های پرواز به مسافران کمک می‌کنند تا از شر صف‌های نام‌نویسی خلاص شوند. کیوسک ها اگر در “مناطق معطلی داری” مانند اتاق‌های انتظار، بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های خدمت آزاد راه ها، مناطق پذیرش، سالن توشه فرودگاه‌ها و حتی در باشگاه‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرند که در آن‌ها می‌توانند ذهن را از مرز خستگی دور نگه دارند. بخصوص می‌توانند با ارزش باشند.
صحبت (Speak)

کیوسک ها می‌توانند ماشه گفت‌وگو با یک مشتری را از طریق پاسخ به پرسش‌های متداول درگیر تعاملات شدن و جمع‌آوری داده ها از مشتریان، بکشند که این امر به نوبه خود، می‌تواند با اینترنت یا شبکه دفتر خودتان یکپارچه شود. اگر کیوسک ها در محل مناسب نصب شوند می‌توانند جلب توجه کرده، علاقه به وجود آورند و از مشتری ایده ئال داده هایی تولید کنند. ولی به یاد داشته باشید اگر گفت‌وگو بخواهد ادامه پیدا کند بازاریاب اول باید برای انجام این کار اجازه بگیرد تعامل فعال شده به صورت الکترونیکی بین کیوسک ها و دستگاه های مصرف کنندگان، رویه مردمان آینده است. در سال ۲۰۰۵، نوشابه‌های با نشان تجاری Carling شروع به ارائه اطلاعات و پیشنهادها به کاربرانی کردند که بلوتوث تلفن همراه آنان فعال بود و به یک کانال Carling اختصاصی در مجموعه‌ای از کیوسک ها در جنوب غرب دسترسی داشتند کاربران فرصت برنده شدن بلیت کنسرت‌های کوچک زنده Carling در لندن و بریستون با یک لیوان نوشابه Carling در بارهای محلی را به دست می‌آوردند.
ذخیره (Save)

کیوسک ها حضور فیزیکی را بدون هزینه های مربوطه از قبیل کارکنان و ساختمان‌ها فراهم می‌آورند کیوسک ها اطلاعات و خدمات را نیز در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته، بدون هزینه های عظیم اضافه کاری کارکنان تأمین می‌کنند کیوسک ها می‌توانند مستقل و بی نیاز از مراقب باشند در ایتالیا، آن‌ها را حتی برای پرداخت مالیات‌های محلی به کار می‌گیرند بنابراین اگرچه در ابتدا گران به نظر بیایند، می‌توانند صرفه جویی در هزینه‌ها را سبب شوند، به ویژه اگر از نهایت توان‌شان استفاده شود.
هیجان (Sizzle)

برخی از موارد بالقوه وقتی بالفعل می شوند که کیوسک ها مانند تصویر نشان های تجاری به طور همزمان مضاعف شوند و نشان تجاری را به نحوه، شکل یا فرم خاصی به نمایش گذارند دامنه طراحی کیوسک ها از واحدهای خیره کننده مبتنی بر طراحی که نادیده گرفتن آن‌ها تقریبا غیر ممکن است شروع می‌شود و تا واحدهای مهندسی شده و عملی‌تر ادامه می‌یابد کیوسک ها بر خلاف اینترنت محیطی کنترل شده را فراهم می‌سازند بازاریاب ها که با یک باغ محصور حفاظت می‌شوند، می‌توانند مشتریان را مستقیما به سایت خود (و تنها سایت خود آن‌ها) متصل کنند یا در صورت لزوم آنان را فراتر ببرند. شما می‌توانید با استفاده از پکیج جامع بازاریابی و تبلیغات تخصصی اینستاگرام باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.
معایب

کیوسک ها، با وجود دارا بودن مزایای بسیار، معایب خاص خود را نیز دارند بنا به دلایل مختلف می‌توانند گران باشند. یک زمان فراوری طولانی وجود دارد و یک هزینه پرداخت به متخصصان برای طراحی و تولید آن‌ها به نصب نیاز دارند و پس از آن هزینه های نگهداری از قبیل برقی، هزینه های اتصال به اینترنت، قراردادهای نگهداری و پشتیبانی هم وجود ندارند و البته، مورد تخریب از سوی اوباش نیز قرار می‌گیرند. سرانجام، درست مانند وب سایت ها، اهداف متحرکی هستند که به بهنگام رسائی محتوا و رویکردهای بازاریابی و طراحی جدید نیاز دارند.
Vodafone کیوسک ها را در سرتاسر جهان گسترده می‌کند

در انگلستان، Vodafone 350 کیوسک تعاملی را در بازارهای خرده فروشی مورد استفاده قرار داد که تجربه تلفنی Vodafone Live! از قبیل بازی‌های پست الکترونیکی، اخبار و عکس‌های وب کم را شبیه‌سازی کرد. هنگامی که رقابت های آگهی Vodafone در حال استفاده نیستند می‌توان آن‌ها را | نمایش داد کیوسک ها این فرصت را به مشتریان می‌دهند که درباره محصولات تحقیق کنند و به کادر فروش اجازه می‌دهند تا قابلیت‌های خدمات را نشان دهند. همان‌طور که درباره وب سایت ها عملی است، تعاملات کیوسک ها را نیز می‌توان برای ارزیایی کاربردها و محصولات محبوب زیر نظر گرفت بازخورد مدیر شعبه و مشتریان در انگلستان سبب شد Vodafone کیوسک ها را در سرتاسر جهان گسترده سازد در نیوزیلند، صفحه‌های نمایش با داشتن صفحه‌های لمسی پنجاه اینچی که شکل آینده را به نمایش می‌گذارند، زبان هنر به حساب می‌آیند.

 

منبع: نوکارتو

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *