چندان دور نیست آن زمانی که یک تلفن تنها یک تلفن بود و یک کامپیوتر فقط یک کامپیوتر، دیگر این طور نیست. همگرایی از راه رسیده است روزهای دست و پا گیر حمل لپ تاپ، PDA و تلفن سپری شده‌اند همه کارکردهای آن‌ها را می‌توان با یک تلفن انجام داد. با پایان این بخش معنای همگرایی، ماهیت به سرعت در حال تغییر آن و کلید موفقیت بهره برداری از آن را درک خواهید کرد.
همگرایی یعنی تلفن کامپیوتر شخصی و تلویزیون خواهد بود، در حالی که تلویزیون کامپیوتر شخصی است و کامپیوتر شخصی تلویزیون دستگاه های دستی هر دو خواهند بود. تقاضا برای دستگاهی واحد از تعداد کاربرانی آشکار است که در حال حاضر نیز کاربرد دستگاه ها را ترکیب کرده‌اند بازاریاب ها نیاز دارند درباره برقراری ارتباط با کاربرانی که دستگاه های چند کاره دارند خوب فکر کنند، برای مثال آگاه ساختن کاربران وب سایت ها از خدمات مبتنی بر iDTV و تلفن همراه.
تلفن های هوشمند مینی کامپیوترهای شخصی را با خود دارند که تلفن و کامپیوتر را با هم ترکیب کرده‌اند گوشی های ۳G می‌توانند ویدئویی پرحرکت را پخش کنند. در تلفن خود می‌توانید تیم فوتبال مورد علاقه‌تان خود را به صورت زنده تماشا کنید، پست الکترونیکی بفرستید و حتی به سبک قدیم تماس تلفنی حاصل کنید. تلفن همراه به چیزی بیش از یک کامپیوتر شخصی ترکیب شده با یک تلویزیون تبدیل شده است. یکی از نوآوران در این زمینه Nokia است که Nokia Communicator را تولید کرده تا ویژگی‌های تلفن را با کامپیوتر شخصی و PDA ترکیب کند. در پکیج جامع دیجیتال مارکتینگ تخصصی نوکارتو می‌توانید پیرامون موضوع بازاریابی تبلیغات اینترنتی، اطلاعات جامعی را به‌دست بیاورید.
تلویزیون ها آنلاین می‌شوند و بسیاری از کارکردهایی را از خود نشان می‌دهند که قبلا در حوزه کامپیوتر شخصی قرار داشتند تلویزیون های آنلاین با دیسک‌های سخت، حافخله و ظرفیت‌های تعاملی آنلاین – گویی تلویزیون استروئید مصرف کرده است!
هنوز تمام نشده است، گوشی‌هایی با صفحه کلیدهای کشویی که صفحه نمایش‌های بزرگ را آشکار می‌کنند، گوشی‌هایی با صفحه کلیدهای تاشو گوشی‌هایی با کامپیوترهای شخصی، گوشی‌هایی با میکرو مرورگرهای دوحالته برای دسترسی به HTML ،WAP و MP3. PDA با امکان تشخیص صدای انسان، PDA با بلندگو، PDA به همراه امکان‌سازی با تلفن هم که تقریبا ما را ۳۶۰ درجه چرخانده و به جای اول‌مان باز می‌گرداند.
یک PDA یک تلفن است. یک تلفن یک PDA است یک PDA کامپیوتری شخصی است. یک کامپیوتر شخصی یک تلویزیون است یک تلویزیون یک کامپیوتر شخصی و یک تلفن است i-phone همه این‌ها را در یک دستگاه آسان برای استفاده گردهم می‌آورد و آن رادیوی حقیرانه را نیز فراموش نکنید رادیوی دیجیتال می‌تواند داده ها، تصاویر و صدا را در خودرو با منزل شما پردازش کنند اگر امکان تشخیص صدای‌تان را هم اضافه کنید دایره به نظر کامل می‌رسد، دایره‌ای متشکل از کامپیوترهای عمل کننده با صدا، تلویزیون ها، کامپیوترهای شخصی و رادیوها.
یک چیز دیگر. اگر کمی فناوری بلوتوث هم به فرمول اضافه کنید، ابزارهای الکترونیکی می‌توانند با یکدیگر صحبت کنند رادیو دیگر “رادیو” نامیده نمی‌شود، تلویزیون هم دیگر “تلویزیون” نیست. این “واژه‌های کهنه” به زودی به خاطر آذرخش ظهور سریع همگرایی رسانه ها پشت سر گذاشته می‌شوند قانون مور در حال تاخت و تاز است. به نظر شما این ابزارهای جدید چه نامیده خواهند شد (ما ناچار هستیم از “دستیار دیجیتالی شخصی” خلاق تر باشیم)؟
همگرایی واقعا یعنی راحتی، اگر مشتریان بخواهند چیزی تماشا کنند، پرسه بزند، جستجو کنند، خرید کنند. کار بانکی انجام دهند یا ارتباط برقرار کنند هم اکنون می‌توانند هر کدام از این ابزارها را که برایشان مناسب است انتخاب کنند. در یک دفتر کار ممکن است یک کامپیوتر شخصی باشد. در یک قطار می‌تواند یک دستگاه جیبی باشد. در منزل ممکن است بسته به اتاقی که در آن هستید یک تلویزیون یا شاید یک یخچال باشد.
کلید موفقیت، یک پایگاه داده یکپارچه مرتبط و سیستم های بی عیب و نقص خواهد بود که صرف نظر از این‌که مشتریان چه نوع “دستگاه همگرایی” استفاده می‌کنند آنان را تشخیص می‌دهد. پس همه چیز با سرعت هشداردهنده‌ای در حال همگرا شدن است. همگرایی یعنی راحتی، یک پایگاه داده یکپارچه بی کم و کاست باید در دل هر ابزار یا دستگاهی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، وجود داشته باشد.
همگرایی در منزل درست مانند همگرایی در دستگاه های دستی، کم‌کم شاهد تداخل بیشتر بین کامپیوتر شخصی، تلویزیون، جعبه iDTV و پخش کننده DVD هستیم هم اکنون بسیاری از تلویزیون ها دارای جعبه iDTV داخل خود و چه بسا یک ضبط کننده DVD نیز هستند. ضبط کننده‌های ویدئویی شخصی (PVRها) یا ضبط کننده‌های ویدئویی دیجیتال (DVRها) لوازم الکترونیکی مصرفی‌ای هستند که برنامه های تلویزیونی را روی هارد دیسک به فرمت‌های دیجیتال ضبط می‌کنند. +Sky و TiVo دو محصول شناخته شده‌تر PVR / DVR هستند. هم اکنون بسیاری از مدل ها امکاناتی را برای ضبط روی DVD نیز عرضه می‌کنند آن‌ها خصوصیت “جابه‌جایی زمانی” را از قبیل مکث دادن به پخش زنده تلویزیونی، پخش فوری صحنه‌های جالب و رد کردن تبلیغات فعال می‌کنند. در عین حال شاهد کامپیوترهایی شخصی هستیم که در حال نزدیک شدن به تلویزیون هستند.
نظر Jeff Hawkins درباره همگرایی

Jeff Hawkins مؤسس شرکت Palm and Handspring. معتقد است که همگرایی کامل امری امکان‌پذیر است. وی می‌گوید:

“اگر بکوشید گوشی تلفن همراهی را با یک PDA و یک ماشین پست الکترونیکی تلفیق کنید و در اثر این تلفیق یکی از آن‌ها با مشکل روبرو شود، مردم آن را نمی‌خرند. بنابراین مسئله این است که چگونه می‌توان درست از پس اتهام آن برآمد؟ اما من فکر می‌کنم این چیزی است که دنیا می‌خواهد به گمان من می‌شود یک دستگاه واحد عالی درست کرد”.

Hawkins 2001

وی در مقام مدیر عامل Handspring دستگاه هایی توسعه داده است که عملکردهای رایج PDA مانند دفترچه خاطرات و دفتر تلفن را با سایر ویژگی‌ها از جمله دسترسی به وب، پخش MP3 و حتی رهیابی GPS در هم ادغام می‌کنند.
به ادغام فناوری های گوناگون در تعداد دستگاه هایی کمتر همگرایی اطلاق می‌شود. عملکردهایی از قبیل گفتار، تماشای تلویزیون، ورودی متن، جستجوی وب و گوش دادن به موسیقی در تنها یک دستگاه تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی یا تلویزیونی چند منظوره در دسترس خواهد بود.  خدمات تخصصی اینستاگرام اعتبار و تداوم کسب و کارتان را تضمین می‌کند.
کارزارهای یکپارچه

بازاریاب ها در صدد هستند که ابزارهای الکترونیکی را به طرز نوآورانه‌ای با هم ادغام کنند. ما چند نمونه مختلف، از نمایش‌های تلویزیونی گرفته تا خودروها و کوکاکولا را به شما نشان می‌دهیم. این رقابت های یکپارچه ابزارهای آنلاین را نیز با ابزارهای آفلاین مانند رادیو و تلویزیون سنتی، تبلیغات مجله‌ای، پست الکترونیکی مستقیم و بسته‌بندی تلفیق می‌کنند شما با پایان این بخش، زمانی که ابزارهای الکترونیکی را بررسی می‌کنید خواهید توانست “پکپارچه فکر کنید”.
حال به رقابت های یکپارچه برای خودروها توجه کنید Audi را در نظر بگیرید تلویزیون تعاملی، WAP، وب و دستگاه های دستی، همه را به کار گرفته است تولید کنندگان خودرو به طور سنتی از تلویزیون برای ساختن نشان تجاری، ایجاد آگاهی و اطمینان و ذخیره اطلاعات دقیق برای رسانه ای استفاده می‌کنند که بتوانید آن را مطالعه کنید؛ رسانه ای مانند مطبوعات iDTV هر دو را می‌تواند انجام دهد. از طرف دیگر WAP می‌تواند برای برقراری تماس مجدد به منظور رانندگی آزمایشی، آن‌ها را دعوت یا به ایشان یادآوری کند، در حالی که وب سایت می‌تواند مشتریان را در تمام مراحل خرید مدل دلخواه، از تبلیغات بنرهای آگهی دهنده (و / یا شناسایی مشکل) گرفته تا وب سایت هایی که به جستجوی اطلاعات برای ارزیابی و مقایسه تا رزرو رانندگی آزمایشی کمک می‌رسانند، همراهی کنند دوباره بگوییم که ادغام آفلاین، در صورتی که درخواست از جانب مشتری ای باشد که مشخصات وی با یک مشتری ایده ئال جور در می‌آید، باید خودرو مخصوص رانندگی آزمایشی را به درب منزل تحویل دهد.
همزمان با ظهور سیستم های چند پلت‌فرمی دو مسئله کلیدی پیش می‌آید امنیت و یکپارچگی امنیت در حال حاضر نیز موضوع مهمی است و همین‌طور که سیستم های چند پلت‌فرمی توسعه پیدا می‌کنند امنیت در معرض تهدیدهای متعددی قرار می‌گیرد. همان‌گونه که احتیاط‌های امنیتی تلفن های همراه نامناسب امروزه به خوبی به تصویر کشیده‌اند. ثانیا، پایگاه داده را با ابزارهای مختلفی یکپارچه سازی می‌کنند اگر یک وب سایت فرم‌هایی برای دریافت اطلاعات مشتری داشته باشد یا اگر فناوری بازگشت تماس را در اختیار داشته باشد یا حتی اگر تنها بازاریابی تلفنی داده های مشتری را جمع‌آوری کند، داده ها باید به گونه‌ای مدیریت شوند که دوباره به کسب و کار تحویل گردند، به عبارت دیگر به بقیه پایگاه داده.
MTV برای Videoclash از رقابت یکپارچه استفاده می‌کند

در این‌جا به این نکته می‌پردازیم که MTV چگونه C2B را از طریق یک رقابت یکپارچه به منظور کمک به مصرف کنندگان به کار گرفت تا به مصرف کنندگانی حرفه‌ای تبدیل شوند و یک نمایش تلویزیونی درخواست ویدئویی خلق کرد MTV اولین نمایش تلویزیونی زنده خود را به شکلی تولید کرد که پیرامون پیام های متنی SMS ساخته و پرداخته شود. این برنامه از بینندگان خواست تا با کمک به MTV برای تولید محبوب‌ترین برنامه، به مصرف کنندگانی حرفه‌ای تبدیل شوند. از بینندگان خواسته شد تا برای فیلمی که دوست داشتند دفعه بعد ببینید، در بین دو گزینه ( همگرایی ) به یکی رای دهند. مشتریان C2B آن، این محصول را (گرچه از منویی محدود به دو گزینه) به وجود آوردند به مشتریان این توانایی داده شد تا نقش کارگردان را بازی کنند تماس‌های بینندگان نیز به بخشی از برنامه تبدیل شد چرا که نظرات آنان به صورت زنده در MTV در حالی شنیده می‌شد که ویدئوی برنده در حال پخش شدن بود پیام ها از طریق اینترنت یا پیام های متنی تلفن همراه ارسال می‌شدند پیام ها (توضیح می‌دهیم که نمایش چگونه برگزار شد) با به کارگیری سقف ۵۰ کاراکتر متن، به پایگاه داده yourmobile.com و همچنین به پایگاه داده مجله دختران نوجوان J17 ارسال می‌شدند نظر دهندگان را از طریق سایت طرف‌داران هنرمندان درگیر در این نمایش هدف قرار دادند. برنامه توضیح داده شد و سایت طرف‌داران اطلاعات را برای همه طرف‌داران خود بازگو کرد البته، به خود هنرمندان نیز پست الکترونیکی ارسال شد تبلیغات آفلاین در مجله J17 پیامی متنی را در تلفن همراهی نشان می‌داد کارت پستال‌هایی تبلیغاتی نیز در مدارس شمال شرق انگلستان توزیع شدند. با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت نوکارتو می‌توانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
سرانجام، توجه شما را به رقابت مبتکرانه Coke Auction کوکاکولا جلب می‌کنیم که فروش تبلیغات و بسته‌بندی را با امکانات منحصر به فرد حراج آنلاین و با رادیوی آنلاین و تبلیغات تلویزیونی و با بازاریابی ویروسی پست الکترونیکی آنلاین ترکیب کرد حراج‌های آنلاین برخی از عملکردهای منحصر به فرد اینترنت را دارا هستند کوکاکولا با در دست داشتن سکان نوآوری، به نحوی کلیدهای دربازکن قوطی‌ها را که معمولا دور انداخته می‌شوند به نوعی ارز رایج آنلاین با نام غافلگیرکننده “اعتبارات کوکا” تبدیل کرد. سپس این اعتبارات به منظور پیشنهاد برای اقلامی از بلیت‌های ورزشی جهت تبدیل شدن به ستاره‌ای در تبلیغات کوکا (نقش بستن چهره آنان در نشانه‌های کوکا) در حوزه‌های بزرگ تبلیغاتی به کار گرفته شدند.
رقابت های بازاریابی یکپارچه به گونه‌ای به کار بسته شدند که هر ۱۰ ابزار ارتباطی آفلاین را اعمال کنند امروزه، بیش از این‌ها ابزار وجود دارد آن‌ها را می‌توان با طیف وسیعی از ابزارهای الکترونیکی در حال ظهور از وب سایت ها گرفته تا WAP تلفن همراه کیوسک ها iRadio و iDTV تلفیق کرد به کارگیری ابزارهای الکترونیکی در رقابت ها اندازه‌گیری اثربخشی رقابت را آسان‌تر می‌سازد می‌توانیم آنانی را که پست الکترونیکی یا پیام های متنی فرستاده‌اند پروفابل کنیم ما تازه شاهد آغاز رقابت های یکپارچه واقعا جالب هستیم.
در بلندمدت، اطلاعات “بی‌نیاز از پلت‌فرم” خواهد شد مشتریان ابزارهای الکترونیکی بسیار مختلفی را به کار خواهند برد این بدان معنا است که بازاریاب ها پیام ها را با استفاده از ابزارها و پلت‌فرم‌های بسیار گوناگون ارسال می‌کنند؛ همان‌گونه که در کادر بینش بازاریابی الکترونیکی !Tank نشان داده می‌شود تولید پیام هایی که با ابزارهای متنوعی عمل کنند مهارتی جدید است.
رقابت های یکپارچه و در واقع هرگونه وسیله ارتباط با مشتری، به طرزی ایده ئال نیازمند ادغام با یک پایگاه داده بی‌وقفه است. متأسفانه ابزارهای الکترونیکی مختلف، روش‌های تحویل داده های مشتری متفاوتی نیز به پایگاه داده شما دارند ثبت داده ها به شیوه‌ای درست بسیار اهمیت دارد. برای مشتریان مهم نیست شما این کار را چگونه انجام می‌دهید، ولی بی‌شک از شما انتظار دارند سفارش، درخواست شکایت و جزئیات پس زمینه ایشان را صرف نظر از این‌که چه ابزاری را انتخاب کرده‌اند به خاطر بیاورید.
و سرانجام، یک کسب و کار واقعا یکپارچه، داده ها و سیستم ها را بی کم و کاست گرد هم می‌آورد برای مثال اگر یک جفت کفش از فروشگاهی آنلاین خریداری کنید می‌توانید آن را به هر یک از فروشگاه فیزیکی پس دهید. یکپارچه سازی کاملی مورد نیاز است.
!Tank اثربخشی برنامه های رقابت یکپارچه را ارزیابی می‌کند

آزمایشگاه چند کاناله !Tank آزمایشی بود که برای تعیین بهترین ترکیب، فرکانس و زمان‌بندی رسانه های مختلف از جمله پست پست الکترونیکی، SMS تلفن و وب سایت ترتیب داده شده بود چهار شرکت خدمات مالی در این آزمون شرکت داشتند Tesco Personal, Bristol & West, Abbey Finance و بانک Sainsbury.
به این شرکت‌ها حق انتخاب بین پست مستقیم، SMS پست الکترونیکی، تلفن راه دور و وب سایتی پاسخ‌گو داده شد وظیفه آن‌ها این بود که یک محصول خدمات مالی ( همگرایی ) خیالی را با استفاده از پست مستقیمی با نشان تجاری ناشناس به عنوان وسیله ارتباطی اصلی، به فروش برسانند آنان فرصتی برای به کارگیری سقف ۴ “تیزر” و۴ “دنبال کننده” ارتباطی را داشتند. تصمیم آنان برای زمان‌بندی و فرکانس ارتباطی بر دوره‌ای دو هفته‌ای تصویب شد مشاوران مصرف کنندگان که برای این آزمون به خدمت گرفته شده بودند آماده شده بودند تا این مطلب را فرض بگیرند که برای خرید محصول و واکنش نشان دادن به آن به بازار آمده‌اند با این شرط که تنها زمانی این کار را انجام دهند که شرکت آنان را به اندازه کافی قانع کرده باشد چنین رویکردی ای مزیت را نسبت به تحقیقات سنتی دارد که داوران در زندگی واقعی برنامه ریزی ارتباطات را تجربه می‌کنند.
کانال های چندگانه سازمان عفو بین الملل
وضعیت و هدف

سازمان عفو بین الملل همایش کمدی تکان دهنده خود را پس از ۱۵ سال وقفه دوباره زنده کرد. با همه تغییراتی که در رسانه های جهان در آن زمان وجود داشت، به استراتژی جدیدی برای ترویج این همایش نیاز بود.
استراتژی

در محیط شدیدا رقابت ای، بدبینانه و با رسانه های گوش به زنگ امروز، استفاده از چندین پلت‌فرم و رسانه ای دیجیتال نقشی اساسی در برقراری مجدد این همایش ایفا کردند. استراتژی پشت تبلیغات بسیار ساده بود. “توپ را بازگردانید. همه جا”.
تاکتیک

این امر به ایجاد این موارد انجامید: یک سایت رقابت، فیلم‌های ویروسی، انیمیشن‌ها، پادکست‌ها، دانلودهای خصوصی، دانلودهای تلفن همراه، بلوکست‌ها، محتوای تولید شده کاربر، پروفایل های شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و ویدئوهایی منحصر به فرد برای سایت های به اشتراک گذاری ویدئو.
سایتی به عنوان کانونی برای همه گونه فعالیت بوجود آمد و در وب سایت اصلی سازمان عفو بین الملل قرار گرفت چهار فیلم ویروسی به عنوان تبلیغات قبل از انتشار برنامه، با بازی یک گروه کمدی به هم ریخته تولید شد. هدف از تولید فیلم‌ها جلب نظر مخاطبانی “غیر از مخاطبان اصلی عفو بین الملل” نسبت به توپ بود ( همگرایی ). این فیلم‌ها در جوامع آنلاین، قرار گرفتند، از طریق تلفن های همراه توزیع گردیدند و در خبرنامه‌های مربوطه و با شرکای آنلاین تبلیغ شدند. یک صفحه ساختگی MySpace متشکل از قطعه فیلم‌های اشانتیونی، مسابقات تعاملی و تلاش‌های شکست خورده جمعیت‌های هوشمند نیز ایجاد شد تا این ایده و مشارکت در آن گسترش یابد از پادکست‌ها نیز به عنوان پلت‌فرمی دیگر برای توزیع نسخه کوچکی از نمایش استفاده شده و از طریق iTunes و شرکایی مانند The Times تبلیغ شد کانال تلفن همراه هم با همکاری کانال ۴ مورد استفاده قرار گرفت که به مردم اجازه می‌داد آهنگ‌های زنگ گوشی John Cleese موارد آرشیوی، فیلم‌های ویروسی و مطالب دیگر را دانلود کنند SMS نیز به این منظور به کار گرفته شد که به مردم راهی برای پیوستن به سازمان عفو بین الملل در حین تماشای نمایش، نشان داده شود.
اقدام

برای اجرای هر یک از تاکتیک های بالا توجه بسیار زیادی به جزئیات نیاز است. فرایند های مدیریت پروژه بسیار دقیقی اختصاص داده و مسئولیت‌های ویژه‌ای به عهده افراد گذاشته شد. شما می‌توانید با استفاده از پکیج جامع بازاریابی و تبلیغات تخصصی اینستاگرام باعث پیشرفت کسب و کار خود شوید.
کنترل

این نوع تبلیغ بسیار کارآمد بود و جان تازه‌ای به مخاطبان جوان می‌بخشید. آن‌ها گفتند که این محتوای تبلیغات پیام را به طریق روشنی به مؤسسات خیریه رساند و کاربرد کارآمدی از سایت های محتوای تولید شده کاربر در این آمیخته داشت. جوایز عصر جدید رسانه ای ۲۰۰۷، بهترین نحوه به کارگیری کانال های مختلف.
بنگاه ها، از خودرو گرفته تا کوکا، آغاز به ادغام ابزارهای الکترونیکی خود کرده‌اند. یکپارچه سازی این موارد را شامل می‌شود: آنلاین و آفلاین، پایگاه داده، سیستم ها و فرایندها حال چالشی وجود دارند!
رقابت های یکپارچه در ده ابزار ارتباطی سنتی را توأم با اشکال متفاوتی از رسانه های سنتی (تلویزیون، چاپ، رادیو) و رسانه های جدید (iDTV وب و iRadio) به کار می‌برند. همه ابزارهای تعاملی را می‌توان برای یاری رساندن به مصرف کننده در طول فرایند خرید به کار گرفت. امنیت و یکپارچه سازی پایگاه داده دو موضوع مهم هستند که باید به آن‌ها پرداخت.

 

منبع: نوکارتو

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *