بازاریابی وابسته

شراکت، بخش مهمی از آمیخته بازاریابی امروزی است. این قضیه در مورد بازاریابی آنلاین نیز صدق می‌کند منابع باید جهت مدیریت شرکای آنلاین شما تخصیص داده شوند بسیاری از سازمان های بزرگ، کارکنان ویژه‌ای جهت مدیریت این روابط دارند. در سازمان های کوچک‌تر این قضیه اغلب نادیده گرفته می‌شود (یک فرصت از دست رفته بزرگ). سه نوع کلیدی شراکت آنلاین وجود دارد که باید مدیریت شوند: ایجاد لینک، بازاریابی وابسته و حمایت مالی آنلاین، هر سه نوع شامل رویکردی ساختار یافته جهت مدیریت لینک های ورودی به سایت شما هستند. در پکیج جامع دیجیتال مارکتینگ تخصصی نوکارتو می‌توانید پیرامون موضوع بازاریابی تبلیغات اینترنتی، اطلاعات جامعی را به‌دست بیاورید.
ایجاد لینک

ایجاد لینک یک فعالیت کلیدی برای بهینه سازی موتور جستجو به شمار می‌آید. یک منطق ساده! لینک های با کیفیت‌تر از سایت های مرتبط به معنی بازدید کنندگان با کیفیت‌تر و پیامدهای بازاریابی بیشتر است.

فهرستی از ۶ رویکرد شیوه ایجاد لینک را در زیر مشاهده می‌کنید:

۱- دست‌یابی به ایجاد لینک طبیعی از طریق محتوای با کیفیت: از طریق ایجاد منابع “ضروری” و راهنمایی‌ها و با استفاده از ابزارهای نشانه‌گذاری از قبیل addthis.com جهت ترغیب بازدید کنندگان به نشانه‌گذاری این اسناد، لینک های ورودی را از منابعی نظیر Delicious ایجاد می‌کنیم.

۲- درخواست لینک های ورودی یا یک طرفه از شرکا یا از طریق شروع کمپین ایجاد لینک.

۳- ایجاد لینک دو طرفه: لینک های دو طرفه توافقی بین شما و سازمانی دیگر است لینک های دو طرفه نسبت به لینک های یک طرفه کم ارزش‌تر هستند، اما در صورتی که از منابع معتبری باشند، بهتر از این است که هیچ لینکی وجود نداشته باشد. از Yahoo Site Explorer جهت شناسایی شرکای لینک احتمالی از طریق ارزیابی سایت خود یا سایت رقبا استفاده کنید.

۴- خرید لینک: خرید لینک و دایرکتوری‌ها با یکدیگر مبادله می‌شوند (این اقدامات توصیه نمی‌شود زیرا می‌گویند این سایت ها زمانی که Google آن‌ها را شناسایی می‌کند، جریمه می‌شوند). با این حال، Google به احتمال زیاد نمی‌تواند توافقات بین مالکان سایت ها را شناسایی کند.

۵- ایجاد لینک های خارجی خاص خود: در وبلاگ ها و جوامع اجتماعی (معمولا موفق هستند زیرا بسیاری از جوامع یک تگ ویژه‌ای را روی لینک های خارجی معروف به rel = nofollow معرفی می‌کنند، به این معنی که موتور جستجو می‌تواند احتمالا این لینک ها را نادیده بگیرد).

۶- به چالش کشیدن رقیب از طریق روابط عمومی: بهینه سازی و توزیع اخبار شما یا نوشتن مقالاتی که حاوی لینک هایی برای بازگشت به سایت شما هستند که می‌توانند به سایت های شخص ثالث پخش همزمان از چندین رسانه شوند.
دلیل اهمیت ایجاد لینک از دیدگاه Ken McGaffin

۲۰۰۴ McGaffin، مقدمه فوق العاده‌ای را درباره ایجاد لینک فراهم کرده است. اصل اساسی ایجاد لینک بنا بر گفته‌های او این است:

“محتوای خوب ایجاد کنید. لینک هایی با محتوای خوب ایجاد کنید و محتوای خوب به شما لینک می‌شود”.

با این حال کمپین ایجاد لینک ساختار یافته جهت به حداکثر رساندن تعداد لینک های داخلی با کیفیت و لینک های بازگشتی که اغلب از سایت های با رتبه صفحه بالا و سایت های حاوی متن لنگر و محتوای صحیح هستند، ضروری است Ken McGaffin مراحل زیر را در گزارش خود پیشنهاد می‌کند:

۱- چه کسی سایت شما را لینک کرده است؟ نصب Google Webmaster Tools برای بهترین نمایش لینک ها.

۲- چه کسانی سایت های رقبای شما را لینک می‌کنند؟ از Yahoo! Site Explorer استفاده کنید.

۳- چه سایت هایی می‌توانند سایت شما را لینک کنند؟ پاسخ این سوال به دسته‌بندی انواع سایت در زمان ایجاد لینک کمک می‌کند. شما از قبل با بسیاری از آن‌ها در ارتباط هستید، برای مثال، فهرست آدرس‌ها، سایت های رسانه ای، مشتریان، شرکا و تأمین کنندگان.

۴- پی بردن به این که چرا سایت های خارجی، سایت شما را لینک می‌کنند پاسخ این سؤال به فهرست‌بندی انواع محتوایی که می‌توانند لینک ها را تقویت کند، کمک می‌کند. به ویژه، محتوایی که به طور طبیعی لینک ها را به سوی خود جذب کند که به Link bait معروف است. نمونه‌های آن شامل نکات مفید، مقالات بینشی و حتی فهرست لینک های مفید (از لینک کردن سایت های دیگر هراسی ندارند) می‌شود محتوای ویروسی نیز که افراد در وبلاگ ها درباره آن بحث خواهند کرد ارزش خاصی دارد.

۵- تعیین مقاصد از خود سوال کنید که تا چه اندازه امید به بهبود PageRank خود و تعداد لینک هایی که به دنبال آن هستید، دارید و چگونه این بهبود به بازدید کنندگان و جایگاه رقابتی منتقل می‌شود پاسخ این سؤال تا حدودی دشوار است، زیرا یک لینک با کیفیت ممکن است از ۱۰ لینک با کیفیت پایین که می‌تواند توسط موتور های جستجو نادیده گرفته شود یا حتی باعث لطمه زدن به اعتبار شما شود، با ارزش‌تر باشد.

۶- اطمینان حاصل کنید که سایت شما دوستانه لینک می‌شود شما باید استراتژی URL داشته باشید به این معنی که URL هایی را که دیگران می‌توانند در سایت خود استفاده کنند، پاک کنید، تسهیل رسانه اجتماعی بخشی از این استراتژی است که بسیاری از سایت ها اکنون دارای گزینه‌هایی جهت نشانه‌گذاری سایت با Delicious Bookmarks یا Google Bookmarks هستند.

۷- چه لینک هایی بر روی سایت شما قرار دارند؟ داشتن قسمت‌ها یا مقالات با لینک های خروجی از سایت می‌تواند دیگران را به لینک کردن سایت شما ترغیب کند گاهی اوقات گفته می‌شود که لینک های ۲ طرفه ۱۰۰% نامناسب هستند، اما این مورد برای مدت زمان طولانی نیست، خروجی لینک ها بخشی از فرایند تبادل لینک نیستند. گاهی اوقات گفته می‌شود که لینک های خروجی از سایت % ۱۰۰ نامناسب هستند اما اگ این لینک ها برای بازدید کنندگان مفید باشند و بتوانند به عنوان یک هاب توسط موتور های جستجو افراد را به سایت شما هدایت کنند، این موضوع صدق نمی‌کند.

۸- درخواست لینک های ورودی به سایت: اگر چه Ken و متخصصان ایجاد لینک مانند Eric Ward تصریح می‌کنند که بهترین لینک ها، طبیعی هستند و از طریق محتوای با ارزش تولید می‌شوند، به دست آوردن فعالاته لینک ها هنوز جنبه کلیدی ایجاد لینک به شمار می‌آید.

۹- پیگیری و بهبود: جعبه ابزاری را که در ذیل فهرست شده است، نگاه کنید.

اما به خاطر بسپارید که کیفیت لینک مهم است نه کمیت آن (شما باید لینک ها را از منابعی به دست آورید که نزد موتور های جستجو معتبر هستند). خدمات تخصصی اینستاگرام اعتبار و تداوم کسب و کارتان را تضمین می‌کند.
بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته ، شکل نهایی ارتباطات بازاریابی است. زیرا یک فرایند پرداخت به ازای عملکرد است (بازارهای وابسته یک تنظیم مبتنی بر کار فرد است، جایی که تاجر زمانی پرداخت می‌کند که فروشی را انجام دهد یا یک مشتری احتمالی را جذب کند). این بازاریابی را با کاستی‌های تبلیغات سنتی یا پست مستقیم مقایسه کنید! این بازاریابی می‌تواند حجمی از کسب و کار را طیفی از بخش‌های مختلف تحریک کند (بسیاری از بانک‌ها، آژانس‌های مسافرتی یا فروشندگان آنلاین، بیش از % ۱۰ فروش خود را از برنامه بازاریابی وابسته درست انجام شده به دست می‌آورند). این نوع بازاریابی البته برای محصولات تجاری یا محصولات مصرفی با قیمت پایین‌تر مناسب نیست. زیرا برای وابسته ها به طور کافی سوددهی ندارند.

بخش زیادی از منافع بازاریابی وابسته به بازاریابی موتور جستجو مربوط است، زیرا وابسته ها اغلب در استقرار SEO و PPC جهت ارانه خود در نتایج جستجوی طبیعی مهارت دارند. منافع اصلی بازاریابی وابسته عبارتند از:

* به دست آوردن قابلیت رؤیت بیشتر در فهرست بندی‌های طبیعی و پولی صفحات نتایج موتور جستجو (افزایش “سهم جستجو”)
* توانایی استفاده از وابسته های متفوت جهت هدف گذاری مخاطبان، دسته‌های محصول و عبارات مرتبط متفاوت
* وابسته ها ممکن است برحسب تغییرات الگوریتم برای SEO و تغییرات رویکردهای پیشنهادی برای PPC، نسبت به عبارات نمایندگی و خانگی شما بیشتر پاسخگو باشند برای مثال، وابسته ها در تبلیغات محصولات جدید سریع‌تر هستند یا ممکن است از گونه‌های عبارات کلیدی استفاده کنند که شما در نظر نگرفته‌اید.
* بازاریابی وابسته به شما امکان می‌دهد روی عبارات کلی (مثلا “پوشاک”) با هزینه نسبتا کم به مشتریان دست پیدا کنید، اگر وابسته ها موقعیت بهتری را در فهرست بندی طبیعی تضمین کنند.
* بازاریابی وابسته ، میزان دسترسی به نشان تجاری یا کمپین شما را افزایش می‌دهد، زیرا تبلیغات و لینک های وابسته که ویژگی‌های شما را ارائه می‌دهند، در سایت های شخص ثالث نمایش داده می‌شوند.
* این نوع بازاریابی می‌تواند جهت ایجاد آگاهی از نشان تجاری یا محصولات جدید سازمانی که معروف نیستند، به کار برده شود.
* استفاده از وابسته ها، ریسکی را که به سبب مشکلات موقت یا اساسی‌تر با مدیریت بازاریابی موتور جستجوی شما به وجود می‌آید، کاهش می‌دهد.
* پرداخت به ازای عملکرد (هزینه ها یا اکتساب می‌توانند کنترل شوند).

اما برنامه بازاریابی وابسته دارای زیان‌های قابل توجهی نیز هست (به دلیل این واقعیت که وابسته های شما اساسا به وسیله پول تحریک می‌شوند) پیامد آن این است که برخی از این وابسته ها ممکن است از تکنیک های غیر اخلاقی جهت افزایش عایدی خود استفاده کنند، زیان‌های احتمالی آن به صورت زیر هستند:

* فروش یا سود افزایشی ممکن است محدود شود شما ممکن است کسب و کاری را که به هر طریقی به دست آورده‌اید، قطعه قطعه کنید.
* وابسته ها ممکن است از نام نشان تجاری شما سوء استفاده کنند این موضوع زمانی مطرح است که وابسته ها از طریق پیشنهاد انواع مختلف نام تجاری (برای مثال برای نشان تجاری “Del”، اسامی دیگری مانند “Dell Computers” یا “Dell Laptop”) یا از طریق حضور یافتن در فهرست بندی‌های طبیعی، به دنبال سوء استفاده از نام نشان تجاری شما باشند. در این‌جا آگاهی از قبل وجود دارند جلوگیری از این سوء استفاده و بسیاری دیگر از برنامه های وابسته مانند جلوگیری از پیشنهاد نشان تجاری مهم است، هر چند وابسته ها می‌توانند نقش مهمی در بیرون کردن رقبا از فهرست بندی اصطلاحات نشان تجاری داشته باشند.
* وابسته ها ممکن است به اعتبار نشان تجاری خدشه وارد کنند تبلیغات شما ممکن است در سایت های ناسازگار با تصویر نشان تجاری شما مانند سایت های قمار یا سایت های غیر اخلاقی نمایش داده شوند. خلاقیت در این زمینه از مد افتاده و حتی غیرقانونی است.
* هزینه های مدیریت برنامه، اگر از یک شبکه وابسته جهت مدیریت کمپین های خود استفاده می‌کنید، وابسته ها ممکن است ۳۰% کارمزد وابسته توافق شده را برای خود بردارند.
* زمان مدیریت برنامه بازاریابی وابسته ، مبتنی بر شکل‌دهی و حفظ روابط خوب و مناسب است این هدف تنها از طریق نمایندگی میسر نمی‌شود (بازاریاب ها در سازمان باید با وابسته های مافوق خود در ارتباط باشند).

آیا بازاریایی وابسته برای ما صحیح است؟

مضرات بازاریابی وابسته به این معنی است که برخی از بازاریاب ها ممکن است از به کارگیری بازاریابی وابسته جلوگیری یا آن را متوقف کنند.

مدیر بازاریابی Dabs آقای Jonathan Wall توضیح می‌دهد که چگونه dabs.com استفاده خود از بازاریابی وابسته را دوباره ارزیابی کرده است. او می‌گوید:

“ما تمام بازاریابی وابسته و مقایسه قیمت خود را در فوریه متوقف کردیم، زیرا می‌خواستیم پی ببریم این نوع بازاریابی تا چه اندازه بر کسب و کار ما تأثیر دارد و آیا ما ارزشی برای پول قائل هستیم یا خیر، این فرایند، تجربه گران‌قیمتی را در اختیار ما گذاشت و ما متوجه شدیم که در محیط مجازی هیچ تأثیری نداشته است، زیرا مشاهده کردیم که افراد برای بررسی قیمت ها باز هم به Kelkoo می‌روند و سپس وارد سایت ما می‌شوند. یعنی به نظر می‌رسد ابتدا نگاهی به اطراف می‌اندازند و سپس به سمت نشان تجاری می‌آیند که به آن اعتمار دارند ما با جستجوی پولی در Google ادامه می‌دهیم. اما این تمام کاری است که اکنون در حوزه بازاریابی آنلاین انجام می‌دهیم”.

اخیرا در سال ۲۰۰۷، Nick Robertson، مدیر عامل فروشگاه آنلاین طراح لباس ASOS، وابسته ها را به “افراد کوچک کثیف با استودیوهای نامرتب” توصیف کرده است.
پس این وابسته ها چه کسانی هستند؟

از آن‌جایی که بازاریابی وابسته درباره بازاریابی رابطه است، شما باید مخاطب خود را بشناسید مشاوره الکترونیکی ۲۰۰۷، بینش‌های جالبی درباره مخاطب دارد که به صورت ذیل است:

* ۸۳% مذکر هستند.
* % ۷۳ وابسته های وقت آزاد هستند.
* ۴۹% کمتر از ۵۰۰ پوند در سال از بازاریابی الکترونیکی به دست می‌آورند.
* از وابسته هایی که این کار، شغل اصلی آن‌ها بود: ۶۱% حداقل ۲۰۰۰۰ پوند در سال و % ۱۰ بیش از ۷۵۰۰۰۰ پوند در سال کسب درآمد می‌کنند!

بنگاه‌های کوچک، بالاترین سود را از این کار به دست می‌آورند و معروف به وابسته های عالی هستند، به غیر از آن‌ها، افراد ثروتمند سود زیادی کسب می‌کنند. با قانون ۸۰۲۰ در این‌جا شما باید زمان خود را صرف کار با ۲۰% و ایسته های خود کنید (در حقیقت کمتر) که این وابسته ها بیش از ۸۰% فروش را تولید می‌کنند.
از تکنیک های تبلیغات، ۷۴% تکنیک بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و ۳۸% تکنیک جستجوی پولی را می‌پسندند SEO در نظر ۴۳% افراد موثرترین تکنیک انتخاب شده و تکنیک جستجوی پولی در نظر % ۲۲ افراد، مؤثر شناخته شده است. وابسته ها معمولا در شبکه های متعدد ثبت نام می‌کنند و تنها ۱۵% وابسته ها در یک شبکه ثبت نام می‌کنند.
بخش مسافرت و آژانس‌های هوایی، محبوب‌ترین قسمت وابسته ها هستند بعد از آن سرگرمی و موسیقی در بین و ابسته ها محبوب هستند. با استفاده از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت نوکارتو می‌توانید به کسب و کار خود رونق بخشید.
مراقب EPC خود باشید!

موفقیت در بازاریابی وابسته ، مبتنی بر انتخاب سطوح کارمزد مناسب برای محصولات مختلف است که دارای سطوح متفاوت آگاهی هستند و ارزش های زمان حیات متفاوتی را برای خرده فروش به همراه دارند. وابسته ها یا ناشران، نسبت به درآمد به ازای هر کلیک (EPC) خود وسواس دارند EPC نمایانگر متوسط درآمد به ازای هر کلیک (EPC) است و معمولا در هر ۱۰۰ کلیک اندازه‌گیری می‌شود، زیرا متوسط آن باید در طی این تعداد کلیک ها باشد.
این اندازه‌گیری، یک اندازه‌گیری بحرانی در بازاریابی وابسته است، زیرا وابسته، تجار را بر اساس این اندازه‌گیری مقایسه و سپس درباره تبلیغات آن‌ها با بالاترین نرخ EPC که مبتنی بر سطوح کارمزد و نرخ های تبدیل فروش برای تجار متفاوت است، تصمیم‌گیری می‌کند EPC همچنین به دوره انقضای کوکی موافقت شده در زمان بین هنگامی که بازدید کننده روی لینک وابسته کلیک می‌کند تا زمانی که فروش انجام می‌شود، بستگی دارد زمان های متداول ۷٫ ۳۰ یا ۹۰ روز است دوره کوکی بلندتر EPC بالاتری را نتیجه می‌دهد. البته، شما معمولا نمی‌خواهید که برای یک فروش ساده، به وابسته های متعدد پرداختی داشته باشید (اگر چه این کار، EPC شما را افزایش می‌دهد). در عوض، معمولا آخرین وابسته رجوع کننده است که معتبر یا ترکیبی بین اولی و آخری است.
شما می‌توانید EPC خود را با محصولات متفاوت رقبا که از شبکه های وابسته استفاده می‌کنند مقایسه کنید این کار بینش با ارزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد که ممکن است در زمان از دست دادن تمام منابع شما آن را از دست بدهید می‌توانید از این بینش جهت نشانه‌گذاری نرخ های تبدیل خود نیز استفاده کنید.
دسته‌های مختلف سایت وابسته

بازاریاب های آنلاین باید در انتخاب شکل‌های صحیح بازاریابی وابسته گزیده عمل کنند (شاید تمام آن‌ها مطلوب نباشند) در این‌جا، گزینه‌های مدل های بازاریابی وابسته آورده می‌شود که نیازمند توجه شما هستند:

۱- جمع‌آوری کننده: این دسته شامل بزرگ‌ترین سایت های مقایسه‌ای مانند Shopzilla, Kelkoo و Money Supermarket می‌شود این سایت ها به طور کامل وابسته نیستند، زیرا اکثرا به ازای هر کلیک مبلغی در نظر می‌گیرند، اما جستجوی محصول یک گزینه رایگان است و شما قطعا ایجاد Feed یک محصول را برای بعضی از این سایت های مقایسه‌ای در نظر می‌گیرید.

۲- سایت های بررسی: شما بررسی‌های CNet یا شاید شروع‌هایی مانند Revo یا Review Centre را خواهید شناخت. این سایت ها به سایت های فروشنده، مبتنی بر معامله‌های هزینه هر کلیک یا هزینه هر بار استفاده لینک شده‌اند.

۳- سایت های جایزه: با نام‌هایی مانند GreasyPalm یا Quick Co شما ایده را دریافت می‌کنید این سایت ها، مأموریت بین سایت جایزه و بازدید کنندگان آن‌ها را از هم جدا می‌کند.

۴- سایت کد ضمانت کننده: My VoucherCodes یا Hot UK Deals مطلوب هستند. اگر شما معامله‌های فوق‌العاده‌ای جهت وسوسه کردن خریداران تازه کار دارید، باید کسب و کار تولید کنید، هر چند بسیاری از افراد، نشان‌های تجاری معروف را جستجو می‌کنند.

۵- ایروبلاگ نویسی ها: سایت Morey SavingExpert.com آقای Martin Lewis یک سایت بی نهایت محبوب به دلیل تلاش‌های روابط عمومی و محتوای فوق‌العاده آن به شمار می‌آید اگر چه او هیچ تبلیغی نمی‌کند، اما یک سایت وابسته برای بسیاری از سایت هایی است که او پیشنهاد می‌کند.

۶- هر فرد دیگری: آن‌ها تمایلی به حجم بالای وابسته های عالی مانند نمونه‌های بالا ندارند، اما بسیار حائز اهمیت هستند و شما می‌توانید از طریق شبکه های وابسته مانند Comission Junction یا Trade doubler با آن‌ها کار کنید. این سایت ها معمولا در SEO یا PPC خبره هستند. انتظار نداشته باشید که این سایت ها یک گزینه آسان باشند، زیرا وابسته ها اغلب تجار معروف کمی را که درآمدهای آن‌ها در هر ۱۰۰۰ کلیک (EPC) به حداکثر برسانند، تبلیغ می‌کنند.
Widget ها چیستند؟

Widget ها، شکل‌های مختلف ابزارهایی هستند که در یک وب سایت یا دسک تاپ کاربر در دسترس هستند. آن‌ها معمولا کارکردهای مختلف مانند ماشین حساب یا اطلاعات بلادرنگ مثلا اخبار یا وضعیت آب و هوا را فراهم می‌کنند.
Widget ها معمولا در حاشیه‌های راست یا چپ یا در بدنه یک مقاله قرار داده می‌شوند پیاده سازی آن‌ها توسط مالکان سایت نسبتا راحت است، معمولا با چند خط برنامه نویسی JavaScript فراهم می‌شوند، اما این پیاده سازی به سیستم مدیریت محتوا بستگی دارد تبلیغ سایت Amazon در حاشیه راست یک Widget بازاریابی وابسته ایستاست که به کتاب بخصوصی اشاره می‌کند، اما Amazon گزینه های دیگری نیز دارد که جهت نمایش بهترین فروشندگان یا آخرین معاملات به صورت بلادرنگ به روز می‌شوند.
انواع مختلف Widget

یک Widget، یک نشان یا دکمه است که در یک سایت یا فضای شبکه اجتماعی توسط مالک آن تعبیه می‌شود، اما معمولا محتوایی از سایت دیگری را به همراه خود دارد. Widget ها محتوایی مانند اطلاعات به روز یا حتی برنامه های کاربردی کوچک را ارائه می‌دهند. آن‌ها اکنون انواع مختلفی دارند که به مالک سایت کمک می‌کنند تا پیام های خود را در سایت های دیگر پخش کند. در یک کلمه، آن‌ها ابزار دسترسی هستند. شما می‌توانید شرکای خود را برای قرار دادن Widget ها در سایت های آن‌ها تشویق کنید و این مهم به آموزش و آگاهی بازدید کنندگان از نشان تجاری شما کمک می‌کند و احتمالا لینک های بازگشتی تولید می‌کند و همچنین زمانی که بازدید کنندگان در سایت شما حضور ندارند (بیشتر اوقات) توجه را به سمت نشان تجاری شما معطوف می‌کند Widget ها به سایت های شرکای شما فرصت ارزش افزایی به بازدید کنندگان را از طریق کارکرد اجزا یا محتوا می‌دهد، یا به افزودن ارزشی به نشان تجاری شما از طریق همکاری با شما (نشان تجاری مشارکتی) کمک می‌کند.

۱- Widget وب: Widget های وب سال‌هاست که پیرامون بازاریابی وابسته وجود دارند، اما آن‌ها جستجوهای بهتر در یک سایت، به هنگام رسانی بلادرنگ قیمت یا حتی پخش فیلم به صورت پی در پی را ممکن می‌سازد.

۲- ابزارچه‌های Google: محتوای متفاوت می‌تواند در صفحه اول شخصی سازی شد سایت Google قرار داده شود.

۳- ابزارچه‌های رومیزی یا سیستم عامل: Vista سیستم عامل مایکروسافت، ایجاد ابزارچه‌ها و به اشتراک‌گذاری این ابزارچه‌ها و قرار دادن آن‌ها را در نوارهای جانبی ممکن ساخته است.

۴- Widget های رسانه اجتماعی: شما این Widget ها را در همه جا مشاهده می‌کنید، برای مثال برای تشویق بازدید کنندگان جهت مشترک شدن در RSS یا نشانه‌گذاری یک صفحه در سایت رسانه اجتماعی دلخواه خود مانند Digg, Delicious و Technorati

۵- برنامه های کاربردی Facebook : Facebook API (رابطه برنامه کاربردی) خود را جهت ممکن ساختن ایجاد برنامه های تعاملی کوچک توسعه دهندگان که کاربران می‌توانند آن‌ها را در فضای شخصی خود استفاده کنند، راه اندازی کرده است. سایت خیریه Just Giving دارای API های نشان تجاری با صدها کاربر است.
حمایت مالی آنلاین

حمایت مالی آنلاین به راحتی قابل فهم نیست. حمایت مالی آنلاین تنها انعکاس توافق‌های مالی “جهان واقعی” حاضر در “جهان مجازی” نیست، فرصت‌های اضافی بسیاری برای حمایت مالی آنلاین وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، حتی اگر شما بودجه کلانی در اختیار نداشته باشید.

Ryan و Whiteman 2000 حمایت مالی آنلاین را به صورت زیر تعریف می‌کنند:

“لینک کردن نشان تجاری به محتوا با زمینه مرتبط با هدف ایجاد آگاهی از نشان تجاری و تفویت جاذبه نشان تجاری به شکلی که به طور واضح از بنر دکمه یا دیگر واحد تبلیغاتی استاندارد شده متمایز باشد”.

برای یک تبلیغ کننده، حمایت مالی آنلاین این منفعت را دارد که نام آن‌ها با یک نشان تجاری آنلاین که بازدید کننده سایت از قبل با آن آشناست، ارتباط داده می‌شود. بنابراین، برای کاربران ISP Wanadoo با افرادی که با آن‌ها آشنا هستند، حمایت مالی، رابطه و اعتماد حاضر را ایجاد می‌کند رابطه نزدیک، “ساختن نشان تجاری مشترک ” آنلاین است، جایی که همکاری بین دو نشان تجاری وجود دارد.
نمونه عالی بنگاه به بنگاه حمایت مالی آنلاین توسط WebTrends که از کانال اطلاعات مشتری در سایتCLickZoom  حمایت می‌کند، ارائه شد آن‌ها این حمایت مالی را با تبلیغات مختلف در هر ماه ترکیب می‌کنند و به بازاریاب ها اطلاعاتی درباره موضوعات مختلف مانند بازاریابی جستجو، نگهداری و بازاریابی تبدیل از طریق گزارش‌های خبری دقیق و نمایش ویدئو ۱۰Online” Take” توسط متخصصان صنعت که می‌تواند توسط کاربران ثبت شده دانلود شود، ارائه می‌دهند. هدف این تبلیغات، تشویق مشتریان احتمالی به مشترک شدن در خبرنامه‌های الکترونیکی WebTrends WebResults و ارزیابی نیت خرید در ثبت نام است که بازاریابی از راه دور توسط توزیع کنندگان منطقه‌ای را ممکن می‌سازد.
حمایت مالی آنلاین تا چه حد مؤثر است؟

مطالعه انجام شده توسط (۲۰۰۱) Performance Research، تفاوت‌ها در برداشت مخاطبان آنلاین را از تبلیغات بنری و حمایت‌های مالی مقایسه کرد مجموعه‌ای از اسکرین‌های صفحه وب به پاسخ‌گویان نشان داده شد که برای هر یک به نیمی از پاسخ‌گویان، نسخه مشابه‌ای با تبلیغات بنری و به نیمی دیگر، تصویری مشابه با هویت‌های حمایت مالی (مانندPowered by Sponsored by و in association with) نشان داده شد.

نتایج روشن بود از میان ۵۰۰ پاسخ‌گو، رتبه‌بندی جنبه‌های مختلف برداشت به صورت زیر بود:

* قابل اعتماد (%۲۸ برای حمایت مالی به ۱۵% برای تبلیغات)
* معتبر ( %۲۸ به %۱۶)
* مطابق علایق آن‌ها (%۳۲ به %۱۷)
* افزایش تجربه سایت به احتمال زیاد (%۳۳ به %۱۷)
* توجه به خرید محصول یا خدمت حامی مالی (۴۱% به ۲۳%)
* خودنمایی کمتر (%۶۶ به %۳۴).

 

منبع: نوکارتو

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *