شاید این سوال برای شما پیش آمده که تبلیغات کلیکی در تلگرام چیست؟ تبلیغات کلیکی به یکی از روش های تبلیغات آنلاین گفته می شود که به ازای هر کلیک مبلغی ارایه میشود.
چیزی که مفهوم تبلیغات کلیکی در تلگرام را از سایر مفاهیم مطرح شده در حوزه تبلیغات متمایز می کند مزایای بی شمار آن است.
مهم ترین مزیت قطعا هزینه هایی است که شما برای کسب درآمد از راه کلیک صرف می کنید.
بنر و سایر روش های تبلیغات آنلاین توسط شما در سایت های مختلف نصب و روزانه هزاران بار دیده می شود؛
اما کسب درآمد برای کسانی که مجری این تبلیغات هستند تنها در صورتی ممکن است که فرد روی لینک ها کلیک کرده و وارد صفحه شما شود.
پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی از تبلیغات اینترنتی است که در آن بازدیدکنندگان تبلیغات به وبسایت ، اپلیکیشن موبایل و یا رسانهای دیگر هدایت میشوند و تبلیغ دهنده بر اساس تعداد کلیکها و مراجعه به رسانه خود ، به نمایش دهنده هزینه کسب درآمد از راه کلیک را پرداخت میکند.
مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی درتلگرام
از مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین در کنار به کارگیری استراتژی های تبلیغات آنلاین لذت ببرید:
صرفه جویی در هزینه ها
مهم ترین تفاوت تبلیغات آنلاین با تبلیغات آفلاین و فیزیکی قدیمی مقرون به صرفه بودن آن است.
شما تنها برای بازدید های خود که ممکن است به خرید منجر شوند هزینه پرداخت می کنید.
همین که لینک شما بتواند فردی برای مشاهده وب سایتتان ترغیب کند گام بزرگی برداشته اید.
تنظیم بودجه برای هزینه ها
در تبلیغات کلیکی سرمایه شما به هدر نمی رود. یکی از مزایای استفاده از تبلیغات کلیکی تنظیم و در نظر گرفتن بودجه خاص برای پلن خاص است.
تنها در صورتی بودجه خود را برای استفاده از تبلیغات آنلاین افزایش می دهید که از سودآوری بعدی آن مطمئن شوید.
تحقق سریع تر اهداف
تا به حال به هدف گذاری یک فرد در یک زمان و یک مکان مشخص برای جذب به سمت محصولات و خدمات فکر کرده اید؟
این هدف با کلیک کاربر عملی می شود. در تبلیغات کلیکی حتی می توانید نوع دستگاهی که فرد از آن استفاده کرده است را ردیابی و در آینده روی همان مانور دهید.
روش های تبلیغات کلیکی در تلگرام
شاید از قبل با مفهوم تبلیغات کلیکی در وبسایتها آشنا شده باشید.
اما هماکنون میخواهیم در مورد مفهوم تبلیغات کلیکی و از آن مهمتر تبلیغات کلیکی در تلگرام و دیگر شبکههای اجتماعی صحبت کنیم.
در ابتدا در مورد مفهوم تبلیغات به ازای کلیک در تلگرام و یا پرداخت به ازای کلیک در تلگرام ( PPC ) میخواهیم صحبت کنیم.
پرداخت به ازای کلیک یا PPC به یکی از روشهای تبلیغات آنلاین گفته میشود که تبلیغدهنده به ازای هر کلیک مبلغ مشخصی را پرداخت میکند.
شما هنگامی به ازای هر کلیک در تلگرام ، مبلغی پرداخت میکنید که شخصی به یکی از محصولات و یا خدماتی که شما ارائه میدهید ، نیاز داشته و روی تبلیغات شما کلیک کند.
پس تا اینجا میتوان دریافت که در تبلیغات کلیکی در تلگرام ، شما هزینهای بابت نمایش تبلیغات خودپرداخت نمیکنید، بلکه به ازای ورودیهای خود از طریق کلیک کردن بر روی تبلیغات هست که هزینه پرداخت میکنید.
پس خیلی میتواند هدفمندتر و مقرونبهصرفه تر از تبلیغات ثابت باشد.
روشهای PPC
بهصورت کلی ۲ روش در تبلیغات کلیکی وجود دارد. یکی کلیک به ازای مبلغی ثابت و دیگری بهصورت مزایدهای هست.
PPC با نرخ ثابت
در این روش ، تبلیغ دهنده و ناشر تبلیغ ، توافق می کنند به ازای هر کلیکی که خریدار به قصد خرید بر روی تبلیغ در سایت نمایش دهنده کلیک می کند ، مبلغ ثابتی پرداخت شود.
این روش توسط موتورهای جستجو که قابلیت خرید اینترنتی همراه با مقایسه قسمت ها را دارند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
نوعاً ناشران این گونه سایت ها کارت هایی دارند که در آنها نرخ هزینه هر کلیک در مناطق مختلف وب سایت در آنها اشاره شده است.
این مبالغ بر اساس محتویات مطالب صفحات خاص تعیین می شوند.
PPC با نرخ مزایدهای
این روش که هماکنون توسط گوگل و بسیاری دیگر از آژانسهای تبلیغات کلیکی در حال اجرا هست ، به این صورت هست که نمایشدهنده مبلغ پایهای را برای هر کلیک مشخص میکند.
سپس تبلیغ دهندگان بهصورت مزایدهای مبالغ موردنظر خود را پیشنهاد میدهند.
نمایشدهنده نیز هرکسی مبلغ بیشتری را مشخص کرده باشد در اولویت قرار میدهد. تولگرام از این شیوه استفاده میکند.
کلاهبرداری کلیکی چیست؟
کلاهبرداری کلیکی یک روش و رویکرد غیر قانونی است. این نوع از کلاهبرداری زمانی به وقوع می پیوندد که اشخاص بر روی آگهی تبلیغاتی ( بنر و یا متنی ) کلیک می کنند تا تعداد کلیک های قابل پرداخت به تبلیغ دهنده افزایش یابد.
این کلیکهای غیر قانونی می تواند توسط اشخاص که بر روی لینک های مورد نظر کلیک می کنند ، انجام شوند و یا توسط نرم افزارها و یا ربوت های آنلاین که برای کلیک بر بنرهای تبلیغاتی و یا لینک های متنی برنامه ریزی شده اند ، انجام شوند.
تحقیقات نشان می دهد که کلاهبرداری کلیکی توسط اشخاصی انجام می شود که از آن برای افزایش درآمد تبلیغات کلیکی در تلگرام شخصی خود استفاده می کنند.
بعضی از شرکت ها از این روش برای خالی کردن بودجه تبلیغاتی شرکت های رقیب خود استفاده می کنند.
کلاهبرداری کلیکی زمانی اتفاق می افتد که یک فرد هدف های زیر را دنبال می کند:
الف) کسب سود
ب) تهی کردن بودجه تبلیغاتی شما
ج)هر دو مورد
نتایج کلاهبرداری کلیکی برای صاحبان مؤسسات کوچک ویران کننده می باشد و خرج زیادی روی دست تبلیغات دهندگان ، که بودجه های کلانی در اختیار دارند، می گذارد.
سایت های کسب درآمد کلیکی
هنگام گشت و گذار در اینترنت شاید بارها با پیغام ” کسب درآمد از اینترنت ” و یا ” کسب درآمد از راه کلیک ” مواجه شده باشید.
شیوه فعالیت این سایت ها بدین گونه است که افراد را با وعده کسب درآمد تشویق به کلیک کردن روی تبلیغات می نمایند.
بدین صورت که هر فرد با کلیک بر روی تبلیغات مبلغ مشخصی به حسابش واریز می گردد.
هنگامی که فعالیت این سایت ها را مورد بررسی قرار می دهیم ، متوجه می شویم که این نوع فعالیت ها ، همان طور که پیشتر اشاره شد، در تضاد کامل با ماهیت PPC یا پرداخت در ازای هر کلیک، می باشد.
آن چیزی که روشن و واضح است این است که سایت های تبلیغ دهنده به قصد افزایش مشتری های ترجیحی و یا افزایش فروش خود اقدام به انجام تبلیغات اینترنتی PPC می نمایند.
در حالی که در این سایت ها افراد مراجعه کننده به سایت تبلیغ دهنده در واقع یک مشتری ترجیحی نمی باشند و صرفاً جهت کسب درآمد، کلیک می کنند ، در زیر به برخی از معایب این سایت ها اشاره می کنیم:
• عدم مراجعه بسیاری از افراد به این گونه سایت ها جهت ارائه تبلیغات
• عدم افزایش فروش سایت تبلیغ دهنده
• به سرعت بودجه تبلیغاتی سایت ها به اتمام می رسد.
• نداشتن رتبه و رده مناسب در موتورهای جستجوی اینترنتی
• ناتوانی سایت های تبلیغ دهنده جهت تجزیه و تحلیل آماری مشتریان و متعاقب آن عدم بهینه سازی سایت