صفحه فرود و انواع آن

اگر شماهم فروشگاه یا کسب و کاری دارید که میخواهید به صورت هدفمند برروی فروش تمرکز کنید ، حتما نیاز به طراحی سایت با یه صفحه فرود دارید .

به طور کلی دو نوع صفحه فرود یا لندینگ پیج وجود دارد :

– صفحات فرودی که هدف آنها وارد کردن یک مخاطب به صفحه دیگری است و این مهم بواسطه یک کلیک تحقق می‌یابد. به همین دلیل به آنها صفحات فرود Click Through می‌گویند.
– صفحات فرود دیگری هم وجود دارند که به منظور افزایش مخاطب بالقوه طراحی می‌شوند و معمولا یک فرم به همراه خود دارند. در زبان انگلیسی هم به این صفحات ، صفحات فرود مختص به Lead Generation می‌گویند.

صفحات فرود مختص به عمل Click Through :

هدف چنین صفحات فرودی ، این است که بازدیدکننده وارد صفحه دیگری شود. بر اساس روند فروش در فروشگاه‌های اینترنتی ، این صفحات می‌توانند برای معرفی یک محصول و یا قانع‌سازی مخاطب مورد استفاده قرار گیرند که آنها را در نهایت به مرحله تصمیم‌گیری نزدیک‌تر می‌کنند.

صفحات فرود مختص به Leaad Generation :

چنین صفحات فرودی برای دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا این اطلاعات به منظور ایجاد موقعیت فروش بالقوه دریافت می‌شوند و شامل نام و نام‌خانوادگی کاربر ، ایمیل ، شهر سکونت و غیره هستند. چنین صفحات فرودی دارای یک فرم هستند که نسبت به هدف صفحه فرود و همچنین نوع کسب‌وکار آگهی‌دهنده، تغییر می‌کنند.

البته معمولا کسب‌وکارها ، ایمیل افراد را می‎گیرند تا به آنها محتوایی ارسال کنند که در آن، کتاب‌های الکترونیکی ، ارسال کوپن تخفیف ، ورود به مسابقه ، نسخه آزمایش یک محصول و غیره ، ضمیمه شده‌باشد.

چه اجزایی در طراحی صفحه فرود نقش بازیگر اصلی هستند ؟

۱– تیتر اصلی

هر صفحه فرود، نیازمند یک تیتر اصلی است که به محتوای تبلیغات شما مرتبط باشد.

۲- تیتر جانبی

با این تیتر به مخاطب خود اطلاعات بیشتری می‌دهید و دید وسیع‌تری از ادامه مسیر در اختیار او قرار می‌دهید.

۳- محتوای توضیحی

در اینجا لازم است که با یک محتوای مرتبط با هدف خود ، مخاطب را به پر کردن فرم یا وارد شدن به صفحه دیگر تشویق کنید.

۴- مواردی که سبب افزایش اطمینان میشوند

در هر صفحه فرود می‌توانید به کمک یک سری محتوا مانند آوردن نمادها، استانداردها و حتی یک رضایت‌نامه مشتری ، خیال مخاطب را از خودتان راحت کنید.

۵- آوردن یک دکمه فراخوان ( به انگلیسی : Call-to-Action ) قدرتمند

دکمه‌های فراخوان حکم برگ برنده را دارند و اگر به درستی طراحی شوند، مشخصا مخاطب را وارد مرحله بعدی می‌کنند.

۶- نوشته مناسبی برای دکمه فراخوان

در کنار طراحی دکمه فراخوان ، محتوایی قرار دارد که روی آن قرار می‌گیرد و بهتر است که دقیقا مستقیما خواسته خود را از مخاطب بواسطه این محتوا بخواهید. مثلا اگر در ایمیل شما ، کتاب الکترونیکی قرار داشته باشد، کافی است که روی دکمه فراخوان خود عبارت “ دانلود کنید ” را بیاورید.

۷- کمتر از لینک‌ها استفاده کنید

هر چه قدر که تعداد لینک‌های درون صفحه فرود شما بیشتر باشد و مخاطب را به سایت‌های دیگر وارد کنید، میزان نرخ تبدیل کاهش پیدا می‌کند. معمولا باید نسبت به هدفی که دارید ، لینک‌سازی کنید. برای نمونه در یک صفحه فرود که به منظور فروش طراحی می‌شود ، لازم است که لینکی برای ورود به فروشگاه به کمک دکمه فراخوان ایجاد شود.

۸- از عکس‌ها و ویدئوها استفاده کنید

این دو مورد سبب افزایش جذابیت ویدئو شما می‌شوند و جدا از افزایش مدت زمانی که کاربر در صفحه سپری می‌کند ، روی میزان نرخ تبدیل ( به انگلیسی : Conversion Rate ) تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارند. از طرفی به کمک ویدئوها ، انتقال داده و اطلاعات راحت‌تر می‌گردد.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *