[ بخش اول ]

در حالی که بیشتر نشریات و شرکت ها امروزه به دنبال این موضوع هستند که سرمایه زیادی بر روی تبلیغات صرف نکنند اما این مورد به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در عوض، نگاه کردن به تبلیغات همانند یک پروژه کسب وکار می تواند تضمین کند که بودجه تبلیغاتی شما واقعا تاثیر خوب و طولانی مدت خواهد داشت. یک پروژه تبلیغاتی تفاوتی با خرید یک شرکت جدید یا طراحی محصولات جدید ندارد. با اتخاذ و انجام فرآیندهای صحیح، شما می توانید پروژه خود را به طور موثر تکمیل کنید و نتایج عالی به دست آورید. در این مقاله قصد داریم ۸ مرحله موجود در یک کمپین تبلیغاتی را بیان کنیم.شما می توانید برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق، موارد زیر را دنبال کنید:

 

۱. تحقیق در مورد بازار:

قبل از اینکه بخواهید مکان قرار گیری تبلیغات را مشخص کنید یا ظاهر آن را تعیین نمایید، باید حداقل یک پژوهش و تحقیق اولیه در مورد بازار و شرایط آن انجام دهید. حتی اگر در موقعیتی نیستید که بتوانید از شرکت های تحقیقاتی گران قیمت استفاده کنید، می توانید با پرسیدن سوال هایی از مشتریان فعلی خود در مورد محصولات و خدمات شرکت، اطلاعات مفیدی کسب کنید. در مورد نیازهای مشتریان سوال کنید و تمامی این اطلاعات را کنار هم بگذارید.

۲.بودجه بندی:

کسب وکار شما به احتمال زیاد یک بودجه مشخص یکساله برای تبلیغات دارد. اما چگونه می توانید این بودجه را بین پروژه های تبلیغاتی مختلف تقسیم کنید؟ برای هر پروژه ای که برنامه ریزی می کنید، باید به طور واضح مشخص کنید که چقدر می خواهید بر روی آن پول صرف کنید. تمامی موارد مورد نیاز را بنویسید و سپس در فولدر پروژه خود قرار دهید.

۳. تنظیم اهداف:

هدفی که برای یک پروژه تبلیغاتی خاص در سر دارید باید جلوتر از سایر موارد نوشته شود. در حالیکه بلند پرواز بودن خوب است اما باید در مورد اجزای تشکیل دهنده یک کمپین تبلیغاتی موفق تصمیم بگیرید. فروش می تواند ساده ترین معیار شما برای ارزیابی موفقیت باشد. اگر در حال تبلیغ یک محصول خاص هستید، چه تعداد واحد برای فروش نیاز خواهید داشت؟

۴. محل قرار گیری تبلیغات:

انتخاب کردن محل نمایش و قرار گیری تبلیغات از میان وبسایت، ایستگاه های تلویزیونی، روزنامه، رادیو، مجله یا سایر مکان های تبلیغاتی یک تصمیم مهم محسوب می شود. شما نه تنها باید به هزینه های موجود توجه کنید بلکه باید بدانید این موقعیت ها چگونه می توانند به مخاطبان هدف شما دسترسی داشته باشند. خرید تبلیغات می تواند بخش مهمی از بودجه شما باشد. تصمیم گیری در مورد مکان این تبلیغات نیز بسیار مهم است.

 

ادامه دارد …

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *