گوگل دارای الگوریتم های زیادی است که هر کدوم ویژگی های مختص به خود را دارن. به طور کلی گوگل با توجه به رشد سریع و افزایش خرید و فروش آنلاین تلاش کرد که این بازار اینترنتی رو سر و سامان بده و در مسیر درست پیش ببره.

گوگل همیشه با الگوریتم های جدید خودش متخصصان سئو رو غافلگیر می کنه. هر الگوریتم جدید اصولا علاوه بر در بر گرفتن ویژگی های الگوریتم های قبلی کار جدیدی برای حذف سایت های بی کیفیت انجام می دن. یکی از این الگوریتم ها که بعد از پاندا و پنگوئن ارئه شد الگوریتم گورخر است.

الگوریتم گورخر

امروزه با همه گیر شدن اینترنت، ارتباطات بین المللی بسیار بیشتر شده است و همین موضوع امکان همکاری های بین المللی و کسب و کارهای اینترنتی مختلفی رو فراهم کرده است. قبل ها همه ی ما واسه خرید هر چیزی مجبور بودیم تو سرمای زمستون یا تو اوج گرمای تابستون شال و کلاه کنیم و بریم خرید اما الان یکی از خدمات اینترنت، کسب و کار الکترونیکی و خرید اینترنتی کالاهاست.

خب این کاملا طبیعیه که با زیاد شدن کسب و کارهای الکترونیکی میزان تخلفات و بی قانونی ها در این زمینه بیشتر بشه. گوگل برای حل این مشکلات و پیشگیری از آن راهکاری ارائه داده و الگوریتمی به نام “گورخر”  طراحی کرده است.

 

الگوریتم گورخر:

الگوریتم zebra یا گورخر به بررسی و حذف فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و قلابی و نا معتبر در فضای گوگل می پردازه و البته موتور جست و جو های دیگه از این الگوریتم تبعیت می کنن. به طور کلی کار این الگوریتم پاک کردن فضای تجارت الکترونیک از فروشگاه های بی کیفیت است. پس اگه کسی کسب و کار تقلبی در اینترنت راه اندازی کرده باشه یا از این طریق اقدام به کلاهبرداری کاربران کرده باشه گوگل به سرعت اون رو از میدون خارج می کنه. به این علت که ۷۰% این سایت های فروشگاهی بی کیفیت هستن و اسپم می شن.
یکی از روش های بازاریابی جدید گوگل تبلیغات کلیکی (Adwords Resellers) است و گوگل می خواد که این شرکت ها یکپارچه بشن و همینطور سرچ ارگانیک تحت تاثیر فشار تبلیغات کلیکی نباشه.
به طور کلی هدف این الگوریتم خروج سایت های بد و اسپم فروشگاهی است. همونطور که گفتیم سایت هایی که با گول زدن کاربران به کسب درآمد می پردازن شناسایی می شن و گوگل اون ها رو از لیست رتبه بندی گوگل حذف می کنه. البته بقیه ی موتورهای جست و جو هم از این قانون پیروی می کنن.

 

چرا گورخر:

یکی از علت هایی که این اسم برای این الگوریتم گذاشته شده دفع مزاحم هاست. گورخر به دلیل راه راه بودن بدنش خرمگس ها و حشرات رو برای جلوگیری از نیش زدن دفع می کنه و اون ها رو از خودش دور می کنه. در این جا سایت های فروشگاهی بی کیفیت هم مثل این حشرات موذی می مونن که از اطراف گوگل دفع می شن و واسش جذابیت ندارن!

 

حالا ممکنه این سوال واستون پیش بیاد

که فروشگاه های اینترنتی چه ویژگی هایی باید داشته باشن که مورد تایید این الگوریتم باشه؟

  • باید واکنش گرا یا ریسپانسیو باشن و بستر مناسبی برای استفاده ی کاربران با هر وسیله ای مثل لپ تاپ، موبایل یا کامپیوترها باشن
  • سایت با محتوای قوی و خوب باشه
  • بارکد محصولات بررسی و بازبینی بشه
  • محصولات با قیمت پایین تر پیشنهاد بشه و از کوپن های تخفیف برای تشویق خریداران استفاده کنید
  • قیمت محصولات خود را با سایت های دیگه مقایسه کنید
  • هویت حقیقی و حقوقی مالک سایت قید شود
  • مراحل خرید کاهش یابد و پیچیدگی آن برای خریداران از بین بره و به طور کلی کاربر پسند باشه
  • سرعت لود وب سایت و بارگذاری محصولات بالا باشه
  • سایت حاوی گواهی دیجیتال باشه
  • برای تمام محصولات لینک در نظر گرفته شود
  • درگاه های بانکی متنوعی برای پرداخت مشتری وجود داشته باشه

 

این ویژگی ها از طریق گوگل ارزیابی می شه و خب از این روش ها است که امنیت کاربران در این فروشگاه ها تامین میشه. با وجود این سخت گیری ها نه تنها کسب و کارهای اینترنتی کم نشده بلکه اعتماد مردم نسبت به گذشته خیلی بیشتر شده است. یکی از علت هایی که این الگوریتم در این موضع حساس است برای اینه که کاربران یه خرید اینترنتی راحت و بی دغدغه تر رو تجربه کنن.

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
درباره محمد نصرتی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *