هزینه تبلیغات گوگل چقدر است؟ یا تعرفه تبلیغ در گوگل چگونه محاسبه می شود؟ آیا کسب و کار من می تواند از پس هزینه تبلیغ در گوگل بربیاید؟
این ها سوالاتی هستند که بسیاری از افرادی که به تازگی با سرویس تبلیغات در گوگل آشنا شده اند از ما می پرسند و خب، باید گفت که دانستن پاسخ این سوالات، حق هر مشتری است. البته از حق نگدریم، همین افراد تازه کار بیشترین اشتیاق را برای استفاده از سرویس گوگل ادوردز دارند و می خواهند بدانند که آیا از پس هزینه آن بر می آیند یا خیر. متاسفانه، باید بگویم که پاسخ دقیقی برای این سوالات وجود ندارد و هزینه تبلیغات گوگل به عوامل مختلفی بستگی دارد.
در این مقاله عواملی که بر روی هزینه تبلیغ در گوگل تاثیر دارند را نام می بریم و به شما توضیح خواهیم داد که این عوامل چگونه می توانند هزینه تبلیغات گوگل شما را تغییر دهند. به این ترتیب با دانستن این اطلاعات شما می توانید بودجه ای منطقی را برای کمپین تبلیغات گوگل خود در نظر بگیرید.
در این مقاله شما را با مفاهیم زیر دربارهی هزینه تبلیغات گوگل آشنا خواهیم کرد
نقش گوگل ادوردز در هزینه تبلیغات گوگل
یک سیستم مزایده آنلاین است که در آن تجارت هایی که کمپین های تبلیغاتی با کیفیت دارند می توانند با هزینۀ کمتر، بهترین رتبه را به دست آوردند.
شما می توانید با استفاده از تاکتیک هایی مانند زمانبندی تبلیغات و هدف گیری دقیق دستگاه های نمایش دهنده (رایانه های دسکتاپ یا موبایل)، هزینه تبلیغات گوگل خود را مدیریت کنید.
میانگین هزینه به ازای کلیک (CPC) در تبلیغات گوگل در Search Network بین ۱ دلار تا ۲ دلار است. (تبلیغات گوگل به دو شبکه Search Network و Display Network تقسیم می شوند.
زمانی که تبلیغ دهنده گزینه Search Network را انتخاب می کند، تبلیغ مورد نظر به صورت لینک متنی در نتایج جستجو نمایش داده می شود، اما در Display Network تبلیغات بنری (یا چند رسانه ای) بر روی تعداد زیادی وب سایت نمایش داده می شود. برای مثال فروشگاه بامیلو یکی از استفاده کنندگان فعلیِ شبکه Display Network است). میانگین هزینه به ازای کلیک در Display Network کم تر از ۱ دلار است.
هزینه تبلیغات گوگل در گوگل ادوردز
گرانقیمت ترین کلمات کلیدی در گوگل ادوردز (به زبان انگلیسی) نزدیک به ۵۰ دلار هزینه دارند. این کلمات کلیدی معمولاً مرتبط به صنایع یا تجارت هایی هستند که در بلند مدت سوددهی بسیار بالایی دارند، مانند بیمه ها یا شرکت های حقوقی.
فروشگاه های بزرگ هر سال به طور میانگین ۵۰ میلیون دلار برای تبلیغات در گوگل هزینه می کنند.
نکته: البته نباید فراموش کنید که سرویس گوگل ادوردز به دلیل تحریم های موجود برای کاربران ایرانی در دسترس نیست. اگر خودتان قادر به راه اندازی کمپین تبلیغات در گوگل نیستید می توانید از آژانس های تبلیغاتی فعال در این زمینه، کمک بگیرید.
گوگل ادوردز در هزینه تبلیغات گوگل چگونه کار می کند
پیش از آنکه سراغ نحوه محاسبه هزینه تبلیغ در گوگل برویم، بهتر است با چگونگی عملکرد سرویس گوگل ادوردز آشنا شویم.
یکی از باورهای اشتباهی که درباره گوگل ادوردز وجود دارد این است که “هر فردی که بیشتر هزینه کند، بهترین جایگاه را در نتایج جستجو به دست می آورد”. خب، باید بگویم متاسفانه گوگل ادوردز به این شکل کار نمی کند. درست است که داشتن بودجه بیشتر دستِ شما را باز می گذارد، اما گوگل ادوردز پیچیدگی های جالبی دارد که شاید برای افراد تازه کار کمی گیج کننده باشد.
سرویس گوگل ادوردز دقیقاً مانند یک مزایده کار می کند. در ادامه روند ارائه تبلیغ در گوگل را با یکدیگر بررسی می کنیم.
هزینه تبلیغات گوگل یک مزایده آنلاین است
مزایده زمانی آغاز می شود که کاربر یک کوئری جستجو را در کمپین تبلیغات خود وارد می کند. سپس گوگل تصمیم می گیرد که آیا کوئری جستجوی وارد شده، شامل کلمات کلیدی است که دیگر تبلیغ دهندگان برایش پیشنهاد مبلغ خاصی را داده اند یا خیر.
هزینهی تبلیغات گوگل چگونه محاسبه میشود
در تبلیغات گوگل ادوردز شما تنها به ازای تعداد کلیکهایی که کاربران بر روی تبلیغات شما میکنند، هزینه پرداخت میکنند. هزینه هر کلیک با توجه به کلمات کلیدی و Quality Score آگهی شما متفاوت است.
- خرده فروشان و فروشگاه های اینترنتی بزرگ ممکن است بیش از ۵۰ میلیون دلار را سالانه برای تبلیغات خود در ادوردز صرف کنند.
- کسب و کارهای کوچک به طور متوسط ماهانه ۹۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار برای کمپین های جستجوی پولی خود در گوگل ادوردز هزینه صرف می کنند. این مقدار سالانه ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰۰ دلار خواهد بود.
امتیاز کیفیت گوگل چیست در هزینه تبلیغات گوگل چیست
امتیاز کیفیت (Quality Score) معیاری است که توسط گوگل برای تعیین مرتبط بودن و مفید بودن تبلیغ برای کاربر استفاده می کند و در اصل بر اساس CTR (نسبت کلیک به بازدید) تبلیغ، مرتبط بودن کلمات کلیدی و کیفیت صفحات فرود است. هر چقدر امتیاز کیفیت شما بالاتر باشد بهتر است. کلیدواژه هایی با امتیاز کیفیت بالاتر در هزینه شما صرفه جویی خواهند کرد و رتبه بهتری برایتان به ارمغان می آورند.
مرتبط بودن در گوگل ادوردز چگونه با هزینه تبلیغات گوگل ارتباط پیدا میکند
مرتبط بودن اندازه گیری ارتباط کلیدواژه ها به تبلیغات است. همچنین مرتبط بودن به منطقی بودن کلمات کلیدی و صفحات فرود تبلیغ شما نیز بستگی دارد. هر چقدر ارتباط کلیدواژه و تبلیغ بالاتر باشد، نرخ کلیک و امتیاز کیفیت بهبود پیدا می کند.
هزینه تبلیغات گوگل در ایران تبلیغ
مهم نیست بودجه تبلیغاتی شما چه مقدار است شما می توانید تبلیغات خود را در سایت گوگل بدون هیچ هزینه ای نمایش دهید و فقط زمانی هزینه ای بپردازید که مشتری و بیننده شما وارد وب سایت شما شود. تیم تخصصی ایران تبلیغ در قالب نوین مارکتینگ در تبلیغ گوگلی ، قادر است وب سایت شما را در کمترین زمان ممکن در سایت گوگل پر رنگ نماید. شما به راحتی از رقبا پیشی خواهید گرفت